رفتن به مطلب

the_last_stark

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    98
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روزهای برنده

    2

اعتبار در انجمن

9

1 دنبال کننده

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. سلام ببخشید که دیر به این پست جواب میدم . بعد از مدت ها اومدم به تالار گفتگو و خیلی خوشحالم که هنوز فعاله. اون کتاب که همون کتاب شوالیه هفت پادشاهیه که شامل سه داستان کوتاه میشه و فکر کنم که دوستان زحمت ترجمه شم کشیدن. خیلی کتاب قشنگیه و توصیه میکنم که حتما بخونیدش در مورد اژدها هم باید بگم که در وستروس تنها افراد خاندان تارگرین و ولاریون اژدها سوار بودن یعنی افرادی که به والریای کهن مربوط میشدن. ظاهرشون اصلا مهم نیس . بیلور نیزه شکن شبیه مادرشه و نتل هم که کلا قهوه ایه. به نظر من اون اژدهای پای دیوار جانه . به نظرم ایمون استیل سانگ یه کاراکتریه که مارتین واسه 100 سال دوم عمرش طراحی کرده که اگه خواست یه نغمه جدید بنویسه ازش استفاده کنه
  2. توی لیست imdb یه غلط املایی وجود داره! Essi Davis در این فصل نقش Lady Stork رو بازی میکنه نه لیدی استارک.
  3. the_last_stark

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    توی لیست هنرپیشه ها که در سایت Gameofthrones.wikia منتشر شده درباره نقش دو بازیگر اینجور نوشته : Sally Mortemor : A Well healed Lady ( که به احتمال زیاد همون استون هارته ) Kevin Horsham : A Westerosi Sea Captain ( میتونه ویکتاریون باشه چون حذف کاراکتر ویکتاریون از روند داستان حتی توی سریال خیلی بعیده آخه سپاه دنریس باید یه جوری برگرده وستروس! ) نقش 9 بازیگر هم مشخص نشده . اگه لیست رو بررسی کنین متوجه میشین که به طرز عجیبی تعداد براووسی ها زیاده و نقش خاندان تارلی هم خیلی پر رنگه .به نظر من سریال روی سفر سمول تارلی و اتفاقات براووس تا رسیدن سم به اولد تاون خیلی مانور میده که اونم به کتاب چهارم مربوط میشه من هنوزم روی نظر قبلیم پا فشاری میکنم!
  4. the_last_stark

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    اخباری که تا حالا درباره این فصل سریال منتشر شده نشون میده که بیشتر روی بخشهای حذف شده کتاب چهارم و پنجم متمرکز شده. کاراکترایی مثل لیدی استون هارت ، گریف جوان ، یورون گریجوی ، لرد وایمن ، سپتون مریبالد و ویکتاریون ، هرکدوم یک یا چند قسمت سریالو به خودشون اختصاص میدن و در نتیجه قرار نیست سریال چیزی از کتاب ششم رو اسپویل کنه یا حداکثر بخشهای ناچیزی از اون رو با تغییرات شگفت انگیز تهیه کننده های محترم نشون میده. احتمالا با این پست مارتین در مورد تموم نشدن کتاب تا آوریل ، این قسمت سریال یه رکورد دست نیافتنی در تعداد بیننده رو به ثبت میرسونه! الان خیلی از افراد که فقط کتاب رو میخوندن حتما سریالو میبینن در حالیکه به نظر من قرار نیست اسپویل خیلی بزرگی در سریال رخ بده و بعدش دوباره همه منتظر کتاب ششم میمونن!
  5. the_last_stark

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    هیچ کدوم از دوستان تقویم 2016 دنیای آتش و یخ اثر Magali Villeneuve را دانلود کردن؟ من که نتونستم تقویم کاملو پیدا کنم . اگه کسی پیداش کرده لطفا لینک دانلودشو بذاره. با سپاس
  6. the_last_stark

