رفتن به مطلب

Manuel

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    542
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Manuel


  1. کاش امکان داشت اتفاقی که واسه تالکین و کتاباش افتاد واسه اینم میافتاد. ولی طمع باعث شد که واقعا یک اثر هنری اپیک حماسی بوی گیشه ای شدن بگیره. خدا از باعث و بانیش (بخونید مارتین) نگذره. این کتاب هم باید در زمان حل میشد و بعد از اینکه نمودار فروشش داشت کم میشد، موکلین مارتین اجازه ی ساختشو میدادن.

    فیلم های آثار تالکین یک "برداشت" به حساب میان به دور از هر گونه مخاصمه ی ظاهرا عمدی، اما این سریال ... نمیدونم. شاید مارتین لیاقتشو نداشت.


  2. S.i.S » جمعه شهریور 28, 93 6:31 pm[/url]"]خدایش فیلم از روی یک رمان میسازن میشه مثلا ارباب حلقه ها یا مسیر سبز خیلی خب در میان.بعد از یه طرف دیگه یه فیلم مثل Edge of Tomorrow رو میسازن که فحش نفرین هر چی خواننده رمان پشتش در بیاد.

    اه من دانلودش کردم.اگه خیلی داغونه نبینم.

     

    هم متاش خوبه هم IMDbـش بالاس. ببینی بهتر از اینه که نبینیش. BluRayـش هم سه چهار روزه اومده


  3. من نمیفهمم چرا زمانی که به یه شخصیتی مثل رُز اختصاص دادن، نمیشد بدنش به چهارتا شخصیت درست حسابی که حالا هم حذفش کردن ؟

     

    دو تا شخصیت خیلی حیف شدن ...

     

    راستی؛ کتاب خونا، باید اسم کتاب های Outlander رو شنیده باشن. سریالشم اومده بیرون حتما ببینین. من خیلی خیلی سعی کردم Outlander رو شروع کنم به خوندن، ولی 8 جلدی که ازش اومده بیرون میانگین 1000 صفحه س و قسمت ِ فانتزیش کمتر از درامشه.


  4. والا از نظر من واسه آقایون تیپ و هیکل تعیین کننده تر از قیافه است و کیت هارینگتون جفتش رو داره فقط یه کم قدش کوتاهه.

    قیافه اش هم مردونه است دیگه. حتی به نظر من موهاشم بلند باشه بهتره

    بازیگر نقش تامن یا لوراس خیلی دیگه ظریف و خوشگلن! خوشگل بودنشون زنونه است انگار

    من بخوام قیافه مردونه و جذاب مثال بزنم راب و رنلی رو میگم

     

    قد هم جزو هیکله، ۸۰ درصدشم هست!!!


  5. ببین ، من فکر میکنم زیاد فرقی با مال ما نکنه. اینا Name Day دارن، و Name Day ها براشون مشخصه که کیه. یعنی میگن Name Day دیگه اماده ی ازدواج میشه. ضمن اینکه اگه موردی که میگی بود، پس ۲۰ سالگی ِ یک نفر باید با ۲۰ سالگی مثلا پسرش فرق بکنه ولی اینطور نیست. اگر اینطور بود، نمیگفتن "تنها وقتی ۱۵ سال داشت شوالیه شد" چون میتونست جوابش این باشه که اون دوره زود ۱۵ ساله نمیشدن ادما.


  6. kei1 » دوشنبه مرداد 27, 93 1:15 pm[/url]"]
    Manuel » دوشنبه مرداد 27, 93 12:20 pm[/url]"]این نوشته ها از یکی از پست های westeros.org ترجمه شده و مواردی که گفتم توش هست؛

     

     

    - به نظر میاد بعضی از Spearwifeها دختر های لرد های شمالی باشن و این باعث میشه که منس بتونه یک اهرم فشار برای متقاعد کردن این لرد ها داشته باشه. منس باهوشه و این Spearwifeها رو با اسم و مشخصا" انتخاب میکنه و میگه که اینا شناخته شده ن.

    - به نظر میاد اون تونسته باشه تعدادی از لردها رو به کمک کردنش وادار کنه، در ازای آزاد کردن ِ آریای قلابی.

