رفتن به مطلب

Shield of the Life

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    46
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

30

اطلاعات شخصی

  • مرز اسپویل من
    انتهای کتاب A Feast for Crows

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    چرا خصوصی دوست عزیز؟ بحثتون اگه تو فروم باشه شاید برای دوستان علاقه مند دیگه هم مفید باشه؛ حالا اگه نامربوط به این تاپیک هست توی یه تاپیک که مرتبط تر باشه می تونید بحث رو ادامه بدید.
  2. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    متن خیلی خوبی نوشتی و به موارد خیلی جالبی اشاره کردی دوست عزیز که با همه شون کاملا موافقم. فقط با موردی که نقل قول کردم مخالفم؛ چون دلیل اصلی اینکه وحشی ها یا همون مردم آزاد می خواستن بیان جنوب دیوار تهدید وایت واکرها بود که دیگه الان از بین رفته و طبیعتا سبک زندگی آزاد خودشون رو ترجیح میدن.
  3. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    تقریبا با همه حرف هاتون موافقم در مورد کارگردانی حق با شماست و من هم به خاطر همین نوشتم شاید، چون واقعا تخصصی تو این زمینه ندارم ? اما با حرفتون درباره خوب بودن استقلال شمال مخالفم؛ چون نمی تونم قبول کنم که شمال مستقل بشه، اما به عنوان مثال دورن یا جزایر آهن مستقل نشن یا حداقل دنبال استقلال نباشن!
  4. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    واقعا از مثالتون در مورد نایت کینگ لذت بردم! هفت فصل گفتن و نشون دادن که "پشه" ایز کامینگ! ویلن اصلی سریال رو همین "پشه" گذاشتن! کلی تئوری حولش خلق شد! بعد تا "پشه" مذکور رسید، زدن زارت با "مگس کش" کشتنش!!! بعد به ریش شاهزاده وعده داده شده، آزور آهای و ما خندیدن!
  5. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    کاملا با شما موافقم. اینو یادم رفته بود جزو اشکالات بگم و اشکال بسیار بزرگی محسوب میشه؛ چون اگه اون عملیات شکار وایت مسخره نبود کلا نایت کینگ داشت اون ور دیوار غازشو می چروند و دنریس هم به خوبی و خوشی و با تلفات کم روی آیرون ثرون می نشست!
  6. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    خوب دوست عزیز من کاری به موج منفی ایجاد شده ندارم؛ ما سریال رو می بینیم که لذت ببریم (حداقل من که به این دلیل می بینم). و این فصل و مخصوصا این اپیزود نه تنها برام لذت بخش نبود بلکه برام به شدت غیرمنطقی (با منطق خود سریال) و آزاردهنده بود. دروگون خیلی خفن بود؛ و جلوه های ویژه عالی و کارگردانی شاید بی نظیر. اما همه این ها وقتی معنا پیدا می کنن که در خدمت داستان درستی باشن که به شعور مخاطب خودش توهین نکنه و منطق خودش رو زیر پا نگذاره. وگرنه همون امتیاز 1 هم زیاده براش. البته اگه این اپیزود، اپیزود آخر نمی بود مسلما این امتیاز رو براش در نظر نمی گرفتم و مثلا بهش 3 یا 4 می دادم (با فرض اینکه برای پلات 4 یا 5 نمره در نظر بگیریم). کما اینکه به هیچ کدوم از اپیزودهای این فصل کمتر از 3 ندادم! اما از اونجا که این اپیزود قراره جمع بندی 8 فصل رو انجام بده، به منطق اون 8 فصل وفادار باشه، انتظارات ایجادشده تو اون 8 فصل رو برآورده کنه و ...، به نظرم با وضعیت موجود نمیشه نمره ای بالاتر از 2 به این اپیزود داد! به هر حال نظر همه دوستان محترمه! اینکه من الان اینجا و تو این فروم در حال پیام دادن و خوندن پیام ها هستم دلیلی نداره جز طرفدار سریال بازی تاج و تخت بودن. اما متاسفانه پایانش شدیدا مزخرف و غیرمنطقی بود و اصلا و ابدا در حد و اندازه های بازی تاج و تخت نبود. وگرنه اگه میشد هر پایانی رو قبول کرد و کاری به منطق سریال نداشت میشد از لردهای وستروس خواست برای تعیین شاه از پالام پولوم پیلیش استفاده کنن!!! بماند که خیلی مواردی که از اول سریال کلی روش مانور داده شده بود و تو اپیزودهای قبلی داستانشون خراب شده بود رو هنوز تو انتقادات نگفتم! مثل بی خاصیت و بی معنی بودن تئوری R+L=J، بی معنی بودن خط داستانی آن سوی دیوار و نایت کینگ، بی معنی بودن کل مسیر رستگاری جیمی لنیستر و ... و ...
  7. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    کاملا با شما موافقم. حیف از چیزی که بود و چیزی که شد! دوستان اگه دوست داشتین یه سری به این تاپیک بزنین:
  8. Shield of the Life

    بهترین های همه فصول سریال (سکانس ها، دیالوگ ها و ...)

