رفتن به مطلب

ریگار

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    1252
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روزهای برنده

    2

تمامی ارسال های ریگار

  1. در این تاپیک سعی می شود با استفاده از اطلاعات و شواهد موجود در کتاب بازی تاج و تخت ، هدف اصلی کسانی را که سعی کردند برن را با وجود این که در کما بود بکشند ، کشف کنیم؟ چرا یک تیغ والریایی و متعلق به لنیستر ها برای این کار در نظر گرفته شد ؟ آیا سرسی و جیمی تنها برای جلوگیری از رسوایی دست به چنینی عملی زدند یا اراده ای شوم و پنهانی درکار بوده است ؟
  2. ریگار

    خودتان را معرفی کنید .

    اینجا تاپیکی است که شما میتوانید در صورت تمایل ، خود واقعیتان را به دیگران معرفی کنید . در باب علایق ،سن ، شغل ، تحصیلات و... خود سخن بگویید و ما را از نحوه آشنایتان با کتاب های نغمه مطلع کنید .
  3. ریگار

    وستروس در اینستاگرام

    به لطف و زحمت دوستان صفحه وستروس در اینستاگرام راه اندازی شد، لطفا وستروس را در این صفحه دنبال کنید : http://instagram.com/westeros.ir/ میتوانید انتقادات و پیشنهادات خودتون رو در رابطه با صفحه اینستاگرام وستروس در این تاپیک بیان کنید.
  4. همه شما با مفهوم دیوار در دنیای نغمه یخ و آتش آشنایید و میدونید که دیوار از جنس یخ و در شمال وسترس بنا شده و طول چند صد مایلی داره . با وجود این که وستروس گاهی تابستان های طولانی ای داره که طول اونها از چند سال هم تجاوز میکنه ، باز دیوار یخی ، ذوب نمیشه . به نظرتون این چه مفهومی داره ؟ درسته ، دیوار در عرض جغرافیای ای ساخته شده که هرگز دمای هوا حتی در تابستان های طولانی به دمای ذوب یخ یا بالاتر از اون نمیرسه . پس تا الان همه چیز منطقیه . اما یه لحظه صبر کنید ... اگه دمای هوا همیشه انقدر پایینه ، پس چطور ممکنه که درختان و گیاهان اون سمت دیوار رشد میکنن ؟! چطور جنگلی چنین انبوه تا پای دیوار رشد میکنه در حالی که زمین یخ زده و آب راکده ؟ چطور ممکنه بدون رشد علف ( که طبیعتا در دمای بالاتر از نقطه انجماد رشد میکنن) حیواناتِ مردم آزاد زنده بمونن ؟! اصلا چطور ممکنه مردم آزاد ، اون هم با چنین جمعتی بتونن مایحتاج خودشون رو از طبیعت بیجان به دست بیارن ؟! به نظر شما این یک اشتباه ( گاف ) در دنیای مارتینه ؟!
  5. شما میتوانید در این تاپیک در باب اتفاقاتی که احساس میکنید در جلد ششم مجموعه یخ و آتش ، اتفاق می افتد بحث و تبادل نظر کنید .
  6. نظرسنجی شماره 6 با در نظر گرفتن شرایط خطرناک و در حال جنگ وستروس، کدام قلعه را برای اقامت دائم انتخاب میکنید؟ 1. وینترفل 2. هارن هال 3. ریورران 4. ایری 5. قلعه سرخ 6. کسترلی راک 7. های گاردن 8. پایک 9. سان اسپیر 10. استورمزاند لطفا نظرتون رو نسبت به گزینه ها، در این تاپیک بیان کنید.
  7. ریگار

    نظر سنجی 20: کدام اژدها، اژدهای محبوب شماست ؟

    نظر سنجی شماره 20 در دنیای نغمه یخ و آتش، اژدهای محبوب شما کدامیک از اژدهایان زیر است؟ 1-سیلور وینگ 2-ورمیتور 3-ویگار 4-کراکسس 5-سان فایر 6-دریم فایر 7-کانیبال 8-دروگون 9-بالریون 10-سایر این نظر سنجی توسط سر سامیانو طراحی شده است. با تشکر از سر سامیانو و لرد رابرت که برای ایجاد این نظر سنجی مدخل های ویکی هر اژدها را ترجمه کرده اند. نظر سنجی های پیشنهادی خود را برای من بفرستید.
  8. نظر سنجی شماره 13 در دنیای نغمه یخ و آتش پیرو کدام دین می شوید ؟ 1-مذهب هفت 2-خدایان کهن 3-خدای مغروق 4-رلور 5-آدر کبیر 6-خدای بینهایت چهره 7-نریان بزرگ (خدای دوتراک ها) 8-خدای طوفان 9-دیگر این نظر سنجی توسط سر تالیسا طراحی شده .
  9. ریگار

