رفتن به مطلب

شوالیه درخت خندان

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    113
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روزهای برنده

    3

شوالیه درخت خندان آخرین بار در تاریخ مه 15 2019 مقام اول روز را به دست آورده است

شوالیه درخت خندان یک محتوا با بیشترین امتیاز داشته است!

اعتبار در انجمن

287

1 دنبال کننده

اطلاعات شخصی

  • محل اقامت
    جزیره چهره ها
  • مرز اسپویل من
    فصلهای منتشر شده از کتاب ششم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

813 بازدید کننده پروفایل
  1. شوالیه درخت خندان

    بحث و پیش بینی آنچه در کتاب ششم رخ خواهد داد

    نه تا جایی که من می دونم همه اژدها سواران تارگرین نبودند. منظورم اینه که خون تارگرینی داشتن مثلا از طرف مادر ولی از طرف پدر نه تارگرین بودند و نه ولاریون. درست یادم نمیاد ولی یکی از این دخترهای تارگرینی (شاید رنیرا) سه پسر داشته که اسم ولاریون داشتن ولی معلوم بوده که ولاریون نیستن‌. مادر و پدر هردو موهای نقره ای و چشمهای بنفش داشتن ولی بچه ها چشمها و موهای قهوه ای داشتن. ولی هر سه اژدها سوار بودن‌ فرضیه ام رو هم گفتم. دالا شاید یه ربطی به دایلا داشته باشه و اینجوری خون تارگرینی تو رگ بچه اشه ولی درسته حق با شماست. چون تا بخواد بزرگ بشه و یه کاره ای بشه داستان مسیر اصلیشو طی کرده!
  2. شوالیه درخت خندان

    معرفی و نقد رمان های فانتزی

    سرگذشت شاه کش ( جلد اول نام باد و جلد دوم ترس مرد فرزانه) خیلی کتاب خوبیه.اوایلش کشش چندانی نداره ولی از وقتی که کووت شروع میکنه به تعریف داستانش و اتفاقی که سرنوشت کووت رو تغییر میده میفته داستان جذاب میشه و از اون به بعد هی بهتر میشه.( یعنی اگر فقط به خوندن ۱۰۰ صفحه اول اکتفا کنید راضیتون نمی کنه ولی بعدش اونقدر خوب میشه که نمی تونید ازش دل بکنید من حدود ۶۰۰۰ صفحه کتاب رو تو ۴ روز خوندم. ( سه شب پشت سر هم نخوابیدم) ) نکته ای که در مورد این کتاب میشه گفت اینه که بهتره به زبان اصلی خونده بشه. چون در غیر این صورت نصف زیباییش رو از دست میده. در واقع این کتابیه که یه شاعر برامون نوشته و زیباییش در بازی با کلماته که توی ترجمه از بین میره. با این حال راز و رمزهای زیادی داره و شخصیت کووت که فوق العاده جذابه. سبکش اصلا شبیه به کتابهای مارتین نیست و اصلا سیاست و پیچیدگی نغمه رو نداره. ولی یه فانتزی حماسی به تمام معناست و شدیدا قهرمانانه که اگر دنبالش کنید عاشقش میشید. این کتاب خیلی بیشتر احساسات منو برانگیخته و زیاد اشکم رو در اورده. پیدا کردن جمله های قصار و توصیفات فوق العاده تو کتاب اصلا سخت نیست. واسه من که اینجوری بوده. الان اینقدری که منتظر the doors of stone هستم منتظر بادهای زمستان نیستم. اتفاقا می خواستم پیشنهاد بدم حالا که تا انتشار بادهای زمستان خیلی مونده یه بخشی از سایت رو به بحث و گفتگو و بررسی تئوریهای سایر فانتزی ها اختصاص بدین که سایت اینقدر سوت و کور نباشه.
  3. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    خب بازی تاج و تخت هم تموم شد. می خواستم بگم چه پایان مزخرفی و از هزاران اشکالی که میشد به این قسمت گرفت بنویسم ولی دیدم ارزشش رو نداره. فکر می کنم باید از پت و مت تشکر کنیم که این فصل رو به جای ۱۰ قسمت تو ۶ قسمت ساختن. ولی از اینکه دروگون بعد از مرگ دنریس گیر کس دیگه ای نیفتاد و فرار کرد خوشحالم. ( من طرفدار سرسخت دروگونم و قبلا هم گفنه بورم که دلم می خواد دروگون رو تخت آهنین بشینه ولی مثل اینکه دلش می خواست ذوبش کنه) این ندت زیاد به این فروم سر زدم و از نظراتتون استفاده کردم. برای همتون آرزوی موفقیت دارم.
  4. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت ششم - The Iron Throne