    سلام به همه دوستان سریال بازی تاج و تخت امروز با پخش آخرین قسمتش به پایان رسید. من نظر خودم رو در مورد فصل و اپیزود آخر دارم و از اونجا که تاپیکی برای قسمت آخر وجود داره اون بحثو اینجا باز نمی کنم. صرفا می خواستم پیشنهاد بدم اگه دوست داشته باشین یه کوچولو خاطره بازی کنیم با سریال و بخش هایی که ازشون لذت بردیم. ******************************** من هر اپیزود رو تو زمان پخشش دیدم و دیگه هم فرصت نکردم که ببینمشون. واسه همین خیلی حضور ذهن ندارم. اما برای شروع: به نظر من در حال حاضر تا جایی که یادم میاد بهترین سکانس سریال سکانس دفاع تیریون از خودش تو محاکمه و درخواست محاکمه از طریق مبارزه بوده. بازی پیتر دینکلیج تو این سکانس به مفهوم واقعی کلمه جادویی بود و دیالوگ هاش هم واقعا بی نظیر بودن. عروسی خونین هم واقعا عالی بود و علیرغم اینکه شدیدا غافلگیرکننده بود کاملا براساس منطق بنا شده بود و همین خیلی تاثیرگذارش می کرد.
  9. Shield of the Life

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    مسخره بود واقعا انقدر نکات مزخرف داشت که حتی لیاقت امتیاز 1 رو هم نداره! (گرچه من به خاطر کلیت سریال GoT (همه هشت فصلش) به این اپیزود 2 دادم) چه شوخی های سطحی و مسخره ای! چه دلیل مزخرفی ای برای نیاز به نایتز واچ! چه عکس العمل مزخرف و بیربطی از دروگون! چه جان اسنوی احمقی که علیرغم این همه قتل عام دنریس بازم نیاز به تیریون داره که قانعش کنه که دنریس خونریزی رو ادامه خواهد داد! چه سخنرانی سطحی ای از دنریس که مثلا می خواستن لقمه هضم شده قاتل بودن دنریس رو دوباره تو دهن ما فرو کنن! چه سرنوشت مسخره ای برای بران از بلک واتر و چه انتخاب مزخرفی برای لرد هایگاردن شدن! چه لردهای بی بخار و بدون اراده ای که منتظر یک سخنرانی از تیریون و انتخاب توسط اون بودن و از خودشون اندازه کپک اراده نداشتن! چه خط داستانی مسخره ای برای برن (ذ بروکن!) و کلاغ سه چشم! چه انتخاب شاه مسخره ای (آخه برن شمالی بشه شاه (با ایده مسخره داستان و حافظه و چرندیات دیگه) و همه لردهایی که می تونن خودشون شاه بشن تبعیت بکنن و اون وقت خود شمال بشه یه قلمرو جدا!!!) این لیست قطعا همین طور ادامه داره و من حضور ذهن کامل ندارم! پایانی کاملا فاجعه برای یکی از محبوب ترین سریال های دنیا (البته باید گفت فصول پایانی بد که هر چه به پایان نزدیک تر شدیم بدتر و بدتر شدن و در نهایت رسید به این نقطه مسخره)
  10. Shield of the Life

    بحث در مورد اسپویل های احتمالی مطرح شده فصل هشتم

    1. پادشاه شدن برن مسخره است. قطعا تو هفت اقلیم انقدر آدم مدعی وجود داره که برن جزو گزینه های اول نباشه (خوب همه خاندان های همه اقلیم های وستروس که از بین نرفتن که). گرچه انقدر چیزهای مسخره تو این قسمت های اخیر دیدیم که این مورد هم اصلا بعید نیست که اتفاق بیفته. یه چیز دیگه هم هست که متوجه نمیشم: 2. خوب اگه آدرها از بین رفته باشن چه دلیلی داره که دیگه نایتز واچ و کسل بلک فعال باشن تا بخوان جان رو بهش تبعید کنن؟ 3. ضمنا، چرا باید یه نفر به خاطر کشتن دنی ای که این همه آدم بیگناه رو قتل عام کرده به تبعید محکوم بشه. جز آنسالیدها و دوتراکی ها (که ملکه محبوبشون کشته شده) چه کسی از این تصمیم حمایت می کنه؟ چه کسی می خواد چک کنه که جان حتما تو تبعید بمونه؟ (به عبارت دیگه، ضمانت اجرایی این حکم چیه؟) 4. راستی تکلیف دروگون هم تو این اسکریپت ها مشخص نشده.
  11. Shield of the Life