    رویاهای دنیای نغمه یخ و آتش

    دیشب رویایی دیدم که قانع ام کرد دست به ساخت این تاپیک بزنم ، رویاها میتونن هیجان انگیز باشن مخصوصا وقتی شما رو وارد یه داستان فانتزی میکنن . پس اگه مکاشفه یا رویایی از دنیای نغمه یخ و آتش داشتید ، اونو اینجا با ما به اشتراک بذارید . نمیدونم از کدوم جناح جنگ بودم ، اما فریاد های رسا و خش دار یه زن که نعره میزد "همه رو بکشید ! تکه تکه کنید ! با خون زمین من رو بشورید ! " بالاتر از همه صداهای جنگ به گوش می رسید . دنریس تارگرین داشت فریاد می زد و این کلمات رو در نهایت خشم و لذت بیان می کرد . به نظرم دم دمای غروب بود چون نور سرخ همه جا رو پر کرده بود ، قتل عام تمومی نداشت . یه پادشاه لاغر اندام و چروکیده داشت سعی میکرد با محافظش از دروازه ها زیر پوشش مردم عادی فرار کنه ، دنریس فریاد زد و پیرمردی با موهای مواج و بلند پا پیش گذاشت و محافظ پادشاه فراری رو به دو نیم کرد ، پادشاه دیوانه وار جیغ می زد و برگشت و به سمت داخل دیوار ها فرار کرد ، پیر مرد - که یقین دارم سرباریستان سلمی بود- آماده شد کار پادشاه رو تموم کنه اما همون موقع یه شوالیه بسیار بزرگ از پله ها پشت سر پادشاه پایین اومد و جلوی ضربه شمشیر پیرمرد رو گرفت ! کوه با سر باریستان وارد جنگ شد، پیکار کم نظیری بود و ضربه های کوه کمرشکن ! برتری مبارزه با کوه بود ... کوه داشت سعی میکرد گلوی باریستان رو پاره کنه ... سر جورا داشت با فاصله نزدیک به این ماجرا نگاه می کرد ، پشتش رو به باریستان کرد و با شمشیری که از نیام بیرون بود از پشت به دنریس که مدام نعره میزد، نزدیک شد ... پ ن : متاسفانه از سرانجامی که دنریس میتونست داشته باشه بیخبر موندم ولی یکی از بهترین خواب های عمرم بود ، جو سنگین و وحشت انگیزی داشت .
  10. ریگار

    تفاوت داستان و فیلم

    تا اونجایی که میدونیم سریال ساخته شده از روی مجموعه نغمه یخ و آتش چه به خاطر مسائل فنی و مالی و چه به خاطر فن فیلم نامه نویسی و سعی در جذب مخاطب ، تغییراتی نسبت به متن کتاب داشته . تو این تاپیک به بررسی این تفاوت ها میپردازیم و در صورت امکان به چرایی و لزوم این تغییرات هم رسیدگی می کنیم . ( البته بیشتر با تکیه بر قوه استدلال خودمون :دی ) . به همین خاطر از دوستان و اعضا دعوت میکنم ، صحنه هایی از فیلم رو که به یاد دارن با کتاب مغایرت داره ، اینجا بیان کنن .
  11. ریگار

    گزارش مسدود شدن کاربران خاطی

    عنوان کاربری "اگان اژدهاسالار" به دلیل داشتن اکانتی دیگر مسدود شد. طبق قوانین سایت ساختن هرگونه اکانت اضافه و به هر دلیلی ممنوعه . در صورتی که رمز حساب کاربریتون رو فراموش کردید میتونید از قابلیت ارسال رمز به آدرس ایمیلتون استفاده کنید .
  12. ریگار

    قسمت پنجم: Eastwatch

    این تاپیک به منظور بحث و گفت وگو در خصوص قسمت پنجم از فصل هفتم سریال بازی تازج و تخت ایجاد شده . عنوان این قسمت Eastwatch است . این قسمت توسط Matt Shakman کارگردانی شده که پیش از این، قسمت کاملا موفق The Spoils of War را در همین فصل سریال به نمایش گذاشت .
  13. ریگار

    قسمت سوم، The Queen's Justice

    این تاپیک به منظور بحث و گفت و گو در باب قسمت سوم از فصل هفتم مجموعه بازی تاج و تخت ایجاد شده است .
  14. این تاپیک ساخته میشه تا بحث ها و انتقادات به سوالات و جواب های محاکمه به صورت تخصصی تر دنبال بشه . هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل نظر من باب تاپیک محاکمه جز حوضه کاری این تاپیک خواهد بود . قوانین این تاپیک در راستای قوانین کلی سایته از این رو اسپم( شامل پست های تک خطی ، بی محتوا ، غیر ضروری و ... )، مباحث متفرقه و ... ممنوعه .
  15. ریگار