     

    **

     

     

    لینک خود تاپیک رو هم لطف می کنی بذاری؟

     

    چجوری اسپیر وایف ها دختر لرد های شمال اند؟

    بعد چجوری بعنوان اهرم فشار ازشون استفاده خواهد شد؟

     

     

    بازم به نظرم مشکلاتی داره این تئوری.

     

     

    http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/59217-the-northmen-inside-and-outside-winterfell-conspiration/page-15#entry3546102

     

    مشکل که داره ولی به نظرم بهترین تئوریه و من هم غیر از این چیزی تو کتم نمیره


  7. این نوشته ها از یکی از پست های westeros.org ترجمه شده و مواردی که گفتم توش هست؛

     

    **

    منس نویسنده ی نامه ست و به نظر میاد تمام فری ها و بولتون ها رو از بین برده و البته لرد های شمالی به دنبال قرار دادن یه استارک توی وینترفل هستن؛

    <> قبل از فرار تیان، منس تعدادی از لردهای شمال رو راضی به کرده تا از نقشه ش پشتیبانی کنن

     

    - منس بیش از اندازه متقاعد کننده ست. اون تونست وحشی های اونور دیوار رو راضی کنه تا بهش بپیوندند. تونست از زیر تیغ عدالت ِ استنیس خودش رو نجات بده و همینطور جان نگاه مثبتی داره به منس و از اون خوشش میاد.

    - به نظر میاد بعضی از Spearwifeها دختر های لرد های شمالی باشن و این باعث میشه که منس بتونه یک اهرم فشار برای متقاعد کردن این لرد ها داشته باشه. منس باهوشه و این Spearwifeها رو با اسم و مشخصا" انتخاب میکنه و میگه که اینا شناخته شده ن.

    - به نظر میاد اون تونسته باشه تعدادی از لردها رو به کمک کردنش وادار کنه، در ازای آزاد کردن ِ آریای قلابی.

    - فکر میکنم Hooden Man از افراد ِ Mors هست. نه خود ِ Mors چون در چپتر سمپل، تیان اون رو جور دیگه ای توصیف میکنه و احتمالا از دیده بان های Roose Ryswell هست که میگه میرن برای دیده بانی و برنمیگردن. فکر میکنم هودِد من اونجاست تا با Who*resbane هماهنگ کنه و بگه که Mors بیرونه از وینترفل منتظره. به نظر من هودِد من از طریق نردبانی که یکی از Spearwifeها گذاشته رفت و آمد میکنه.

    - لردهای شمالی در هنگام بازجویی تیان با فری ها خصومت دارند. مخصوصا" بانو داستین و راجر ریسول با اینکه قبلا" منطقی برخورد میکردن ولی میبینیم که تهاجمی رفتار میکنن. اما نکته ی قابل تامل تر ، فضا و جو سرسرای اصلی قبل از فراره. بولتون ها عصبانی و پر از ترس هستند در حالی که Roger Ryswell و Harwood Stout دارن میخندن و جک تعریف میکنن.

     

    <> ما میدونیم که منس کسی که میدونه آریای قلابی هست رو به همراه تیان و به کمک دو Spearwife فراری میده. سوال اینه که چرا؟!

    -منس میدونه آریایی که اونجاست قلابیه. اما تیان فکر میکنه اون احمقه و داره دختر اشتباهی رو نجات میده و مدام هم در چپتر فرار از این مسئله یاد میکنه. با این حال منس مثل تیان میدونه که اریا تنها چیزیه که لرد های شمال رو به فری/بولتون پیوند داده و اونا نگه داشته. بدون ِ آریا، ادعای بولتون ها بر وینترفل پشیزی نمیارزه. بقیه ی لرد های شمال هم اینو میدونن، چون با توجه به حساسیتی که روی چشم هست در این کتاب ( رجوع شود به زومی که تیریون به چشم های ایگان میکنه ) ، قاعدتا چشم های Jayne مورد توجه قرار گرفته که با آریا فرق میکنه. همه میدونن که آریا واقعی نیست. ولی با اینحال کسی حرکتی نمیکنه که پوستشو بکنن. با تمام این وجود منس میدونه که لردهای شمالی تا وقتی آریا ازاد نشه، ازش پشتیبانی نمیکنن. اگه نقشه عملی نشه، این منسه که پوستشو میکنن، اگرم عملی بشه، شمالیها میتونن انتقامشو بگیرن.

