رفتن به مطلب

Gendry

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    33
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

119

اطلاعات شخصی

  • خاندان
    براثیون
  • محل اقامت
    استورمز اند
  • مرز اسپویل من
    ندارم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    یک نقد درباره اپیزود آخر از رضا حاج محمدی عزیز خوندم توی زمجی که واقعا حکم مرهم داشت واسم، پیشنهاد میکنم بخونید: https://www.zoomg.ir/2019/5/24/304491/game-of-thrones-series-finale-review/
  2. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    به شدت موافقم، یکی از بهترین کامنتها و حرف دل من ... ممنونم سریال تموم شد ... فقط تموم شد، همین!!! درسته که تحقق بعضی از ویژنها رو دیدیم، درسته که شاید طرح کلی مارتین هم یه چیزی تو همین مایه ها باشه!! یعنی حاکمان دنیای وستروس رو "حرامزاده ها و فلجها و چیزهای شکسته" تشکیل بدن ... همه اینا رو بخدا ما هم می بینیم ولی مشکل اینه که اینو به طرز ناشیانه ای و با عجله بسیار به ما خوروندن. شکی نیست که جلوه های ویژه، بازی ها و البته موسیقی، فصل به فصل بهتر شد ولی برای نویسندگی کاملا برعکس اتفاق افتاد و تو فصل آخر دیگه شاهد اوج فضاحت و حماقت در این عرصه بودیم. وقتی داشتم قسمت پایانی رو میدیدم بعضی جاها با خودم میگفتم شاید دارن باهامون شوخی می کنند!!! راجع به شورا بگم که شاهکار دنیای سینما و تلویزیون بود: 1- لرد ادمیور اومده بود که بگه من هنوز همون احمقیم که بودم ... از خودم اراده ای ندارم و سانسا هم میتونه به من بگه بتمرگ بشین!! 2- یارا گریجوی قرصاشو پشت و رو خورده بود فکر کنم!! اولش شاکی بود و میخواست سر جان رو ببره بعد یهو قانع شد. 3- گری ورم و آنسالیدها بعد از کشته شدن دنریس، به جای اینکه در دم جان رو بکشند، تصمیم گرفتند زندانیش کنن تا بر و بچ برسن و جان هم چند تا چله ریش در بیاره که بفهمیم زمان گذشته!! 4- تیریون هم که هر چی میگفت همه قانع میشدند، به گری ورم گفت حرف نزن، شاه نداریم!! بزار شاه انتخاب کنم بعدش هر چی خواستی بگو!! اونم مثه جالباسی وایساد. 5- دوتراکی های از اون دنیا برگشته هم بیچاره ها شام نخورده رفتند!! خیلی به این بدبختا ظلم شد!! هم تو جنگ با مردگان چراغاشون خاموش شد، هم اینجا کسی سراغی ازشون نگرفت. 6- اگان تارگرین هم دوباره شد جان اسنو!!! اصلا به ما چه که پدرش کی بود و مادرش کی بود و .... نامه واریس هم احتمالا تو اداره پست وینترفل لای پرونده ها گم شد!! 7- آریا هم که داشت شاکی میشد سر داااااشش که سر داووس گفت بسه دیگه بابا چقدر دعوا؟ چقدر اخم؟؟ یه ملکه مرده دیگه چیزی نشده!! 8- سانسا هم گندی که زده بود به زندگی جان رو با یه ببخشید ساده پاک کرد!!! 9- از این سانسا قدرت طلب تر تو دنیای وستروس نبوده و نیست، حتی برادرشو دیگه نمیشناسه!! بعدشم اصلا سیاستمدار لایقی نیست و هیچ ربطی حتی یک درصد به بیلیش نداره، فقط شاااید کمی از سرسی به ارث برده باشه!! 10- سون کینگدام هم که شد سیکس !! با پارتی بازی سانسا!! بقیه لردها هم که پشمک حاج عبدالله بودن و پذیرفتند. 