رفتن به مطلب
S.i.S

نکته های اپیزود اول ، Two Swords

Recommended Posts

* عنوان این اپیزود اشاره دارد به دو شمشیر "ایس" و "نیدل" خاندان استارک.

- همچنین میتواند اشاره داشته باشد به دو شمشیر که لنیسترها جدیدا ساخته اند.

 

* در صحنه ای تیتراژ اولیه سریال دراگون استون, دردفورد , وینترفل , و میرین نمایش داده شد ، ولی هرگز در این اپیزود هیچ اتفاقی در آنجا نیفتاد.تنها داستان میرین بود که توسط دنریس تارگرین توضیح داد شد.

 

* در یک نقطه ساندرو کلگان به اریا می گویید : "A man's got to have a code" . این نقل قول اشاره دارد به یک شعر که توسط Omar Little در یکی از سریال های HBO به نام The Wire استفاده شده است.

 

* آریا وقتی نیدل را به دست میارد یک سری جملات را برای پولیور تکرار میکند و بعد نیدل را در گلوی اون فرو میکند میکشدش.جملاتی که اریا در این اپیزود برای علیه پولیور استفاده کرد همان جملاتی بود که پولیور وقتی که لامی را در اپیزود What is Dead May Never Die به قتل رساند استفاده کرد.

 

* تایون هرگز کسی را به ولانتیس نمیفرستد برای باز تولید کرد ایس.و هیچ سه نفر اهنگری در ولانتیس وجود ندارد که بتواند فولاد والریایی را آهنگری بکنند.بلکه باز تولید ایس توسط تابهو موت (استاد آهنگری گندری) انجام می شود و همچنین او اهل کوهور (Qohor) می باشد.در کوهور به این معروف است که تنها آهنگرانی را دارد که میتوانند فولاد ولرایایی را تولید و به وجود بیاورند و همچنین تعداد این اهنگران بیشتر از سه نفر است.این احتمال نیز وجود دارد بازیگر تابهو موت در دسترس نبوده است برای همین از سریال حذف شده است.

 

* تایوین اولین شمشیر را به جافری به مناسبت عروسی اش در اتاق شورا میدهد ، و همچنین به اولین کسی که این شمشیر را نشان میدهد تیریون است.این اتفاق قبل از عروسی خونین می افتد زمانی که جیمی هنوز در ریورلند می باشد.

 

* سانسا چند روز بعد از روز نامگذاری جافری با سر دانتوس ملاقات می کند.

 

* تن ها به هیچ عنوان در کتاب ادمخوار نیستن.دو احتمال میرود ، که اول آنها را با یک قلبیه وحشی به نام Ice-river clans مخلوط کرده باشند.احتمال دوم نیز میرود که تن ها برای نشان دادن نفرت به مردمان جنوبی دست به اینکار زده اند چون در صحنه تورمورد به انها گوشت خرگوش پشنهاد می کند.تن ها در واقع متمدن ترین وحشی های ان سوی دیوار هستن ، زندگی ان زیر نظر اربابان با یک سری قوانین مشخص است.

 

* در کتاب شمشیرکشی جان بسیار بهتر از راب بود است.ولی جان در سریال می گویید که راب بهتر از او است.

 

* محاکمه از جان اسنو در قسمت بسیار جلوتر از کتاب رخ میدهد.هنگامی که جان وارد بلک کسل می شود ، سر آلیسر و لرد جانوس هرگز حضور نداشتن بلکه انها به عنوان نگهبان شرق در حال انجام وظیفه بودن.همچنین در آن زمان جانشین لرد فرمانده بوئن مارش می باشد . در طی محاکمه نیز دونال نوی نیز حضور دارد به همراه جانوس و الیسر.

 

* سر دانتوس در کتاب نزاع شاهان (یعنی فصل دوم) به سانسا هدیه خود را میدهد ، هدیه گردنبند نیست بلکه چندین سنگ بنفش رنگ است نه ابی رنگ.

 

* جیمی لنیستر و برین از تارت در زمان عروسی در کینگز لندینگ حضور ندارن.بسیار از صحنه های جیمی اتفاقاتش یا خیلی قبلتر رخ داده است یا قرار است در آینده رخ بدهد.برای مثال صحنه دریافت شمشیر از تایوین ، یا حضور در برج سفید و صحبت های با جافری و ... ایت اتفاقات به صورت پس و پیش در سریال به نمایش گذاشته شده است.