    تبریک تولد

    مرسی کیوان عزیز دوستان خیلی نسبت به بنده لطف دارن ، امیدوارم سایت وستروس هر روز بهتر از دیروز باشه
  7. دیوار برای این ساخته شده که جلوی هجوم آدرها به سرزمین های جنوبی گرفته بشه ، استارک ها از نسل براندون معمار هستن و معلومه که بعد از براندون این وظیفه بر عهده فرزندانشه. استارک ها فقط باید روی این کار متمرکز باشن و هیچوقت درگیر بازی های قدرت در قلمرو هفت پادشاهی نشن. به همین دلیله که هر استارکی که به جنوب بره کشته میشه. ادارد ، راب ، پسر کرگان استارک ( در تسخیر سان اسپیر کشته شده ) ، لرد ریکارد و پسرش براندون . حتی در زمینه ازدواج هم استارکهایی که با غیر شمالی ها ( پیروان هفت ) وصلت کردن سرانجام خوشایندی نداشتن مثل دختر تورن استارک یا خود ادارد. خاندان بلک وود هم که از این قاعده مستثنی هستن به این دلیله که در اصل شمالی هستن. به نظر میاد که خدایان کهن روی این موارد حساس هستن. احتمالا در گذشته استارک ها نسبت به این مسائل آگاه بودن و به همین دلیل شمال نسبت به بقیه هفت پادشاهی حالت ایزوله داشته. وقتی راب استارک هم از وینترفل خارج میشه ، اشا بهش میگه که سپاه تو در جهت اشتباه حرکت میکنه. نظر من اینه که ریخته شدن خون جان بیشتر تعبیر رویای دیمون دوم (بلک فایر ) باشه. به دانکن میگه من دیدم که در پای این دیوارهای سپید یک اژدها متولد شد. احتمالا ترور جان و برگشتنش به زندگی نمادی از ریبورن شدن آزور آهای باشه. فک نمیکنم اثری روی جادوی دیوار داشته باشه. کلا من با تخریب دیوار مخالفم ! نظر من اینه که آدرها به صورت کاملا غیر منتظره ( از طریق دروازه سیاه ) در این طرف دیوار ظاهر میشن ، نایتز واچ کاملا غافلگیر و نابود میشه ، سراسر وستروس توسط آدرها تسخیر میشه و اونا تا دریای باریک پیش میرن. وقتی از کل خاندان استارک فقط دو پسر باقی موندن پیوستن یکیشون به نگهبانی شب عجیب نیست؟! خاندان های دیگه از چندین پسرشون شاید یکی به نایتزواچ ملحق بشه. استارک ها شمشیر دو لبه هستن. ویژگیهایی دارن که خودشونم ازش آگاه نیستن. اینکه بی چهره ها منتظر رسیدن آریا هستن ( این موضوع که سیریو فورل و جکن هگار احتمالا یه نفر بودن هم فراموش نشه ) و اونو برای هدف خاصی آموزش میدن ، نشون میده که استارک ها علاوه بر اینکه خون وارگها و سبزبین ها رو دارن ( در کتاب سرزمین های آتش و یخ توضیح داده شده ) یه خویشاوندی کوچیکی با آدرها هم دارن. این موضوع که شاه شب یه همسر آدر داشته چیز کوچیکی نیست ، چه جوری یه آدم با یه آدر رابطه داشته؟ خیلی بعیده یه آدم معمولی بتونه حضور آدرها رو تحمل کنه.
  8. اگه بنجن مرده بود ، وقتی که جنازه همه افرادش پیدا میشه باید یه نشونه ای هم از اون به دست میومد. پس به احتمال زیاد زنده ست. از طرف دیگه ما اصلا نمیدونیم چرا بنجن استارک به نگهبانان شب پیوسته. این خودش یه معماست. از کجا معلوم؟ تو کتاب اول وقتی جان میخواد به نگهبانی شب ملحق بشه بنجن یه چیزایی درباره اینکه جان هنوز عشق یه زن رو تجربه نکرده و حیفه که به این زودی به نایت واچ بپیونده بهش میگه. شاه شبم از روز تولدش معلوم نبوده که قراره عاشق آدرها بشه. آدم ها در شرایط مختلف تغییر میکنن و یادمون نره که همه خاکستری هستن مخصوصا در دنیای مارتین. گذشته از اینها استارکها در گذر زمان و مخصوصا بعد از فتح اگان فراموش کردن که کی هستن و وظیفه اصلیشون چی بوده. یه نکته دیگه درباره نایت فورت اینه که اونجا جایی هست که : where the 79 sentinels stood their watch
  9. به نظر میاد ترک کردن نایت فورت بیشتر به خاطر خطری بوده که از جانب Black Gate متوجه سرزمین های جنوب دیوار میشده. اگه یه مروری روی داستان شاه شب داشته باشیم بعضی چیزا دستگیرمون میشه طبق گفته های ننه پبر ، شاه شب یه استارک بوده و بعد از اینکه توسط یه زن آدر تسخیر میشه نایت فورت رو به عنوان مقر خودش اعلام میکنه. اینجا یه نکته ای هست که باید بهش دقت کرد اونم اینکه زن آدر توسط شاه شب از دیوار عبور داده شده ( از طریق دروازه سیاه ) ، دروازه ای که فقط برای برادران شب باز میشه. مسلما در حالت عادی امکان عبور آدرها از دروازه شب وجود نداره ولی به نظر میاد که یک استارک میتونه آدرها رو عبور بده ( چون این کار توسط شاه شب انجام شده ) جهریس و آلیسان درخواست تخلیه قلعه رو مطرح میکنن و به جاش هزینه ساخت دژ کوچیکتری را پرداخت میکنن ، علاوه بر اون زمینهای اطراف ( gift ) رو از استارک ها میگیرن و به نگهبانی شب میدن . به نظر میاد که این کارها برای جلو گیری از عبور آدرها از دیوار انجام شده باشه ولی در حال حاضر همه این اقدامات به نفع آدرها شده. چون همونجوری که استارک ها پیش بینی میکردن Gift تخلیه شده و کسی اونجا زندگی نمیکنه ، نایت فورت هم که خالی از سکنه ست و آدرها کلید عبور از دیوار رو هم در اختیار دارن : بنجن استارک !
  10. the_last_stark

