رفتن به مطلب
alex targerin

قسمت آخر : The Dragon And The Wolf

به اپیزود آخر فصل هفتم از 1 تا 10 ، چه نمره ای میدهید ?  

83 رای

  1. 1. به اپیزود آخر فصل هفتم از 1 تا 10 ، چه نمره ای میدهید ?

    • 1
      5
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      5
    • 7
      13
    • 8
      12
    • 9
      12
    • 10
      31


Recommended Posts

ببخشید عجب منطق جالب؟!!!گوگل تا جایی که من میدونم موتور جست و جوی جهانیه و وقتی سرچ میکنی مطالب رو میاره. مارتین مصاحبه کرده گفته وقت نمیکنه سیزن 7 رو ببینهِ.من نمیگم مصاحبه ای که شما میگی انجام نشده میگم قدیمیه و مربوط سیزن 7 نیست منظور و اشتباه متوجه شدین عبارتی که من گفتم سرچ کنین معنیش میشه مصاحبه مارتین در مورد سیزن 7 اگه باشه که میاره.http://grrm.livejournal.com/427713.html این لینک رو بخونین وبلاگ.خود مارتینه و تازه مال سال 2015 است در مورد اثر پروانه ای صحبت کرده و اینکه همون حرف منو زده که کتاب و سریال مسیر جداگانه خودشون رو میرن و امیدوارم در انتها به یک نقطه برسن. این مصاحبه دیگه ست مال امسال "The book series and TV adaptation go their separate ways," Martin said to Metro. "On the screen, characters are killed right and left. About 20 of them have died already which are quite alive to me and will appear in a new book." دیگه نمیدونم به چه زبونی باید بگه سریال و کتاب مسیر جداگانه ای رو میرن. من مشکلی ندارم اگه خط داستانی خوبی جایگزین کنن بالاخره در نهایت اقتباسه موضوع اینه که خطوط داستانی این فصل پیچیدگی ها و ظرافت های plotهای کتابو نداره. و نکته دیگه اینکه تعداد بیننده ها به هیچ عنوان ملاکی برای کیفیت نیست نمونهش فیلمی مثل fifty shads of gray، wonder woman،horrible bosses و ... همه جزء فیلم های پرفروشن به نظرتون کیفیتشون خیلی بالاست؟ تو ایران خودمون اکثرا فیلم های کمدی دوزاری بسیار پرفروشن. میتونین نظر منتقدین رو در سایت متا ببینین.و در مورد سیزن 7 من بارها گفتم من نمیگم ضعیفه میگم نسبت به بقیه ضعیف تره بهتونم گفتم خودتون یک رنک بندی کنین نهایتا به ظرتون اینه که بعد از سیزن 5 ضعیف ترینه. و بله اگه یه سریال 2 3 سیزن پشت هم بد باشه بیننده شو از ست میده نه سیزن قبل فینال کسی که 7 سال صبر کرده و فقط 6تا سیزن باقیمونده کنجکاوه بدونه تهش چی میشه. ر آخر میگم ممکنه شما از این plotها لذت ببری و من و یه عده از دوستان نه هرکس نظر خودشو داره.

ویرایش شده در توسط مهمان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
jaehaerysI » شنبه شهریور 11, 96 3:45 am[/url]"]لطفا این بحث های سیر داستان کتاب و سریال رو بیخیال شید ... فعلا بگید این فیلمنامه منتشر شده از فصل 8 واقعیه یا نه ؟ اگر واقعی باشه خدایان رحم کنند, چه خسارت هایی که به سریال و مخاطب نمیزنه .... آدر ها هکر ها رو بگیرند

نه من خیلی بعید میدونم به نظرم فیکه تا 2 3 ماه دیگه که فیلم برداری شروع بشه از صحنه ها عکس میذارن اونوقت میشه به یه نتایجی رسید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
محمدمهدی » شنبه شهریور 10, 96 2:11 am[/url]"]
Lady of winterfell » شنبه شهریور 10, 96 1:40 am[/url]"]کاری نداره تو گوگل سرچ کنید g r r martin interview on season 7 همچین چیزیو نمیاره. من چندجا ازش خوندم که در مورد سیزن 7 گفته وقت نمیکنه ببینه. من کی گفتم کسی نظر خودشو نگه من که هربار تو کامنتام گفتم سلیقه ایه،هرکس نظر خودشو داره و... . در مورد تعداد مخاطبین هم طبیعیه بعد از 6 فصل موفق تعداد ها بیننده ها زیاد میشه در مورد فصل 7 قبلا هم گفتم خوبیاشم داره بازم میگم به نظر من از قبلیا ضعیف تره بازم گفتم سیزن ضعیفشم از اکثر سریال ها بهتره و در مورد شخص من هرچقد هم سریال افت کنه به دیدنش ادامه میدم چون 5 6 سال وقت گذاشتم میخوام ببینم تهش چی میشه.

اتفاقا حالا که بحث به اینجا رسید باید بگم به نظر من تقریبا تمامی تغییراتی که تو سریال نسبت به کتاب داده شده مبتنی بر اصول بازاریایی رسانه ای و در راستای جلب رضایت مخاطب از طریق مظلوم و سفیدتر کردن کاراکترهای محبوب و ظالم و سیاه تر کردن کاراکترهای نامحبوب صورت گرفته که تیتروار به موارد شاخصش اشاره میکنم:

1- قتل شیرین که به احتمال زیاد تو کتاب هزینه ریبورن شدن جان هست تو سریال گردن استنیس بدبخت انداخته میشه تا قهرمان محبوب مردم مسبب قتل دختربچه های بی گناه جلوه نکنه.

2- به جای کاراکتر فرعی و خنثی جین پول کاراکتر محبوب و سلبریتی سانسا مورد تجاوز و آزار جنسی رمزی قرار میگیره تا رمزی منفورتر بشه.

3- جوجن رید که تو کتاب برا برن نکتار شده تو سریال به دست موجودات عجیب و غریبی که عین لوبیای سحر آمیز از زیر خاک در میان و قبل و بعد اون سکانس تو هیچ جای دیگه داستان دیده نمیشن کشته میشه تا هزینه کلاغ سه چشم شدن برن برا مخاطب نفرت انگیز نباشه.

4- پایسل و کوان لنیستر که تو کتاب به دست وریس کشته میشن تو سریال به دست کایبورن و سرسی به قتل میرسن تا دست وریس صلح طلب به خون آلوده نشده باشه.

5- روس بولتن که به احتمال قوی تو کتاب طی جنگ با استنیس کشته خواهد شد تو سریال به دست رمزی کشته میشه تا پدرکشی هم به لیست جنایات حرامزاده نفرت انگیز اضافه بشه و منفورترش کنه.

5- کاراکتر ایلین پین که نمیتونه توجه مخاطبین رو جلب کنه حذف و وظایف بعدی اون به سر بران که موفق شده بین بینندگان محبوبیت کسب کنه واگذار میشه.

6- جایگاه کاراکتر محبوب تیریون تو جنگ خلیج برده داران از یه سرباز مزدور به دست ملکه و حاکم میرین تو غیبت دنریس ارتقا پیدا میکنه تا حضور پررنگ تری تو سریال داشته باشه.

7- واقعه نسوز بودن دنریس که تو کتاب فقط یه بار اتفاق افتاده به خاطر استقبال بینندگان تو سریال برا بار دوم هم تکرار میشه.

8- عامل مرگ بیلون گریجوی که تو کتاب مجهول گذاشته شده تو سریال به وضوح کار یورون نشون داده میشه تا بیننده از همون سکانس معرفی و آشنایی یورون رو یه قاتل بیرحم و بی احساس ببینه.

