رفتن به مطلب
S.i.S

نکات اپیزود هفت فصل چهارم Mockingbird

Recommended Posts

* مرجع عنوان این اپیزود از به امضا لرد پیتر بالیش (Petyr Baelish) که یک مرغ مقلد است اشاره دارد.به عنوان تنها لرد خاندان بالیش (House Baelish) او این نشان را نماد خاندان خود کرده است.

 

* به دلیل تعطیلات روز یادبود در ایالات متحد در 25 مه، بین اپیزود 7 و 8 دو هفته وقفه می افتد.

 

* این قسمت ادامه روند غریب مجموعه تلویزیونی است.در مجموعه تلویزیونی هیچ اشاره ای تا کنون بر خلاف بقیه وستروس (Westeros)، نسبت به شیوه های ارشدیت برابر دورن (Dorne) نشده بود، این به این معنی است که فرزند بزرگتر بدون در نظر گرفتن جنس چه پسر و چه دختر صاحب ارث خواهد شد.در کتاب رئیس خاندان بلک مونت (House Blackmont) یک زن می باشد، ولی در مجموعه تلویزیونی این مورد تغییر کرده است.در این مجموعه این زن جای خود را به " لرد بلک مونت " داده است، مردی که در اپیزود اول با تیریون به عنوان کاروان دورنیش ها ملاقت کرد.اوبرین مارتل (Oberyn Martell) می گوید که پدرش او و الیا را به کسترلی راک (Casterly Rock) می برد، در کتاب در واقع مادر اوبرین در حال حاضر ملکه و فرمانروای وقت دورن میباشد در این سفر نیز حضور داشته است پدر اوبرین در این سفر حضور نداشته است.مادر اوبرین و مادر تیریون یعنی جوانا لنیستر (Joanna Lannister) دوستان بسیار نزدیکی بودن، چرا که آنها دوشیزگان دست ملکه ریلا تارگرین (Rhaella Targaryen) (مادر دنریس) بوده اند.

 

* بران (Bronn)به کمک سرسی قرار است با لالیس استاک ورث (Lollys Stokeworth) ازدواج کند.بران (Bronn) می گوید که لالیس یک خواهر بزرگتر از خود به نام فالیس استاک ورث دارد، که اگر او و پدرش هر دو بمیرند قلعه استاک ورث ها به زنش لایس خواهد رسید.در کتاب در حال حاضر رئیس خاندان استاک ورث (House Stokeworth) مادر لایس و فلیس می باشد تاندا استاک ورث (Tanda Stokeworth) اینکه در مجموعه تلویزیونی نویسندگان حاکمان زن را حذف میکنن چیز نامعلومیست.

 

* بران یکی از معدود شخصیت های سریال است که در تمام فصل های رمان/سریال بخت واقبال همیشه بر دوش اوست.او در ابتدا یک مزدور در مسافرخانه‌ی تقاطع (Inn at the Crossroads) بود.او در پاسخ به درخواست کاتلین استارک برای اسیر و اسکورت کردن تیریون به ایرا (Eyrie) پاسخ داد.اما در انجا به عنوان قهرمان تیریون در یک محاکمه بر اساس مبارزه جنگید و پیروز شد، بعد از آن او به خدمت تیریون در آمد، در پایان فصل اول او مستقیم یکی از افراد با نفوذ در بین خاندان لنیستر شده بود.در فصل دو او جدا از اینکه محافظ دست پادشاه شد به عنوان مسئول نگهبانان شهر(City Watch) نیز در آمد.در آغاز فصل سوم موقعیت اجتماعی او نسبت به قبل هم بالاتر رفته بود بخاطر نقش کلیدش در نبرد با استنیس براتیون او عنوان سر بران بلک واتر را دریافت کرد.در حال حاضر با توجه به رشوه سرسی به برن و ازدواج با یکی از نجیب زادگان سرزمین های تاج (Crownlands) او منسبی بالاتر نیز به دست میاورد.برای به دست آوردن یک چشم انداز نسبت به وضعیت آینده برن برای شما یک مثال ساده میزنم خاندان استاک ورث همراه با خاندان راسبی دومین تامین کننده بزرگ مواد غذایی برای باراندازه پادشاه (King's Landing) می باشند.از نظر ثروت و سربازان تحت امر خود نیز در سطح خاندان آمبر قدرت دارن.