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    مارتین درباره فیلمای مختلف اظهار نظر میکنه و اینم احتمالا فقط یه تعریف از سریال بریکینگ بد بوده چون در اواخر سال 2013 بخش عمده کتاب ششم تکمیل شده بوده ( حالا بگذریم از اون افرادی که میگن مارتین کل 7 کتابو نوشته و فقط واسه بازار گرمی اینقد بینش فاصله میندازه ! ) و نمیشده کاراکتر جدیدی وارد کتاب ششم بشه یا روند داستان عوض بشه.
  11. the_last_stark

    بار ِ عام، باری برای عموم [گفتگوی آزاد 2]

    قضیه این شخصیت شرور جدید چیه؟ مارتین حرفی زده؟ میشه کامل توضیح بدین؟
  12. the_last_stark

    Company of the Rose

    نه اصلا. منم فک میکنم که شوالیه درخت خندان لیانا بوده. جوجن ومیرا داستان رو از دید پدرشون ( هاولند ) تعریف میکنن و میگن که اون چه جور آدمی بوده. آریا همونوقت که حاضر نشد نیدل رو دور بندازه ثابت کرد که هرگز به No One تبدیل نمیشه. اون فقط داره به یک دروغگوی ماهر تبدیل میشه جوری که بی چهره ها متوجه حفظ هویت قبلیش نمیشن. واسه همینه که هرشب خوابای گرگی میبینه چون اون همیشه یه She Wolf باقی میمونه. همین فصل Mercy که منتشر شده اصلا به نظر نمیاد که کشتن رف عزیز دردونه به دستور بی چهره ها بوده باشه . خب وقتی آریا سر خود اقدام به کشتن افراد لیستش میکنه معلوم میشه که باید منتظر جدا شدن اون از بی چهره ها باشیم. به نظر من آریا مظهر خاندان استارکه، یه دایرولف واقعی ، کسی که خون تالی ها روش تاثیری نداشته.
  13. the_last_stark