پست جالبی بود و مواردی که باید رو در مورد دو موضوع گفت. چند جمله ای برای تکمیل این پست میگم

اول اصل بازاریابی رسانه ای یعنی مخاطب چه تقاضایی داره که بهش عرضه بشه تا سود عایدی به تهیه کنندگان کار بیشتر بشه. حالا می خواد این تقاضا گاهی معقول باشه گاهی نامعقول. ممکنه در فصلی هم مخاطب راضی باشه هم کیفیت سریال بالا باشه ممکنه در فصلی خیلی از مخاطبین راضی باشن( بخصوص با بالا بردن بار اکشن و زرق و برق و جلوه های ویژه) ولی کیفیت پایین اومده باشه. در ادامه این کمرنگ شدن بعد خاکستری شخصیت ها و پر رنگ شدن تقابل خیر - شر و سیاه - سفید داستان هم درسته و متاسفانه این امر ویژگی خاص دنیای مارتین یعنی خاکستری بودن اکثر شخصیت ها که بخصوص در دنیای فانتزی امری جدید بود رو تغییر داد. در مورد مثال دوم جین پول و حذف عناصر غیر ضروری رو موافقم ولی ما به ازای اون درست در نیومده چون شخصیتی به زیرکی بیلیش بیاد عروسک دست آموز خودشو تحویل کسی بده که این وسط برای بیلیش منفعتی نداره (جدای از ضررهای احتمالی) در مورد مثال های 1و 3و 4 هم موافقم ولی مثلا در مورد شیرین اون تغییر احتمالی اتفاق خیلی به شخصیت استنیس ضربه زد و این شخصیت رو تا حد یه فرد احمق نزول داد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
R-FAARAZON » شنبه شهریور 11, 96 11:11 am[/url]"]
محمدمهدی » شنبه شهریور 10, 96 2:11 am[/url]"]
Lady of winterfell » شنبه شهریور 10, 96 1:40 am[/url]"]کاری نداره تو گوگل سرچ کنید g r r martin interview on season 7 همچین چیزیو نمیاره. من چندجا ازش خوندم که در مورد سیزن 7 گفته وقت نمیکنه ببینه. من کی گفتم کسی نظر خودشو نگه من که هربار تو کامنتام گفتم سلیقه ایه،هرکس نظر خودشو داره و... . در مورد تعداد مخاطبین هم طبیعیه بعد از 6 فصل موفق تعداد ها بیننده ها زیاد میشه در مورد فصل 7 قبلا هم گفتم خوبیاشم داره بازم میگم به نظر من از قبلیا ضعیف تره بازم گفتم سیزن ضعیفشم از اکثر سریال ها بهتره و در مورد شخص من هرچقد هم سریال افت کنه به دیدنش ادامه میدم چون 5 6 سال وقت گذاشتم میخوام ببینم تهش چی میشه.

اتفاقا حالا که بحث به اینجا رسید باید بگم به نظر من تقریبا تمامی تغییراتی که تو سریال نسبت به کتاب داده شده مبتنی بر اصول بازاریایی رسانه ای و در راستای جلب رضایت مخاطب از طریق مظلوم و سفیدتر کردن کاراکترهای محبوب و ظالم و سیاه تر کردن کاراکترهای نامحبوب صورت گرفته که تیتروار به موارد شاخصش اشاره میکنم:

1- قتل شیرین که به احتمال زیاد تو کتاب هزینه ریبورن شدن جان هست تو سریال گردن استنیس بدبخت انداخته میشه تا قهرمان محبوب مردم مسبب قتل دختربچه های بی گناه جلوه نکنه.

2- به جای کاراکتر فرعی و خنثی جین پول کاراکتر محبوب و سلبریتی سانسا مورد تجاوز و آزار جنسی رمزی قرار میگیره تا رمزی منفورتر بشه.

3- جوجن رید که تو کتاب برا برن نکتار شده تو سریال به دست موجودات عجیب و غریبی که عین لوبیای سحر آمیز از زیر خاک در میان و قبل و بعد اون سکانس تو هیچ جای دیگه داستان دیده نمیشن کشته میشه تا هزینه کلاغ سه چشم شدن برن برا مخاطب نفرت انگیز نباشه.

4- پایسل و کوان لنیستر که تو کتاب به دست وریس کشته میشن تو سریال به دست کایبورن و سرسی به قتل میرسن تا دست وریس صلح طلب به خون آلوده نشده باشه.

5- روس بولتن که به احتمال قوی تو کتاب طی جنگ با استنیس کشته خواهد شد تو سریال به دست رمزی کشته میشه تا پدرکشی هم به لیست جنایات حرامزاده نفرت انگیز اضافه بشه و منفورترش کنه.

5- کاراکتر ایلین پین که نمیتونه توجه مخاطبین رو جلب کنه حذف و وظایف بعدی اون به سر بران که موفق شده بین بینندگان محبوبیت کسب کنه واگذار میشه.

6- جایگاه کاراکتر محبوب تیریون تو جنگ خلیج برده داران از یه سرباز مزدور به دست ملکه و حاکم میرین تو غیبت دنریس ارتقا پیدا میکنه تا حضور پررنگ تری تو سریال داشته باشه.

7- واقعه نسوز بودن دنریس که تو کتاب فقط یه بار اتفاق افتاده به خاطر استقبال بینندگان تو سریال برا بار دوم هم تکرار میشه.

8- عامل مرگ بیلون گریجوی که تو کتاب مجهول گذاشته شده تو سریال به وضوح کار یورون نشون داده میشه تا بیننده از همون سکانس معرفی و آشنایی یورون رو یه قاتل بیرحم و بی احساس ببینه.

پست جالبی بود و مواردی که باید رو در مورد دو موضوع گفت. چند جمله ای برای تکمیل این پست میگم

اول اصل بازاریابی رسانه ای یعنی مخاطب چه تقاضایی داره که بهش عرضه بشه تا سود عایدی به تهیه کنندگان کار بیشتر بشه. حالا می خواد این تقاضا گاهی معقول باشه گاهی نامعقول. ممکنه در فصلی هم مخاطب راضی باشه هم کیفیت سریال بالا باشه ممکنه در فصلی خیلی از مخاطبین راضی باشن( بخصوص با بالا بردن بار اکشن و زرق و برق و جلوه های ویژه) ولی کیفیت پایین اومده باشه. در ادامه این کمرنگ شدن بعد خاکستری شخصیت ها و پر رنگ شدن تقابل خیر - شر و سیاه - سفید داستان هم درسته و متاسفانه این امر ویژگی خاص دنیای مارتین یعنی خاکستری بودن اکثر شخصیت ها که بخصوص در دنیای فانتزی امری جدید بود رو تغییر داد. در مورد مثال دوم جین پول و حذف عناصر غیر ضروری رو موافقم ولی ما به ازای اون درست در نیومده چون شخصیتی به زیرکی بیلیش بیاد عروسک دست آموز خودشو تحویل کسی بده که این وسط برای بیلیش منفعتی نداره (جدای از ضررهای احتمالی) در مورد مثال های 1و 3و 4 هم موافقم ولی مثلا در مورد شیرین اون تغییر احتمالی اتفاق خیلی به شخصیت استنیس ضربه زد و این شخصیت رو تا حد یه فرد احمق نزول داد.

کاملا موافقم با این اختلاف نظر که من ورسی کتاب رو خیلی واقعی تر میدونم. شخصی که رئیس CIAاون زمانه بسیار غیرطبیعیه که انقد سفید و صلح طلبه در صورتی که تو کتاب کاملا خاکستریه و نشون میده از اول نقشه بزرگی داشته در مورد گریف جوان و اونجایی که کوین لنستر رو میکشه از فصل های محبوب کتاب برای منه..