 

* همچنین در صحنه در برج سفید نام Preston Greenfield به عنوان یکی از محافظین شاهنشاهی اورده می شود.او از جمله کسانی است که باید در شورش بارانداز پادشاه کشته می شود.ولی گویا از شورش جان سالم به در برده است در مجموعه تلویزیونی.

 

* ابرین مارتل قبل از عروسی سرخ وارد بارانداز پادشاه می شود.زمانی که تیریون او را ملاقات می کنند لرد گایلز ، جالابار زو ، سر ادم و همچنین و بران او را همراهی میکردند .علاوه بر این ابرین مارتل ، تیریون را در ورودی شهر ملاقات میکند در یک فاحـ*ـه خانه.

 

* لرد بلک مونت احضار میکند که دوران مارتل به دلیل کسالت در سان اسپیر مانده است.این در حالی است که دوران به مدت دوسال است که به پایتخت دورنیش ها نرفته است.و بیشتر اوقاتش را در واتر گاردن خانه تابستانی مارتل ها بر روی صندلی چرخ دارش میگذراند.

 

* کرم خاکستری هرگز جذب میساندی نشده است.

 

* در کتاب ذکر شده است که درست است پاکان اخته شده اند ، ولی هنوز قدرت یک مرد را دار هستن ، ولی هنوز میتوان احساسات پیوسه مردان را در وجود خود داشته باشن.

 

* کرم خاکستری و داریو ناهاریس ، هرگز با یکدیگر شرط بندی نمیکنن.

 

* در هیچ جای کتاب داریو به دنریس تارگرین گل نشان نمیدهد.با این حال این اتفاق در مجموعه تلویزیونی به نمایش گذشته می شود با این که این اتفاق هرگز در کتاب نمی افتد.در مجموعه تلویزیونی داریو احضار میکنند که اگر قرار است کسی بر مردمش حکومت کند بهتر است هم چیز یک کشورش را به داند.

 

* در مجموعه تلویزیونی هیچ اشاره به سر ارتور دین نشده است.با اینکه یک بار باریستان سلمی قبل ها یک افسانه در خصوص ارتور دین برای او بیان کرد. آرتور دین یکی یا شمشیر صبح یکی از قوی ترین افراد گردپادشاهی بود که ادارد استارک را تا پای مرگ پیش برد.هر چند در فصل چهارم یک بار اسم او در کتاب سفید توسط جافری اورده شد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی عالی بود این قسمت و ممنون از این توضیحات.

اما یه نکته یادتون رفت:

زمانی که جافری داره کتاب رو ورق میزنه یه جا اسم سر دانکن قد بلند(رشید) رو میاره. شخصیت اصلی دانک و اگ...

من که کتاب رو نمی خونم و فقط سریال رو میبینم و خیلی ممنون که متنتون اسپویل نداشت...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خیلی ممنون، دیدن مطالب در یکجا بسی چسبید.

من A Man's got to have a code رو شنیدم یاد دکستر افتادم و اصلا" یادم نبود که دکستر مال ِ شوتایمه و نه اچ بی او

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی ممنون.

فقط اگه میشه لطفا یه خورده توی تایپ و جمله بندی ها بیشتر دقت کنید. بعضی از بخش ها رو نمیشه درست فهمید!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خیلی خیلی ممنون، دیدن مطالب در یکجا بسی چسبید.

من A Man's got to have a code رو شنیدم یاد دکستر افتادم و اصلا" یادم نبود که دکستر مال ِ شوتایمه و نه اچ بی او

 

دقیقا یکی تو فیس بوک همچین چیزی رو گفت ، کلا این نقل قول معروف بازیگر نقش Omer هست.هم تو The Wire میگه و هم تو Community ، به اضافه من اصلا دکستر ندیدم :-"

 

https://www.youtube.com/watch?v=VyoqNyH7HZA

 

 

 

@جان اسنو

 

شرمنده این نسخه غیر ویرایش شده هست ، نسخه ویرایش شده کامل تا حدودی تو فیس بوک هست.چون اینجا زمان بندی داره ویرایش کردن نتونستم نسخه اصلاح شده رو بذارم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هرچی میگی از آیس بگو!

چه قدر من این شمشیر رو دوشت داشتم!باشکوه،ساده و قدیمی!

کل کارایی که تایوین کرد یه طرف این یکی یه طرف.میتونست یه جای این کار یه دفعه دیگه عروسی سرخ راه بندازه یا ند رو اعدام کنه ولی آیس رو باید نگه میداشت!

داستان کرم خاکستری و میساندی هم یه کمی مضحکه!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×