رفتن به مطلب

Darkness

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    25
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0

اطلاعات شخصی

  • مرز اسپویل من
    کتابهای ترجمه شده
  1. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    داداش اینی که میگی یعنی ایریس با لیانا خوابیده میفهمی چی میگی ؟ باو ریگار عاشق لیانا میشه اهه اصا چرا دارم با شما بحث میکنم شما همونایید میگفتیذ جان اسنو که زنده شد بخاطر ورد های ملیساندرا نبوده و روحش تو بدن گوسا بوده واقعا یه سریاتون Nerd هستید همین داستان سر کمیک بوک ها هم داریم اهه اعصاب ادم خورد میکنید فقط بخاطر این که بگید متفاوتید و یه چیزایی میفهمید که بقیه نمیفهمن ولی اخرش به حماقت منجر میشه با تئوری های بچه گانتون با این نوع استدلال منطقی شما من دیگه حرفی ندارم ويرایش ناظر: اصلاح نقل قولهای متوالی
  2. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    پیش گویی ها به زبان والریایی است. هنگام ترجمه، دراگون به جنس مذکر نسبت داده شده در حالی که در آن زبان دراگون برای هر دوی مذکر و مونث به کار میرود. میستر ایمون معتقد است که برای قرن ها به اشتباه تصور می شده که پرنس وعده داده شده یک مرد است و او معتقد بوده که دنریس پرنس وعده داده شده است. What fools we were, who thought ourselves so wise! The error crept in from the translation. Dragons are neither male nor female, Barth saw the truth of that, but now one and now the other, as changeable as flame. The language misled us all for a thousand years. Daenerys is the one, born amidst salt and smoke. The dragons prove it. صحبت شما درست هست و بحث اینکه آیا واقعا جان پرنس وعده داده شده هست یا نه موضوع دیگه ایی من در اینجا فقط در مورد پدر جان نظر دادم. همونطور که چند صفحه پیش هم مطرح کردم ایریس عمیقا به این پیش گویی باور داشت و تنها دلیلی که سه تا از بهترین اعضا گارد شاهی از لیانا حفاظت می کردند فقط می تونه دستور مستقیم ایریس باشه بدلیل اینکه سر باریستان در کتاب به صراحت میگه که تنها وظیفه گارد شاهی حفاظت از شخص شاهه و نه خانواده یا حتی ولیعهد و برای حفاظت از خانواده شاه یا شخص ولیعهد شاه باید دستور بده. بنابراین لیانا و فرزندش برای ایریس بسیار مهم بودند که سه عضو گارد شاهی از اونها حفاظت می کردند اما ایریس فقط یک نفر از اعضا گارد رو برای حفاظت از همسر خودش که باردار بود و پسرش میفرسته و تنها دلیلی که به ذهن من می رسه اینه که ایریس فکر می کرده فرزند اون و لیانا پرنس وعده داده شده خواهد بود. ويرایش ناظر: اصلاح نقل قولهای متوالی
  3. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    من فقط در مورد تئوری که خودم مطرح کردم نظر میدم. طبق تمام پیش گویی هایی که در کتاب ها آمده به صراحت گفته میشه که پرنس وعده داده شده پسر ایریس شاه دیوانه هست و وقتی شما اینرو در کنار حضور 50 درصد گارد شاهی برای محافظت از لیانا و فرزندش قرار بدید تنها نتیجه منطقی اینه که جان پسر ایریس باشه بخصوص اگه واقعا جان پرنس وعده داده شده باشه. شما یا اصلا کتاب ها رو نخوندید و فقط بر اساس اطلاعات موجود در سریال نظر میدید که در اینصورت طبیعی هست که برای شما این تئوری غیرقابل باور باشه چون در سریال اصلا اشاره ای به پیش گویی های پرنس وعده داده شده نمیشه یا اینکه شما فکر می کنید مارتین بی دلیل اینهمه روی پیش گویی ها مانور داده و بارها اونها رو در کتاب های مختلف تکرار کرده.
  4. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    بخاطر کاری که سرسی با گنجشک و مذهبی ها کرد واقعا طرفدارش شدم اما با وجود ارتش صد هزار نفری داترکی + آنسالید ها + دورن + های گاردن + سه تا اژدها دیگه جایی برای مملکت داری نمی مونه
  5. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    بله درسته من هم به این نشانه ها دقت کردم برای توضیح بیشتر می تونید آخرین پست این صفحه رو بخونید که من چند سال پیش نوشتم: viewtopic.php?f=13&t=143&start=75
  6. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    راستش تا اونجا که من از کتاب ها یادم میاد گفته شده که ایریس(شاه دیوانه) در شب عروسی تایوین آزادی بیش از حدی داشت و وقت زیادی رو با عروس صرف کرد(در کتاب گفته میشه که هم ایریس و هم تایوین عاشق عروی بودند که اسمش رو فراموش کردم). این به این معنی هست که احتمالا جیمی و سرسی بچه های ایریس هستند( که رفتارهای دیوانه وار زیادی هم دارند) از طرف دیگه مدتها قبل از تولد تیریون مادرش در کسترلی راک بوده و هیچ تماسی نمیتونسته با ایریس داشته باشه و خود تیریون خیلی خردمند و شبیه تایوین هست.
  7. Darkness