    قسمت اول، Dragonstone

    این تاپیک برای گفت و گو در خصوص قسمت اول فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت تحت عنوان Dragonstone است . در این قسمت شاهد ورود دنریس به وستروس و حاکمیت سرسی گینگزلندینگ خواهیم بود .
  16. نظر سنجی شماره 12 به نظر شما عنوان "نغمه یخ و آتش" به چه چیزی اشاره دارد؟ 1-نبرد بین اژدهایان دنریس تارگرین با آدر ها 2-نبرد بین رلور؛خداوندگار نور و آدر بزرگ 3-نبرد بین بازماندگان تارگرین و بازماندگان استارک 4-چرخه مداوم تابستان و زمستان در وستروس 5-اتحاد خاندان تارگرین و استارک در مقابل آدرها 6-اشاره به فرزند احتمالی ریگار تارگرین و لیانا استارک 7-نبرد میان اژدهایان یخی و اژدهایان آتشین 8-دیگر لطفا نظرتون رو نسبت به گزینه ها، در این تاپیک بیان کنید. نظر سنجی های پیشنهادیتون رو برای من بفرستید .
  17. نظر سنجی شماره 11 دوست داشتید کدام نبرد مهم دنیای نغمه یخ و آتش را از نزدیک مشاهده کنید ؟ 1-نبرد سپیده دم 2-نبرد پادشاه شب در مقابل جورامون و لرد وینترفل 3-نبرد والریا با امپراطوری گیسکاری 4-نبرد قوای روینیش با قوای والریا 5-دوره ایگان-سوزاندن هارن هال 6-دوره ایگان-نبرد میدان آتش 7-دوره ایگان-نبرد آخرین طوفان (پیروزی اوریس براتیون بر آرگیلاک) 8-جنگ داخلی رقص اژدهایان 9-نبرد چمنزار خونین (قیام بلک فایر) 10-قیام رابرت-نبرد ناقوس ها 11-قیام رابرت-نبرد ترایدنت 12-جنگ پنج سپاه-نبرد ویسپرینگ وود(اسارت جیمی لنیستر) 13-جنگ پنج سپاه-نبرد بلک واتر 14- سایر این نظر سنجی به پیشنهاد شخص پادشاه و با همکاری سر رابرت و سر تالیسا طراحی شده . لطفا نظرتون رو نسبت به گزینه ها، در این تاپیک بیان کنید. نظر سنجی های پیشنهادیتون رو برای من بفرستید .
  18. این تاپیک به منظور صحبت در مورد ویژگی های مختلف شخصیت های داستان و برسی عملکردشونه . اگه از کسی نفرت دارید یا به دلایلی از کسی خوشتون میاد یا سوالی در رابطه با کارها و افکار یه شخصیت دارید و میخواید در موردش بحث و جدل کنید بسم الله !
  19. ریگار

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    این تاپیک برای گفت و گو در خصوص قسمت پایانی فصل ششم سریال بازی تاج و تخت تحت عنوان The Winds of Winter است . این قسمت توسط Miguel Sapochnik کارگردانی شده که پیش از این قسمت خارق العاده Battle of the Bastards را در همین فصل کارگردانی کرده بود .
  20. ریگار

    آیا موفقیت قیام رابرت اجتناب ناپذیر بود ؟!

    چه چیزی تضمین می کرد که جیمی نیمه شب کمپ ارتش پادشاه رو به نیت کسترلی راک ترک نکنه ؟ همون کاری که وقتی پای ند رو زمان پادشاهی رابرت شکست، انجام داد ! احتمالا تنها راهی که میشد مطمئن شد جیمی از دستش فرار نمیکنه این بوده که اون رو تو قلعه سرخ نگهداره .
  21. ریگار

    آیا موفقیت قیام رابرت اجتناب ناپذیر بود ؟!

