رفتن به مطلب

Shield of the Life

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    46
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Shield of the Life


  1. در 5 دقیقه قبل، ثیئون گریجوی گفته است :

    دارم این پست رو حذف می کنم توروس عزیز .الان یادم اومد ربطی به تاپیک نداره .خصوصی می تونیم صحبت کنیم بعدا اگه بخوای .

    چرا خصوصی دوست عزیز؟

    بحثتون اگه تو فروم باشه شاید برای دوستان علاقه مند دیگه هم مفید باشه؛ حالا اگه نامربوط به این تاپیک هست توی یه تاپیک که مرتبط تر باشه می تونید بحث رو ادامه بدید.


  2. در 7 ساعت قبل، _MammAds_ گفته است :

    وحشیا اینقدر خودشونو به آبو آتیش میزدن ک بیان اینور دیوار زندگی کنن کشاورزی کنن منس ریدر میخواست بهشون آزادی بده بعد اینکه میخواستن برن کسل بلک هیچی چرا باز برگشتن همونجایی ک بودن؟اسکلن ؟

     

    متن خیلی خوبی نوشتی و به موارد خیلی جالبی اشاره کردی دوست عزیز که با همه شون کاملا موافقم.

    فقط با موردی که نقل قول کردم مخالفم؛ چون دلیل اصلی اینکه وحشی ها یا همون مردم آزاد می خواستن بیان جنوب دیوار تهدید وایت واکرها بود که دیگه الان از بین رفته و طبیعتا سبک زندگی آزاد خودشون رو ترجیح میدن.


  3. در 12 دقیقه قبل، ثیئون گریجوی گفته است :

    البته صحنه هایی از این اپیزود در حد همین پالام پولوم پیلیش بود اگر خنده دار تر نبود.برای مثال ،هوش دراگون که تخت آهنینو ذوب کرد،احمق بودن لردهای وستروس(خصوصا یارا گریجوی ) که اینهمه سلاخی رو نمی بینن و فقط به فکر اینن که جان اسنو رو بکشن.آیا یکی از دلایل روانی جنگ اقلیم ها علیه تارگریان ها در زمان رابرت باراتیون همین مستبد بودن پادشاه نبود؟؟ تازه اون بنده خدا که سر سوزنی هم توی سلاخی به پای دخترش نرسید.احمق یعنی سموئل تارلی با اون ایده ی تهوع آور انتخابات از مردم؟؟اونم برای لردهای وستروس؟؟اونم توی یه جهان قرون وسطی ای؟کام آن .بیهوده یعنی اون ادمور تالی که اصلا معلوم نشد اون صحنه ی مورد تمسخر واقع شدنش رو چرا گنجوندن.انگار با یه فیلم با مضمون رشد و بلوغ طرفیم که تینجرمون مورد تمسخر دوستانش واقع میشه.ول معطل یعنی تمام کسایی که هویت واقعی جان رو می دونستن و تا قبل از این همه جلز و ولز میکردن برای آشکار کردنش .اما حتی بهش هویت واقعیش رو اعطا نکردن و بعد بفرستنش تبعید(نگید نمیشد .شیوه ی تعیین پادشاه تغییر کرده بود و لازم نبود حتما با تعیین هویتش بنشوننش رو تخت پادشاهی ،خصوصا با تاریخچه ی درخشانی که عمه و پدربزرگش داشتن).رو هوا یعنی دیالوگ آریا که توی اپیزودهای قبل یه جا گفت باید کنار هم بمونیم و خانواده از همه چیز مهم تره اما الان پا میشه میره غرب وستروس(که البته برای پایان سیر شخصیتیش عالیه ولی اون دیالوگ دیگه چی بود آخه .چرا تو دهنش گذاشتین اون دیالوگ رو ؟).


    البته نکات مثبت هم این اپیزود داره .مثل همین سفر آریا به غرب یا استقلال شمال یا سکنی گزیدن جان توی سرزمین های شمال و... اما اینقدر این روند رو بد نشون دادند(فقط بحث کمبود زمان و ریتم تند نیست)که ذهن مخاطب فقط با گذشت زمان یا تبدیل ایده های پایان سریال به ایده هایی در روی کاغذ هست که از پایان میتونه راضی باشه.متاسفانه این برای اپیزود نهایی یه سریال فاجعه است.چون وقتی یه اقتباس(در مدیوم تی وی) نمیتونه در حال و عینا هیجان آفرینش ایده اش رو در مخاطب ایجاد کنه اون اقتباس ناموفق قلمداد میشه .چون مخاطب اقتباس در تی وی دنبال آفرینش عینی ایده ها در جلوی چشمانش هست.

    یه نکته هم اینکه کارگردانی توی این اپیزود برخلاف اپیزودهای قبلی مشکل جدی داشت(مرگ دنریس و اتفاقات بعدش و شورا و...)اپیزودهای قبل مشکل فیلمنامه و ریتم و منطق بود توی اپیزود آخر غوز بالا غوز ،کارگردانی هم اضافه شد.و حدس بزنید کیا کارگردان این اپیزود بودند. درسته!پت و مت .

    تقریبا با همه حرف هاتون موافقم

    در مورد کارگردانی حق با شماست و من هم به خاطر همین نوشتم شاید، چون واقعا تخصصی تو این زمینه ندارم ?

    اما با حرفتون درباره خوب بودن استقلال شمال مخالفم؛ چون نمی تونم قبول کنم که شمال مستقل بشه، اما به عنوان مثال دورن یا جزایر آهن مستقل نشن یا حداقل دنبال استقلال نباشن!