    نه دوست عزیز دیوار رو برندون معمار ساخته! ( Brandon the builder)و این برندون برندون شکسته است نه شکننده broken bran
  5. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    من کتاب چهارم (۲ جلد)و پنجم(۳ جلد) ترجمه نشر ویدا رو از فیدیبو گرفتم. هر جلد ۱۵ هزار تومنه البته فکر کنم الان ۴۰ درصد هم تخفیف داره. ترجمه خوبی نداره ولی از نخوندنش بهتره. دنیای نغمه رو هم انگلیسیشو خوندم.( من بجز کتابهای درسیم کتاب انگلیسی نخونده بودم( بجز چند تا داستان کوتاه با نثر روون). اولش یه کم سخته ولی بعد خیلی زود راه می افتی). کند پیش میره ولی از خوندنش لذت بیشتری می بری. در مورد بقیه اش هم هنوز نخوندمشون. جاش شروع کردم سه گانه شاه کش رو خوندن.( یه اثر فانتزی خوب از پاتریک راتفوس)
  6. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    نه فکر نمی کنم درست باشه. چون اگر اشتباه نکنم اولین یا چندمین با نام او اشاره به کسانی داره که به حکومت رسیدن. یعنی پادشاه یا ملکه شدند. پس اگر دنریس ملکه بشه میشه اولین با نام او. یا مثلا جان اگر پادشاه بشه میشه اگان ششم نه هفتم. ولی اسم دنریس دختر اگان چهارم توی کتابها اومده. جهریس اول هم دختری به اسم دنریس داشته؟
  7. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    درباره اینکه اون پسر که از اهالی مرداب بوده و اشراف زاده هم بوده، همون هاولند رید بوده هم قطعیتی وجود نداره ولی خب احتمالش خیلی بالاست.(من نمی دونم که آیا هاولند رید خواهر یا برادری داره یا نه) در مورد هویت شوالیه درخت خندان هم خلاصه اینکه اگر می دونستم با این درجه اطمینان مشخصه که شوالیه درخت خندان لیانا استارکه هیچ وقت این ایدی رو انتخاب نمی کردم. حتی حاضرم همین حالا اسمم رو به رودریک هارلو تغییر بدم.
  8. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    سرسی بدذات نبود؟ البته که هیچ نوزادی با ذات بد به دنیا نمیاد. ولی سرسی دیگه باید چیکار می کرد که ما متوجه شیم بده؟ رفتارهای دوران بچگیشو به خاطر بیارین. از رفتاری که با تیریون داشته تا کشتن دوستش فقط به این خاطر که پیشگویی رو شنیده. کسی که تو دوران کودکی که اوج پاکی یه شخصیته همچین رفتاری داره من نمی تونم فکر کنم ذات خوبی داره. کارهایی که تو بزرگی کرده که به کنار. حتی اگر کتابها رو خونده باشید از گفتگوی درونی شخصیتها هم می تونید متوجه بشید که ذاتا چه جور آدمایین. حیمی خیلی کارهای بد کرده ولی وجدانش هنوز بیداره و خودش رو به خاطر کارهایی که کرده سرزنش میکنه ولی سرسی... اینکه آدم تو لحظه آخر که کاخ ارزوهاشو ویران شده می بینه و تو یه قدمی مرگ قرار داره،اشک بریزه به معنی ذات خوبش نیست. سرسی حتی بچه هاشو فدای خواسته های خودش کرد و اشکی که موقع کشته شدنشون ریخت به خاطر از دست دادن اونا نبود، به خاطر خودش بود. برعکس اون چیزی که سریال می خواست القا کنه به ما. حتی عشقش به جیمی عشق نبود. بارها خیانت سرسی به جیمی رو دیدیم. طلمی که در حق رابرت کرد که هیچ. دستور کشتار بچه ها و نوزادهای رابرت حقش بود به خاطر خنده ای که به جنازه رئنیس و ایگان تارگرین کرده بود. به خاطر صادر کردن دستور قتل دنریس و ویسریس. ولی حتی یه خصلت خوب تو وجود سرسی نیست که بخوام ازش اسم ببرم. به نظرتون اگر دنریس کشته بشه چه بلایی سر دروگون میاد؟ به نظرم دروگون تنها کسیه که لیاقت تخت اهنین رو داره! به هر حال بچه دنریسه‌. نریانی که به دنیا چیره میشه?
