رفتن به مطلب
Stannis Baratheon

بیوگرافی بازیگران سریال بازی تاج و تخت

Recommended Posts

دوستان عزیز سلام

ابتدا می خواستم یه مقدمه ای عرض کنم . فکر می کنم دوستان الان دیگه من رو بشناسن و به نسبت با روحیاتم اشنا باشن . موقعی که حدود ۴ ماه پیش در این سایت عضو شدم شاید بقیه فکر کردن که خوب این هم یه کاربر جدید دیگه ، دو تا پست می ذاره و میره چیزی که خودم تو این چند ماه خیلی باهاش مواجه شدم . ولی خوب خوشبختانه تونستم فعال بمونم و در این اجتماع نغمه دوست باقی بمونم که خوب برام افتخاری بود و هست . اون اوایل خیلی مشتاق بودم که در بحث های جنجالی و داغ تاپیکها شرکت کنم و حسابی با بقیه دعوا راه بندازم . بعد از یه مدت تصمیم گرفتم که به کار ویکی هم کمک بکنم و البته هر چند کوچک ولی تونستم در اولین تجربه ام در زمینه ی ترجمه مقاله ای رو در ویکی ترجمه کنم و الان هم در حال ترجمه ی دومین مقاله ام هستم . بعد تصمیم گرفتم که کار مفیدی هم برای خود فروم انجام بدم و تاپیک معرفی رمان های فانتزی رو ایجاد کردم که البته تعریف از خود نباشه انصافا شامل اطلاعات مفیدی بود و به همه ی کسانی که اون تاپیک رو نخوندن توصیه می کنم که حتما بهش یه نگاهی بندازن . اما در همون زمینه ی کمک به فروم تصمیم گرفتم تا این تاپیک رو تاسیس کنم که توضیحش رو در ادامه میارم . 

این تاپیک همون طور که از اسمش پیداست قراره بیوگرافی از بازیگر هایی که در سریال بازی تاج و تخت بازی کردند رو ارایه بده حتی اگه اون بازیگر ها کوچک ترین نقش ها رو داشته باشن . انتخاب بازیگر ها رو هم خودم انجام می دم هر چند که خوشحال می شم اگه دوستان عزیز بهم بگن دوست دارن بیوگرافی کدوم بازیگر زودتر در این تاپیک قرار بگیره . نحوه ی کار این تاپیک هم اینه که ابتدا در پستی اطلاع رسانی می شه که بازیگر بعدی چه کسیه و در چه نقشی بازی کرده . سپس بعد از مدتی کوتاه بیوگرافی اون بازیگر در این تاپیک قرار می گیره و در پست بعدی اون هم عکس های اون بازیگر گذاشته می شه . 

پ.ن : تمامی مطالبی که این جا قرار می گیره ترجمه ی خودم هستش و از جایی کپی نکردم

پ.ن پ.ن : بعد از این که بیوگرافی هر بازیگر در این تاپیک قرار گرفت با وقفه ای کوتاه روی ویکی هم قرار می گیره تا ویکی نغمه غنی تر بشه

 

خوب حالا برای این که از افزایش بی دلیل تعداد پست ها جلو گیری بشه می گم که اولین بازیگری که معرفی می شه شخصیتیه که من بهش علاقه دارم یعنی استیفن دیلین در نقش استنیس براتیون

 

راستی خوشحال می شم که دوستان نظرشون رو در مورد بازی اون شخص در سریال بگن البته خواهش می کنم نظراتتون رو بعد از اون پستی بذارید که عکس های اون بازیگر توش قرار گرفته

 

از صبر و شکیبایی تون به خاطر این که این پست طولانی رو خوندید تشکر می کنم .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Stephen Dillane as Stannis Baratheon

 

استیفن جی دیلین در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۵۶ میلادی از مادری انگلیسی به نام بریگت و پدری استرالیایی و جراح به نام جیمز دیلان در محله ی کنزینگتون در شهر لندن و در کشور انگلستان به دنیا امد و اکنون ۵۷ سال سن دارد . او در دانشگاه اکستر به تحصیل در رشته های تاریخ و علوم سیاسی پرداخت و بعد از ان به ژورنالیستی در موسسه ی تبلیغاتی کرویدون مشغول شد . او در حالی که از شغل خود ناراضی بود به مطالعه در مورد ترور ایو که یک بازیگر بود پرداخت و متوجه شد که او به خاطر این که بازیگر شود از خواندن درس معماری دست کشیده . سپس استیفن تصمیم گرفت تا به مدرسه ی نمایش الد ویک در شهر بریستول برود . او در دوره های اغازین حرفه ی بازیگری خود با نام استیفن دیلان شناخته می شد ولی در دهه ی ۹۰ به اسم اصلی خود استیفن دیلین بازگشت .

 

 حرفه

 

استیفن دیلین یک بازیگر مشهور تئاتر است و از نقش های قابل توجه وی می توان به نقش ارچر در نمایش استراتژیست زیبا در سال ۱۹۸۹ ، نقش پریور والتر در نمایش فرشتگان در امریکا در سال ۱۹۹۳ ، در نمایش هملت در سال ۱۹۹۴ ، نقش کلاو در نمایش بازی اخر اثر سامویل بکت در سال ۱۹۹۶ ، در نمایش عمو وانیا در سال ۱۹۹۸ ، نقش هنری در نمایش جسم واقعی اثر تام استوپارد در سال ۲۰۰۰ که برای ان جایزه ی تونی را در ان سال دریافت کرد ، در نمایش ساحل اتوپیا در سال ۲۰۰۲ و همچنین اجرایی یک نفره از نمایشنامه ی مکبث در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد . او همچنین در نمایش چهار کوارتر اثر تی اس الیوت در لندن و نیویورک به ایفای نقش پرداخته است .