  4. در 10 ساعت قبل، ..ice and fire.. گفته است :
    در 10 ساعت قبل، ..ice and fire.. گفته است :

    بدترین جای سریال به نظرم کشته شدن نایت کینگ بود نه بخاطر اینکه آریا کشتش یا حتی شیوه مردنش که از جفتش راضی بودم ولی خیلی زود بود! این همه نایت کینگ میکردن این بود؟ دیوار به اون عظمت ساختن بخاطرش! اون همه ارتش جمع کرده بود 8 هزار سال پشت دیوار منتظر بود به عنوان قویترین موجود این دنیای فانتزی کل لشکرکشیش تا وینترفل بود؟ حداقل تو تریلر که تا وسط نقشه اومده بود پایین! چهارتا شهر نابود میکرد جلوتر میومد بهتر بود همون اول کار زدن کشتنش!! حالا شاید بگید اسم سریال بازی تاج و تخته خب اگه اینه اصلا خط داستانی نایت کینگ نمیبود بهتر بود نه هدف کاملا واضحی داشت نه کشتار و خرابی بزرگی راه انداخت به عنوان شرور بزرگ. انگار یه زنبور پشت پنجره بود اومد تو خونه با مگس کش کشتنش تموم شد!

     

     

    واقعا از مثالتون در مورد نایت کینگ لذت بردم!

    هفت فصل گفتن و نشون دادن که "پشه" ایز کامینگ! ویلن اصلی سریال رو همین "پشه" گذاشتن! کلی تئوری حولش خلق شد! بعد تا "پشه" مذکور رسید، زدن زارت با  "مگس کش" کشتنش!!!

    بعد به ریش شاهزاده وعده داده شده، آزور آهای و ما خندیدن!


  5. در 6 ساعت قبل، william truman گفته است :

    جان هیچ کاره بود تو کل سریال! اگه جان نبود کسی نبود بره پیش دنریس این یعنی شاه شب اژدهایی نداشت که از دیوار رد بشه جادوی دیوار مثل جادوی غار کلاغ 3 چشم باعث میشد شاه شب نتونه از اونجا رد به و برای همیشه اون ور دیوار بمونه پس هیچ خطری برای کسی نداشت  اگه جان نبود دنریس تو فصل 7 با 3 تا اژدها میرفت کینگ لندینگ ارتشش هم کامل بود روی دیوارها هم اسکورپیون نقطه زن نداشتن هنوز همونجا یه شبه کار سرسی رو تموم میکرد همه ی دوستاش زنده بدن  و نیازی نبود مد کویین بشه

    کاملا با شما موافقم.

    اینو یادم رفته بود جزو اشکالات بگم و اشکال بسیار بزرگی محسوب میشه؛ چون اگه اون عملیات شکار وایت مسخره نبود کلا نایت کینگ داشت اون ور دیوار غازشو می چروند و دنریس هم به خوبی و خوشی و با تلفات کم روی آیرون ثرون می نشست!


  6. در 1 ساعت قبل، omid007 گفته است :

    متاسفانه با اکثر انتقادات و ایراداتت موافقم
    از جمله دلیل نایتواچ، عکس العمل دروگون، 
    لردهای بی بخار، انتخاب شاه، و خصوصا جان اسنوی احمق که باید منتظر سخنرانی تیریون میبود! 
    ولی فقط نکات منفی فیلمو ایراداتشو گفتی ک الان دو فصله ادامه داره.. 
     امتیاز یک آخه؟ کلا دو فصل آخر ی موج منفی تو نگاهمون انداختن ک اگه این قسمت بی نقصم میبود باز ی بهونه ای میاوردیم و با دید منفی قسمتهارو دنبال میکردیم
    کلیات پایان فیلم بد نبود(البته با سانسور کردن نایت کینگ و دیوار و زمستان) 
    فقط نوع ب نمایش درآوردنش مشکل داشت، 
    برای مثال شمال باید مستقل میشد ولی تو اون شورا با اون حرفای مسخره؟! 
    یا خیلی از این دست مشکلات ک نمیدونم ایراد نویسنده هس یا کارگردان امیدوارم ی متخصص پیدا شه به این سوالم دقیق جواب بده
    تو قسمتی که با سه تا تیر یکی از اژدهاها مرد نویسنده ها گفته بودن باید فقط سه تیر زده شه و هر سه تا بخوره ب اژدها؟ یا این ایده ی کارگردان بود ک بدون تیر خطا اژدها رو بزنن؟! جدی واسم سواله!

    خوب دوست عزیز

    من کاری به موج منفی ایجاد شده ندارم؛

    ما سریال رو می بینیم که لذت ببریم (حداقل من که به این دلیل می بینم).

    و این فصل و مخصوصا این اپیزود نه تنها برام لذت بخش نبود بلکه برام به شدت غیرمنطقی (با منطق خود سریال) و آزاردهنده بود.

    دروگون خیلی خفن بود؛ و جلوه های ویژه عالی و کارگردانی شاید بی نظیر. اما همه این ها وقتی معنا پیدا می کنن که در خدمت داستان درستی باشن که به شعور مخاطب خودش توهین نکنه و منطق خودش رو زیر پا نگذاره. وگرنه همون امتیاز 1 هم زیاده براش.

     

    البته اگه این اپیزود، اپیزود آخر نمی بود مسلما این امتیاز رو براش در نظر نمی گرفتم و مثلا بهش 3 یا 4 می دادم (با فرض اینکه برای پلات 4 یا 5 نمره در نظر بگیریم). کما اینکه به هیچ کدوم از اپیزودهای این فصل کمتر از 3 ندادم!

    اما از اونجا که این اپیزود قراره جمع بندی 8 فصل رو انجام بده، به منطق اون 8 فصل وفادار باشه، انتظارات ایجادشده تو اون 8 فصل رو برآورده کنه و ...، به نظرم با وضعیت موجود نمیشه نمره ای بالاتر از 2 به این اپیزود داد!

     

    به هر حال نظر همه دوستان محترمه!

