رفتن به مطلب

mehrdad9

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0

اطلاعات شخصی

  • مرز اسپویل من
    تا اخرين قسمتي از سريال كه اومده
  1. mehrdad9

    قسمت پنجم، The Door

    یه نکته! تو غار وقتی آدرها حمله کردن اون یکی فرزند جنگل که با نیزه حمله کرد به یکی از فرمانده هاشون چیزیش نشد و فرمانده اونو کشت ولی بعد میرا با یکی از همون نیزه ها زد فرمانده رو پودر کرد! نیزه ها فرق داشتن یا میرا یه خاصیتی داشت؟! مثلا اگه میرا تارگرین باشه و با جان خواهر برادر باشن! الان این دو تا تونستن بدون شیشه اژدها آدرها رو بکشن!
  2. mehrdad9

    قسمت پنجم، The Door

    نیمهٔ اول اصلا خوب نبود ولی نیمهٔ دومش فوق‌العاده بود! در واقع منظورم قسمت برن و هولد د دُر بود که فوق‌العاده بود! واقعا برام سواله که اینا واقعا از همون اول چنین قصدی داشتن که هودور انتخاب کردن، فک کنم تو کتابم هنوز این اتفاقات نیفتاده! اما قسمت گریجوی‌ها خیلی بد بود خداییش شد، اومده ادعای پادشاهی میکنه، برنامه‌اش هم اینه که کشتی بسازه بعد بره باهاش مخ دنریس رو بزنه! خیلی عجیب بود کارِ سازنده‌ها تو این بخش. از سانسا هم بوی خرابکاری میاد. امیدوارم گند نزنه به همه‌چی. اون قسمتی که گفت من که استارکم و جان یه جوری نگاش کرد هم جالب بود و معلوم بود که جان یه‌کمی احساس خطر کرد، البته زیاد مهم نیست چون جان یه تارگرینه و نیازی نیست بچسبوننش به استارک‌ها هرچند که استارکا خیلی محبوب‌ترن. دنریس هم همچنان بخش محبوبم نیست و قسمت آریا رو هم زیادی کشش دادن! در مجموع نمره‌ٔ قسمت 7 همهٔ نمره هم بخاطر بخشای شمال. واقعا هرچی فکر میکنم به قسمت گریجوی‌ها و کمی هم دنریس نمی‌تونم در حد 10 از این قسمت راضی باشم -ــ-
  3. mehrdad9

    قسمت چهارم، Book of the Stranger

    با این اوصاف: - پایان این فصل: دنریس میاد وستروس. - پایان فصل هفت: کل وستروس رو فتح میکنه. - پایان فصل هشت: شمالی‌ای آدری چیزی اگر مونده تارومار میکنه. - پایان فصلِ نُهی اگر باشه: سیارات دیگه باید احتمالا فتح بشه! بهرحال ژانر فانتریه و دنریسم که دیگه...! والا.
  4. mehrdad9