  9. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    چه جالب! لابد شما از طرفدارهای اون تئوری هستید که فکر می کنید شوالیه درخت خندان لیانا استارک بوده! وگرنه تا جایی که من می دونم هویتش هنوز مشخص نیست. اتفاقا به خاطر همین این ایدی رو انتخاب کردم. چون یه کمی مرموزه!
  10. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    برات توضیح دادم که. زیر هر پستی که می خوای ریپلای کنی گزینه نقل قول وجود داره که با انتخابش می تونی ریپلای کنی
  11. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    فکر می کنم همه نطرشون یکیه و اصلا مخالفتی این وسط وجود نداره. به هر حال موج سوم فمینیست هم همین منطق رو داره و حتی ضد موج دوم عمل میکنه. مسلما زن و مرد تفاوتهایی دارند ولی این تفاوتها دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. هر انسانی فارغ از جنسیت باید آزاد باشه و حق انتخاب داشته باشه که مسیر زندگیش رو اونطوری که می خواد طی کنه و هیچ فرد حقیقی و حقوقی نباید جلوی رشد و تعالی یک انسان رو صرفا به خاطر جنسیت بگیره. چیزی که حتی خود فرد هم در انتخابش دخیل نبوده و البته این نباید باعث بشه که زن برای رسیدن به حق زندگی برابر و آزادی مجبور بشه چیزی رو (زنانگیش رو) قربانی کنه. به قولا ما تو ایران هنوز به مرحله حقوقی هم نرسیدیم که به مرحله شکستن شیشه برسیم. هنوز یه دیوار بتنی جلوی رومونه. البته نباید منکر شد که پیشرفتهایی هم داشتیم.
  12. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    زیر هر پست گزینه نقل قول وجود داره. خیلی برام جالب بود که اکثر اونایی که نظراتشونو می پسندیدم، خانم بودن? الان که بحث سن و سال شد می خواستم پیشنهاد بدم که همه سنشونو بگن یه بررسی بکنیم ببینیم واقعا نظرات به سن وابسته است؟ الان باید یه نطرسنجی وابسته به حنس هم انجام بدیم. واقعا چه میکنه این کروموزوم x
  13. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    نمی دونم واقعا من منظورم رو چطور بیان میکنم که متوجه منظورم نمیشین. دارم میگم دنی تو شرایطی نبود که نتونه تصمیم درستی بگیره. شرایطی که دنی توش قرار گرفته بود شرایطی نبود که اونو دیوونه کنه. برای بار اول نبود که دنی تو همچین شرایطی قرار می گرفت. در واقع دنی تو تمام زندگیش تو این شرایط بوده. و حداقل این حس به من منتقل نشد که دنی از هدفش دور شده. اتفاقا برخلاف چیزی که شما می گید، دنی دقیقا تو نقطه ای که به هدفش رسید دیوونه شد. برای همین برام عجیب و غیر قابل هضمه! تنها چیزی که ما ازش باید می فهمیدیم دنی دیوونه شده قیافه درب و داغونش بود وگرنه روندی برای دیوونگی طی نکرد. والا چیزی که من دیدم این بود که دنریس بدون کمک ارتش شمال و فقط با تکیه بر اژدهاش کینگزلندینگ رو گرفت. یه ذره هم صحنه جنگی انسالیدها و دوتراکیها رو دیدم. شما چیز دیگه ای دیدید؟