    بحث در مورد اسپویل های احتمالی مطرح شده فصل هشتم

    درود به همه دوستان این خبر قدیمیه، اما از اونجا که من تازه دیدمش اینجا می فرستم. دوستان اسپویل پسند می تونن سری به این صفحه بزنن و اسپویل هایی که گفته مربوط به فیلمنامه لورفته قسمت های 3، 5 و 6 فصل آخر هستن رو بخونن (انگلیسی): https://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/896642/Game-of-Throne-season-8-spoilers-script-leak-Jon-Snow-Daenerys-Targaryen
  12. Shield of the Life

    بحث در مورد اسپویل های احتمالی مطرح شده فصل هشتم

    اتفاقا اون صحنه یکی از نکاتیه که من رو گیج میکنه خیلی مشخص نیست که اون بچه تبدیل به وایت شد یا وایت واکر ولی به دلیل زنده بودنش به نظرم حرف شما درست باشه و تبدیل به وایت واکر شده فکر میکنم فصل 4 قسمت 4 و صحنه انتهایی اپیزود بود. حالا سوال اینجاست که چرا نایت کینگ بچه ها رو به عنوان پیشکش قبول میکرده؟ آیا اون فقط قادر بود بچه ها رو تبدیل به آدر کنه؟ در مورد تاریخچه نایت کینگ و آدرها تو سریال یه دیالوگ هست که میتونه کمک کننده باشه: فصل 6 اپیزود 5 دقیقه 17 -> برن به بچه جنگل: اون تو بودی ! تو بودی وایت واکرها رو درست کردی! خوب تو این دیالوگ اشاره ای به شاه شب نمیکنه و فقط به وایت واکرها اشاره میکنه. به نظر من هم به وایت واکر تبدیل شد، چون زنده بود و علاوه بر چشم هاش که کاملا مشابه آدرها شد، رنگ پوستش هم، اگه اشتباه نکنم، داشت تغییر می کرد. نکته بعدی: در مورد این دیالوگی که برن به لیف گفت، این دیالوگ می تونه در مورد همه آدرها (از جمله نایت کینگ) صدق کنه و دلیلی نداره که نایت کینگ از این قضیه مستثنی شده باشه. ضمنا این جمله می تونه حتی در صورتی که فقط نایت کینگ توسط فرزندان جنگل ایجاد شده باشه هم درست باشه؛ چون در این صورت با به وجود اومدن نایت کینگ بوده که بقیه وایت واکرها به وجود اومدن و از نظر علت معلولی به وجود اومدن همه وایت واکرها ناشی از این کار فرزندان جنگل بوده. البته احتمال داره که تعدادی از وایت واکرها توسط فرزندان جنگل و تعداد دیگه ای توسط نایت کینگ ایجاد شده باشن. در مورد زاد و ولد وایت واکرها (در صورت ممکن بودن) هیچ اطلاعاتی در دست نیست. ضمنا اینکه چرا نایت کینگ نوزاد رو تبدیل به آدر (وایت واکر) کرد و اینکه آیا می تونه سایر انسان ها با سنین متفاوت رو تبدیل به آدر کنه فعلا فقط میشه حدس هایی زد، اما جواب قطعی ای نمیشه داد.
  13. Shield of the Life

    بحث در مورد اسپویل های احتمالی مطرح شده فصل هشتم

    ممنون از پیامتون فقط اینکه یادتون نره که تو سریال، پسر کرستر توسط نایت کینگ به آدر تبدیل شد.
  14. Shield of the Life

    قسمت آخر : The Dragon And The Wolf

    دوستان این سوالو تو تاپیک اسپویل های فصل هشتم پرسیدم؛ اما چون احتمالا خیلی از دوستان اونجا نمیرن اینجا هم می پرسم: با توجه به جادوی دیوار، اگه همسر نایتز کینگ (Night's King - سیزدهمین فرمانده نایتز واچ) واقعا یه آدر بوده باشه (که با توجه به توصیفاتی که ازش شده، احتمالش خیلی زیاده) چه جوری تونسته از دیوار رد بشه و بیاد به نایت فورت؟ http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King
  15. Shield of the Life

    بحث در مورد اسپویل های احتمالی مطرح شده فصل هشتم

    حالا یه سوالی که به وجود میاد: با توجه به جادوی دیوار، اگه همسر نایتز کینگ (Night's King) واقعا یه آدر بوده باشه (که با توجه به توصیفاتی که ازش شده، احتمالش خیلی زیاده) چه جوری تونسته از دیوار رد بشه و بیاد به نایت فورت؟ http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_King
×