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
nymeria » شنبه شهریور 10, 96 2:14 am[/url]"]محمدمهدی :

 

من نگفتم مخالفت با روند و سیر داستانی سریال در سطح جهان فراگیر و همگانی شده. این عبارت رو شما به کار بردید. من گفتم انتقادها مختص به جامعه ی ما نیست. یعنی فقط ایرانی ها نیستن که از سریال انتقاد می کنن.

 

و اما در مورد بیننده ها...

بخش اعظم مخاطبان سریالو بیننده های عادی تشکیل می دن. این بخش از بیننده ها معمولا دقت و موشکافی زیادی در مورد داستان به خرج نمیدن. دو ماه هر هفته سریال رو میبینن و با تموم شدن فصل، پرونده ی سریال تا سال بعد براشون بسته میشه.

 

بعضی ازین بیننده ها حتی اسم کاراکترها و مکان هارو درست بلد نیستن و در عمق داستان نمیرن. به عنوان مثال یکسری بعد از پخش قسمت پایانی فصل پیش با وجود زمینه چینی قبلی فکر کردن جان در واقع پسر رابرت و لیانا هستش. گروهی دیگه فکر کردن جان و دنریس خواهر و برادر هستن.

 

جنگ های باشکوه، حوادث و مرگ های شوکه کننده، جلوه های ویژه ی عالی و کیفیت بالای فیلمبرداری، طراحی صحنه و غیره برای راضی نگه داشتن این دسته از بیننده ها کافیه.

 

ولی گروهی از بیننده ها سالهاست که درگیر کتاب و سریالن، تاریخچه ی وستروسو مطالعه کردن، با دیگر طرفدارها تبادل نظر و تئوری های زیادیو بررسی کردن و به درک عمیق تری از داستان رسیدن و یکسری اتفاقاتی که برای بیننده های عادی غیرمنتظره و شوکه کننده هستو از چندین سال قبل پیش بینی کرده و منتظر به وقوع پیوستنشون هستن. ما هم جزو این دسته هستیم.

 

پس برای من تعداد بالای بیننده ها مدرک قانع کننده ای برای اثبات افت نکردن سریال در فصول اخیر نیست.

 

و لازمه یادآوری کنم منظورم افت پلات هستش وگرنه که با بالارفتن بودجه در هر فصل، سریال در تمامی بخش ها به غیر از این بخش پیشرفت قابل توجهی داشته و همین برای جلب رضایت بیشتر بیننده ها کافیه.

کاملا موافقم نقاط قوت این فصل cinematography، جلوه های ویژه و CGI قوی، صحنه های باشکوه و هیجانی و موسیقی قوی تلاش برای به دست آوردن دل مخاطب یعنی همون fan service هست که طبعا باعث جلب مخاطب میشه و نقاط ضعفش plotها ، ضعف بازیگری بازیگرهایی که از اول خوب بودن که همچنان خوبن مثل تیریون،جیمی،سرسی،بیلیش و لیدی ولنا و بهترین صحنه های این فصلو رقم زدن ولی بازیگرهایی که بار سریال داره میفته رو دوششون مثل جان،دنی،سنسا،آریا و برن چندین level پایین تر هستن و این اختلاف سطح تو ذوق میزنه البته این چندان تقصیر سریال نیست این بازیگرهارو وقتی بچه بودن انتخاب کردن نمیتوستن حدس بزنن چطور از آب درمیان ولی به هرحال خودشو داره نشون میده و ضعف یالوگ ها ولی بازهم مهم ترین ضعف نبود خطوط داستانی با پیچیدگی ها و ظرافت هایی هست که از این سریال به یاد داشتیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب بحث های اخرین قسمت هم تقریبا تموم شد و متاسفانه دیگه سایت میشه بیابون و برهوت تا 2 سال بعد.کاش یه راهی واسه فعالیت سایت تا فصل بعد پیدا میشد

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Lady of winterfell@

1- من با ذکر منبع و دلیل مقایسه جان و ثیون گفتم که این جدیدترین مصاحبه مارتین در مورد سریاله بعد شما که مدعی قدیمی بودن مصاحبه من هستین خودتون به مطالبی که مال یکی دو سال قبله استناد میکنید که تازه تو همون مطالب هم هیچ انتقاد و اعتراضی وجود نداره و فقط گفته شده که سریال از مسیر متفاوتی به سمت مقصد میره.

2- وقتی که ما داریم راجع به بینندگان یه اثر واحد صحبت میکنیم نه چند اثر متفاوت، اتفاقا افزایش و کاهش تعداد بینندگان دقیقا ملاک مناسبی برای ارزیابی میزان رضایت عمومی از سیر و مسیری که خط داستانی اثر داره طی میکنه و کیفیتی که در طی مسیر داشته محسوب میشه.

3- اگر منظورتون از سایت متا، سایت معتبر Metacritic هست که فیلم ها و سریال ها رو براساس نظر منتقدین برجسته هنری و سینمایی رنک بندی میکنه؛ اتفاقا سیزن 7 تو این سایت با رنک 8.7 بالاتر از سیزن های 5 و 6 قرار گرفته و رنک سریال بعد سقوط وحشتناک سیزن 5 مرتب در حال بالا اومدن هست و با همین روند تو سیزن آخر مجددا به نصاب 9 میتونه برسه.

R-FAARAZON@

1- در مورد آسیب کمرنگ شدن بعد خاکستری شخصیت ها که یکی از ویژگی های منحصر به فرد اثر مارتین بوده تو سریال تا حدود زیادی باهاتون موافقم هرچند که این مساله در مورد شخصیت های عمیق تر و پیچیده تری مثل سرسی و جیمی و حتی از جهاتی دنریس اتفاق نیافته و ما هنوز هم درگیر احساسات متعارض و متناقض اونها هستیم.

2- اما در مورد جایگزینی سانسا با جین پول معتقدم به دو دلیل عمده یکی از بهترین تغییرات سریال نسبت به کتاب بوده:

الف: باگ منطقی و قانونی دست و پا کردن عروس استارک برای بولتن ها از طرف تایوین لنیستر که با نقشه اصلی اش برای تصاحب شمال به واسطه فرزند مشترک تیریون و سانسا تعارض مبنایی داره رو برطرف میکنه.

ب: اتفاقا برخلاف تصور غالب این جمع بیلیش رو خیلی سنگدل تر بی رحم تر و در عین حال مکارتر و دودوزه بازتر از نسخه کتاب جلوه میده ! چرا ؟ چون از یک طرف با فریب دادن روس بولتن که خودش خدای فریبکاریه یه تخم مرغش رو تو سبد متحد موقتی جدید میزاره، از طرف دیگه میره به سرسی میگه جاسوس های من رد سانسا رو تو وینترفل زدن و روس بولتن میخواد با پسرش ازدواج کنه و بدین ترتیب با تحریک کینه سرسی از سانسا از پادشاه رسمی کشور حکم حکومت شمال و مجوز قانونی حمله به وینترفل رو میگیره، از طرف سوم میاد به شوالیه های ویل و رابین آرین میگه بولتن ها سانسا رو وسط راه دزدیدن و باید برا نجات همخون لرد ارشدتون به شمال لشگرکشی کنیم. مقایسه کنید با نقشه ساده و تک خطی ازدواج سانسا با یه کاراکتر فرعی و کم اهمیتی مثل هارولد هاردینگ، خدایی کدومش پیچیده تره ؟؟؟

Lady of winterfell@

اتفاقا من معتقدم خط داستانی بی سر و ته گریف جوان بدترین گاف مارتین و بزرگترین باگ کتابشه که ده ها سوال منطقی بی جواب پیش میاره مثلا اینکه اگه گزینه اصلی وریس گریف بود پس چرا شاه مهره ای مثل تیریون رو به جای همراه کردن با گریف دنبال نخود سیاه به میرین فرستاد ؟ و به وضوح هم مشخصه که نه تنها تو طرح اولیه بلکه حتی تو سه جلد اول هم همچین برنامه ای وجود نداشته و موقع تفکیک دو جلد چهار و پنج و به طور مشخص تو اون بازه زمانی پنج ساله ای که با بدقولی انتشار کتاب پنجم رو عقب میندازه همچین طرح مسخره ای به ذهنش خطور میکنه و یه مدعی دیگه هم برا تاج و تخت میتراشه !

