رفتن به مطلب

توروس

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    153
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روزهای برنده

    1

توروس آخرین بار در تاریخ مه 26 2019 مقام اول روز را به دست آورده است

توروس یک محتوا با بیشترین امتیاز داشته است!

اعتبار در انجمن

163

1 دنبال کننده

اطلاعات شخصی

  • خاندان
    استارک
  • محل اقامت
    وینترفل

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. توروس

    بهترین های همه فصول سریال (سکانس ها، دیالوگ ها و ...)

    متاسفانه یا خوشبختانه اصلا قرار نیست سریال های بهتر یا حتا به طور نسبی باارزشی ساخته بشود
  2. توروس

    بهترین های همه فصول سریال (سکانس ها، دیالوگ ها و ...)

    کاش یک آلبوم عکس از نماها و فریم های سریال هم درست می کردیم. خاطره انگیز می شد
  3. توروس

    بهترین های همه فصول سریال (سکانس ها، دیالوگ ها و ...)

    من از فصل سوم پیگیر سریال شدم و هفتگی دیدم. به نظرم زیباترین سکانس سریال بخشی از سکانس دوم با سوم از s07e07 و صحبت های جان در مورد دروغگویی و عهد شکنی بود. "تیریون :ممنون که زانو زدی ولی تا حالا سعی کردی یک کوچولو دروغ بگی؟..... جان : اینطوری فقط به سمت دروغ های بهتر و بهتر می ریم و دروغ هیچ کمکی بهمون نمی کنه" اعدام ریکارد کارستارک توسط راب و انداختن شمشیر و نظاره گری کتلین و بلک قیش و تالیسا یکی از قوی ترین و فنی ترین صحنه ها بود. و هولناک ترینش مرگ رد وایپر بود که باعث شد من تا مدتی سریال رو نبینم
  4. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    اولا نعوذ بالله رو خوب اومدی در قیاس با فردوسی بزرگ دوما دوست گرامی حماسه ها و داستان های قرن بیست و یکمی با قرون قبل متفاوتند. آدمهای بزرگ تعربف شون فرق کرده . الان در همین سریال های آمریکایی هپی اند خالص نداریم و مردم هم دیگه خوششون نمیاد. من از سه سال پیش نوشتم که پایان سریال خالی از رابرت ها و ند ها و استنیس ها و تایوین ها و حتا راب استارک ها میشه و خلاصه ی پایان همون (فلج ها ، حرامزدگان و چیزهای شکسته ) است .(همینطور در تالار فصل هفتم)
  5. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    ثیئون جان من سه تا آفر اولت(گات- بی بی- کال سال) بعلاوه وست ورلد و دکالوگ رو دیدم.دکالوگ که جای خود دارد. بین بقیه وست ورلد مرزهای سریال رو گسترش داده . کال سال بسیار خوبه . اما گیم آو ترون و بریکینگ بد اگر ساخته نمی شدن دنیا حال و روزش کمی بهتر از الان بود ?
  6. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    به هر حال تموم شد و من که از این پایان بدم نیومد. اما یه چیزی سوال برانگیزه. چرا گات شده شبه زندگی و زندگی ما شده شبه فیلم؟
  7. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    رستگاری در دقیقه 90 خیلی بهتر از چیزی بود که تصور می کردم و بهش حداکثر امتیاز رو می دم. البته پیام سیاسی - فلسفی گل درشتی داشت که قابل بررسیه مجموعا خوب بود .سنت نجات سریال در لحظه آخر رعایت شد.
  8. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