11- خدا رو شکر که صاحب دورن رو هم دیدیم که البته از رو لباسش به ما فهموندن که اینه و گرنه که خاصیتی نداشت. 12- فقط شاه شب خار داشت !!! 13- چرخ قرار بود اینجوری بشکنه، دموکراسی برقرار بشه و همه هم کاااملا توجیه!!! (با یه سخنرانی دو دقیقه ای تیریون) 14- تخت آهنین ذوب شده بود و فقط برن میتونست شاه بشه چون بهش نیازی نداشت!!! ببینید دوستان مشکل زمان و کمبود بودجه و اینا نیست، مشکل نویسنده هایی با بهره هوشی متوسطه که بدون داشتن منبع اصلی همینقدر بیشتر ازشون بر نمیاد، مارتین بهشون اینا رو داده: - دیوار میریزه - نظم جدید تو وستروس شکل میگیره - جان بین عشق و وظیفه، وظیفه رو انتخاب میکنه و سختترین تصمیم زندگشیو میگیره - برن نقش کلیدی در معماری آینده وستروس داره - دنریس میمیره - و .... و اینا هم به بدترین شکل به این سمت پیش بردند و چیزیئ که دیدیم تحویلمون دادند.
  3. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    اونجایی که جیمی به تیریون میگه : "من راستش خیلی مردم گناهکار و بی گنه برام مهم نیستند (و نبوده اند)!!!!!!!!" راستش دهنم وا موند، با اینکه از این پیچش ها و منفجر کردن قوس شخصیتی تو این فصل کم ندیدیم، ولی این دیگه شاهکار بود از کسی که لقب نفرت انگیز "شاه کش" رو فقط و فقط بخاطر این به دوش می کشید که جون مردم رو نجات داده بود. اگر جیمی تو نبرد بزرگ کشته میشد نه کاراکتر خودش اینجوری نابود میشد و نه کاراکتر برین!!! ولی خب چیکار کنیم که باید تو آغووش عشقش میمرد، عشقی که تو از بین بردن جیمی و تیریون هیچ تردیدی نداشت!!
  4. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    دقیقا من هم همیشه تو ذهنم بود که تمام اینها جنگ بین خدایان دنیای نغمه هست، خدای نور، خدای تاریکی، خدای مغروق و ... و انسانها این وسط بازیچه دستشون هستند. کاش زمان زیادی از اپیزود آخر به برن بپردازند (هر چند این افتضاح رو جبران نمیکنه) و نشون بدن که نقشش خیلی فراتر از ضبط صوت و شاهد عقد و .... هست. اگر این نباشه ترجیح میدم برن از خواب پاشه و نفس راحت بکشیم که تمامش خواب بوده (یعنی بدترین پایان الان برای من شده پایان خوب )
  5. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    یه مطب جالب یکی از کاربران یوتیوب با کلی دقت در ویژن های دنریس در خانه نامیرایان، مطلب جالبی رو متوجه شد و منم با دیدن دوباره اون دیدم داره درست میگه!! اونجایی که دنریس وارد تالار تخت آهنین میشه، موسیقی پس زمینه، موسیقی تم مربوط به وایت واکرهاست!! یعنی همون موسیقی که درست در ابتدای سریال، موقع روبرو شدن گشتی های دیوار با وایت واکرها داره پخش میشه!! (البته حتما با هدفون باید گوش کنید) ولی تا جایی که ما متوجه شدیم، تالار رو قراره به جای برف، خاکستر بپوشونه و خبری از وایت واکرها هم نیست .......... کاش برف بود!! ... همین.
  6. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    الان چقدر مرگ سر جورا مورمانت تلختر و غم انگیزتر شد برام .... مردن در راه کسی که قراره بزودی بشه قاتل همون مردمی که ازشون دفاع می کردن!!!!