 

 استیفن دیلین در صحنه ی سینما نیز از شهرت به خصوصی برخوردار است و از مهم ترین نقش های وی می توان به بازیگری در نقش هوراتیو در فیلم اقتباسی کارگردان معروف فرانکو زفرلی از نمایشنامه ی هملت در کنار مل گیبسون به عنوان نقش اول اشاره کرد . او در سال ۱۹۹۷ در فیلم به سارایوو خوش امدید در نقش مایکل هندرسون به بازی پرداخت که اقتباسی بود از ژورنالیست انگلیسی مایکل نیکلسن . همچنین او در سال ۲۰۰۱ در نقش ردفورد فویل هارکر که مردی ناشکیبا و اشفته حال بود در فیلم بازی جاسوسی به ایفای نقش پرداخت . او همچنین به خاطر بازیگری در نقش لیونارد ولف در فیلم ساعت ها در سال ۲۰۰۲ ، بازی در نقش هری واردن گلف باز افسانه ای انگلیسی در فیلم بزرگترین مسابقه ای که تا به حال بازی شده در سال ۲۰۰۵ و بازی در نقش گلن فوی در سه گانه ی هدف به شهرت بیشتری دست یافته است . وی همچنین به خاطر بازی در فیلم جان ادامز در نقش توماس جفرسون رییس جمهور امریکا مورد تحسین واقع شد . در ماه جولای سال ۲۰۱۱ او در نقشی متفاوت به بازیگری در نقش استنیس براتیون در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت پرداخت . در سال ۲۰۱۲ او در نقش روپرت کیل که رییس یک سازمان امنیتی به نام بیزانتیوم است در سریال تلویزیونی انگلیسی امریکایی شکارشده بازی کرد .

 در همان سال استیفن در فیلم مستقل انگلیسی به نام پاپادوپولوس و پسران با موفقیت و متهورانه در نقش هری پاپادوپولوس مردی که مجبور شده زندگی خود را از هیج به خاطر بحران بانکی از نو شروع کند بازی کرد . نکته ی جالب این است که پسر وی ، فرانک دیلین نیز در این فیلم در نقش پسر خودش بازی کرده . در ۲۳ ژانویه ی سال ۲۰۱۳ خبری مبنی بر بازی وی به عنوان بازیگر نقش اول مرد در مجموعه ی تونل منتشر شد . 

 

جوایز 

 

استیفن دیلین به خاطر بازی در نقش توماس جفرسون در مجموعه ی جان ادامز نامزد جایزه ی امی در سال ۲۰۰۸ شد . همچنین در سال ۲۰۰۹ برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر از اکادمی تلویزیونی بریتانیا به خاطر بازی در نقش توماس هارندال در فیلم شلیک شد .

 

 زندگی شخصی

 

استیفن دیلین با بازیگری به نام ناومی ریتنر در مدرسه ی نمایش الد ویک اشنا شد و با وی ازدواج کرد . او دو پسر به نام های فرانک و سیموس دارد که فرانک بازیگر است و در فیلم هری پاتر و شاهزاده ی دورگه به ایفای نقش پرداخته است . برادر جوان تر استیفن ، ریچارد دیلین نیز یک بازیگر است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تصاویری از استفن دیلان بازیگر نقش استنیس به درخواست دوست و برادر عزیزم Stannis Baratheon

8059389665_55bfef6502_z.jpeg.2dc0512135cd26285b5150adc9f4a5ca.jpeg

url.jpeg.13af8e71422a0b9e29cf6b024b5a6a3c.jpeg

111.jpeg.6d57da956564d97d79301348c51a582b.jpeg

nnn.jpeg.abe9ce72faf4ff6fef45226c10c5ef51.jpeg

mmm.jpeg.7968b850b720d582104d8ac64fe99db9.jpeg

968full-stephen-dillane.jpg.f94e64b151a0048e38bfb1becc5014cb.jpg

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از برادر والامقامم کینگ رابرت و همین طور دوست خوبم استاد امون که هر دو در پیشبرد اهداف این تاپیک به من کمک می کنند ، می خواستم چند نکته رو به عرض دوستان برسونم : 

اول این که گذاشتن مطالب این تاپیک در ویکی نغمه توسط مسولان ویکی با مخالفت مواجه شد و فعلا کنسله

دوم این که با توجه به این که من خودم سریال رو ندیدم نمی دونم که بازیگر ها چه قدر از عهده ی نقششون بر اومدن . برای همین خوشحال می شم دوستان نظرشون رو در مورد ایفای نقش اون بازیگر مورد نظر بیان کنن . 

سوم این که اگه دوستان بازیگر خاصی رو مد نظر دارن ترجیحا با پیام خصوصی بهم بگن تا تو اولویت بذارم

چهارم هم این که بازیگر بعدی که بیوگرافیش در این تاپیک قرار خواهد گرفت ریچارد مدن در نقش راب استارک هستش . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Richard Madden as Rob Stark

 

زندگی و حرفه

 

ریچارد مدن در ۱۸ جون سال ۱۹۸۶ در شهر الدرسلی در کشور اسکاتلند به دنیا امد و اکنون ۲۷ سال سن دارد . مادرش پت یک دستیار معلم در مدرسه و پدرش ریچارد یک اتش نشان است . او همچنین دو خواهر به نام های کارا و لاورن دارد . او در ۱۱ سالگی برای غلبه بر خجالتی بودنش در مرکز هنرهای تئاتری جوانان پیسلی عضو شد . او خیلی زود در نقش اندی کوچک در فیلمی اقتباس شده از Iain Banks's Complicity بازی کرد و پس از ان نیز به عنوان نقش اصلی در نقش سباستین در مجموعه ی تلویزیونی Barmy Aunt Boomerang به ایفای نقش پرداخت که به خاطر ان ۶ اپیزود فیلم برداری کرد که از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۰ به طول انجامید . او در سال ۲۰۰۷ از اکادمی موسیقی و نمایش سلطنتی اسکاتلند فارغ التحصیل شد .

 ریچارد در حین تحصیل در اکادمی نمایش و موسیقی سلطنتی اسکاتلند در گروه Arches and Glasgow هم مشغول به کار بود و ایفای نقش فرانز خاویر کورتز در نمایش Tom Fool را در تئاتر Citizens دنبال می کرد . نمایشی که انقدر مورد استقبال قرار گرفت که به لندن منتقل شد . جایی که ریچارد مورد توجه تئاتر Globe قرار گرفت . ریچارد در اخرین سال تحصیلش در اکادمی نمایش و موسیقی سلطنتی اسکاتلند در نقش رومئو در نمایش رومئو و ژولیت در تئاتر Globe به ایفای نقش پرداخت . در تابستان سال ۲۰۰۷ این نمایش علاوه بر اجرا در سالن های شهر لندن ، در فضای باز نیز به اجرا در امد . این اولین تور وی در تئاتر Globe بود . همچنین ریچارد در سال ۲۰۰۸ در نقش کالم مک گرگور در نمایش Noughts and Crosses اثر مالوری بلکمن به ایفای نقش پرداخت .