     

    اینکه من الان اینجا و تو این فروم در حال پیام دادن و خوندن پیام ها هستم دلیلی نداره جز طرفدار سریال بازی تاج و تخت بودن. اما متاسفانه پایانش شدیدا مزخرف و غیرمنطقی بود و اصلا و ابدا در حد و اندازه های بازی تاج و تخت نبود. وگرنه اگه میشد هر پایانی رو قبول کرد و کاری به منطق سریال نداشت میشد از لردهای وستروس خواست برای تعیین شاه از پالام پولوم پیلیش استفاده کنن!!! :classic_smile:

     

    بماند که خیلی مواردی که از اول سریال کلی روش مانور داده شده بود و تو اپیزودهای قبلی داستانشون خراب شده بود رو هنوز تو انتقادات نگفتم! مثل بی خاصیت و بی معنی بودن تئوری R+L=J، بی معنی بودن خط داستانی آن سوی دیوار و نایت کینگ، بی معنی بودن کل مسیر رستگاری جیمی لنیستر و ... و ...


  7. در 4 ساعت قبل، MRD010 گفته است :

    به عنوان یه فن سریال که سریال رو با دیدن پوستر قسمت اول که شان بین نشسته بر روی تخت آهنین بود شروع کردم و از همون قسمت اول عاشقش شدم تمام این مضخرفات اضافه ای که اصلا گات نبود و به خوردمون دادن فراموش میکنم .

    کاملا با شما موافقم. حیف از چیزی که بود و چیزی که شد!

     

    دوستان اگه دوست داشتین یه سری به این تاپیک بزنین:

     

     


  8. سلام به همه دوستان

    سریال بازی تاج و تخت امروز با پخش آخرین قسمتش به پایان رسید.

    من نظر خودم رو در مورد فصل و اپیزود آخر دارم و از اونجا که تاپیکی برای قسمت آخر وجود داره اون بحثو اینجا باز نمی کنم.

    صرفا می خواستم پیشنهاد بدم اگه دوست داشته باشین یه کوچولو خاطره بازی کنیم با سریال و بخش هایی که ازشون لذت بردیم.

    ********************************

     

     

    من هر اپیزود رو تو زمان پخشش دیدم و دیگه هم فرصت نکردم که ببینمشون. واسه همین خیلی حضور ذهن ندارم.

     

    اما برای شروع:

    به نظر من در حال حاضر تا جایی که یادم میاد بهترین سکانس سریال سکانس دفاع تیریون از خودش تو محاکمه و درخواست محاکمه از طریق مبارزه بوده. بازی پیتر دینکلیج تو این سکانس به مفهوم واقعی کلمه جادویی بود و دیالوگ هاش هم واقعا بی نظیر بودن.

     

    عروسی خونین هم واقعا عالی بود و علیرغم اینکه شدیدا غافلگیرکننده بود کاملا براساس منطق بنا شده بود و همین خیلی تاثیرگذارش می کرد.

     

     


  9. مسخره بود واقعا

    انقدر نکات مزخرف داشت که حتی لیاقت امتیاز 1 رو هم نداره! (گرچه من به خاطر کلیت سریال GoT (همه هشت فصلش) به این اپیزود 2 دادم)

    چه شوخی های سطحی و مسخره ای!

    چه دلیل مزخرفی ای برای نیاز به نایتز واچ!

    چه عکس العمل مزخرف و بیربطی از دروگون!

    چه جان اسنوی احمقی که علیرغم این همه قتل عام دنریس بازم نیاز به تیریون داره که قانعش کنه که دنریس خونریزی رو ادامه خواهد داد!

    چه سخنرانی سطحی ای از دنریس که مثلا می خواستن لقمه هضم شده قاتل بودن دنریس رو دوباره تو دهن ما فرو کنن!

    چه سرنوشت مسخره ای برای بران از بلک واتر و چه انتخاب مزخرفی برای لرد هایگاردن شدن!

    چه لردهای بی بخار و بدون اراده ای که منتظر یک سخنرانی از تیریون و انتخاب توسط اون بودن و از خودشون اندازه کپک اراده نداشتن!

    چه خط داستانی مسخره ای برای برن (ذ بروکن!) و کلاغ سه چشم!

    چه انتخاب شاه مسخره ای (آخه برن شمالی بشه شاه (با ایده مسخره داستان و حافظه و چرندیات دیگه) و همه لردهایی که می تونن خودشون شاه بشن تبعیت بکنن و اون وقت خود شمال بشه یه قلمرو جدا!!!)

    این لیست قطعا همین طور ادامه داره و من حضور ذهن کامل ندارم!

     

    پایانی کاملا فاجعه برای یکی از محبوب ترین سریال های دنیا (البته باید گفت فصول پایانی بد که هر چه به پایان نزدیک تر شدیم بدتر و بدتر شدن و در نهایت رسید به این نقطه مسخره)

     

     


  10. در 2 ساعت قبل، great tom hanks گفته است :

    متن اسپویل قسمت اخر رو از کانال irfangot کپی کردم 

     

      مطالب مخفی

    دروگون وارد سرسرای اصلی میشه و تخت آهنین رو ذوب میکنه.
    جان اسنو بالاخره آریا رو بعد از اینکه به تخت پادشاهی هفت اقلیم رسیدن ، میبینه. 
    آریا استارک طبق این فیلمنامه ی لو رفته در این قسمت هیچکاره بوده، دنریس همه ی افراد کینگزلندینگ رو اعدام میکنه و تیریون و جان از این بابت ناراحت هستند.
    دنریس تیریون رو به خاطر آزاد کردن جیمی دستگیر میکنه ( قراره که محاکمه ی اون بدون حضور دنی و جان باشه ) تیریون سعی میکنه که جان رو متقاعد کنه که دنریسو بزاره کنار و بهش میگه تا وقتی دنریس هست خانواده ی تو به خاطر مشروعیت و ادعای تاج و تختت در خطر هستند.
    جان به خاطر کاری که دنریس با کینگزلندینگ کرد وحشت زده شده 
    دنریس سخنرانی میکنه که قراره به آزاد سازی برده ها از زنجیر ادامه بده.
    حرفای تیریون جان رو متقاعد میکنه که خانوادش هیچوقت در امان نیستن تا وقتی که ادعای پادشاهی داره، جان سعی میکنه که با دنریس حرف بزنه اما دنریس اونو رد میکنه و فکر میکنه که کاراش توجیه دارن! جان در برابر دنریس سوگند وفاداری میخوره و بعدش دنریسو با  خنجر / شمشیر میکشه  !!!!
    این کار برای جان خیلی زجر آوره چون جان واقعا عاشق دنریسه.