  9. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    گفته شد که من گفتم که بهتره روابط سرسی و جیمی و خط داستانی برن از داستان حذف می شد! این رو فقط برای نمونه گفتم و کلی اشتباهات و اطلاعات و نسبت های نادرست و نقل قول های خلاف دیگه رو نادیده می گیرم . 1 پیشنهاد می کنم وقتی یک مطلب تابلو به کسی نسبت داده می شود دست کم به نوشته‌ی خود او ارجاع دهیم 2 در مورد هر مطلبی وارد مباحثه نشویم ، اینترنت و ویکی پدیا و فایل های نیم ساعته یوتیوب منابع خوبی برای یک شبه شناختن یک علم یا فیلسوف یا اندیشمند یا روانشناس نیست. به خصوص آنها که قسمت عمده آثارشان به چاپ رسیده 3 یک کتاب بسیار ساده به نام "دانشنامه فروید" شرون هلر در بازار وجود داره که فقط نگاهی به اون مشخص می کنه که چطور در یک متن 10 خطی 20 تا اشتباه در مورد مطلبی درج میشه. 4 تعداد بسیاری مکتب روانکاوی و روانکاو وجود داره که خود اینها به اتفاق ده ها و صد ها مکتب روانشناسی و افراد روانشناس مجموعا ذیل عنوان روانشناسی قرار می گیرند ،ولی نمیشه به طور فله ای همه‌ی اینها رو یکی دونست همچنان که نمیشه فروید به عنوان پدر روانکاوی رو به همین خاطر با روانکاوهای دیگه فقط در اسم متفاوت دونست. 5 نظریه یونگ در همان اوایل افتراق با فروید 1911 به این سمت رفت که "کلید رموز و عوارض نوروتیک در تاریخ تمدن و افسانه شناسی نهفته است و سرکوب جنسی و مسایل مترتب بر خانواده در مرتبه دوم اهمیت قرا می گیرند" . نظریه یونگ با عدول از نظریه جنسی فروید رابطه این دو را نیز از بین برد (همان کتاب) . فقط تفاوت اساسی نگاه یونگ و فروید به نظریه جنسی برای تمایز و تفاوت بسیار آنها کافیست هر چند میشه به نکات بسیار متعددی اشاره کرد
  10. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    ثیون جان فوق العاده بود . بله پانیک روم رو دیدم و همینطوره که میگی. گان گرل رو به خاطر تشابه رفتار اون خانم محترم با رفتار دنریس بانو در قسمت 5 و بازگشت احتمالیش به آغوش جان اسنو/بن افلک عرض کردم.
  11. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    دوست گرامی من ما در این زمینه یک اختلاف مبنایی و احتمالا ایدئولوژیک داریم که گاهی گریزی از اون نیست. من تصورم اینه و البته این تصور رو از اندیشمندانی که برشمردم و در حد بضاعتم مطالعه کردم اقتباس کردم. شایدم خوب نفهمیده باشمش . کاش ثیئون گریجوی عزیز دوست با دانش و خردمندمون به این بحث ملحق بشه. از نظر من سریالی که تابع گیشه ومحصول صنعتِ فرهنگه رو نمی تونیم با تئاترهای برشت و نوشته های کافکا یا در همین سینما با ساخته های بلاتار مقایسه کنیم. در مورد ماهیت و نقش و سریال با پیشنهادتون موافقم ب یک خورده میره توی مایه های gone girl اینجوری ? ثیئون عزیز من هم پیدا نکردم. اگه پیدا کردی برسون . فکر می کنم اشتباهات و ضورتبندی های نابجایی گاهی صورت گرفته که بسیار مهم اند و ارزش بحث در جای خودشون رو دارند
  12. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    تفاوت های فروید و یونگ ناچیزند ؟ در حد اسم؟ تمامی شاگردهای اولیه فروید به جز ارنست جونز در یک فاصله کوتاه از او جدا شدند و مکتب روانشناسی خودشان را تاسیس کردند. ابتدا آدلر و یونگ وبعد حتا اتورنک و تعدادی دیگر. امروز روانکاوی لکانی تداوم مکتب روانکاوی فرویده. و اینها خیلی واضحه. آیا آرا یونگ در کتاب های "روانشناسی و کیمیا گری" ،"روانشناسی و دین" ، "راز گل زرین" ،"تعبیر رویا" " خاطرات رویاها اندیشه ها "و عقاید به شدت شرقی وش یونگ و همینطور و به خصوص تئوری هایش مثل "همزمانی" ، "آرک تایپ ها" ،حکمت چینی و یی چینگ و.... و .... یکی اند؟ اگر دقت بقیه بحث هامون همینقدر باشه که خیلی ناخوشاینده
  13. توروس

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    جسارتا فروید و یونگ دنیایی متفاوتند. و اون ماجرای "جانشین برحق من" تا 1911 بود و تمام شد. ضمنا گفتم فروید در ابتدا بیمارهاش رو هیپنوتیزم می کرد بعد از گفتگو استفاده می کرد و دید دیالوگ با مراجع نتیجه بهتری داره. ناخوداگاه جمعی، نگاه خاص به اسطوره ها و رویاها و دین و موارد متعددی اینها رو از هم دور می کنه. در مورد بندهای دیگه هم خدمتتون عرض کردم.
×