در حالیکه اگه بنا به باز کردن پای کمپانی طلایی به جنگ نهایی وستروس بود همین طرح دیوید بنیوف و دن وایس که کمپانی رو به استخدام لنیسترها دراوردن خیلی سرراست تر و بدون باگ و ایراد و اشکال تره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این تصویر نشان دهنده نمرات تمام هفت فصل در متاکریتیک که توسط کاربر Stannis Baratheon کمی قبل تر در همین تاپیک ارسال شده بود

 

 

لینک متاکریتیک فصل هفت(برای افرادی که شاید تصویر را جعلی و یا ویرایش شده میدانند):

http://www.metacritic.com/tv/game-of-thrones/season-7

 

 

They are independent. They can do whatever they want. I don’t have any power… any contractual right to [stop them]. I consult with them. I talk to them on a regular basis. Of course, years ago, we had a series of very long meetings, where I told them some of the big twists and turns and huge events that were coming in the last few books. So they’ve been touching [on] some of these, and doing some of the reveals, but they have also been departing in various ways.

 

این هم قسمتی از متن مصاحبه جدید مارتین، که البته هیچ اشاره ای به تماشا و لذت بردن از سریال و تعریف ازش نکرده و فقط گفته که بعضی اتفاقات بزرگ کتاب های اینده رو چند سال پیش به سازندگان سریال گفته و اونها در بعضی مواقع جدا عمل کردند. در ضمن اشاره ای هم به پایان یکسان کتاب و سریال نکرده.

حرف هایی هم که راجب جان و تیون زده ربطی به دیدار این شخصیت ها در این فصل نداره و در جواب این سوال که دوست داره در نقش کدوم شخصیت کتاب خودش باشه گفته که دوست داره جان باشه و دوست نداره تیون باشه و از تفاوت های این شخصیت ها صحبت کرده.

لینک مصاحبه مارتین:

https://meduza.io/en/feature/2017/08/22/fantasy-needs-magic

rate.thumb.jpg.a58468fea3322a1f4c305287ce05cdb0.jpg

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شما واقعا به مطالب توجه نمی کنید مصاحبه دومی که من گذاشتم مال امساله و مصاحبه اول منظورم این بود که حتی تو سال 2015 هم که هنوز کتاب و سریال چندان از هم جدا نشدن مارتین داره میگه 2مسیر متفاوتو میرن. چه برسه به الان که کاملا از هم جدا شدن. بله اون مطلب سال 2015 مارتین ناراحتی نداره ولی در مورد سیزن جدید وقتی میگه من سیزن 7رو نمی بینم ولی بعد از سریال kingdom تعریف میکنه به نوعی طعنه زدن به سریاله. مقایسه تئون و جان چطوری ثابت میکنه مصاحبه جدیده. تئون در ابتدای سریال بین انتخاب بین انتخاب بین خانواده خودش و وفاداری به استارک ها تو کشمکشه جان بین وفاداری به استارک ها یا به نگهبانان شب. من در مورد مصاحبه ای که گفتم اولیو لینک دادم و دومیو متن مصاحبه اگه بخواید لینکشم میذارم هر2 سالش معلومه شمام میتونی به جای مغلطه کردن همینکار رو کنی. در نهایت نیاز به گفتن کسی نیست شما فاصله گرفتن کتاب داستان رو نمی بینی؟اصلا ممکنه 1درصد مارتین از این خطوط داستانی جایگزین سریال خوشش بیاد نظر شخصیشه ما خوشمون نمیاد دلایلشم گفتم ولی اینکه سریال و کتاب دو مسیر بسیار مختلف رو به سمت یه پایان مشابه میرن کاملا مشخصه و مارتین هم هزاربار روش تاکید کرده. سایت متا نظر مردم و منتقدین رو میذاره نظر منتقدین 7.7 و ضعیف ترین نمره ست خوبه خودتون هم اعتراف کردین سایت بسیار معتبریه حتما اونا هم هیچی حالیشون نیست. تعداد بیننده ها روهم فکر میکنم توضیحات دوستمون نیمریا امل بود میتونین بخونینش. و خط داستانی گریف جوان وریس هم دنریس و هم گریف جوان رو میخواد داره ازهردو استفاده میکنه. من داستانشو نمیخوام اینجا خیلی باز کنم ولی تئوری های زیادی در مورد اون خط داستانی هست میتونین وقت بذارین بخونین . بله اینکه رئیس CIA تا این حد سفید و صلح طلبه و فقط خوبی مردمو میخواد و هیچ انگیزه و نقشه شخصی نداره خیلی منطقی تر و جالب تره.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ser Duncan The Tall » شنبه شهریور 11, 96 4:39 pm[/url]"]این تصویر نشان دهنده نمرات تمام هفت فصل در متاکریتیک که توسط کاربر Stannis Baratheon کمی قبل تر در همین تاپیک ارسال شده بود

. I consult with them. I talk to them on a regular basis. Of course, years ago, we had a series of very long meetings, where I told them some of the big twists and turns and huge events that were coming in the last few books. So they’ve been touching [on] some of these, and doing some of the reveals, but they have also been departing in various ways.

 

این هم قسمتی از متن مصاحبه جدید مارتین، که البته هیچ اشاره ای به تماشا و لذت بردن از سریال و تعریف ازش نکرده و فقط گفته که بعضی اتفاقات بزرگ کتاب های اینده رو چند سال پیش به سازندگان سریال گفته و اونها در بعضی مواقع جدا عمل کردند. در ضمن اشاره ای هم به پایان یکسان کتاب و سریال نکرده.

حرف هایی هم که راجب جان و تیون زده ربطی به دیدار این شخصیت ها در این فصل نداره و در جواب این سوال که دوست داره در نقش کدوم شخصیت کتاب خودش باشه گفته که دوست داره جان باشه و دوست نداره تیون باشه و از تفاوت های این شخصیت ها صحبت کرده.