 

* سئوال " که آیا او در آخر ایا به تخت آهنین خواهد رسید ؟ " چیزی است که شما بعد از دیدن موافقیت او به ذهنتان میرسد.در میان تمام شخصیت های داستان کتاب بران در هر لحظه به صورت مداوم در حال افزایش قدرت است به عنوان یک شوخی نیمه جدی منجر شده است که او را به عنوان یکی از چند کارکتر پایانی بازی تاج و تخت قرار داد.

 

* روگ (Rorge)و بایتر (Biter) یکی از شخصیت های وابسته و مهم در رمان چهارم می باشند.پس از آنکه آنها از هارنهال فرار میکنند به یک گروه مزدور بدنام به نام یاران دلیر به رهبری وارگ هوت می پویندن.در مجموعه تلویزیونی هوت به یک سربازه ساده بولتون به نام جان لاک تغییر یافت که برای یافتن و ترور کردن جان اسنو، برن استارک به دیوار سفر کرده است.این در حالی است که هوت در کتاب به دستور تایوین لنیستر در هارنهال به دلیل قطع کردن یک عضو جیمی شکنجه می شود و در آخر کشته میشود.داستان اصلی در رمان چهارم در ضیافتی با کلاغ ها در خصوص برین از تارت است که به دنبال یافتن خواهرن استارک در سرزمین های رودخانه آشوب زده است.همونطور که در خط داستانی اریا در مجموعه تلویزیونی دیده شده است بعد از شکست استارک ها سرزمین های رودخانه در هرج و مرج و راهزنی تمام فرو رفته است.از همین سو برین با تعداد زیادی از این راهزنان برخورد میکند در این بین با یاران دلیر نیز برخورد میکند و چهارنفر از اعضای انها یعنی روگ و بایتر را نیز میکشد.در این قسمت از مجموعه تلویزیونی این دو آشکار میشوند و توسط سگ و اریا کشته می شوند.

 

* فصل چهارم تطبیق میکند با نیمه دوم رمان سوم، اما روایت برین در حال خارج شدن از رمان سوم است، او بعد از دریافت اوث کیپر (Oathkeeper) خود را به مرز پایانی کتاب سوم از روایت داستان خود رسانیده است.نمونه این وضعیت در خصوص برن استارک وجود دارد او بعد از گذشتن از دیوار خود را به پایان داستانش در رمان سوم نزدیکتر کرد.

 

* ادامه روند تغییر پذیر داستان برین در صورت تداوم ممکن است باعث بشود که او آریا استارک را پیدا کند.آریا استارک و تازی در حال سفر از بین دو قلوها (the Twins) به سوی ایرا می باشند.مسافرخانه‌ی تقاطع (Inn at the Crossroads) نیز یک چهار راه در امتداد این راه می باشد : شاخه شرق تقاطع (crossroads) خود را به ایرا میرساند.تازی به نظر می رسد برای رسیدن به ایرا از گذشتن از شهرها و کاورانسراهای بزرگ خود داری میکند، با این حال : وی با اشاره در چهار قسمت قبلی به فایر مارکت (Fairmarket) به این نکته اشاره کرد که در جنوب شرقی دو قلوها آنها با دنبال کردن بلو فورک (Blue Fork) و ترایدنت (Trident) به جای رفتن به سمت شرق در حال نزدیک شدن به جنوب و جاده شاهی هستن.(در حال نزدیک شدن به مسافرخانه تقاطع می باشند)

 

* بازیگر برایان فورچون، به نظر میرسد در نشست نگهبانان شب (Night's Watch) به نقش مهندس آتل یارویک (Othell Yarwyck) را بازی میکند، در این اپیزود سر آلیسار او را با این اسم معرفی میکند.در فصل اول برایان نیز نقش آفرینی کرده است اما بدان ذکر شدن منصبش و اسمش در نگهبانان شب.این در حالی فورچون گفته بود که نویسندگان نقش بوئن مارش (Bowen Marsh) مباشر اول و یکی دیگر از اعضای برجسته نگهبان شب به او داده اند.ولی در این اپیزود این موضوع مطرح شد که او نقش آتل یارویک مهندس را بازی میکند.