  7. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    این اپیزود هم مثل تمامی اپیزودهای این فصل نقاط قوت و نقاط ضعف داشت و نقاط قوتش طبق معمول مربوط به صحنه ها و جلوه های ویژه و موسیقی فوق العاده و بازیهای تحسین برانگیز بود که همزمان حس ترس و دلهره، غم، نفرت و ... رو میشد تجربه کرد. ولی از نظر فیلمنامه بسیار ضعیف بود که البته با روندی که دیدیم خیلی عجیب نبود. چرخش ناگهانی شخصیتها به هیچ وجه برای من دلچسب نبود و صرفا جنبه شوک و غافلگیری (اونم دیگه عادی شده) داشت. ببینید همینطور که یه عده ممکنه شیفته و عاشق سریال باشند، عده ای هم ممکنه با این پایان بندی موافق نباشند و انتقاد جدی داشته باشند نسبت بهش. اینکه بیایم اشکال بگیریم از فیلمنامه و گافهاش رو بگیم (کم هم نیست) دلیل بر این نمیشه که ما داریم به سریالی که باهاش زندگی کردیم خیانت میکنیم!! یکی از دوستان که لطف داشتن لعنت فرستادن به اونایی که تئوری پردازی کردند و باعث شدند سطح انتظارها بره بالا و به سریال حمله بشه!!! آخه اینم شد منطق؟؟؟ دلیل تمام این تئوری پردازی ها عشق به این دنیای خیالی و زندگی کردن با کاراکترهاش بود. کاراکترهایی که فصل های زیادی از داستان و سریال ما رو با خودشون همراه کردند و روند رشدشون رو دیدیم. اگر هنوز بعضی تو خیال خودشون برن رو شاه شب میدونن و نگاه ها و کلاغ بازیاشو بی دلیل نمیدونن و واسش تئوری میسازند، چون براشون پذیرفتن پایان شب طولانی به این صورت قابل قبول نبوده، اونها گناهی ندارند. چرا اگر کسی به این شکل (تاکید میکنم به این شکل) سرنوشت دنریس کوچکترین انتقادی داشته باشه، باید برای مطرح کردنش اول کلی قسم و آیه بیاره که من فن دنریس نیستم هاا !! اصلا مگه فن کاراکتر بودن اینجا مهمه؟؟ دوستان مسئله زمان رو مطرح میکنن که آره باید چند تا قسمت بیشتر میشد، به نظر من زمان یکی از مشکلات بوده و مشکل اصلی، فدا کردن داستان به قیمت هیجان بیشتر و غافلگیریه که از یه جایی خود همین دیگه میشه کلیشه و حال بیننده رو بد میکنه. واقعا با حذف بعضی از کاراکترها (یکی از دوستان اشاره کردند به زیبایی) هییییچ اتفاقی تو داستان نمی افتاد و کلا ورود و خروجشون کوچکترین اثری روی روند کلی داستان نداشت. ببینید نه اونی که از سریال با جون و دل دفاع میکنه و تمام کاستی ها رو هم توجیه میکنه مشکل داره ، نه اونی که انتقاد میکنه. پی نوشت: دنریس هم چشاش سبزه راستی ای آریا (آزورآهای، پرنس وعده داده شده، آورنده نور، پکاننده شاه شب، دست رد زننده به سینه گندری براتیون ) برو کارشو بساز ما هم جیغ و هوررا میکشیم واست!!