    قسمت سوم، Oathbreaker

    در کل قسمت خوبی بود، هر چند که من هم با برخی دوستان موافقم که سریال افت داشته اما دلیلی که استقبال و رضایت خوب بوده به خاطر اتفاقات مثبتی هست که داره رخ میده و دقیقا چیزهایی هست که بینندگان دوست دارند ببینند و البته فکر نکنم کسی در مجموع ناراضی باشه! اما در مورد اتفاقات، به نظر من: شمال و جان: داستان خیلی سریع داره پیش میره و بعضا بی مقدمه که به نظرم کمی از جذابیتش کاسته شده. ترجیح میدادم چهرهٔ سر آلیسر رو وقتی برای اولین بار فهمید جان زنده است ببینم و بعد اعدام شدنش رو. جان هم که یه‌هو گفت مای واچ ایز اِند و به سلامت! بهرحال احتمالش زیاده که اتفاقات پیرامون جان تا آخر به همین منوال نباشه و نوبت به اتفاق تلخ و بد هم برسه. نباید از آدرها هم غافل بشیم، هنوز ندیدیمشون و میدونیم که هستن! مرین: دیالوگ‌های تریون و واریس در مجموع جالبه ولی داستانشون کمی کند داره پیش میره. به طور مثال انتظار داشتم اژدهایانی که تریون آزادشون کرد رو ببینم بعدش چی میشه ولی خبری ازشون نبود. جوراه و داریو معلوم هست کجان؟ دنریس هم واقعیتش فعلا خط داستانیش رو دوست ندارم و شاید بهتر باشه سریال به اطرافیانش که دنبالشن بپردازه تا خودش. کینگزلندینگ: در مجموع نمیشه ایراد گرفت و اتفاقاتی که داره رخ میده عادیه. تامن که به شدت محافظه کاره و البته به خاطر شخصیتی که داره باعث شده با های‌اسپرو راه بیاد. سرسی و جیمی هم مشخصه که میخوان کم کم مذهبیون رو نابود کنن و عاقلانه دارن برخورد میکنن که مبادا شکست بخورن. امیدوارم زیاد کشش ندن و هرچه زودتر جنگ این‌ها رو هم ببینیم. وینترفل: فک کنم کم کم دارن میفهمن که باید خودشون رو آمادهٔ یه جنگ اساسی بکنن! سم و گیلی: بازگشتش رو دوس داشتم ولی تشخیصش سخته که بدونیم قراره چه نقش مهمی در آینده داشته باشه! آریا: بلاخره یه اتفاقی داره رخ میده و از قسمت‌های قبلی که فقط داشت کتک میخورد بهتر بود. مسلما اون لیستِ قتلش هم دیگه زیاد مهم نیست و احتمالا اهداف جدیدی خواهد شد... برن و سفر در زمانش!: شاید بشه گفت بهترین سکانس فصل رو تا اینجا تو این قسمت دیدیم. نه فقط به خاطر اینکه جنگیدن بلکه به این دلیل که عالی جنگیدن و بازیگرا و فیلم‌برداری و کلا همه‌چیز عالی بود تو این سکانس. و البته خیلی مشتاقم ببینم تو برج چه اتفاقی افتاد، امیدوارم دوقلوهای جان و میرا رو ببینیم، یا حداقل جان!
  5. mehrdad9

    قسمت دوم، Home

    اتفاقا اگه قراره که جان اسنو رهبری کنه و پیروز جنگی بشه نیازه که از لطافت و مهربونیش کم بشه! باید کمی سنگدل بشه و در کل تغییرات مثبتِ زیادی رو میتونه داشته باشه، البته از مارتین و سازندگان بعید نیست ازش یه شخصیت منفی بسازن و همونطور که گفته بودن Jon Snow is Dead و ما شاهده شخصیت جدیدی باشیم که هیچ شباهتی به جانِ سابق نداره!
  6. mehrdad9