 او سپس نقش اصلی دین مک کنزی را در مجموعه ی تلویزیونی Hope Springs در شبکه ی بی بی سی در سال ۲۰۰۹ بازی کرد و سپس در نقش ریپلی در فیلم Chatroom در سال ۲۰۱۰ به ایفای نقش پرداخت و در همان سال در نقش کرک برندون در فیلم Worried About The Boy بازی کرد . بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ وی در نقش راب استارک در مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت که بر اساس مجموعه رمان نغمه ای از اتش و یخ اثر جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده هنرنمایی کرد . در ماه می سال ۲۰۱۳ او در مجموعه ی Sirens در شبکه ی چنل ۴ و مجموعه ی Birdsong در شبکه ی بی بی سی به ایفای نقش پرداخت . ریچارد برای بازی در نقش شاهزاده در فیلم جدید دیزنی Cinderella نیز انتخاب شده است .

 

تحسین شدن

 

 به دلیل اجرای ریچارد در نقش مارک مک نالتی در محصول تئاتر ملی اسکاتلند به نام Be Near Me ، وارویک تامپسون از شبکه ی Bloomberg اجرای او را با عبارت especially good یاد کرد . سوزان منسفیلد از The Scotsman گزارش داد که ریچارد مدن توانسته توجه مردم را به خود جلب کند و همین طور گزارش های مثبت دیگری از The Daily Telegraph و The Observer نیز منتشر شد .

 در بررسی نمایش رومئو و ژولیت اثر تئاتر Globe در سال ۲۰۰۷ به عنوان اولین تور ریچارد ، سوزان الکین از The Stage نوشت : الی پیرسی که در نقش ژولیت به ایفای نقش پرداخته تناسب خوبی از چشمانی بزرگ ، صدایی رسا ، شهوت تبدیل شده به ترس و خشم و در نهایت اراده و عزم باوقار را به نمایش می گذارد . حالت چهره ی پیرسی نیز بسیار منظم و قوی است . در حالی که ایفای نقش موقرانه و گلاسکویی ریچارد در مقابل ان قرار دارد و نسبتا شبیه یک رومئوی بچگانه است . 

موسسه ی The Scotsman در گزارشی در مورد ریچارد مدن نوشت : او یکی از بهترین استعداد های جوان بازیگری در نوع خود است . اما قرار گرفتن در میان این همه تعریف و تمجید تنها سربلندی های ریچارد نیست . او اخیرا جایزه ی مد روز ترین بازیگر مرد به سبک اسکاتلندی را از ان خود کرده است. همچنین از وی به عنوان کسی که در مسیر اصلی افتخار قرار گرفته نیز یاد شده است . در سال ۲۰۱۱ نیز گفته شد که وی یکی از ستاره های فردای سینمای جهان خواهد شد .

 

 زندگی شخصی

 

ریچارد مدن با بازیگری به نام جنا لوییس کلمن از سال ۲۰۱۱ رابطه ی عاشقانه دارد . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
چرا با گذاشتن اینا تو ویکی مخالفت شد؟

گفتند که چون تو ویکی انگلیسی نیست لازم نیست تو ویکی فارسی هم باشه 

در ضمن گفتند که ویکی مربوط به شخصیت های داستانه و در مورد بازیگر ها نیست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مسئولان ویکی انگلیسی مخالفت کردن ؟! اگه اینطوره که نمیشه کاریش کرد

اما من پیشنهادم اینه که این مطالب ارزشمند رو در ویکی پدیا قرار بدیم و لینکش رو در اسامی بازیگران سریال ویکی نغمه خودمون قرار بدیم . اینجوری درست مثل این که تو ویکی خودمون گذاشته شده باشه مورد استفاده قرار میگیره .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مسئولان ویکی انگلیسی مخالفت کردن ؟! اگه اینطوره که نمیشه کاریش کرد

اما من پیشنهادم اینه که این مطالب ارزشمند رو در ویکی پدیا قرار بدیم و لینکش رو در اسامی بازیگران سریال ویکی نغمه خودمون قرار بدیم . اینجوری درست مثل این که تو ویکی خودمون گذاشته شده باشه مورد استفاده قرار میگیره .

نه بابا مسولین ویکی انگلیسی کجا بود . مسولای ویکی خودمون مخالفت کردن

من هم موافقم که علاوه بر این جا مطالب روی ویکی هم قرار بگیره و به اسم بازیگر ها لینک بشه

اگه شما بتونید این مشکل رو حل کنید خیلی خوبه 

اگه ردیف شد بهم بگید تا مطالب رو روی ویکی هم بذارم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان عزیز

با توجه به این که کسی درخواستی برای معرفی بازیگر خاصی مطرح نکرد ، به اطلاع می رسونم که بازیگر بعدی که بیوگرافیش توی این تاپیک قرار خواهد گرفت امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگارین هست . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دلیل مخالفت من این بود که ویکی بیشتر به کتاب متعلق باشه نه سریال. توی ویکی انگلیسی هم برای بازیگرها صفحه ندارن. اما اونها یه تفاوتی با ما دارن اونم اینکه زندگینامه همه بازیگران توی ویکیپدیای انگلیسی هست در حالی که توی ویکیپدیای فارسی نیست. برای همین گذاشتن اینها در ویکی خالی از لطف نیست.

فقط اینکه اینها رو توی رده های جداگانه بذارید جوری که اینها و مقالات مربوط به خلاصه قسمتهای سریال جدا باشن.

شاید نیاز باشه جعبه اطلاعات و الگوهای جدیدی ساخته بشه. شما هر چیزی لازم داشتی بگو، من اوایل آبان سرم خلوت میشه و تهیه شون میکنم.

توی مقالات شخصیتها هم به جای لینک imdb به مقاله بازیگرها لینک بدید و لینک imdb توی صفحه بازیگرها باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Emilia Clarke as Daenerys Targaryen

 

امیلیا کلارک در ۱ می سال ۱۹۸۷ در لندن به دنیا امد و در برکشایر بزرگ شد . او اکنون ۲۶ سال سن دارد .  پدر او مهندس صدا در تئاتر و مادرش یک تاجر است و برادر کوچکش هم در دانشگاه در رشته ی سیاست مشغول تحصیل است . علاقه ی امیلیا به بازیگری از سن ۳ سالگی وی اغاز شد وقتی که وی نمایش موزیکال Boat را دید ، نمایشی که پدرش در همان زمان در ان مشغول به کار بود . او در مدرسه سنت ادوارد در شهر اکسفورد بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ و سپس در مدرسه ی سنت انتونی به تحصیل پرداخت . بعد او به مرکز درام لندن رفت و در سال ۲۰۰۹ فارغ التحصیل شد .