    - Freyna رو با طناب میفرسته و به نظر میاد دختر Mors باشه. Freyna بزرگ و احمقه که هر دو از مشخصه های Umber هاست. رسیدن مُرس به دخترش میتونه امتیاز بزرگی برای آمبرها و لردهای شمال باشه.

    - این فرار چند تا کار رو انجام میده. ادعای بولتون ها بر وینترفل از بین میره و هیچ اتحادی رو نمیتونن با استارک ها مدعی بشن و این هرج و مرج باعث میشه بولتون ها نتونن شمال رو نگه دارن.

    <> منس از هرج و مرج بوجود اومده بخاطر کشته شدن ِ Aenys Frey و همینطور فرار ِ آریای قلابی استفاده خواهد کرد تا بتونه بولتون ها و فری ها رو قافلگیر کنه.

    - وقتی که تیان به همراه Spearwife ها داره از سرسرای اصلی خارج میشه تا آریا رو نجات بده، منس در فاصله ی خوبی از بولتون ها برای حمله قرار داره؛ روی میز بلند.

    - ما میدونیم که منس یه جنگجوی قابله و میتونه کامل از پس خودش بر بیاد. منس به خودش اعتماد داره و به درستی هم این اعتماد درش به وجود اومده. رمسی هر چقدر هم تلاش کنه نمیتونه از پس منس قدرتمند بر بیاد.

    - مزیت قافلگیری، و همینطور اتحاد سرّی افراد Who*resbane، Rywell، Stout، Manderly و Hornwood و احتمال افراد ِ Locke، وجود داره.

    - سه تا از Spearwifeها دارن برمیگردن سمت سرسرای اصلی تا به منس کمک کنن.

    - فکر میکنم خبر مرگ Aenys و همینطور فرار Jayne در یک زمان میرسه به سرسرای بزرگ و باعث ایجاد هرج و مرج عظیمی میشه. منس در اون حین به روس و رمسی حمله میکنه و لردهای شمال به بولتون ها و فری ها حمله میکنن و انتقامشون رو میگیرن. یه رِد ودینگ ِ کوچیک.

    - در بیرون از سرسرا، در حیاط وینترفل افراد مندرلی بقیه ی افراد فری رو منتظر گرفتن دستورات حمله هستن مورد عنایت قرار میدن.

    - نه بولتونی مونده، نه فریی، و منس میمونه و نیروهای لرد های شمالی.

    <> منس و لرد های شمال نامه ی صورتی رو نوشتن؛

     

    - اونها اطلاعات لازم برای نوشتن این نامه رو دارن.

    - اونها انگیزه ی این کارو دارن. منس ارتش ِ مردم آزادشو میخواد، پسرشو میخواد، خواهرزنشو میخواد. منس و لردهای شمال برای استفاده علیه استنیس به گروگان احتیاج دارن. تمام لردهای شمال به وضوح اعلام کردن که استنیس رو به عنوان پادشاه نمیخوان. داشتن ِ زن، دختر و جادوگرش، اهرم فشار خوبی برای اینه که استنیس رو تسلیم کنن، اگه که استنیس بتونه توی اون برف زنده بمونه. و همینطور منس کینه ی شدیدی نسبت به استنیس داره: لشکرش له شده، به اسارت گرفته شده و مدت مدیدی ازش بازجویی شده، پسرش رو ازش گرفتن، مردمش رو در قفس گذاشتن، و احتمالا هم تهدید شده که زنده زنده سوزونده میشه.

    - نویسنده ی نامه خیالش از اومدن ِ جان راحته. چرا که وقتی رمسی و روس و بولتون ها مرده باشن، نیازی به ترسیدن از اسارت ِ آزاد شده های وینترفل وجود نداره.

    - برخی از لردهای شمال جان را در وینترفل میخواهند. یا به دلیل خرافات، یا به عنوان برنامه ی بکاپشون و یا نوعی انتقام ( انتقام لیدی داستین از کتلین با قرار دادن ِ یک حرام زاده ی غیر ِ Tully در وینترفل که میتونه براش یک عقده گشایی باشه )

     

    <> این موارد، چیزهایی که قابل درک نبودن رو توجیه میکنه:

    - که چطور تیان و جِین تونستن از دیوارهای وینترفل بپرن پایین و بلافاصله هم توسط Mors پیدا بشن. او میدونسته که اونا قراره از دروازه بپرن پایین.