    قسمت دهم، The Winds of Winter

    سلام من از کاربرهای قدیمی سایت هستم که متاسفانه مدتها بود که وقت نکرده بودم اینجا بیام اما این قسمت اینقدر خوب و عالی بود که گفتم بیام یه پیغام بزارم. بنظر من مهمترین قسمت این اپیزود برج شادی بود که رسما ثابت کرد که جان فرزند لیانا هست اما نکته مهم اینه که پدرش کیه؟ من قبلا هم این مورد رو اینجا گفتم که من حدس میزنم که پدر جان شاه دیوانه (پدر ریگار و دنریس) هست دلیلی هم که این رو میگم حضور سه عضو گارد شاهی در برج شادی هست. گارد پادشاه کلا هفت نفر هستند و سه نفر اونها از برج شادی مراقبت می کردند و در بین این سه نفر بهترین شمشیرزن وستروس هم بود که همونطور که خودش میگه اگه در نبرد ترایدنت در کنار ریگار بودند نتیجه نبرد چیز دیگه ایی بود از طرف دیگه در کتاب سر باریستان به صراحت میگه که تنها وظیفه گارد شاهی حفاظت از پادشاهه و حفاظت از خاندان شاهی و حتی ولیعهد تنها زمانی انجام میشه که شاه رسما دستور بده. حالا شما حضور سه نفر از بهترین اعظا گارد در برج شادی رو با حضور فقط یک عضو گارد برای حفاظت از ملکه باردار(مادر دنریس) و پسر شاه و حضور فقط یک یا دو عضو گارد برای حفاظت از خود شاه مقایسه کنید. همونطور که در کتاب ها اومده طبق پیش گویی ها پرنس وعده داده شده پسر ایریس(شاه دیوانه) هست و خود ایریس این رو مبدونست و سخت به اون باور داشت و در کتاب ها هم گفته میشه که یکی از دلایلی که ایریس تقریبا به همسرش تجاوز میکرده همین بوده حالا از یک زمانی به بعد اون متوجه میشه که ریگار پرنس وعده داده شده نیست و مادر اون پرنس باید لیانا استارک باشه(حالا به هر دلیلی) و از ریگار میخواد که لیانا رو بدزده(این طوری کمتر آبروریزی میشد) و سر باریستان در کتاب هم میگه که ریگار کسی بود که کاری که باید انجام بشه رو حتما انجام می داد و اون لیانا رو آورده و باقی ماجرا. بنظر من تنها دلیلی هم که در سریال لیانا در گوش ند زمزمه میکنه و ما صحبت های اونها رو نمیشنویم همین هست که سازندگان می خوان بیننده ها رو سورپراز کنند.
  8. Darkness

    آخرین فصل جان

    خیر به صراحت نمیگه که جان مرده اما هر آدم معمولی در اون شرایط می میره. البته نباید فراموش کرد که شخصیت های زیادی در طول داستان با کمک جادو از مرگ کامل دوباره زنده شدند.
  9. این احتمال وجود داره اما من احتمال میدم که دو قلوها(جیمی و سرسی) بچه های ایریس باشند هم با توجه به رفتارهای دیوانه وار تارگارینی و روابطشون و هم اون قسمت از کتاب که گفته بود که ایریس در شب ازدواج تایوین از آزادی بیش از حد معمول برخوردار بوده. از طرف دیگه تیریون بیش از حد عاقل هست که تارگارین باشه و خیلی شبیه تایوین هست.
  10. Darkness

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    من فکر می کنم که حس تازی ترکیبی از علاقه(اگه نخوام از کلمه قدرتمنتر عشق استفاده کنم) و همذات پنداری هست. علاقه بدلیل اینکه احتمالا سانسا اولین دختر غیر فاحـ*ـه ایی بوده که از تازی تعریف کرده(تا اونجا که یادم می یاد از روی ادب از تازی تعریف کرد) و زیبا هم بوده و همذات پنداری به این دلیل که سانسا در مقابل اذیت های جافری رو شبیه خودش در برابر اذیت و آزارهای گرگور برادرش می دیده(صورت تازی براثر اذیت های گرگور سوخته و هنوز تازی از آتش می ترسه).
  11. Darkness

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    احتمالا ناشر با این فاصله های طولانی مشکلی نداره بدلیل اینکه اشتیاق مخاطبین رو زیاد میکنه و باعث میشه اونها سایر کتاب های مارتین(کتاب های فرعی دنیای نغمه) رو هم بخرند و بخونند. در مورد سریال باید بگم که افرادی هستند مثل خود من که از ابتدا سریال رو دنبال نکردند و علاقه ایی به اون ندارند(برعکس این موضوع هم هست) و کتاب رو ترجیح می دند پس هر زمان که کتاب منتشر بشه اون رو می خونند. تنها نکته نگران کننده برای من مرگ خود مارتین هست که امیدوارم اتفاق نیافته اما اگه اشتباه نکنم خودش هم این موضوع رو گفته و گفته که پایان کتاب رو قبلا نوشته که در صورت مرگش براساس اون کارش ادامه پیدا کنه( در حال حاضر 66 سالشه و اگه کار به کتاب هشتم برسه واقعا نگران کننده میشه).
  12. Darkness

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    بهتره فعلا کتاب دنیای یخ و آتش رو بخونید. فکر نمی کنم کتاب 6 برای سال 2016 آماده بشه در تصویر زیر که منبعش واشنگتن پست هست پیش بینی شده که کتاب 6 سال 2017 و کتاب هفتم سال 2023 منتشر می شه(خوشبختانه و متاسفانه خود مارتین جایی گفته که شاید این مجموعه رو در 8 کتاب بنویسه) اما واقعا این مجموعه و تلاش مارتین شاهکاره هم از نظر کمیت(تعداد صفخات مجموعه) و هم از نظر مدت زمان صرف شده تمام مجموعه های مشهور سبک فانتزی رو پشت سر گذاشته از نظر کیفیت هم که شخصا معتقدم فقط کارهای تالکین توان رقابت با این مجموعه رو داره.
  13. Darkness

    نظر سنجی 20: کدام اژدها، اژدهای محبوب شماست ؟

    شاید این عکس منبع خوبی برای نظرسنجی جدید باشه:
×