 

حرفه

 

کار های ابتدایی امیلیا شامل ۲ اجرا در سنت ادوارد ، ۱۰ اجرا در مرکز درام لندن ، بازی در محصول شرکت Angels به نام Sense در سال ۲۰۰۹ و بازی در تبلیغی برای نیکوکاری در سال ۲۰۰۹ می شود . اولین نقش تلویزیونی وی در نقش ساسکیا مایر در اپیزود سال ۲۰۰۹ مجموعه ی Doctors بود . او سپس در سال ۲۰۱۰ در نقش ساوانا در فیلم Triassic Attack به ایفای نقش پرداخت . مجله ی Screen International او را به عنوان یکی از ستاره های اینده ی بریتانیا نامید .

در سال ۲۰۱۰ او در نقش دنریس تارگارین در مجموعه ی فانتزی قرون وسطایی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO که بر اساس مجموعه رمان های نغمه ای از اتش و یخ نوشته ی جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده به ایفای نقش پرداخت . او به جای بازیگر انگلیسی تمزین مرچنت که به دلایل افشا نشده ای کنار گذاشته شد در این مجموعه بازی کرد . پخش این سریال از ماه اپریل ۲۰۱۱ اغاز شد و با بازخورد های مثبتی رو به رو شد . امیلیا در سال ۲۰۱۱ برنده ی جایزه ی اوی نقش مکمل زن برای بازی در نقش دنریس تارگارین شد . او همچنین در سال ۲۰۱۳ برای بازی در مجموعه ی Primetime Emmys نامزد شاخص ترین بازیگر نقش مکمل زن شد . امیلیا در سال ۲۰۱۲ در فیلم Spike Island ظاهر شد ، فیلمی که به خاطر لوکیشن فیلم Stone Roses در سال ۱۹۹۰ نام گذاری شده است . بین ماه های مارچ و اپریل ۲۰۱۳ امیلیا در نقش اصلی گولیتلی مقدس در محصول Broadway به نام Breakfast at Tiffany به ایفای نقش پرداخت . در ماه می سال ۲۰۱۳ اعلام شد که وی به لیست بازیگران فیلم Garden of Last Days ملحق شده است .  

 

زندگی شخصی

 

امیلیا در سپتامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که با ست مک فارلین نامزد کرده است . در مارچ ۲۰۱۳ نیز اعلام شد که ان ها به رابطه ی خود با یکدیگر پایان داده اند . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تصاویری از امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس

 

600full-emilia-clarke-5.jpg

Url.jpeg

امیلیا کلارک در نقش دنریس

Emilia-clarke-futurama-episode.jpg

امیلیا کلارک گوینده ی نقش مارین در انیمیشن Futurama

Emillia-clarke.jpg

امیلیا کلارک در نضش سالی در فیلم Spike Island

 

تصویر زیر رو هم چون ممکن بود به خاطر ابعادش صفحه رو به هم بریزه پیوست کردم.

294196892_emiliaclarkephoto.thumb.jpg.2c0555d7e5dbc79c86a78a1dffd59ad1.jpg

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر فراوان از کینگ رابرت به خاطر عکس ها و همین طور استاد امون به خاطر کمک در انتقال مقالات بیوگرافی به ویکی نغمه و همین طور تبریک عید غدیر بزرگ ترین عید شیعه

به اطلاع دوستان عزیز می رسانم که بیوگرافی بعدی که روی این تاپیک قرار خواهد گرفت نیکولاج کاستر والدو در نقش جیمی لنیستر هستش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Nikolaj Coster-Waldau as Jaime Lannister

 

نیکولاج کاستر والدو در ۲۷ جولای سال ۱۹۷۰ در رودکوبینگ کشور دانمارک به دنیا امد و در شهر تایبجرگ بزرگ شد . او اکنون ۴۳ سال سن دارد . پدرش فریتزر والدو اصلیتی المانی داشت و در سال ۱۹۹۸ درگذشت . مادرش هان سوبرگ کاستر نیز یک کتابدار کتابخانه است . نیکولاج دو خواهر بزرگ تر دارد و در اصل توسط مادرش بزرگ شده است .

 

حرفه

 

 نیکولاج بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ در مدرسه ی ملی تئاتر در دانمارک به تحصیل پرداخت . اغاز کار وی در روی صحنه بازی در نقش لارتز در نمایش Hamlet در تئاتر Betty Nansen بود . بازی وی در فیلم Nightwatch در سال ۱۹۹۴ او را در کشور خودش مشهور ساخت . او سپس برای ادامه ی حرفه ی خود در تلویزیون و سینما به ایالات متحده رفت .

در سال ۲۰۰۱ او حرفه ی خود را در ایالات متحده با بازی در فیلم Black Hawk Down اثر ریدلی اسکات در نقش دریافت کننده ی مدال افتخار گری گوردون اغاز کرد . نیکولاج در این مورد می گوید : اولین فیلم امریکایی من بود ، دوستی به من کمک کرد تا ان را در اتاق زیر شیروانی اپارتمانم در کپنهاگ ضبط کنیم . ما این کار را کردیم و خوش شانس بودیم .

 او سپس در فیلم Enigma در نقش اصلی مایکل اپتد بازی کرد . در سال ۲۰۰۵ ریدلی اسکات از نیکولاج برای بازی در فیلم حماسی Kingdom of Heaven استفاده کرد . ریچارد لونکرین که در فیلم Wimbledon در سال ۲۰۰۴ بازی کرده بود ، دو سال بعد در سال ۲۰۰۶ نقشی به وی در فیلم Firewall داد . او سپس در نقش جان امستردام ، کاراگاه جنایی  فناناپذیر اهل نیویورک که بعد از پیدا کردن عشق واقعی خود فناپذیر شد ، در مجموعه ی کوتاه New Amsterdam محصول شبکه ی Fox TV به ایفای نقش پرداخت .

از اپریل سال ۲۰۱۱ او در نقش جیمی لنیستر در مجموعه ی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO که بر اساس مجموعه رمان پر فروش نغمه ای از اتش و یخ اثر جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده به ایفای نقش پرداخت . او در مورد این نقش گفت : چرا نباید جیمی را دوست نداشته باشم . من به عنوان یک بازیگر نمی توانم نقشی بهتر از جیمی بخواهم . شبکه ی Buddy TV او را هشتاد و پنجمین نفر لیست تحریک کننده ترین مردان تلویزیون در سال ۲۰۱۱ رده بندی کرد .

نیکولاج در سال ۲۰۱۳ در کنار جسیکا چستین در فیلم ترسناک Mama هنرنمایی کرد . بعد از ان نیز او در نقش سایکس ، یک متخصص اسلحه در ارتش در فیلم علمی تخیلی و اکشن Oblivion به ایفای نقش پرداخت .