لینک مصاحبه مارتین:

https://meduza.io/en/feature/2017/08/22/fantasy-needs-magic

خیلی خیلی ممنون از شما مصاحبه داره نارضایتی ازش میباره میگه اونا مستقلن و کار خودشونو میکنن من هیچ قدرتی ندارم که جلوشونو بگیرم و متوقفشون کنم رضایت توش موج میزنه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان تالکین که میگن هدف عمدش از نوشتن کتاباش رایج کردن زابنهایی که تو کتاب نوشته بوده بوده و چندتا زبان اختراع کرد چون رشته اشم زبن شناسی بوده.شاهد همین تو وستروس ودنیای نغمه هم هستیم در مورد دوتراکیها که زبان خاص خودشونو دارن یا زبان والریایی کهن و و گیس کهن و طبان رایج و زبان والریای و زبانی که آریا با اون میگه والار مورگولیس و همه اینا البته بیشتر به اسم اینا اشاره میشه به جز زبان دوتراکیها که خودشون به اون زبان صحبت میکنن به نظر شما مارتین این زبان هارو به صورت گشترده و منظم به وجود آورده؟یا فقط از خودش داره دیالوگای دوتراکی هارو یا زبان های دیگه رو بدون هیچ نظم خاصی میسازه اصلا خودش در مورد زبان های کتابش چیزی نگفته؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Lady of winterfell@

1- خب بر اساس لینکی که من دیشب حوصله نکردم دنبالش بگردم و الان به لطف سایر دوستان به اشتراک گذاشته شده کاملا مشخصه که تاریخ انتشار مصاحبه مد نظر من 22 آگوست 2017 برابر با 31 مرداد 96 بوده که میشه جدیدترین مصاحبه ای که مارتین تو اون راجبه سریال صحبت کرده.

البته اون دوست مون هم با سانسور قسمت هایی که مارتین از سریال تعریف کرده و ترجمه سراپا غلط و تحریف آمیز همون قسمتی که با گزینش خودشون تو تاپیک پست کردن سعی داشتن نارضایتی مارتین از سریال رو القا کنن، که خب روش خیلی کارآمدی رو انتخاب نکردن، شاید تصورشون این بوده که به جز خودشون کس دیگه ای اینجا با زبان انگلیسی آشنایی نداره و نمیتونه از لینکی که گذاشتن سر در بیاره :

I’m one of these critics who started with reading your books, and only later came to the television series. Maybe that’s why I still prefer the books. Do you find yourself at all jealous at the success and popularity of characters on the show, or do you consider them and the show to be equally your children?

Well, I started with books, too. And then I worked in TV for ten years, and then I came back to books. And now I have a foot in both camps.

As for the books, obviously they are 100 percent mine. The television series is partly mine; it’s my world, with my characters, and I have written a number of scripts for it. I wrote four scripts — one for each of the first four seasons. But there are a lot of other people who go into making a really great TV series, and David Benioff and Dan Weiss, the two showrunners, have done a phenomenal job. And so have all of our directors, our amazing cast, the below-the-line people. The number of Emmys that we’ve won for things like costume design and casting and stunt work and cinematography and special effects. We’ve won more Emmys that any other show on television because the people in those jobs have done their jobs superlatively well. So I’m very proud to be associated with the show

جالبه با اینکه مارتین به صراحت همین دو هفته پیش خودش رو جزو تیم سازنده سریال و شریک موفقیت هاشون تو جشنواره ها دونسته ما باید اینجا با جماعتی سر این بحث کنیم که مارتین اصلا این سریال رو تماشا میکنه یا نه

فقط امیدوارم مشارکتم تو این تاپیک مصداق بحث کردن با اون افرادی نباشه که مارک تواین خیلی جالب و عبرت آموز گفته چرا نباید باهاشون بحث کرد

2- در مورد رنک سایت متاکریتیک از این نظر که من رنک مخاطبین عادی سایت و منتقدین رو جابجا گرفته بودم حق با شماست ولی توی رنک سمت چپی هم سیزن هفت با نمره 77 بالاتر از سیزن 6 با نمره 73 قرار میگیره پس بازم ادعای شما که بدترین سیزن مجموعه بوده بر اساس منبعی که خودتون برای اولین بار طرحش کردید رد میشه

3- در مورد مزخرف و زائد بودن خط داستانی گریف جوان هم اگه حاضر به بحث باشین آمادگی کامل دارم. ضمنا تو همین مصاحبه جدید هم مارتین گریف جوان و پیر رو جزو کاراکترهای مهم حذف شده از سریال ذکر نکرده که این خودش بهترین نشانه انحرافی بودن کل اون خط داستانی هست.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمدمهدی:

 

مدتی قبل چند رسانه ی خارجی با منتشر کردن خبری مبنی براینکه مارتین در مصاحبه ای در روسیه گفته سریالو نمیبینه سر و صدای زیادی به پا کردند. در نهایت مارتین این شایعه رو رد کرد و گفت احتمالا اشتباه ترجمه بوده و همچین حرفی نزده.

 

پس برخلاف تصور شما خبر و بحث درمورد این موضوع محدود به این فروم نبوده و اصل ماجرا اونور اتفاق افتاده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
nymeria » شنبه شهریور 11, 96 10:54 pm[/url]"]محمدمهدی:

 

مدتی قبل چند رسانه ی خارجی با منتشر کردن خبری مبنی براینکه مارتین در مصاحبه ای در روسیه گفته سریالو نمیبینه سر و صدای زیادی به پا کردند. در نهایت مارتین این شایعه رو رد کرد و گفت احتمالا اشتباه ترجمه بوده و همچین حرفی نزده.

 

پس برخلاف تصور شما خبر و بحث درمورد این موضوع محدود به این فروم نبوده و اصل ماجرا اونور اتفاق افتاده.

به هر حال اصل خبر دروغ و لذا کل نتیجه گیری هایی که ازش شده بالشیت بوده

حالا شروعش از هر کجا که میخواد باشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمدمهدی عزیز

تعصب هر گاه در برابر منطق قرار گرفته شکست خورده ولی هرگز ان را نپذریفته، شما هم دارین از قبول حرف های اشتباه و اطلاعات غلطتتون طفره میرین و با اعلام بدیهیاتی که کسی ان را رد نکرده قصد گریز دارید، ولی این کار تف سر بالا انداختن است...

خب خدارو شکر که شما با اشنایی کاملی که با زبان انگلیسی دارید(نمونه نبوغتون هم اشتباه گرفتن رای مردمی و رای منتقدین) سر رسیدید و مردم رو از یوغ ترجمه های دروغ من نجات دادید و از تاریکی جهلی که من انهارو درش حبس کرده بودم بیرون کشیدید!

حالا خوبه من برای حرفام و اطلاعاتی که اوردم منبع هم ذکر کردم وگرنه چه چیزی در انتظارم بود فقط میتونم تصور کنم...ِ

 

این متنی هم که شما گزاشتید مارتین در حال تعریف و تمجید و تشکر از دست اندرکاران سریال هست(که امری بدیهی و معمول هست، هرچه که نباشد انها همکار و در پشت پرده همه دست در دست هم هستند) که حتی با این وجود کماکان تعریفی از خود سریال نمیکند.

هیچ ماست فروشی نمیگه که ماستم ترشه، و تمجید از جنس فروشنده ای دیگر(سریال the last kingdon) خودش نشان روشنی هست، البته برای کسانی که چشمانشان را باز کنند.

شما وقتی وارد اتاقی میشید با تمام افرادی که اونجا حاضر هستند زیر یک سقف هستین، اگر این مهم براتون ازار دهنده و رنج اور هست ... خب در ورودی رو میتوان به عنوان در خروجی هم استفاده کرد. در ضمن همون مارک تواین حرفی هم راجب باز کردن دهان زده...

 

کمی قبل دیدگاهی راجب تغییرات پیش گرفته شده سریال نسبت به کتاب در جهت بازاریابی نوشته بودید که واقعا درست و منطقی و جالب بود. بیشتر هم به این خاطر که بر خلاف مابقی حرف هاتون براش دلیل و مدرک اورده بودید.