    این قسمت فیلمنامه به ترتیب نوشته نشده :

    یک شورا تشکیل میشه تا تصمیم بگیرن که کی پادشاه بشه ، تیریون سخنرانی میکنه و بعدش همه به برن رای میدن 
     در اخر جان دوباره یکی از نگهبانان شب میشه و به خاطر جرمی که انجام داده به کسل بلک تبعید میشه ( پایان خاندان تارگرین )
    آریا برای همیشه میزاره میره ،سانسا به شمال حکمرانی میکنه
    قبل از اینکه برن برای پادشاهی انتخاب بشه سم پیشنهاد جلسه گذاشتن رو میده.
    برن به افراد شورا یعنی تیریون و سر داووس و سم و بران نظارت میکنه ، آنسالید ها میرن و شروع به آزاد کردن برده های شهر خودشون میکنن چون این برنامه ی دنریس بود قبل از اینکه جان بکشتش !
    محاکمه ی تیریون در دراگونپیت هست . در محاکمه سر داووس ( که انگار هَند شده ) ،سم ، گری ورم ، برین ، رابین ارین و شاهزاده ی جدید دورن حضور دارن ! برن برمیگرده به گذشته ، در فصل اول وقتی که تیریون به کتلین گفت که هیچوقت علیه خانوادش کاری نمیکنه و زمانی که تیریون از مردم کینگزلندینگ عصبی شده بود چرا که تیریون اونا رو از دست استنیس نجات داده بود ولی اونا از تیریون روی برگردونده بودن و بعدش فکر کرد که مردم کینگزلندینگ سزاوارش بودن ( محاکمه ی جافری ) 
    در وسط سخنرانی روی پاهاش میوفته ( تیریون میمیره ولی مطمئن نیستیم چطور ) ( پایان لنیستر ها )

    پایان 

     

      

     

    1. پادشاه شدن برن مسخره است. قطعا تو هفت اقلیم انقدر آدم مدعی وجود داره که برن جزو گزینه های اول نباشه (خوب همه خاندان های همه اقلیم های وستروس که از بین نرفتن که). گرچه انقدر چیزهای مسخره تو این قسمت های اخیر دیدیم که این مورد هم اصلا بعید نیست که اتفاق بیفته.

    یه چیز دیگه هم هست که متوجه نمیشم:

    2. خوب اگه آدرها از بین رفته باشن چه دلیلی داره که دیگه نایتز واچ و کسل بلک فعال باشن تا بخوان جان رو بهش تبعید کنن؟

    3. ضمنا، چرا باید یه نفر به خاطر کشتن دنی ای که این همه آدم بیگناه رو قتل عام کرده به تبعید محکوم بشه. جز آنسالیدها و دوتراکی ها (که ملکه محبوبشون کشته شده) چه کسی از این تصمیم حمایت می کنه؟ چه کسی می خواد چک کنه که جان حتما تو تبعید بمونه؟ (به عبارت دیگه، ضمانت اجرایی این حکم چیه؟)

    4. راستی تکلیف دروگون هم تو این اسکریپت ها مشخص نشده.


  11. درود به همه دوستان

     

    این خبر قدیمیه، اما از اونجا که من تازه دیدمش اینجا می فرستم.

    دوستان اسپویل پسند می تونن سری به این صفحه بزنن و اسپویل هایی که گفته مربوط به فیلمنامه لورفته قسمت های 3، 5 و 6 فصل آخر هستن رو بخونن (انگلیسی):

     

    https://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/896642/Game-of-Throne-season-8-spoilers-script-leak-Jon-Snow-Daenerys-Targaryen


  12. wishtasp » جمعه شهریور 10, 96 5:23 pm[/url]"]
    Shield of the Life » جمعه شهریور 10, 96 4:53 pm[/url]"]

    ممنون از پیامتون

    فقط اینکه یادتون نره که تو سریال، پسر کرستر توسط نایت کینگ به آدر تبدیل شد.

     

    اتفاقا اون صحنه یکی از نکاتیه که من رو گیج میکنه

    خیلی مشخص نیست که اون بچه تبدیل به وایت شد یا وایت واکر ولی به دلیل زنده بودنش به نظرم حرف شما درست باشه و تبدیل به وایت واکر شده فکر میکنم فصل 4 قسمت 4 و صحنه انتهایی اپیزود بود.

    حالا سوال اینجاست که چرا نایت کینگ بچه ها رو به عنوان پیشکش قبول میکرده؟ آیا اون فقط قادر بود بچه ها رو تبدیل به آدر کنه؟

     

    در مورد تاریخچه نایت کینگ و آدرها تو سریال یه دیالوگ هست که میتونه کمک کننده باشه:

    فصل 6 اپیزود 5 دقیقه 17 -> برن به بچه جنگل: اون تو بودی ! تو بودی وایت واکرها رو درست کردی!

    خوب تو این دیالوگ اشاره ای به شاه شب نمیکنه و فقط به وایت واکرها اشاره میکنه.

     

    به نظر من هم به وایت واکر تبدیل شد، چون زنده بود و علاوه بر چشم هاش که کاملا مشابه آدرها شد، رنگ پوستش هم، اگه اشتباه نکنم، داشت تغییر می کرد.