 

زندگی شخصی

 

او همراه همسرش نوکااکا که یک خواننده و بازیگر اهل کشور گرینلند است و همین طور دو فرزندش در نزدیکی کپنهاگ زندگی می کند . پدر همسرش جوزف موتزفلد یکی از اعضای پارلمان کشور گرینلند و رهبر سابق حزب لنویت می باشد .  

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تصاویری از نیکولاج کاستر والدو

 

 

Nikolaj-academy.jpg

 

Prisoner_jaime.jpeg

جیمی در زندان

Jaime.jpg

 

Jaime_baristan.jpeg

جیمی و سر باریستان

Nicolaj-coster.jpeg

نیکولاج کاستر ولدو در نقش سایکس در oblivion

800px-Himmerland-nikolaj-coster-waldau.jpg

نکولاس کاستر والدو در نقش توماس در Himmerland

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان عزیز

با تشکر از کینگ رابرت و استاد امون به خاطر کمک های بی دریغشون می خواستم به اطلاع برسونم که بیوگرافی بعدی که در این تاپیک قرار خواهد گرفت لنا هدی در نقش سرسی لنیستر هستش . 

پ.ن : این بیوگرافی به درخواست دوست خوبم ریگار در دست ترجمه قرار گرفت . 

پ.ن ۲ : به دلیل زیاد بودن حجم مقاله در دو بخش به خدمت دوستان عرضه خواهد شد . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Lena Headey as Cersei Lannister part 1

 

لنا هدی در ۳ اکتبر سال ۱۹۷۳ در جزیره ی برمودا ، جایی که پدرش جان دانشجوی دانشکده ی افسری یورکشایر در ان جا ساکن شده بود به دنیا امد و اکنون ۴۰ سال سن دارد . او در ان جا و در هادرزفیلد در یورکشایر غربی بزرگ شد . اولین تجربه ی لنا در عرصه ی بازیگری به عنوان دانش اموز در کالج Shelley بود . او در ۱۷ سالگی به خاطر ایفای نقش در یکی از ساخته های مدرسه ی خودشان در تئاتر ملی سلطنتی مورد توجه قرا گرفت و بعد برای بازی در نقش مقابل گرند وارنوک در فیلم Waterland در سال ۱۹۹۲ انتخاب شد .

لنا از ۱۵ سالگی به خاطر کشکمش با نوعی افسردگی رنج می کشید . او در مصاحبه ای در این مورد می گوید : دکتر ها موقعی که پانزده سالم بود تشخیص دادند که من به نوعی افسردگی دچار هستم . این بیماری گاهی می امد و گاهی می رفت و من در طی یک سال یک یا دو بار از این بیماری رنج می کشیدم . ولی من الان این بیماری رو می شناسم و با اون مقابله می کنم . من از دارو ها استفاده نمی کنم چون می ترسم بهشون وابسته بشم ولی می تونم کسانی رو که از این نوع دارو ها استفاده می کنند درک کنم چون شما با مصرف این دارو ها احساس بسیار وحشتناکی از انزوا می کنید .

 

حرفه

 

نقش های اولیه

 

در ۱۷ سالگی او در یک نمایش به ایفای نقش پرداخت و بعد از ان اجرا یک مامور کشف استعداد از او عکس گرفت و از او درخواست کرد تا بازیگر شود . سپس او در فیلم Waterland یک نقش مکمل گرفت . فیلمی که در ان این موقعیت برای او پیش امد تا با بازیگرانی کار کند که چندین سال قبل از او تجربه ی کار در این زمینه را داشته اند . او نقش کوچکی نیز در فیلم Remains of the Day داشت . فیلمی که در سال ۱۹۹۳ روی پرده رفت و نامزد دریافت ۸ جایزه ی اسکار شد .

او در فیلم The Jungle Book محصول شرکت Disney در نقش کاترین به ایفای نقش پرداخت ، فیلمی که در سال ۱۹۹۴ روی پرده رفت . این فیلم با بازخورد های بسیار خوبی مواجه شد و در ایالات متحده نزدیک به ۴۴ میلیون دلار درامد کسب کرد . لنا به همراه هم بازی هایش نقد های بسیار خوبی دریافت کردند که یکی از ان ها نقد جیمز براردینلی بود که در مورد ان ها گفت : یک اجرای محکم . لنا در حال کار در این فیلم دوست دوران ۹ سالگی خود جیسون فلمینگ را نیز بعد از سال ها دید .

لنا بعد از تعدادی نقش کوچک در نقشی مقابل ونسا ردگریو در فیلم رمانتیک Mrs Dalloway در سال ۱۹۹۷ ظاهر شد . او سپس در نقشی مکمل در فیلمی معروف تر به نام Onegin بازی کرد . فیلمی که بازیگران معروفی چون رالف فینس و لیو تایلر در ان بازی می کردند . در سال بعد لنا در فیلم Aberdeen به هنر نمایی پرداخت که برای او نقد های خوبی را به ارمغان اورد . او همچنین نقش هایی در فیلم Gossip در سال ۲۰۰۰ و در فیلم The Parole Officer در سال ۲۰۰۱ داشت .

لنا جایزه ی نقره ای ایریس را برای بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در فیلم Aberdeen در فستیوال فیلم اروپا در بروکسل در سال ۲۰۰۱ به دست اورد . همچنین او در سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت جایزه ی کلوترودیس برای بهترین بازیگر زن شد . در سال ۲۰۰۲ او نقشی در فیلم معمایی Possession در کنار بازیگرانی نظیر گینت پالترو و ارون اکهارت داشت .

 

پیشرفت به سمت مشهور شدن

 

لنا در کنار مت دیمون و هیث لجر در فیلم The Brothers Grimm اثر تری گیلیام که در اگوست سال ۲۰۰۵ عرضه شد به ایفای نقش پرداخت . این فیلم با بازخورد های متفاوتی مواجه شد . او در یک مصاحبه در مورد نقش خود در این فیلم گفت : من عاشق این حقیقت هستم که شخصیتی که جای ان بازی کردم یک دختر پسروار است . این چیزی بود که من را به سمت این شخصیت جذب کرد ، به خاطر این که این شخصیت همان شخصیت زن قابل پیش بینی در این فیلم بزرگ نیست . شما او را می بینید ولی او مانع از این می شود که بفهمید واقعا چه کسی بوده . من عاشق این هستم که محیط اطراف او به او تحمیل می کند که چگونه باشد . او زندگی می کند ، بزرگ می شود و از خطرات موجود در جنگل جان سالم به در می برد . من و تری کارگردان فیلم در مورد این شخصیت که از نوعی غریضه ی حیوانی برخوردار است و می تواند محیط ۳۶۰ درجه ی اطراف خود را ببیند بار ها صحبت کردیم . این شخصیت همیشه از این که چه اتفاقی در اطرافش در حال افتادن است با خبر است . به نظر من این شخصیتی است از جنس خود زمین .