 

* این دومین باری است که داستان سوختن صورت تازی تعریف می شود.پیش از آن انگشت کوچیک (Littlefinger) در اپیزود فلج ها، حرامزاده ها و چیزهای شکسته این داستان را برای سانسا استارک تعریف میکند، در حالی که اریا در حال گوش دادن است.

 

* با شروع این قسمت، بازیگر جدید نقش گرگور کلگان (Gregor Clegane) نمایش داده شد.او یکی از قویترین مردان ایسلند Hafþór Júlíus Björnsson می باشد.در فصل اول این نقش توسط کانن استیونس اجرا میشود، او این نقش را ترک کرد و به مجموعه سه گانه هابیت پیوست در آنجا او نقش رهبر ارک ها بولگ را بازی میکند.در فصل دوم نقش گرگور توسط یان ویت بازی شد، او در این سریال چندین نقش چون یک وایت واکر و یک غول را نیز ایفا کرده است.

 

* این اولین باری است که یک شخصیت توسط پیتر بالیش کشته میشود.اگر چه او را میتوان به عنوان معمار جنگ پنج پادشاهی دانست ولی او هیچگاه در کشته شدن هیچ کدام از افراد در این جنگ نقش مستقیمی نداشت.هر چند او مسئول مرگ بسیاری را داشته است، میتوان به ترتیب زیر عنوان کرد :

 

فصل اول : او به کمک لیسا تالی شوهرش جان ارن را توسط اشک لیس که در شرابش میرخت به قتل رساند و از او خواستد که به خواهرش کاتلین نامه ارسال کند و تقصیر مرگ جان را به گردن لنیستر ها (که تا فصل چهار تایید نشد) بی اندازد.او همچنین به در هنگام گرفتن تاج و تخت به ند استارک خیانت کرد و پس از آن به دستور پادشاه جافری براتیون توسط الیان پین گردن زده شد.

 

فصل دوم : هزاران نفر تلفات جنگ پنچ پادشاهی است که به عنوان یک دسیسه از سمت او آغاز شد.این تعداد به ده هزار نفر مردم عادی در نیز افزایش پیدا میکند.و تعداد زیادی از مردم که به دلیل کمبود مواد غذایی مرده اند.

 

فصل سوم : پس از آنکه متوجه شد که رز در حال جاسوسی برای واریس است، او را در اختیار جافری قرار داد تا او را شکنجه کند و او را بکشد.

 

فصل چهارم : او مغز متفکر مسمویت پادشاه جافری است.مدت کوتاه بعد از مرگ جافری ماموری که سانسا را برای او آورده بود یعنی سر دانتوس را می کشد.

 

* ابرین ذکر کرد که در گرگور کلگان (Gregor clegane) دو فرزند الیا و او را کشته است.در کتاب گرگور کلگان (Gregor clegane) اگان را در برابر دیدگان الیا میکشد و سپس به الیا تجاوز میکند و او را میکشد.ولی پرنسس رینیس (Princess Rhaenys) توسط آموری لورچ (Amory lorch) به ضرب 50 ضربه ای چاقو کشته می شود.در مجموعه تلویزیونی گویا این بیان شده است که مرگ دو فرزند الیا و او همگی بر گردن گرگور می باشد.

 

* اوبرین به تیریون اشاره میکند در طول سفرش به کسترلی راک اولین باری بوده است که از دورن خارج می شود.او به این اشاره میکند که در سفر به راک هیچ چیز آن از جمله " نه لهجه، نه غذا، نه آب هوای" آن را دوست داشته است.در رمان ذکر شده است که دونیش ها صحبت میکنند به زبان مشترک ( Common Tongue) وستروس صحبت میکند هر چند آنها داری لهجه دورنیش هستند.که از نیای خود رونین ها برداشت کردن.

 

* در این قسمت اولین باری است که دو برادر کلگان ها بدون زره پوش دیده میشود.کوه در این اپیزود فقط یک شلوار و یک چکمه بر تن دارد.تازی نیز بعد از درگیری با بیت ، در حالی که زخمی شده است تنها یک پیراهن بر تن دارد.تا به امروز این دو برادر کلگان بدون هیچ زره پوشی دیده نشده بودند.