     

    نکته بعدی: در مورد این دیالوگی که برن به لیف گفت، این دیالوگ می تونه در مورد همه آدرها (از جمله نایت کینگ) صدق کنه و دلیلی نداره که نایت کینگ از این قضیه مستثنی شده باشه.

    ضمنا این جمله می تونه حتی در صورتی که فقط نایت کینگ توسط فرزندان جنگل ایجاد شده باشه هم درست باشه؛ چون در این صورت با به وجود اومدن نایت کینگ بوده که بقیه وایت واکرها به وجود اومدن و از نظر علت معلولی به وجود اومدن همه وایت واکرها ناشی از این کار فرزندان جنگل بوده.

     

    البته احتمال داره که تعدادی از وایت واکرها توسط فرزندان جنگل و تعداد دیگه ای توسط نایت کینگ ایجاد شده باشن.

     

    در مورد زاد و ولد وایت واکرها (در صورت ممکن بودن) هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

     

    پارسا تارلی » جمعه شهریور 10, 96 6:15 am[/url]"]به نظرتون به آدر میتونه انسان دیگه ای رو آدر کنه؟وایت نه ها آدر

     

    ضمنا اینکه چرا نایت کینگ نوزاد رو تبدیل به آدر (وایت واکر) کرد و اینکه آیا می تونه سایر انسان ها با سنین متفاوت رو تبدیل به آدر کنه فعلا فقط میشه حدس هایی زد، اما جواب قطعی ای نمیشه داد.


  13. wishtasp » جمعه شهریور 10, 96 3:37 pm[/url]"]

    به شخصه این نظریه رو که آدرها بوسیله نایت کینگ بوجود اومدن رو درست نمیدونم چراکه اگر اینطور بود نایت کینگ میتونست تعداد بسیار بیشتر آدر تولید کنه که با توجه به زیاد بودن انسانهای زنده در آنسوی دیوار (وحشی ها) در این چند هزار سال میتونست لشکری از آدرها داشته باشه. (توضیحی که برای آدرها(وایت واکرها) وجود داره اینه که اونا از زنده ها بوجود میان بر خلاف وایتها که از مرده ها بوجود میان).

    فکر میکنم تمامی آدرها ی موجود توسط بچه های جنگل و با فرو کردن شیشه اژدها به قلبشون بوجود اومدن یعنی بچه ها برای تک تک اونها این کارو کردن.

     

    ممنون از پیامتون

    فقط اینکه یادتون نره که تو سریال، پسر کرستر توسط نایت کینگ به آدر تبدیل شد.


  14. دوستان این سوالو تو تاپیک اسپویل های فصل هشتم پرسیدم؛ اما چون احتمالا خیلی از دوستان اونجا نمیرن اینجا هم می پرسم:

     

     

    با توجه به جادوی دیوار، اگه همسر نایتز کینگ (Night's King - سیزدهمین فرمانده نایتز واچ) واقعا یه آدر بوده باشه (که با توجه به توصیفاتی که ازش شده، احتمالش خیلی زیاده) چه جوری تونسته از دیوار رد بشه و بیاد به نایت فورت؟

     

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King


  15. حالا یه سوالی که به وجود میاد:

     

    با توجه به جادوی دیوار، اگه همسر نایتز کینگ (Night's King) واقعا یه آدر بوده باشه (که با توجه به توصیفاتی که ازش شده، احتمالش خیلی زیاده) چه جوری تونسته از دیوار رد بشه و بیاد به نایت فورت؟

     

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King


  16. پارسا تارلی » جمعه شهریور 10, 96 12:31 pm[/url]"]

    فهمیدن نایتزکینگ اونیه که به یه آدر مونث عاشق شده و به خاطر اون به آدر تبدیل شده وبر دیوار حکومت میکرده تا چندین سال و برای آدرها قربانی میداده و سیزدهمین فرمانده بودولی نایت کینگ یه انسان ساده بوده که توسط فرزندان با فرو کردن دراگون گلس در قلبش تبدیل شده بود و همون رهبر فعلی آدرهاست. ممنون از این که یکی بزرگترین ابهامات کاب و سریال رو توضیح دادی خب نایت کینگو که میدونیم رهبر فعلی آدرهاست و مشغول حمله به دیوار ولی آیا از نایت کینگز از سرنوشتش خبری در دست نیست؟

     

    جایی ندیدم که گفته شده باشه که Night's King خودش هم به آدر تبدیل شده باشه. (در واقع با توجه به اینکه در مورد همسرش توصیفاتی مانند پوست سفید و سرد شده اما در مورد خودش نه، میشه نتیجه گرفت که خودش تبدیل به آدر نشده بوده)

    حتی در مورد همسرش هم صرفا از روی توصیفاتش حدس می زنن که آدر بوده.

     

    در مورد سرنوشت Night's king هم مارتین گفته (تو همون صفحه ویکی مربوط به نایتز کینگ هست):

     

    ... in the books he is a legendary figure, akin to Lann the Clever and Brandon the Builder, and no more likely to have survived to the present day than they have


  17. پارسا تارلی » جمعه شهریور 10, 96 11:23 am[/url]"]

    درکااب که بیشتر جاها گفته میشه بولتونه ولی ننه پیر معتقده استارکی به اسم برندون بوده و برارز پادشاه هم بوده.

    شما الان میگی دقیقا کدومش اونیه که ویسرویونو زد و تو سریال حظور داره اولی یادومی؟

    منظور اینه که نایتز کینگ یا همون دومی از افراد نایت کینگ یا همون اولیه بیشتر توضیح بدی ممنون میشم چون اصلا متوجه نشدم

     

     

    اونی که تو سریال حضور داره و آدرها (وایت واکرها) رو رهبری می کنه، Night King هست

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night_King

     

    و اونی که سیزدهمین فرمانده نایتزواچ بوده Night's King هست

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King

     

    البته این مورد (اشتباه گرفتن این دو شخصیت) فقط مربوط به ما نیست و ظاهرا شروعش از قضیه زیر بوده:

     

    The synopsis for "Oathkeeper" on the HBO Viewer's Guide originally listed this specific character as the Night's King, a legendary figure that has been mentioned a few times in the novels, though this was later removed. It is unknown whether this was due to an error in identification or the fact that this would be a major spoiler.