بهتر نیست این سنگ اندازی به من و دیگران رو کنار بزارید و تمرکز و وقتتون رو صرف چیزهای به دردبخور و قابل استفاده، به مانند همون دیدگاهتون، کنید و این وسط سودی هم رسونده باشید؟

به هر حال... موفق و پایدار باشید، و اگر وقتی خواستید بنده رو خطاب سخنانتون قرار بدید، ترجیح میدم به جای "اون دوستمون" یا از این قبیل نامم رو ذکر کنید. با سپاس.

 

 

ویرایش و پ.ن: قابل ذکره که علاقه مارتین به سریال یاد شده به دلیل وفاداری و پایبندی فوق العادش به منبع اقتباسیش(رمان The Saxon stories) هست و به روایتی گلایه از ناپایبندی چند فصل اخیر سریال گات نسبت به رمان. حالا اینکه اینها همه نقش بازی کردن و سعی در به نحوی جذب مخاطب بیشتر میباشد و یا ... تنها نوابغ معدودی متوجه میشوند

ویرایش شده در توسط مهمان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببخشید سوال اول داره در مورد کلیت سریال صحبت میکنه و نه فیلمنامه سیزن 7و طبیعیه که افتخار کنه جزء همچین سریالیه. و وقتی مشخصا داره از سریال داره سود مالی میبره قطعا نقد صریحی نمی کنه. ولی همون قسمت از مصاحبه ای که دوستمون گذاشت و اینکه مرتبا در زمانی که سیزن 7 داره پخش میشه داره از سریال دیگه ای تمجید میکنه در صورتی که در مورد سیزن 7 ن تو توئیتر نه جای دیگه چیزی نمیگه کنایه به اندازه کافی روشنه. و اصلا نکته مهم این نیست چون با توجه به موقعیتش نظر صریحی نمیده وماهم نمیتونیم ذهن خونی کنیم نکته اینه که شما در پست اول خودتون گفتین مارتین گفته سریال و کتاب با یه سری تغییر جزئی مسیر مشابهی رو میرن ولی من هر مصاحبه ای از مارتین خوندم من جمله همین مصاحبه داره از مسیر کاملا متفاوت کتاب و سریال میگه. به همین دلیل هم بود که من فکر کردم مصاحبه ای که گذاشتین قدیمیه. در مورد نظر منتقدین جالبه برای من سیزن 6 قوی تر بود ولی مثل اینکه منتقدین نگاه تخصصی تر و منصفانه تری دارن و کل یک سیزن رو در نظر میگیرن برای من سیزن 6 یک سیزن متوسط بود تا 2اپیزود آخر که انقد خوب بود که باعث شد خاطره خوبی ازش تو ذهنم بمونه در مورد سیزن 7 هم همینطور بود ا 2 اپیزود آخر به نظرم سیزن متوسطی بود ولی اپیزود 6 چنان تو ذوقم زد و بعد اپیزود آخر هم خوب بود ولی در حد یک اپیزود میانی نه اپیزود پایانی فصل. ولی در کل این مسئله که 2تا سیزنی که از کتاب جدا شده انقد نمره ش پایین اومده به اندازه کافی گویاست یکم بهش فکر کنید از نظر جلوه های ویژه و صحنه های حماسی که پیشرفت داشته به نظرتون ایرادش چی بوده؟ در مورد گریف جوان هم بله سریال یه خط داستانی اصلی داره و یه سری خطوط داستانی فرعی sub plot مثل قضیه کوئنتین مارتل که به جایی نرسید ولی برای من جالب بود. در مورد گریف جوان هم به احتمال 90% یک بلک فایر هست و شکست میخوره و وریس هم در این راه کشته میشه و خیلی هم نمیشه در موردش قضاوت کرد چون تازه مطرح شده و هنوز به نتیجه نرسیده باید دید مارتین چجوری داستان رو به مقصد میرسونه ولی اینکه در سریال چنین شخصیتی انقدر سفیده و انگیزه شخصی نداره چندان جالب نیست.

ویرایش شده در توسط مهمان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمدمهدی:

 

البته که مهمه شروعش کجا بوده. مخصوصا وقتی شما طوری در موردش صحبت کردید که انگار این خبر زاییده ی ذهن یکسری دوستان در این فروم بوده و وجود خارجی نداشته در صورتیکه مدتی تیتر تعدادی رسانه ی خارجی بوده و انقدر ماجرا بزرگ شد که مارتین در ایمیلی به EW خبرو تکذیب کرد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Lady of winterfell » شنبه شهریور 11, 96 11:53 pm[/url]"]ببخشید سوال اول داره در مورد کلیت سریال صحبت میکنه و نه فیلمنامه سیزن 7و طبیعیه که افتخار کنه جزء همچین سریالیه. و وقتی مشخصا داره از سریال داره سود مالی میبره قطعا نقد صریحی نمی کنه. ولی همون قسمت از مصاحبه ای که دوستمون گذاشت و اینکه مرتبا در زمانی که سیزن 7 داره پخش میشه داره از سریال دیگه ای تمجید میکنه در صورتی که در مورد سیزن 7 ن تو توئیتر نه جای دیگه چیزی نمیگه کنایه به اندازه کافی روشنه. و اصلا نکته مهم این نیست چون با توجه به موقعیتش نظر صریحی نمیده وماهم نمیتونیم ذهن خونی کنیم نکته اینه که شما در پست اول خودتون گفتین مارتین گفته سریال و کتاب با یه سری تغییر جزئی مسیر مشابهی رو میرن ولی من هر مصاحبه ای از مارتین خوندم من جمله همین مصاحبه داره از مسیر کاملا متفاوت کتاب و سریال میگه. به همین دلیل هم بود که من فکر کردم

فکر نمیکردم قبول حقیقت اینقدر کار دشواری باشه که ما ناچار بشیم تا مرحله تعریف فرق معنای «مسیر» و «مقصد» یا اینکه 70 به علاوه 15 مساوی 85 میشه نه 100 عقبگرد کنیم.

فک میکنم اگه به این بحث ادامه بدیم یه خورده دیگه به حروف الفبا و فرق الف و ب برسیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
محمدمهدی » جمعه شهریور 10, 96 11:16 pm[/url]"]همین الان یه مصاحبه از مارتین خوندم تو کانال تلگرامی وستروس که گفته دیوید بنیوف و دی بی وایس طبق نقشه راهی که خودم طی جلسات توجیهی طولانی بهشون داده بودم و با اندکی تغییر مسیر دقیقا به همون مقصدی که من تو کتاب خواهم رسید رسیدن و کارشون از اون چیزی که فکر میکردم خیلی بهتر شده و خودم هم دارم از دیدن اثر فوق العاده ای که خلق کردن لذت میبرم.