  8. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    تنها شخص لایق از نظر من
  9. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    نمی دونم، شاید من دارم سریال دیگه ای میبینم ... کاش منم میتونستم مثل شما لذت ببرم از این فصل ولی باور کنین دست خودم نیست... هیچ پدر کشتگی با سریال و سازنده هاش ندارم و فقط قصدم نقد کردن و اشاره به نقاط ضعف بسیاریه که فصل پایانی داره...همین. ارباب حلقه ها حدود دو دهه پیش ساخته شده و هنوز هم یکی از شاهکارهای سینماست (هر سال عید سه گانه رو میبینم) ... گات هم میتونست به همون خوبی باشه ولی .... واقعا دیگه حس دیدن دوباره ش رو ندارم چون با اولین باری که ند استارک میگه: "Winter is coming" پوزخند میزنم و میگم: "بااااوووشه"
  10. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    بابا بیخیاااال!!! یه عده دوست دارن این سیزن رو، یه عده ای هم دوست ندارن دیگه ، هر دو طیف هم دارن نظرشونو میگن ... شور چی دراومده؟؟؟ ممکنه از نظر یکی افتضاح و آشغال باشه و از نظر یکی دیگه بهترین شاهکار دنیای تصویر!! طبیعیه هر کس نظر خودشو داشته باشه، مام اینجا جمع شدیم واسه همین، اینجا نگیم کجا بگیم؟؟
  11. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    مگه اینکه خود آریا به داد برسه و چشای سبز سرسی رو از حدقه در بیاره تا دیگه تو تریلرها از بالا پشت بوم نگاه نکنه به دوردست هنوزمم نمیفهمم چه نیازی به لشکر کشی و این همه مصیبت بود!
  12. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    به نظر من اینو نشون ندادن به ما، اتفاقا هر چه قدرتمندتر شد، بیشتر به مشاورهاش گوش داد (سر جورا، باریستان،تیریون،داریو یا حتی میساندی). یادمون نره که دنریس وقتی اومد به دراگون استون در اوج قدرت نظامی بود ولی کاملا به حرف تیریون عمل کرد و بخاطرش ارتش دورن و تایرل رو از دست داد. فقط در مواردی تصمیمات عجولانه گرفت مثل سوزاندن تارلی ها و به صلیب کشیدن اربابان و ... که گاهی سریال جوری به ما نشون داد که انگار از انجام دادنش پشیون شده. حرف من اینه که اگر قرار بود از دنریس یک حاکم ترسناک و دیوانه بسازن باید سریال این رو در قاب تصویر به صورت بهتری به ما نشون می داد که نداد.
  13. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    روند سقوط آزاد سریال از چند فصل قبل شروع شده بوود و اوجش رو دیگه از فصل 7 و این فصل داریم میبینیم. کسی نگفت همه تقصیرها گردن اون دو نفره، از HBO گرفته تا خود مارتین همگی درصدی تقصر دارند... اما منتقدین و اونایی که نمره پایین میدن (به حق) به سریال، کمترین تقصیر رو دارند. خود مصاحبه های پت و مت بعد از هر اپیزود گاهی عذر بدتر از گناهه، ببین واسه قسمت آن سوی دیوار میگه : "i said: God I wanna a zombie polar bear" یعنی قسمت اعظم دغدغه تو اون اپیزود این بوده که حتما خرسه رو ما داشته باشیم. ببینید داغون کردن پایان اثر تلویزیونی قبلا هم مشاهده شده و چیز تازه ای نیست (مثل لاست). بله که اینا رمان نویس نیستند، منم در حد خودشون ازشون انتظار داشتم ولی چیکار کنیم که فن سرویس مقدم شده بر همه چی!!! باز هم میگم جز چند تا شخصیت، روند شخصیتهای کلیدی اصلا منطقی نیست. ببینید تیریون که سمبل هوش و ذکاوت بوده از هات پای کمتر شده الان!!! و باز هم میگم هیچی سر جاش نیست. در ضمن اصلا ارباب حلقه ها نسبت به کتابش چیز داغونی نیست.