    لینک متنی که نقل قول کردم:

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Others

     

     

    اما در مجموع به نظر می رسه که این دوتا شخصیت، متفاوت از همدیگه هستن. چون Night's King سیزدهمین فرمانده نگهبانان شبی بوده که برای مقابله با آدرها تاسیس شده، پس قاعدتا باید Night King مقدم بر Night's King بوده باشه.

    (مگر اینکه فرض کنیم آدرها اون سیزدهمین فرمانده نایتزواچ رو به یه آدر تبدیل کردن و اونو به عنوان شاه خودشون انتخاب کردن، که به نظرم بعیده)


  18. wishtasp » جمعه شهریور 9, 96 1:50 am[/url]"]
    تینا استارک » پنج شنبه شهریور 9, 96 10:04 pm[/url]"]@مدافع

    دوست عزیز باور کن بعد از هفت هشت سال فن گات بودن دیگه فرق آدر و واکر رو هر بچه ای میدونه

    منظور من این بود که آدرها با جادوی آدر بزرگ که تو سریال نایت کینگ هست بوجود اومدن. وقتی جادوی اصلی از بین بره اصولا اونها هم‌باید از بین برن. پس وقتی نایت کینگ پودر بشه جادوی فرزندان جنگل ازبین میره و همه آدرهایی که اون تبدیل کرده باید ازبین برن

     

    درود

    آدرها که اسم دیگشون وایت واکر (White Walker) به معنای مرده سفید هست ( با wight به معنای مخلوق که اشاره به مرده های معمولی داره اشتباه نشن) لزوما توسط نایت کینگ بوجود نیومدن هر چند در سریال بریک دندریون با اشاره به نایت کینگ میگه اونه که همشون رو تبدیل کرده ولی با توجه به نوشته های مارتین این موضوع درست نیست ( شاید جان به همین دلیل به دندریون میگه تو متوجه نیستی)

    آدرها یا همون وایت واکر ها قبل از ساخته شدن دیوار به دست برندون معمار وجود داشتن(در فصل 6 دیدیم که اولین آدر در زمان جنگ بچه های جنگل با انسانهای نخستین توسط بچه ها بوجود اومد) ... اونها در شب طولانی بر علیه انسانها جنگیدن تا اینکه انسانها با محوریت آزورآهای موفق به روندن اونها به سرزمین همیشه زمستان شدن. اصلا دیوار به دو دلیل ساخته شد یکی وحشی ها و دیگری آدرها و به همین دلیل جادوهای باستانی در اون نهاده شد.

    نگهبانان شب هم از اون زمان به بعد بوجود آمدن.

     

    اما شاه شب کیه؟

    شاه شب (نایت کینگ) سیزدهمین لرد کماندر نگبانان شب بود که در عصر قهرمانان میزیست و بعد از عشق بازی با یک آدر مونث در آنسوی دیوار روح خودش رو تسلیم میکنه و تبدیل به موجودی میشه که میبینیم. سالها بر دیوار حمکرانی کرد تا اینکه حاکم شمال با کمک جورامون او رو شکست میدن و نگهبانان شب رو آزاد میکنن . اما او از بین نمیره و در آنسوی دیوار تبدیل به موجودی ماورای آدرها میشه (ترکیبی از برن و یک ادر و یک جنگجوی افسانه ای رو در نظر بگیرید)

    برای اطلاعات دقیقتر در مورد تاریخچه شاه شب و دیوار و نگهبانان شب میتونید به لینک های زیر مراجعه کنید:

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King

     

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Wall

     

    http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_Watch

     

    در مورد Night King و Night's King:

     

    FaN » جمعه مرداد 27, 96 5:03 pm[/url]"]درباره هويت نايت كينگ و قربانى براى ادرها يكى از عزيزان سوالى مطرح كرده بود كه اينجا به طور خلاصه جواب ميدم:

    ببينيد عزيزان در داستان مارتين دو تا شخصيت مجزا از يكديگر وجود دارند:

    1. يكى را با عنوان Night King ميشناسيم كه همون شاه شب هستش و توسط فرزندان جنگل براى مقابله با هجوم انسانها ايجاد شد، و در سريال در قسمت The Door نحوه ايجادش در ويژن برن نشون داده شد، و سوال و جواب برن با اون بازمونده فرزندان جنگل در ارتباط با ايشون بود.

    2. اما يك شخصيت ديگر به اسم Night's King وجود داره كه همونيه كه يكى از دوستان به قربانى دادن‌هاش براى ادرها اشاره كردن، و در يكى از قسمتهاى Histories & Lore كه ييگريت درباره نگهبانان شب صحبت ميكنه، به ايشون و نحوه پيوستنش به افراد شاه شب اشاره خيلى كوتاهى ميكنه. ايشون اگر اشتباه نكنم سيزدهمين لرد فرمانده نگهبانان شب بوده و الان درست يادم نيست كه از استاركها بود يا از بولتونها. اما به هرحال اطلاعات دقيق درباره ايشون را هم ميتونيد از ويكى نغمه به دست بياريد.