حالا دیگه واقعا برام قابل درک نیست دوستان جوگیر و تابع هر مد نامعقولی که ما متاسفانه تو جامعه مون زیاد داریم برای نشون دادن چی و ثابت کردن چه چیزی به کی کاسه داغ تر از آش شدن و دارن این همه بالا پایین میپرن و زجه مویه میکنن که واویلا اثر مارتین خراب شدن !! پایانش تحریف شد !!! و اوقات خودشون و دیگران رو بیخود تلخ میکنن

پستتونو بذادتون گذاشتم تا عوض خوشمزگی کردن براتون یادآوری بشه ظاهرا شما در درک فارسی مشکل دارید اندکی تغییر مسیر یعنی خیلی شبیه هم شما از حرف های مارتین که میگه کاملا مسیر متفاوتی رو میرن تا جایی که از اثر پروانه ای صحبت میکنه چی برداشت میکنین؟اندکی تغییر مسیر؟من که همون اول گفتم با مسیر متفاوت به مقصد یکسانی میرسن. به جواب سوال فکر کردین؟به نظرتون چرا 2سیزنی که از کتاب جدا شده انقد نمره ش افت کرده. احتمالا به خاطر plotهای درخشانی که امثال آدمای با آی کیوی بالا مثل شما که به خوبی الف و ب رو از هم تشخیص میدن ازش لذت میبرن نبوده؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Lady of winterfell » یکشنبه شهریور 11, 96 12:30 am[/url]"]
محمدمهدی » جمعه شهریور 10, 96 11:16 pm[/url]"پستتونو بذادتون گذاشتم تا عوض خوشمزگی کردن براتون یادآوری بشه ظاهرا شما در درک فارسی مشکل دارید اندکی تغییر مسیر یعنی خیلی شبیه هم شما از حرف های مارتین که میگه کاملا مسیر متفاوتی رو میرن تا جایی که از اثر پروانه ای صحبت میکنه چی برداشت میکنین؟اندکی تغییر مسیر؟من که همون اول گفتم با مسیر متفاوت به مقصد یکسانی میرسن. به جواب سوال فکر کردین؟به نظرتون چرا 2سیزنی که از کتاب جدا شده انقد نمره ش افت کرده. احتمالا به خاطر plotهای درخشانی که امثال آدمای با آی کیوی بالا مثل شما که به خوبی الف و ب رو از هم تشخیص میدن ازش لذت میبرن نبوده؟

اندکی تغییر مسیر یعنی اینکه تو سریال شکست بولتن ها از استنیس تبدیل به نبرد حرامزادگان نشده یا ازدواج و شاه و ملکه شدن سانسا و بیلیش تبدیل به اعدام بیلیش توسط سانسا نشده یا مثلا دشمنی و با هم جنگیدن جان و دنریس تبدیل به رابطه عاشقانه اونها نشده یا اژدها سواری تیریون تبدیل به اژدها سواری نایت کینگ نشده !!!

اگه شما از وسط راه با بحث همراه شدین اصل بحث ما با کوبندگان سریال این بود که تو فانتزی ها و خیالات خودشون برا ادامه داستان همچین آرزوهایی دارن و چون فکر میکنن سریال درین حد تو مسیر داستان تغییر ایجاد کرده باهاش دشمنی میکنن.

اما در مورد پلات ها و کیفیت فیلمنامه... هدف نهایی و غایی شما از این همه بالا پایین پریدن و به در و دیوار کوبیدن خودتون چیه ؟ اینکه ثابت کنین دیوید بنیوف و دن وایس تو نویسندگی و واژه پردازی از مارتین ضعیف ترن ؟ مگه خودشون ادعا کردن که بهترن ؟ اگه همچین ادعایی داشتن که به جای تهیه کنندگی تلویزیونی میرفتن رمان نویس میشدن

به نظر من علت افت سیزن های از کتاب فاصله گرفته فقط و فقط دروغگویی و شیادی و بذقولی مارتین هست که با زیر پا گذاشتن قراردادی که با تولید کنندگان سریال داشته انتشار کتاب پنجم رو 5 سال و انتشار کتاب ششم رو تا زمان نامشخصی به تاخیر انداخته و باعث شده سریال از کتاب جلو بزنه و دست فیلمنامه نویس ها بمونه تو پوست گردو و بدون داشتن منبع موثق ناچار بشن ادامه مسیر حرکت به سمت مقصد نهایی رو خودشون طراحی کنن و جالبه که آروغ روشنفکری زن های ما به جای حمله به مسبب اصلی این مشکل در حال کوبیدن کسایی هستن که سعی کردن به اندازه وسع و توان شون برا مشکلی که یکی دیگه درست کرده راه حل پیدا کنن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بحث کردن با آدمی که رو حرف غلط خودش اصرار داره بی فایده ست. من یک بار مطالب کلیو میگم و دیگه در این مورد به احترام بقیه صحبت نمیکنم چون احساس میکنم از حوصله فروم خارجه. قضیه شما مثل اون دوستمون شاهزاده طلوعه که میگه من از بازیگر سریال بیشتر در مورد کاراکترش میدونم. اینجا نویسنده کتاب میگه تغییرات کلی و بسیار زیاد هستن شما میگی اندک حتما شما درست میگین و مارتین در مورد اثر خودش کمتر از شما میدونه. بعد مگه کتاب 6 چاپ شده و شما تغییراتو مقایسه کردی و فهمیدین اندکه؟اگه منتشر شده خواهشا به ما هم بگین. از نظر من تا همینجای کتاب هم خط داستانی دورن،حذف lady stoneheart،حذف گریف و تغییر ماجراهای تیریون کشمکش هاش با پنی و.... تغییرات کلی هستن تغییراتی مثل اینکه آریا به جای روس بولتون با تایوین معاشرت کنه میشه تغییر جزئی. بعد اینجا کسی خودشو به درودیوار نزد عده ای اعتقاد داشتن plotها افت کرده ولی یه عده دیگه گفتن شما زجه مویه میکنین و پیرزن غرغرو هستین این بهترین سریال تاریخه و هیچ ایرادی نداره خود شما تا 2صفحه قبل از تک تک plotها دفاع نمیکردین و به نظرتون عالی نبودن؟حتما حافظه من مشکل پیدا کرده. بله ایکاش مارتین انقد کند نبود ولی من ترجیح میدم هرچندسال یه کتاب خوب بنویسه تا اینکه زود تموم کنه و اثرش سطحی باشه.

ویرایش شده در توسط مهمان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمدمهدی:

 

شما طوری در مقابل انتقادها جبهه میگیرید انگار به اثر شما توهین شده و مخاطب این انتقادها شمایید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Lady of winterfell » یکشنبه شهریور 11, 96 1:41 am[/url]"]بحث کردن با آدمی که رو حرف غلط خودش اصرار داره بی فایده ست. من یک بار مطالب کلیو میگم و دیگه در این مورد به احترام بقیه صحبت نمیکنم چون احساس میکنم از حوصله فروم خارجه. قضیه شما مثل اون دوستمون شاهزاده طلوعه که میگه من از بازیگر سریال بیشتر در مورد کاراکترش میدونم. اینجا نویسنده کتاب میگه تغییرات کلی و بسیار زیاد هستن شما میگی اندک حتما شما درست میگین و مارتین در مورد اثر خودش کمتر از شما میدونه. بعد مگه کتاب 6 چاپ شده و شما تغییراتو مقایسه کردی و فهمیدین اندکه؟اگه منتشر شده خواهشا به ما هم بگین. از نظر من تا همینجای کتاب هم خط داستانی دورن،حذف lady stoneheart،حذف گریف و تغییر ماجراهای تیریون کشمکش هاش با پنی و.... تغییرات کلی هستن تغییراتی مثل اینکه آریا به جای روس بولتون با تایوین معاشرت کنه میشه تغییر جزئی. بعد اینجا کسی خودشو به درودیوار نزد عده ای اعتقاد داشتن plotها افت کرده ولی یه عده دیگه گفتن شما جزمویه میکنین و پیرزن غرغرو هستین این بهترین سریال تاریخه و هیچ ایرادی نداره خود شما تا 2صفحه قبل از تک تک plotها دفاع نمیکردین و به نظرتون عالی نبودن؟حتما حافظه من مشکل پیدا کرده. بله ایکاش مارتین انقد کند نبود ولی من ترجیح میدم هرچندسال یه کتاب خوب بنویسه تا اینکه زود تموم کنه و اثرش سطحی باشه.

1- من جایی ندیدم که مارتین بگه تغییرات کلی و بسیار زیاد و طبق ادعای شما ازین تغییرات ابراز نارضایتی کنه توی جدیدترین موضع گیری اش که لینکش رو هم گذاشتن فقط گفته از مسیر متفاوت به سمت مقصد یکسان میرن و این سریال یه شاهکار بوده.