    قسمت دوم، Home

    لگد اسب خورده به سرش یه تئوری بود میگفت روس‌بولتون بچه هاشو میکشه میره تو جلدشون و عمر طولانی داره و قراره رمزی رو بکشه ..تئوریه دود شد رفت هوا من بر خلاف دوستان راضی نبودم . چون فکر میکنم این همه اتفاق خوراک یک قسمت نبود ... به هر کدوم میشد جزئیات داد تا بیشتر به دل بشینه . اتفاقات همگی مهم بودن . مثل خوردن کوبیده و پیتزا و دیزی و کله پاچه همزمان بود سه نکته که دوتاشو از کانال وینترفل خوندم و اولیشو خودم فهمیدم : یک _ با کشته شدن بیلون گریجوی هر سه نفری که ملیساندر اسمشونو گفت و زالو ها رو توی آتش انداخت کشته شدن دو _ نحوه خنجر خوردن روس بولتون عین خنجر خوردن راب استارک بود ! سه _ دیالوگ ند و بنجن استارک که بهش گفت سپر رو بالا بگیر قبلا تو سریال تکرار شده بود . جان اسنو این حرف رو به الی خائن زده بود اگر اژدها رو‌گرسنگی آدم نمیخوره و فقط دشمنو میخوره پس چرا پسر بچه اون چوپان رو خورده بود و پدرش اومد تظلم خواهی و عاقبتش شد زندانی شدن اژدها ها ؟ اگر غل و زنجیر اشتهاشونو کور میکنه پس چرا تیریون میترسید ؟ :دی چجور باید کادر اسپویل بزنم ؟ دو خط بعدی رو نخونید یه تیکه از پروموی قسمت بعد دیدم دارم میگم ناظر : ویرایشگر کامل رو بزنید ، متن مورد نظر رو انتخاب کنید و گزینه spoiler رو از گزینه های بالای کادر متن انتخاب کنید . ضمنا از پست های متوالی پرهیز کنید . پست های متوالی شما ادغام شد خب الان بولتون ها مقابلِ لنیسترها قرار گرفتن و دلیل اینکه میخوان شمال رو متحد کنن همین جنگیدن با لنیسترا بود، هرچند که الان شرایط خیلی پیچیده شده، با مرگ تایوین ارتش لنیستر ظاهرا هنوز فرماندۀ درستی نداره و از طرفی با وجود جان و مردمان آزادی که بهش می پیونند بولتونا ممکنه اصلا پاشون به جنگ با لنیسترها نرسه و زودتر کلکشون کنده بشه! شاید هم کلک جان کنده شد!
  7. mehrdad9

    قسمت دوم، Home

    از نظر من واقعا قسمت خیلی خفنی نبود، البته نسبت به نمره‌ای که کاربرا بهش دادن رو عرض میکنم! و در کل فقط قسمت رمزی و برن و تا حدودی جیمی رو دوس داشتم، و انتظارم از زنده شدن و کاری که ملیساندرا قرار بود انجام بده خیلی خیلی بیشتر بود واقعا! باید یکمی بیشتر خلاقیت به خرج میدادن و همینجوری نمی‌اومدن چهارتا وِرد بخونن و اجی مجی لا ترجی، جان زنده بشه! البته اینقد بدم نبود بگذریم، تنها چیزی که مهم بود زنده شدن جان بود که اتفاق افتاد، و تو این موردم شاید سازنده‌ها مقصر نباشن، این رو همه‌مون میدونستیم که جان زنده میشه، برعکس مردنش که کسی انتظارشو نداشت. در مورد قسمت بعد هم با توجه به پرومو میشه حدس زد که زنده بودن جان قطعیه و قرار نیست اتفاقی براش بیفته و با توجه به عکس‌العمل تورموند میشه فهمید که وحشیا میشن مطیع جان و آماده برای حمله به وینترفل و گِریت ویکتوری! مثل دو فصل قبل باز هم قهرمان جنگ اصلی سریال خواهد بود برا همین ممکنه تا قسمتای آخر کشش بدن که امیدوارم اینجوری نشه و جنگ‌های بیشتری رو ببینیم و کاش تو این جنگ روس هم حضور داشت و شکستش رو میدیدیم. حیف شد واقعا، آدمایی مثل روس و تایوین خیلی به سریال ابهت میدادن و نقش منفی‌های جذابی بودن... در ضمن جان هم یک تارگرینه!
  8. سلام دوستان من میخوام خوندن کتاب رو به زبان اصلی شروع کنم ولی چون میخوام پول نسبتا زیادی بابت کتاب چاپی بدم میخوام اول مطمئن شم مشکل زیادی پیدا نکنم در واقع زبانم بد نیست و احتمالن نود درصد کلمات رو بفهمم، حالا به نظرتون بلد نبودن یه تعدادی واژه و احتمالن یه سری اصطلاح خیلی از لذت های کتاب کم میکنه و بهتره ترجمه رو بخونم؟ خواهش میکنم اونایی که کتاب اصلی رو خوندن نظرشونو بگن مرسی
×