  14. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    ببینید مشکل با نشستن جان روی تخت آهنین نیست، جان یکی از مجبوبترین کاراکترها و لایق ترینهاست ولی ... نه برای تخت آهنین. اگر هدف این بود، باید به من بیننده نشون میدادن اینو، نه اینکه چون پسر ریگاره ... پسر ریگار بودن اتفاقا واسه اون هدفی که گفتم بیشتر جذابیت داشت. من اشاره کردم که نشانه ای از ناپختگی و عجول بودن و تصمیمات اشتباه رو از دنریس قبلا دیدیم، ولی روندش به نظر من به سمت دیوانگی نبوده ، در صورتی که این روند دیوانگی و سقوط رو در سرسی مشاهده میکنیم. (با باهوش شدنش کاری ندارم). یه چیزی داریم به اسم خط داستانی و روند منطقی اتفاقات، اگر D&D عرضه پایان بندی خطوط داستانی اونجور که در شانش باشه رو نداشتند، مقصر بیننده ها نیستند. اگر دوست داشتند فن بیس باشند و یه چیز صرفا کووول و غافلگیر کننده بسازند، مقصر بیننده ها نیستند. اگر سر و ته شخصیتها رو دارن میزنن و به خطوط داستانیشون خیلی ساده و ابتدایی پایان میدن، باز هم مقصر بیننده ها نیستند. اگر انتقادی میشه، اگر دلخوریم از این چیزی که داریم میبینیم بخاطر جوگیری و موج سواری نیست و همینطور به خاطر این نیست که تئوری هامون درست در نمیاد (باور کنین برای من خوندن و شنیدن بعضی از تئوری ها خیلی خیلی جذابتره.)، از این ناراحت و عصبانی هستیم که سریالی که ده سال باهاش زندگی کردیم، حالا که باید تو خاطره هامون بمونه و بریم و بارها تماشاش کنیم، دیگه رغبتی به تماشای دوباره ش نداریم ... این وسط مقصر دونستن ما کمی ناجوانمردانه ست.
  15. Gendry

    بحث اپیزودیک قسمت چهارم The Last of The Starks

    در مورد دنریس: از بین شخصیتهای موجود دنریس کاراکتریه که داستانش با تخت آهنین بیشترین گره رو خورده، کسیه که مدتهاست هدفش رو تخت آهنین میدونه و در راهش کلی ماجرا داشته و سختی کشیده. درسته که ما گاهی در طول سریال نشونه هایی از عجول بودن و در حدی دیوانگی رو می بینیم ولی مسیری که انتخاب کرده بود به سمت درستی و صلح و رهایی از بردگی و استثمار و ... بود. در نهایت در اپیزود شب طولانی هم شاهد اوج فداکاریش برای نجات قلمرو انسانها بودیم و تو اون نبرد دیدیم که هم تاثیرش بیشتر از جان بود و هم تلاشش (حتی با شمشیر هم کمی در کنار جورا جنگید)، بیشترین خسارت رو هم که در این راه دید. حالا با چه منطقی سانسا و لردهای شمال هیچ تشکری ازش نمیکنن که هیچ، به حاشیه رونده میشه و برای هر چه بیشتر خرد کردن شخصیتش، نشون میدن که برای حقش داره به جان داره التماس میکنه. اگر قرار بود خط داستانیش به ملکه ظالم و دیوانه تبدیل بشه باید این کار به تدریج انجام میشد و نه یه شبه ... خیلی مسخره بود اونجایی که تیریون به سانسا در مورد ترسش از دنریس میگفت ... اصلا اون ترس الان معنی نداشت فقط میخواستن یه دفعه نشون بدن که از دنریس باید ترسید!!! و به خیانت فکر کرد!!!! (دقییقا چرا؟؟) مشکل همینه که هیچ چیز سر جای خودش نیست. هدف جان و اوج ماموریتش پایان دادن به تهدید زمستان و مرگ و ... بود که دیدیم چجوری شد!! و اصلا نشستنش روی تخت آهنین به نظرم هیچ موضوعیتی نداره و تلاشش برای نابودی سرسی رو فقط میشه به خاطر ادای دین و عشقش به دنریس دونست.
×