    Company of the Rose

    در کتاب سوم وقتی میرا و جوجن داستان شوالیه درخت خندان ( ماجرای مسابقات هارنهال ) رو برای برن تعریف میکنن مشخصاتی از هاولند رید گفته میشه که دقیقا با ویژگی های شادریخ همخونی داره. اینکه اونقد کوتاه و ریزنقشه ( حتی کوتاهتر از میراندا ) که با پسر بچه ها اشتباه گرفته میشه ولی قدرتی داره که در باور هیچ کس نمیگنجه. این ویژگیها در های اسپارو نیست ، هر چند اونم آدم توانمندیه ولی ظاهر هاولند رید رو نداره. درباره Hooded man من فک میکنم که این یه بعد دیگه از شخصیت تیانه . چون در اعماق وجودش ریک فراموش نکرده که تیان گریجوی و آیرون بورن بوده. خداییش فصلای تیان در کتاب پنجم معرکه بودن ، روح و روان خواننده نابود میشد! در مورد POV نظر من روی آریا هست. چون اگه جاستین به براووس بره و بخواد با نیروهای مزدور به وستروس برگرده ، بهترین زمان برای برگشت آریا به شماله
  14. فک کنم یه جایی در کتاب سوم ( مطمئن نیستم ) یه داستانی در مورد تعدادی از نگهبانان شب گفته میشه که سوگند خودشونو شکستن و دیوار رو ترک کردن ولی خانواده هاشون اونا رو به دیوار بر میگردونن. برای مجازات اونا رو درون خود دیوار قرار میدن . این افراد اونجا هستن تا زمان آخرین نبرد فرا برسه ، اونوقت باید شرافت خودشونو پس بگیرن. این هم یه کپی برداری از ارباب حلقه هاست . مردمان کوهستان که قرار بود به یاری ایزیلدور برن ولی این کار رو نکردن و به همین دلیل ارواحشون هیچوقت به آرامش نمیرسه. تا زمانی که آراگورن به دنبالشون میره و از سپاه ارواح برای در هم شکستن دزدان دریایی استفاده میکنه. فک میکنم در داستان مارتین وظیفه آراگورن بر عهده جان قرار میگیره و اون رویای جان که با زرهی از یخ سیاه و شمشیری آتشین با آدرها میجنگه اینجوری تعبیر بشه. مارتین تقریبا کل داستانو از جاهای مختلف الهام گرفته ولی اونقدر با استادی این کارو انجام داده که نمیشه بگی فلان کاراکتر دقیقا این فرد تاریخی یا کاراکتر یه کتاب دیگه ست.
  15. the_last_stark

    Company of the Rose

    این قسمت از فصل سانسا از کتاب ششم مشخصات ظاهری سر شادریخ رو گفته : “We mice are quiet creatures.” Ser Shadrich was so short that he might have been taken for a squire, but his face belonged to a much older man. She saw long leagues in the wrinkles at the corner of his mouth, old battles in the scar beneath his ear, and a hardness behind the eyes that no boy would ever have. This was a man grown. Even Randa overtopped him, though. به نظرت شادریخ یه مزدور معمولیه؟ من که فک میکنم اینا مشخصات هاولند ریده منم همینو میگم که هدف نهایی لیتل فینگر مشخص نیست واسه همین حدس میزنم که ارتباطاتی با براووس داره . خب حالا تیان استارک رو با ادارد یا راب مقایسه کن. به نظرت ادارد به پرچمداراش اجازه میداده که از پوست رعایای دشمن مغلوب برای خودشون سراپرده بدوزن؟! در طول داستان میبینیم که همین شرافت ادارد و راب باعث مرگشون و نابودی ( ظاهری ) خاندان استارک شد در حالیکه شاهان زمستان اینجوری نبودن اونها بی رحم بودن و به خاطر همین چند هزار سال دوام آوردن. من خیلی امیدوارم که یک استارک شبیه Kings of Winter وارد داستان بشه
×