  19. مدافع » چهارشنبه شهریور 8, 96 6:02 pm[/url]"]سوال اینجاست که اگر جان، تارگرین هست (که هست) پس چطور در اثر آتش می میره؟

     

    خیلی یادم نمیاد و ضمنا همه کتابهارو هم نخوندم، اما ویژگی نسوز بودن به صورت یک اصل کلی تو کتاب فکر نکنم وجود داشته باشه، حتی اگه درست یادم باشه خود مارتین گفته که نسوختن دنریس تو صحنه سوزوندن جنازه کال دروگو یه اتفاق خارق العاده بوده، دلیل نمیشه که همیشه نسوزه (قبول دارم که سریال تو دوش کالین هم این کارو تکرار کرد)

    جدای این، ویسریس که یه تارگرینه رو ببینین که طلای مذاب چه بلایی سرش میاره

     

    پس اینکه بگیم جان چون تارگرین هست نمی سوزه نمی تونه به عنوان یک قاعده کلی درست باشه و از طرف دیگه هم اگه جان این ویژگی رو داشت باید در طول سالها متوجه این امر میشد که مثلا چیزهای داغ خیلی اذیتش نمی کنن که ظاهرا خبری از این مورد نیست


  20. podrick » چهارشنبه شهریور 8, 96 11:26 am[/url]"]دقت کنید در قسمت دوم میگه که هاولند رید و لرد گلاور بوسیله آتش اژدها کشته میشن و بعد در قسمت سوم مجددا میگه هاولند رید قبول نمیکنه که به جنوب بره و میخواد همینجا بمونه و تقاص گناهش رو بده(کشتن سر آرتور دین از پشت سر) بالاخره اون مرده یا نه؟

     

    در این مورد، توضیح پایین رو ببینید:

     

    shah994 » سه شنبه مرداد 31, 96 10:17 pm[/url]"]
    batlimoos » سه شنبه مرداد 31, 96 9:57 pm[/url]"]یه چیزی برام عجیبه. مگه هاولند رید تو اپیزود 2 با آتیش اژدها نمیمیره؟

    دوباره تو اپیزود 3 با جان صحبت میکنه!!!

     

    در مقدمه قسمت ٤ توضيح ميده در مورد اين موضوع! در اصل هاولند تو اپيزود ٢ قرار بود بميره ولي بعد تصميم نويسندگان عوض ميشه!


  21. @MrM3HDI

    ممنون از جوابتون

    فقط در مورد این یه تیکه اش:

     

    MrM3HDI » چهارشنبه شهریور 8, 96 11:19 am[/url]"]

    بعدم مرده با آدر فرقی نمیکنه. اگه آب براشون ضرر داره یعنی برای همه شون ضرر داره چه وایت واکر ها چه آدر ها و یا حتی شاه شب ! چون همه شون از یه نژاد و از یه شکل هستن

     

    با احترام، به نظر من این طور نیست که هر چیزی که برای مرده ها بد باشه لزوما برای آدرها هم بد باشه؛ نمونه اش آتش که اثری روی آدرها نداره اما وایت هارو نابود می کنه


  22. MrM3HDI » سه شنبه شهریور 7, 96 8:09 pm[/url]"]
    batlimoos » سه شنبه شهریور 7, 96 7:34 pm[/url]"]در مورد زنجیر:

    بعد از اپیزود شیش زیاد در مورد زنجیر سوال شده. چند تا چیز به ذهنم میرسه.

    زنجیر از کجا اومد؟ این سوال میتونه دو معنی داشته باشه.

    اول اینکه تو این زمان کم زنجیر از کجا آوردن که میشه گفت چون فیلم زمان رو نشون نداده وایت ها رفتن و گشتن و زنجیر پیدا کردن.

    دوم اینکه اصلا اینا یه قرن هم میگشتن، زنجیر با این قطر تو شمال دیوار چیکار میکنه که پیدا کنن؟ این رو جواب دقیق ندارم (چون اینا آهنگری هم نمیتونن کنن که بگیم آهنگری کردن) ولی تنها حدسم اینه که زنجیر پاندول چند تا از نگهبانی های خالی دیوار رو کش رفتن.

     

    نکته دیگه در مورد شنا کردن و اتصال زنجیر. به نظر من برای وصل کردن زنجیر نیازی به شنا کردن نیست. چند تا مرده سر زنجیر رو میگیرن و میپرن تو آب. چند دقیقه صبر میکنن و چون وزن زنجیر زیاده میرسن به کف دریاچه که احتمالا یه فاصله افقی با اژدها دارن. حالا نیازی به شنا نیست و کافیه با زنجیر تا پیش اژدها پیاده روی کنن و زنجیر رو وصل کنن (اینا مرده هستن و نبود هوا نمیکشتشون). بعد هم مرده های بالا زنجیر رو جمع میکنن و مرده های تو دریاچه هم میتونن قبلش با زنجیر برگردن بالا یا اینکه اصلا دیگه به اینا نیازی نیست. به همین سادگی

     

    به نظر من واقعا شنا کردن مشکل نبود چون اصلا نیازی به شنا کردن نیست برای چنین کاری. البته یه گیر هایی میشه به نحوه تهیه زنجیر داد که تصور پیدا کردن زنجیر زیاد دور از ذهن نیست.

    اتفاقا بستن زنجیر و شنا کردن خیلی هم مشکل مهم و اساسی هستش

    جوری که خوده سریال تاکید میکنه که مرده ها نمیتونن شنا کنن (منظور اینه که مرده ها کلا نمیتونن وارد آب بشن. وگرنه راه رفتن کف دریاچه که فرقی با شنا کردن نداره)

    در نتیجه اگه اصلا نمیتونستن برن توی آب یعنی اژدهایی هم وجود نداشت و بقیه داستان ...

     

     

    یه سوال

     

    چرا هیچ کی تا الان این فکر به ذهنش نرسیده که خود وایت واکرها (آدرها) رفته باشن ته آب و زنجیرو بسته باشن؟ مگه در مورد شنا کردن یا شنا نکردن اون ها هم چیزی گفته شده؟

     

     

    nymeria » سه شنبه شهریور 7, 96 8:44 pm[/url]"]

    البته در اون صحنه غولی وجود نداشت. فکر میکنم حتی اگر هم وجود داشت با توجه به اتفاقی که برای جان افتاد کاری از دست غول ها هم نباید بر میومد. فقط بحث شنا کردن نیست. طبق اصل خودشون مرده ها تو آب از کار میفتن.