  14. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    بذارید با این نطرتون مخالفت کنم. تو همچین شرایطی معمولا آدمها دچار افسردگی یا اضطراب یا خشم میشن و هیچکدوم نه خشم ونه اضطراب و نه افسردگی ذات واقعی آدم رو نشون نمیده و فقط قدرت تصمیم گیری رو از آدم می گیره. به علاوه باز معتقدم که ذات دنی، بدجنس، ظالم و خشن نیست. شاید خوندن کتابها هم بی تاثیر نبوده. خوبی خوندن کتابها اینه که چون مسایل رو از دید کاراکترها می بینی با درگیری ها و مشغله های ذهنیشون آشنا میشی و بهتر و راحت تر درکشون می کنی. دنی به عنوان آخرین تارگرین باقیمونده قیام میکنه و تصمیم می گیره برگرده و انتقام خاندان از دست رفته اش رو بگیره. نه از روی هوس و قدرت طلبی و... بلکه به خاطر وظیفه! ( وظیفه ای که ویسریس تنها کس دنی به عهده اش گذاشته) به خاطر سرنوشتی که براش معین شده. ستاره دنباله دار سرخ و تولد اژدها اینو ثابت میکنه. ما هم مثل شما دنبال معنا می گردیم ولی نه هر معنایی که بهمون نشون بدن. نه چیزی که معنای کاراکترها رو ازشون بگیره. چیزی که عمیق باشه و ریشه بدوونه که بتونه ادم رو به فکر ببره. زشتی جنگ و کشت و کشتار رو تو چند تا فیلم واقعا عالی دیدم و خیلی هم ازشون تاثیر گرفتم ولی تو این فیلم برام بی معنا بود چون مستند که نگاه نمی کردم. دنی اتفاقات تلخ زیادی رو از سر گذرونده و هر بار قوی تر و مصممتر برخاسته. دنی آدم کم ظرفیتی نیست و جوامعی رو تغییر داده که به هیچ عنوان تغییرشون به نظر ممکن نبود. مسلما در این راه اشتباهاتی مرتکب شده و ازشون درس گرفته و تکامل شخصیتش رو دیدیم. از یه دختر بچه ضعیف و مظلوم و ترسیده تبدیل شد به حاکمی قدرتمند و مقتدر. بهتون توصیه میکنم قسمتهای قبل رو ببینید تا هوش و ذکاوت دنی براتون بیشتر مشخص بشه و ببینید که وقتی خودش به تنهایی و بدون نظر مشاورانش تصمیم گرفته تصمیماتش چقدر هوشمندانه تر و حساب شده تر بوده. دوم این قضیه که مردم جان رو به عنوان حاکم انتخاب می کنند رو درک نمی کنم. تو وستروس کی مردم پادشاه رو خودشون انتخاب کردند؟ الان که تارگرینها رو کار نیستن که جان حقی داشته باشه بر پادشاهی. الان که پادشاه قرار نیست به خاطر وراثت نقش پادشاه رو بگیره. هر کسی که بجنگه و پیروز بشه حکومت می کنه. دنریس قبلا بارها مرگ کس و کارش ( مرگ پدرو مادر و برادرش که اونا رو اواره کرده، مرگ سر ویلهم دری که آوارشون کرده، مرگ ویسریس، مرگ کال دروگو و پسرش نریانی که قرار بود به دنیا چیره بشه، خیانتها و ...) رو تماشا کرده و از پسش براومده پس برای من قابل قبول نبود که الان این شرایط اون رو دیوانه کنه. اونم در حالیکه می بینیم داشتن دروگون به تنهایی کافی بود تا به هدفش برسه. در مورد جیمی و سرسی. به نظر من همین که جیمی برگشت و رفت دنبال سرسی گشت کافی بود. حتی اگر می گشت و پیداش نمی کرد یا وقتی می رسید که سرسی تک و تنها زیر آوار مونده دراماتیک تر بود و پیامی که شما می خواستین رو هم منتقل می کرد. سرسی همه رو از خودش رونده بود و حتی برای کشتن برادراش ادمکش اجیر کرده بود. حقش بود که تنها بمیره!
  15. شوالیه درخت خندان

    بحث اپیزودیک قسمت پنجم The Bells

    ولی به نظر میاد تو کتاب خاندان دین نقش مهمتری تو ادامه داستان داشته باشند. تا حالا زیاد ازشون اسم شنیدیم. ارتور، آشارا، ادریک، جرالد و هنوز رازهای زیادی مونده که برملا بشه.
×