در سال ۲۰۰۵ او به همراه پایپر پرابو در فیلم های The Cave و Imagine Me & You به ایفای نقش پرداخت . فیلم The Cave با نقد های خوبی مواجه نشد و عملکرد ضعیفی نیز در فروش داشت .

فیلم رمانتیک و کمدی Imagine Me & You به صورت محدود عرضه شد و با بازخورد های مثبتی نیز مواجه شد . منتقدان بازی لنا را در نقش یک هم جنس باز در این فیلم مورد تحسین قرار دادند . مایک لاساله از نشریه ی San Francisco Chronicle در مورد او گفت : او از ویژگی هایی همچون رک گویی ، جاذبه ای غیر قابل مقاومت ، چهره ی زیبا و مخصوصا لبخندی که نشان از هوش ، جامعیت و لذت فراوان دارد برخوراراست .

لنا در فیلم 300 اثر زک اسنیدر که بر اساس رمانی تصویری نوشته ی فرانک میلر ساخته شده در نقش ملکه گورگو بازی کرد . او مجبور بود تا در صحنه ای در این فیلم به صورت عریان به مقابل دوربین برود . او در طی مصاحبه ای با نشریه ی IndieLondon در این مورد گفت : این همیشه عجیبه که فکر کنی قراره لباست رو جلوی ۲۰ نفر در بیاری و این رو به در مقابل افراد زیادی به نمایش بذاری . من فکر می کنم که این لازمه چون ما فقط همین یک صحنه رو برای تثبیت رابطه ی ان ها در فیلم نشان می دهیم . من فکر می کنم که این یک لحظه ی اشکار  هست و ما ان را در یک مسیر زیبا به نمایش گذاشتیم .

او در ادامه ی کار هایش در مجموعه ی تلویزیونی Terminator: The Sarah Connor Chronicles محصول شبکه ی Fox به ایفای نقش پرداخت . مجموعه ای که بر اساس فیلم های سینمایی معروف Terminator ساخته ی جیمز کامرون تولید شد . او در این مجموعه در نقش سارا کانر از ژانویه ی سال ۲۰۰۸ تا اپریل سال ۲۰۰۹ به ایفای نقش پرداخت . عده ی زیادی اجرای با جرات ، هوشمندانه ، با کاردانی و محکم و البته به همان اندازه غمگین و تسکین دهنده ی وی را تحسین کردند . منتقدان در مورد این مجموعه گفتند : برای رسیدن به هدف به راه خود ادامه می دهد . همچنین در مواجه با شخصیت های این مجموعه گفتند : فاصله قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض خطر دارند . لنا برای بازی در این نقش دو بار نامزد دریافت جایزه ی ساترن برای بهترین بازیگر زن در تلویزیون شد .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Lena Headey as Cersei Lannister part 2

 

اجرا های سطح پایین

 

از نقش های دیگر او می توان به بازی در فیلم The Red Baron اشاره کرد . فیلمی که در واقع زندگی نامه ای است از خلبان افسانه ای جنگ جهانی اول منفرد ون ریچتوفن . او در این فیلم در کنار ماتیاس شویگهافر و جوزف فینس به ایفای نقش پرداخت . لنا در نقش پرستاری به نام کیت اوترسدورف بازی کرد که احتمالا در دنیای واقعی با خلبان معروف رابطه ای عاشقانه داشته است . او همچنین در مجموعه ی تلویزیونی St.Trinian که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد در نقش خانم دیکینسون مغرور به ایفای نقش پرداخت . او سپس در فیلم Tell-Tale ساخته ی ریدلی اسکات به هنرنمایی پرداخت . این فیلم که بر اساس داستان کوتاه The Tell-Tale Heart اثر ادگار الن پو ساخته شده به صورت مستقیم بر روی دی وی دی در ۲۵ می سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد . لنا در سال ۲۰۰۸ در فیلم ترسناک The Broken به ایفای نقش پرداخت . این فیلم توسط شان الیس کارگردان نامزد جایزه ی اسکار ساخته شده و موضوع ان در مورد زنی است که فکر می کند در کل شهر لندن توسط قاتل ها تعقیب می شود . این فیلم در سانس نیمه شب فستیوال فیلم Sundance به روی پرده رفت و به طور کلی با بازخورد های متوسطی مواجه شد . برخی از نقد ها به تحسین بازی لنا پرداختند . از جمله کیم کوینار از نشریه ی Cinematical که نوشت : بار اصلی فیلم روی دوش لنا هدی قرار داشت و او این کار را با لیاقت تمام انجام داد .

لنا سپس به عنوان نقش اصلی در فیلم ترسناک Laid to Rest به ایفای نقش پرداخت ، فیلمی که ابتدا در سال ۲۰۰۸ اکران شد . این فیلم در ۲۱ اپریل سال ۲۰۰۹ روی دی وی دی به بازار عرضه شد و با بازخورد های متفاوتی مواجه شد . مارک اچ هریس منتقد سایت About درباره ی این فیلم و همین طور بازی لنا و دیگر بازیگر این فیلم توماس بکر گفت : ان ها واقعا خوب به نظر می رسند و بازی ان ها واقعا موثر است . لنا سپس در فیلم کوتاه The Devil's Wedding نیز بازی کرد . او همچنین در یک اپیزود از انیمیشن The Super Hero Squad در شبکه ی Cartoon Network TV show به صداپیشگی پرداخت .

 

به سوی اینده

 

او کارنامه ی بازیگری خود را با بازی در فصل های اول ، دوم و سوم مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO که بر اساس جلد های اول ، دوم و سوم مجموعه رمان نغمه ای از اتش و یخ نوشته ی جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده در نقش ملکه ی ستم گر سرسی لنیستر کامل کرد . لنا سپس در اپیزود Taking Account از مجموعه ی تلویزیونی White Collar به عنوان بازیگر مهمان در نقش سالی به ایفای نقش پرداخت . لنا برای جایزه ی Scream در بخش بهترین بازیگر زن فیلم های فانتزی نامزد شد . او در سال ۲۰۱۲ در فیلم سه بعدی اکشن و علمی تخیلی Dredd در کنار کارل اوربان و اولیویا تربلی به ایفای نقش پرداخت . او در این فیلم در نقش مادلین مادریگال ، رییس یک باند گانگستری خرید و فروش مواد مخدر بازی کرد . این فیلم اقتباسی است از شخصیت معروف سال ۲۰۰۰ Judge Dredd . این فیلم توسط پت تراویس کارگردانی شده و فیلمنامه ی ان را نیز الکس گارلند نوشته است . لنا در ماه می و جون ۲۰۱۲ در فیلم فانتزی ماجراجویی Mariah Mundi and the Midas Box به ایفای نقش پرداخت . او در این فیلم که کاملا در جنوب غربی انگلستان فیلمبرداری شده در نقش مونیکا بازی کرده است . این فیلم قرار است در سال ۲۰۱۳ اکران شد . 