    - که چطور اونا توسط Mors سوالپیچ میشن و مرس میفهمه که قراره دروازه ی اصلی باز بشه و لبخندی میزنه چون میدونه که Frey ها در دامش خواهند افتاد و با بانکدار براووسی دیدار کنه و بهش بگه چه خبره و بفرستتش پیش استنیس بدون اینکه بانکدار به دام Frey ها، نیروهای بولتون بیافته. یادمون نره که Tycho توسط 6 تا آهن زاده و 2 تا "هدیه" ( ریک و جِین ) که مناسب اسبسواری نبودن، مجبور خواهد شد که کُند حرکت کنه. چطور ممکنه اگه بولتون ها و فری ها در حال سلاخی شدن نیستن، بتونن از دست سگها و نیروهای بولتون و همینطور فری فرار کنن؟

    -

    این موارد توجیه میکنه که چطور در سمپل تیان خبری از جنگ و مبارزه نیست. اگه که بیرون دیوارهای وینترفل بین نیروهای فری و Crowsfood درگیری وجود داشت، استنیس از Tycho خبرش رو میشنید و بعدش از تیان میپرسید در این باره. همینطور اگر جنگی در بیرون دیوارهای وینترفل در حال رخ دادن بود، امکان زنده موندن ِ مُرس به دلیل داشتن گروه تعلیم ندیده ش زیاد نبود.

     

    - ما میبینیم که با توجه به متن ِ نامه، نامه از طرف منسی که داره فرار میکنه و ناچار و بدبخته نیست. از طرف منسی پیروزه که لردهای شمال پشتیبانشن و میخوان استنیس رو به زانو در بیارن و یک استارک رو در وینترفل مستقر کنن.

    - این موارد هودِد من رو هم توجیه میکنه ، و توضیح میده که اون موقعی که یِلو دیک میمیره یکی از دیده بان ها گم میشه و استبل فرو میریرزه و ...

    **


  8. من نظرم روی منس هست.

     

    با اینکار

     

    - پسرش رو میگیره.

    - وَل رو میگیره.

    - به نظر میاد با اینکار یک سری از لرد های شمال ، به دخترای ناتنیشون که ممکنه بین Spearwifeها باشن برسن.

    - یه اهرم فشار داره در مقابل استنیس. تنها چیزی که ممکنه جلوی استنیس رو برای حمله بگیره، شیرینه.


  9. مورس مارتل » شنبه مرداد 18, 93 10:03 pm[/url]"]من به صفحه فهرستش مشکوکم! یه جوری فیک میزنه! قاب صفحه اش که از صفحه بعدی ـه. عکس سر اژدها و کلاغ هم از جای دیگه کات شدن {بدم کات شده}

    یعنی کتابی که قراره سورپرایز داشته باشه فهرستـشو رو میکنن!؟

     

    راس میگی. من فکر میکنم از نسخه های اولیه باشه. چون اون چارته هم مشکوکه. یه بک

    گراند داره و روی اون بک گرانده یه چارت کشیدن با یه برنامه های چون انگار به خط تا و اینا توجه نشده. از یه جنس دیگه س اصلا" شجره نامه ی استارکا


  10. یه پیشنهاد دیگه. هر شماره راجع به یه شخصیت، همه ی کاربرای وستروس نظرشون رو توی یکی دو خط بگن. هر کسی با اسم کاربریش یکی دو خط مینویسه و میذاریم توی بخش مثلا "تیریون از نگاه ساکنین" یا ... "تیریون از نقطه نظر کاربران" ...


  11. کتاب شش؛

     

    عملا" مارتل ها اتحاد خودشون رو با اگان اعلام کردن. اما همه ی تخم مرغاشون توی یه سبد نیست.

    یه ذره آف تاپیک، من حدسم هم اینه که سارلا یه جوری تنه ش میخوره به تنه ی جیکن. خیلی این خیال خوش رو در سرم میپرورونم که سارلا با جیکن تیم میشن، یه جورایی با علاقه شروع میشه و مارتل ها عملا صاحب یکی از مردان بی چهره میشن. آریا هم بعدا" میپیونده بهشون

     

×