    با مورد یک موافقم و اعتقاد دارم با وجودی که استورمزاند اهمیت ویژه ای داشت اما نبرد ترایدنت حیاتی تر بود و لازم بود قوای ریچ به شمال بره . مورد دوم هم نقشه بسیار عالی بود که ایریس و مشاورانش از چشم پوشی کردن . اما با مورد سوم مخالفم . اتفاقا ایریس به وفاداری تایوین مشکوک بود ، میترسید جیمی رو به خارج از بارانداز بفرسته و همین باعث بشه تایوین به راحتی علیه اش اقدام کنه . وفاداری دورن به ایریس به خاطر لوین مارتل نبود ، به خاطر ازدواج ولیعهد با الیا مارتل بود . پس نمیشه موضع لنیستر ها رو با مارتل ها یکی دونست.
  22. حالا که بلاخره سریال از کتاب جلو زد، این سوال برای تک تک ما پیش میاد که کدوم یکی از اتفاقات سریال قراره تو کتاب بادهای زمستان به وقوع بپیونده ؟! پس بیاین اتفاقاتی که برامون تو سریال تازگی داره رو تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم که آیا ممکنه این اتفاقات در دنیای نغمه یخ و آتشی که مارتین در حال نوشتنشه هم تکرار بشه یا تنها به ذهن خلاق سازندگان سریال محدود میشه ! و اما مهمترین اتفاقات و اطلاعات تازه قسمت اول فصل ششم : اتحاد دوباره سرسی و جیمی : تا جایی که ما تو کتاب ها خوندیم رابطه سرسی و جیمی بعد از مرگ جافری و تایوین رو به تیرگی رفت، تا جایی که جیمی به اسیر شدن خواهرش توسط مذهبیون بی توجهی نشان داد . اما حالا تو سریال به نظر میرسه مرگ میرسلا باعث تسلی یافتن این رابطه بحرانی شده . چه بسا جیمی حقیقتا طلسم پیش گویی مگی رو بشکنه و نیازی نباشه تا سرسی بار دیگه به کفن طلایی آخرین فرزندنش نگاه کنه. مرگ حتمی میرسلا: مرگ قطعی میرسلا در سریال فرضیه کشته شدن میرسلا در کتاب به دست شوالیه مرموز ستاره تاریکی رو قوت می بخشه ! مرگ تریستان و دوران مارتل : احتمالا بزرگترین اتفاقی که ممکنه این قسمت برامون اسپویل کرده باشه همین موضوعه ! میشه پیش بینی کرد که حذف دوران مارتل و تریستان ( که به نوعی نماینده همه فرزندان دوران مارتله ) خبر این رو میده که سیاست های زیرکانه دوران مارتل کتاب هم در نهایت به جایی ختم نمیشه و نمیتونه نقش مهمی در سرنوشت نهایی داستان ایفا کنه . پیری ملیساندر بعد از خارج کردن گردنبند تپنده : یه عده این موضوع رو به شیرا سی استار ربط میدن که من هنوز متوجه استدلالشون نشدم . اگه شما متوجه شدید لطفا بگید . پی نویس : اگه شما هم متوجه نکته ای شدید که میتونه گواه اسپویل کتاب بعدی توسط سریال باشه . لطفا با ما در میون بذارید .
  23. ریگار

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    عجب قسمتی بود ! چقدر داستان رو پیش برد ! من به هیچ زبانی نمیتونم لذت و شعف خودم رو از بیست دقیقه اول و حیرت و تحسینم رو از دیدن تاج گذاری سرسی بیان کنم . موسیقی و کارگردانی بینظیر بود ! به نظرم در حال حاضر سرسی از پادشاه شب هم ترسناکتره . احاطه شده با سربازانی دوباره زنده شده و داغدار تمام فرزندانش . بار عام زمان تاج گذاری سرسی تاریک تر و ساکت تر از همیشه بود هرچند که مشعل ها با تمام توان می سوختند . سرسی برای مدت طولانی ملکه هفت اقلیم نمی مونه وقتی سپاه چند صد هزار نفره دنریس از راه برسه . با این حال این سلطنت کوتاه تمام چیزی هستش که من میتونستم آرزوش رو داشته باشم .
  24. ریگار

    قسمت نهم، Battle of the Bastards

    این تاپیک برای گفت و گو در خصوص قسمت نهم از فصل ششم سریال بازی تاج و تخت تحت عنوان Battle of the Bastards است . این قسمت توسط Miguel Sapochnik کارگردانی شده که پیش از این و در فصل پنجم سریال ، قسمت بینهایت موفق هاردهوم را کارگردانی کرده بود . از افتخارات دیگر Miguel Sapochnik میتوان به کارگردانی سریال فاخر True Detective اشاره کرد . به نظر میرسد تمام مدت زمان این قسمت سریال به شمال و نبرد بین جان اسنو و رمزی بولتون اختصاص داده شده و ما شاهد خطوط داستانی دیگری نخواهیم بود .
  25. ریگار

    قسمت هفتم ، The Broken Man

    این قسمت توسط Mark Mylod کارگردانی شده که پیش از این در دو قسمت Sons of the Harpy وHigh Sparrow به عنوان کارگردان با گروه تولید بازی تاج و تخت همکاری داشته. قسمت بعدی با نام no one نیز توسط ایشان کارگردانی شده است .
×