2- بله من هنوز هم از هوش و استعداد و ذوق و قریحه و قلم دیوید بنیوف و دن وایس به جد دفاع میکنم ! نشون به اون نشون که اول پروژه بدون خوندن کتاب ها و ساعت ها فکر کردن به تئوری ها فقط با نیم ساعت توضیحات کلی مارتین پدر و مادر جان رو درست حدس زده بودن که باعث بهت و حیرت خود مارتین شده بود. نشون به اون نشون که تعداد زیادی از بهترین و سنگین ترین دیالوگ های این سریال از همون ابتدا تا به حال اصلا تو کتاب وجود نداره و ساخته و پرداخته ذهن این دو نفره، مثل:

دیالوگ رابرت و سرسی و تایوین و جیمی تو سیزن اول

دیالوگ های تایوین و آریا تو سیزن دوم

دو تا دیالوگ محشر و بی نظیر بیلیش و وریس تو سیزن های اول و سوم

دیالوگ سر داوس با نماینده بانک آهنین تو سیزن چهارم

و تقریبا همه دیالوگ های خوبی که تو فصول پنجم تا هفتم شاهد بودیم

3- اتفاقا حافظه شما ضعیف شده که به خاطر نمیارین از ابتدای شروع پخش این سیزن دوستانتون از مدل تاج سرسی و گردنبند سانسا تا سرعت کشتی های یورون و حالت دست کشیدن جان به صورت دروگون و آتیش شمشیر بریک و طعم مشروب توروس و رنگ اشعه ویسریون وایت شده و خلاصه همه چیزایی که هیچ کدومش هم دخلی به فیلمنامه و کیفیت دیالوگ ها نداشت ایراد های خاله زنکی می گرفتن ولی حالا تو یه تغییر موضع 180 درجه ای میگید همه چی سریال عالی بوده جز پلات هاش و اگه موفقیت داره و مخاطبش مرتب میره بالا به خاطر جلوه های ویژه اشه انگار نه انگار که تا همین چند صفحه قبل همون جلوه های ویژه رو توهین به شعور خودتون میدونستین

خب حالا که مشخص شد اگه افت پلاتی هم باشه تقصیر بت خودتونه ببینیم ازین به بعد بابت چی میخواید غرغر کنید ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمدمهدی:

 

دیوید و دن البته کتابارو خونده بودن.

این شرح کاملی از اولین قرارشون از زبون خودشونه:

 

Question: George, what was it about David Benioff and Dan Weiss that made you feel like you could trust them with your baby?

 

GEORGE R.R. MARTIN: Well, I had written three books, at that point, and each one of them was better than the other. At a certain point, as the books were doing well, I started getting interest from Hollywood, from various producers and studios who were initially interested in doing a feature film. I met with some of those people and I had phone conversations with some of those people, but I didn’t see it being done as a feature film. But, it did get me thinking about how it could possibly be done, and I decided the only way it could be done was with someone like HBO, as a television series, with each book being a season. I didn’t have time to do it, but I did tell the idea to my agent. I was out in Hollywood on something, and he told me he had set up a meeting with Benioff and Weiss, so I met them at the Palm restaurant. I knew a little about their credits beforehand. They’re both novelists who have written their own books. So, we had this lunch at the Palm that was pretty epic. We got there for lunch and started talking, and we continued to talk. They had the some notion not to do it as a feature film, but to do it as a television production. We talked right through lunch. Everybody from lunch left. We were alone in the restaurant. They started resetting all the tables for dinner, and then the dinner crowd started to come in, and we were still talking. I did ask them a few pointed question to determine whether they had actually read the books, and they gave me the right answers. So, we shook hands and they took the ball and ran with it. The next thing I knew, we were in business with HBO.

 

David and Dan, what was the specific question that George asked you?

 

DAN WEISS: He asked us, “Who is Jon Snow’s mother?” We had discussed it before, and we gave a shocking answer. At that point, George didn’t actually say whether or not we were right or wrong, but his smile was his tell. We knew we had passed the Wonka test, at that point.

 

How nervous were you about the meeting?

 

DAVID BENIOFF: We were nervous. We had read thousands of pages. I was about mid-way through Storm of Swords and I called Dan and I said, “If we could somehow get George to agree to do this, and we could get HBO to agree to do this, and we got to a third season and could get to this scene, I just think an audience is going to love it.” But, that means getting George to say yes and HBO to say yes and getting a pilot picked up. It all seemed pretty unlikely, and it all depended on this meeting with George. So, I would say we were intensely nervous. There’s never been anything I’ve worked on before where I was so excited for the possibility of it. It was pretty intimidating.

 

WEISS: It was such a singular opportunity. We knew that it was a one-shot deal. There’s one series of books like this. There would never be another series of books like this. There’s one place we could make it. There’s nowhere else in the world, besides HBO, where you could make a show like this. When you want something that badly, it does make you nervous.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

They are independent. They can do whatever they want. I don’t have any power… any contractual right to [stop them]. I consult with them. I talk to them on a regular basis. Of course, years ago, we had a series of very long meetings, where I told them some of the big twists and turns and huge events that were coming in the last few books. So they’ve been touching [on] some of these, and doing some of the reveals, but they have also been departing in various ways.

 

The biggest one is one that you just mentioned: probably right now, right as we talk, there are close to 20 characters who are dead on the show, who are still alive in the books. Some of them are very minor characters, but also there are major characters, like Rickon Stark, Barristan Selmy, Myrcella Baratheon. All of them — dead on the show, but alive in the books.

 

There are also a number of characters in the books — fairly important characters — who have never been in the show at all. Characters who were omitted totally. It’s not a question of killing them; they’re just not there. They were never a part of it: Lady Stoneheart is one of them; Arianne Martell, the heir to Dorne, who’s a viewpoint character; and Victarion Greyjoy, one of the sons of Quellon Greyjoy and brother to Balon and Euron. All of these characters are quite important in the books and missing totally in the show.

یه مطلب دیگه There have been differences between the novels and the television show since the first episode of season one. And for just as long, I have been talking about the butterfly effect. Small changes lead to larger changes lead to huge changes من نمیخواستم جوابتون رو بدم ولی دیگه واقعا نحوه ای که بدون هیچ مدرکی از حرفای خودتون نتیجه گیری میکنین خیلی جالبه. یکم سرچ کنین خوبه به علاوه اگه از چند خط اول جواب ول متوجه ناراحتی مارتین نمیشین عجیبه. خیلی راحته صبر کنین کتاب 6 بیاد تفاوت plotهارو میتونین ببینین. بله اوج نبوغشون رو در اپیزود 6 دیدیم باورم نمیشد دارم گات میبینم. من که ندیدم کسی از جلوه های ویژه ایراد بگیره لااقل زیاد نبوده و بله سرعت غیرمعقول و آشفته سریال در این سیزن و تعداد فراتر از حدقابل قبول باگ ها ایراده این که بهش میگین خاله زنکی دیگه نوع برخورد شماست. مارتین بت ما نیست و من خودم تغییراتی که تو سریال نسبت به کتاب دوست داشتم رو گفتم و اگه کتاب ضعیفی بنویسه حتما ازش انتقاد میکنم نه مثل شما که از سریال بت ساختی و هیچ ایرادیو بهش وارد نمیدونی. و واقعا دیگه بیش از اندازه در این باره بحث شد شما نظر خودتو داشته باش و از حرفای خودت نتیجه گیری کن منم نظر خودمو دارم موفق باشین.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×