لنا به همراه اتان هاوک در فیلم ترسناک The Purge بازی کرد . این فیلم در ۷ جون سال ۲۰۱۳ در رتبه ی اول فروش قرار گرفت و در پایان تعطیلات اخر هفته به فروش ۳۶ میلیون دلاری رسید .

 

رسانه 

 

لنا بر روی جلد مجلات TV Guide ، g3 ، Sunday Mirror و Germany's Filmstar ظاهر شد . او در مجله ی  Maxim رتبه ی ۶۴ را در بین ۱۰۰ شخص تحریک کننده ی سال ۲۰۰۷ دریافت کرد . همچنین در سال های ۲۰۰۷ ، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به ترتیب رتبه های ۴ ، ۱۰ و ۳ را در بین ۱۰۰ شخص تحریک کننده از سایت afterellen دریافت کرد . در سال ۲۰۰۸ لنا در تبلیغی برای انجمن حمایت از حیوانات PETA بر ضد بدرفتاری با حیوانات صحبت کرد .

 

زندگی شخصی

 

لنا یک بار با جانی سیکو نامزد کرد . اما او با بازیگری به نام جیسون فلمینگ ازدواج کرد و به مدت ۹ سال از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۳ زندگی کرد . ان ها در جریان فیلمبرداری فیلم The Jungle Book همدیگر را ملاقات کردند . لنا همچنین خالکوبی از نام وی در زبان تایلندی به روی بازوی خود دارد . او در می سال ۲۰۰۷ با موسیقیدانی به نام پتر لوگرن ازدواج کردند . این دو پسری به نام ویلی دارند که در مارچ سال ۲۰۱۰ به دنیا امده است . ان ها در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند و لنا در ۲۰ جولای سال ۲۰۱۲ از دادگاه لس انجلس درخواست طلاق کرد . 

لنا با بازیگر زنی به نام پایپر پرابو دوست صمیمی است . لنا یک گیاه خوار است و فعالیت هایی نیز در زمینه ی حقوق حیونات دارد . او همچنین به تمرین ورزش های بوکس و یوگا می پردازد . لنا در مصاحبه ای می گوید : من به مدلی از یوگا به نام Bikram علاقه دارم . من چند سال پیش شروع به یاد گرفتن ورزش بوکس در شهر لندن کردم و همین باعث شد که الان در وضعیت خوبی باشم . 

 

 

پ.ن ۱ : می خواستم عذرخواهی کنم به خاطر تاخیر پیش اومده در ترجمه مخصوصا از دوست عزیزم جناب ریگار

پ.ن ۲ : خوشحال می شم اگه باز هم کار سفارشی انجام بدم چون انگیزه ام رو بیشتر می کنه پس اگه کسی بازیگر خاصی رو مد نظر داشت حتما بهم پیام بده .   

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب با عرض پورش از تاخیر بسیار زیاد تصاویر لنا هیدی

 

Lena-Headey-lena-headey-634006_421_500.jpg

 

Game-of-thrones-hd-wallpaper1.jpg

 

Zdv466vf6sx466fd.jpg

 

Lena-headey-in-un-wallpaper-della-seconda-stagione-di-terminator-the-sarah-connor-chronicles-87976.jpg

لنا هیدی در نقش سارا کان در سریال ترمیناتور

Lena-in-Merlin-lena-headey-635633_500_368.jpg

لنا هیدی در نقش ملکه گوینور در مینی سریال Merlin

BrothersGrimmadvanceLenaHeadey.jpg

لنا هیدی در نقش آنجلیکا در کاور فیلم the Brothers Grimm

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان عزیز 

با تشکر فراوان از کینگ رابرت و استاد امون

به اطلاع می رسونم بیوگرافی بعدی که در این تاپیک قرار می گیره چارلز دنس در نقش تایوین لنیستر هستش . 

پ.ن ۱ : این بیوگرافی به درخواست دوستان عزیزم استاد امون و مورس مارتل در دست ترجمه قرار گرفت . 

پ.ن ۲ : بیوگرافی های بعدی تو راهه

پ.ن ۳ : اگه کسی درخواستی برای بازیگر خاصی رو داشت حتما بهم پیام بده .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Walter Charles Dance as Tywin Lannister

 

والتر چارلز دنس در ۱۰ اکتبر سال ۱۹۴۶ در شهر ردیچ در ورچسترشایر در کشور انگلستان به دنیا امد و اکنون ۶۷ سال سن دارد . مادرش الینور یک اشپز و پدرش والتر دنس یک مهندس بود . او در مدرسه ی فنی Widey که مخصوص پسر ها بود و در کرون هیل قرار داشت به تحصیل مشغول شد . این مدرسه در سال ۱۹۸۸ وقتی که با نام دبیرستان Widey شناخته می شد تعطیل شد . او قبل از این که تصمیم بگیرد بازیگر شود قصد داشت تا بعد از فارغ التحصیل شدن از کالج هنر Plymouth طراح گرافیکی شود .

 

حرفه

 

انجمن سلطنتی شکسپیر

 

چارلز از اواسط تا اواخر دهه ی ۷۰ میلادی یکی از اعضای انجمن سطنتی شکسپیر بود و در اکثر تولیدات ان ها در لندن و استراتفورد اپون اوون حضور داشت . او سپس در سال ۱۹۸۹ به این انجمن برگشت تا نقشی اصلی را در نمایش Coriolanus در شهر های نیوکسل و استراتفورد اپون اوون بر عهده بگیرد .او همچنین نقشی را در تئاتر Barbican در سال ۱۹۹۰ بازی کرد . او با بازخورد های جنجالی مواجه شد و در سال ۲۰۰۷ جایزه ی بهترین بازیگر را از منتقدین برای ایفای نقش پروفسور سی.اس.لوییس استاد دانشگاه اکسفورد و نویسنده ی مجموعه رمان های نارنیا در تئاتر Shadowlands اثر ویلیام نیکولسون برنده شد .