     

    مطمئنید که گفتن مرده ها تو آب از کار می افتن؟ تا جایی که یادمه فقط بحث شنا نکردنشون بود. آخه اون مرده هایی که از زیر آب اومدن بیرون و پاهای تورموند رو گرفتن که از کار نیفتادن (و احتمالا اون قضیه شنا نکردن رو هم زیر سوال می برن)!

     

     

    siavashmohammady » سه شنبه شهریور 7, 96 9:32 pm[/url]"]

    مورد مهمتر که دوستانی که فنی نباشند خیلی مورد توجهشون قرار نمیگیره

    زنجیر به اون قطر رو چطوری تولید کردند؟ بدون استفاده از دستگاه های مدرن زنجیر با اون قطر رو نمیشه تولید کرد

    خوب باید فرض کنیم که این تکنولوژی رو دارن. زنجیری که به دستور تیریون برای گیر انداختن کشتی ها تو جنگ بلک واتر بی ساخته شد این مورد رو اثبات می کنه


  23. پارسا تارلی » چهارشنبه شهریور 8, 96 7:20 am[/url]"]اصلا به باگ به این گنده گی توجه نکرده بودم حالا اون زنجیرو اینارو همش رو دلیل آوردم که یاگ نیست ولی این واقعا باگه زمان بردن اون وایت وارکر به پایتخت که دیوار پابرجا بود حتی خود مارتین گفته که جادوی دیوار امتداد داره یعنی اگه سوار کشتی کنن و از نار دیوارم ردش کنن نمیشه ولی اگه اینو در نظر بگیریم که مثله اون خونه که برن و چندتا از فرزمدان جنگل توش بودن بعد از علامت دار شدن جان توسط نایت کینگ جادوش شکست پس دیوارم بخاطر اینکه برن هنوزم علامت داره جادوش از بین رفته پس اینم یه باگ نیست

     

    سلام دوستان

    تو تاپیک مربوط به اپیزود ششم یخورده بحث شد در این مورد

     

    نظر بعضی دوستان این بود که دیوار جلوی موجودات جادویی مثل وایت واکرهارو می گیره، اما وایت ها که مرده هایی هستن که توسط وایت واکرها دوباره به حرکت دراومدن رو جلوشون رو نمی گیره

    شاهدشون هم وایت نگهبان شبی بود که تو فصل اول جنازه اش اون ور دیوار پیدا شد و چون جنازه اش غیرطبیعی بود آوردنش اینور دیوار که شب بلند شد و داشت می رفت که لرد فرمانده مورمونت رو بکشه

    پس امکان عبور وایت ها از جادوی دیوار وجود داره

     

    البته حالت دیگه هم اینه که بگیم این تناقض ها حاصل گاف سریال و عدم تطابقش با منطق خودش هست


  24. Winter King » سه شنبه شهریور 7, 96 12:54 pm[/url]"]دوستان تمام ایراداتی که به این فصل میگیرید توی فصل های اول هم تکرار شده و توی صفحات قبل همین تاپیک بهش اشاره کردم و هیچ یک از طرفداران کتاب و کوبنده های سریال جوابی براش نداشت.واقعا درک نمیکنم اگه مارتین همین اشتباه ها رو بکنه نشان دهنده هوش و نبوغشه ولی اگه تو سریال اتفاق بیفته خیلی چیپه.

    در اخر هم به همه دوستان که گیر دادان به نحوه نابودی دیوار و رابطه جان و دنریس قول میدم که این اتفاقا توی کتاب ها هم عینا اتفاق میفته و امیدوارم اون موقع واسش به به و چه چه نکنین. البته اگر جناب مارتین بلاخره بعد یه ده یه تکونی بخورن و به احترام طرفداراش کتاب بعدی رو متشر کنه

     

    دوست عزیز

    مارتین احتمالا از فرو ریختن دیوار و رابطه جان و دنریس بنویسه، این دلیل نمیشه که ازش ایراد گرفته بشه، اما چیزی که مهمه اینه که چطور و با چه پیش زمینه ای این اتفاقات بیفته که باورپذیر و با منطق دربیان!


  25. amione » سه شنبه مرداد 31, 96 12:27 pm[/url]"]

    ماشاالله چقدر سوال داری شما

    من فقط یکیشو میدونم

    اونم اینه که اسکلت ها از زمین در نیومدن، توی اون قسمت به خاطره اینکه فرزندان جنگل جلوی در غار رو آتیش زده بودن اسکلت ها یا همون وایت ها دنبال یه راهی بودن که بتونن وارد غار بشن و برای همین هم از سقف غار وارد شدن. اگه دقت کنی اولیشون از بالا میفته که اون دختره با شمشیر میزنتش دومی رو هم گرگه میپره روش و ...

    در خصوص اسکلت ها هم منظوم اون قسمت هولد د دور نیست، لحظه ای که برن و دیگران (گمونم فصل قبل سریال) برای اولین بار ب خاطر ویژن های برن میان سمت درخت.( سکانس درست خاطرم نیست شاید اون ها هم وایت واکر بودن اما اگه بودن خب شاه شب از قبل می دونست برن کجاست غیر اینکه در اون زمان برن براش بی اهمیت بوده)

     

    به نظر می رسه اونها وایت بودن و فقط شاه شب توی محدوده کلاغ سه چشم قدرتی نداشته؛ یکی از فرزندان (لیف) همونجا در مورد اینکه چرا اسکلت ها نمی تونن دنبالشون کنن میگه:

    "They cannot follow us. The power that moves them is powerless here"

    یعنی قدرت شاه شب تو اون محدوده کارایی نداشته

     

    اما بعد از اینکه نایت کینگ، برن رو نشان دار کرد، هم خودش و هم وایت ها توانایی ورود به اون محوطه رو پیدا کردن

×