 

فیلم و تلویزیون

 

چارلز کار سینمایی خود را در سال ۱۹۷۴ با بازی در مجموعه ی تلویزیونی معمایی Father Brown محصول شبکه ی BBC در نقش فرمانده نیل ابرین در اپیزود The Secret Garden اغاز کرد . او بعد از وقفه ای ده ساله با بازی در نقش اصلی گای پرون در فیلم The Jewel in the Crown محصول شبکه ی Granada که توسط کریستوفر کوراهان در سال ۱۹۸۴ به دنیای فیلم های تلویزیونی بازگشت . این فیلم اقتباسی بود از رمان های نوشته شده توسط پل اسکات و بازیگران معروفی مانند جرالدین جیمز و ارت مالیک در ان بازی کرده بودند . چارلز همچنین در فیلم های تلویزیونی بریتانیایی مانند Murder Rooms ، Randall & Hopkirk  ،Rebecca، The Phantom of the Opera Fingersmith و Bleak House به بازی پرداخت که برای بازی در هرکدام از ان ها نامزد دریافت جایزه ی امی شد . او برای بازی در مجموعه ی کمدی بریتانیایی Absolutely Fabulous نیز انتخاب شد . همچنین نام او به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم The Life of Jesus Christ 2 اعلام شد . این فیلم در حالی در مراکش فیلمبردای شد که تمام بازیگران اصلی در همان مکان حضور داشتند . چارلز همچنین در نقش گای اسپنسر به عنوان یک فرد تبلیغ کننده هیتلر مانند در فیلم The second installment of Foyle's War به ایفای نقش پرداخت . او همچنین در نقش در حال پیشرفت دکتر مالتراورز در مجموعه ی Trinity محصول شبکه ی ITV بازی کرد .

چارلز در مجموعه ی تلویزیونی Merlin محصول شبکه ی BBC به عنوان بازیگر مهمان در نقش اردیان که یک جستجو کننده ی جادوگر است به ایفای نقش پرداخت . همچنین او در نقش خودش در سری سوم مجموعه ی Jam & Jerusalem بازی کرد . او در نقش هاولاک وتیناری در فیلم اقتباسی Going Postal اثر تری پرچت در سال ۲۰۱۰ محصول شبکه ی Sky نیز بازی کرد . چارلز در نقش تایوین لنیستر در مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی  HBO که بر اساس مجموعه رمان نغمه ای از اتش و یخ نوشته ی جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده به ایفای نقش پرداخت . او همچنین برای گرفتن نقش از تهیه کننده ی فیلم Your Highness که در بلفاست فیلمبرداری می شد ابراز علاقه کرد . چارلز در نقش کنراد ناکس در مجموعه ی تلویزیونی بریتانیایی Strike Back : Vengeance as the primary villain نیز بازی کرد . او همچنین درفیلم Paris Connections نیز در نقش الکساندر بورینسکی که یکی از اعضای حزب در روسیه است به ایفای نقش پرداخت . یکی از بزرگترین حضور هایی که چارلز در پرده ی سینما داشته است بازی در نقش کلاوس شیطانی در فیلم James Bond For Your Eyes Only در سال ۱۹۸۱ بوده است . او همچنین در سال ۱۹۸۹ در نقش یان فلمینگ خالق شخصیت جیمز باند در فیلم بیوگرافی وی به نام Goldeneye محصول شبکه ی Anglia بازی کرد . نام این فیلم از روی محل زندگی یان فلمینگ در جاماییکا گرفته شد و بعد ها نیز نام یکی از فیلم های مجموعه ی جیمز باند شد .

چارلز در ۳۰ جون سال ۲۰۱۳ در یکی از اپیزود های مجموعه ی پرطرفدار Top Gear محصول شبکه ی BBC در نقش ستاره ای در خودرویی با قیمت عادلانه ظاهر شد .

 

فیلمنامه نویسی و کارگردانی

 

اغاز کار چارلز در زمینه ی فیلمنامه نویسی و کارگردانی با فیلم Ladies in Lavender در سال ۲۰۰۴ بود . فیلمی که در ان بازیگرانی چون جودی دنچ و مگی اسمیت به ایفای نقش پرداخته بودند . او در سال ۲۰۰۹ اقتباس خود از داستان The Inn at the Edge of the World اثر الیس توماس الیس را کارگردانی کرد .

 

زندگی شخصی

 

چارلز دنس با جوانا هیتورن در سال ۱۹۷۰ ازدواج کرد و از این ازدواج دو فرزند دارد . بعد از این که زندگی مشترک این دو در سال ۲۰۰۴ خاتمه یافت ، چارلز مدتی با بازیگری به نام سوفیا مایلز رابطه داشت . در ۱۷ جون سال ۲۰۰۶ او به عنوان عضو هـيئت رئيسه ى انجمن The British Empire انتخاب شد . در سپتامبر سال ۲۰۱۰ او با مجسمه سازی به نام الینور بورمن نامزد کرد و بعد صاحب دختری به نام رز شد . ان ها در مارچ سال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند .

 

پ.ن : با عرض پوزش به خاطر تاخیر پیش اومده مخصوصا از استاد امدن و مورس مارتل

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تصاویر چارلز دنس بازیگر نقش تایوین.

فکر کنم بهتر از چارلز دنس بازیگری برای این نقش پیدا نمی شد. چهره و صداش برای نشون دادن ابهت تایوین عالیه.

 

800px-Charles-dance.jpg

 

Tv_series_charles_dance_hbo_tywin_lannister_1024x768_51159.jpg

 

Tywin-lannister-1024.jpg

 

Mg_6446darker.jpg

چارلز دنس در نقش توماس در فیلم underworld 4

Charles-danc.jpg

چارلز دنس در نقش اسقف اعظم لانگتون در فیلم Ironclad

Goldeney.jpg

چارلز دنس در نقش یان فلمینگ در فیلم goldeneye

MV.jpg

چارلز دنس در نقش سادرو نومپسا در فیلم the Golden Child

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از کینگ رابرت به خاطر عکس های زیبایی که می زارن و استاد امون به خاطر قرار دادن مطالب بیوگرافی در ویکی 

به اطلاع می رسونم بیوگرافی بعدی که در این تاپیک قرار می گیره میسی ویلیامز در نقش اریا استارک هستش

پ.ن : این بیوگرافی به درخواست دوست عزیزم جوری کسل در دست ترجمه قرار گرفته

پ.ن ۲ : حتما اگه بازیگر خاصی رو مد نظر داشتید بهم پیام بدید چون الان مطلب جدیدی رو شروع نکردم . 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×