 

* در کتاب راگ توسط بریان کشته می شود نه آریا

 

* برین و پادریک هرگز با یک دیگر پای داغ نمیخورند.

 

* داستان سفر اوبرین به کسترلی راک در زندان برای تیریون تعریف نمیشود.

 

* در کتاب زمانی که سانسا در حال ساختن قلعه برفی خود است، پیتر به او کمک میکند که جزئیات را بهتر بسازد.رابین نیز با عروسک خود آن را خراب میکند و باعث میشود که سانسا با او برخورد کند.

 

* زمانی که لیسا در حال تلاش برای پرت کردن سانسا از در ماه به بیرون است به مریلیون(Marillion) دستور میدهد که با صدای بالا شعر بخواند تا صدای جیغ های سانسا شنیده نشود.او بعدها برای مرگ لیسا سرزنش میشود.هر چند او در سریال در فصل اول به دستور جافری مسله شد.

 

* هنگامی که پیتر در حال آرام کردن لیسا در است او از عبارت " فقط کت" استفاده میکند و بعد لیسا را از دروازه ماه(Moon Door) پرتاب میکند، و نه از عبارت "خواهر تو".

 

* لیسا در هنگام سقوط فریاد نمیزند.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

* زمانی که لیسا در حال تلاش برای پرت کردن سانسا از در ماه به بیرون است به مریلیون(Marillion) دستور میدهد که با صدای بالا شعر بخواند تا صدای جیغ های سانسا شنیده نشود.او بعدها برای مرگ لیسا سرزنش میشود.هر چند او در سریال در فصل اول به دستور جافری مسله شد.

 

جدی با حذف مریلیون چطوری می خوان سقوط لایسا رو توجیه کنند. لرد های ویل که به این که لایسا سر خورد و افتاد قانع نمی شن. مگه این که حمله ی لرد های ویل رو کلا حذف کنند که داستان مسخره می شه.

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

* زمانی که لیسا در حال تلاش برای پرت کردن سانسا از در ماه به بیرون است به مریلیون(Marillion) دستور میدهد که با صدای بالا شعر بخواند تا صدای جیغ های سانسا شنیده نشود.او بعدها برای مرگ لیسا سرزنش میشود.هر چند او در سریال در فصل اول به دستور جافری مسله شد.

 

جدی با حذف مریلیون چطوری می خوان سقوط لایسا رو توجیه کنند. لرد های ویل که به این که لایسا سر خورد و افتاد قانع نمی شن. مگه این که حمله ی لرد های ویل رو کلا حذف کنند که داستان مسخره می شه.

 

نه حذفشون نمی کنن چون اسم یان برنزی و اون زنه تو لیست بازیگرای این فصل بود.

ولی احیانا اینا نباید تو فصل بعد ظاهر بشن؟

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

* زمانی که لیسا در حال تلاش برای پرت کردن سانسا از در ماه به بیرون است به مریلیون(Marillion) دستور میدهد که با صدای بالا شعر بخواند تا صدای جیغ های سانسا شنیده نشود.او بعدها برای مرگ لیسا سرزنش میشود.هر چند او در سریال در فصل اول به دستور جافری مسله شد.

 

جدی با حذف مریلیون چطوری می خوان سقوط لایسا رو توجیه کنند. لرد های ویل که به این که لایسا سر خورد و افتاد قانع نمی شن. مگه این که حمله ی لرد های ویل رو کلا حذف کنند که داستان مسخره می شه.

 

نه حذفشون نمی کنن چون اسم یان برنزی و اون زنه تو لیست بازیگرای این فصل بود.

ولی احیانا اینا نباید تو فصل بعد ظاهر بشن؟

 

امکانش وجود نداره استاد جان ، چون مریلیون تو سیزن اول وقتی میاد بارانداز پادشاه یه شعر در خصوص رابرت و سرسی میخونه، جافری بدش میاد بهش میگه کدوم دوست داری داشته باشی زبانت یا دست ؟ مریلیون میگه زبانم بعد جافری به ایلین پین دستور میده زبان مریلیون رو قطع کنه.

 

حالا به نظرت مریلیون بدون زبان چطوری میتونه بخونه ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منظور من این بود که یان برنزی و لین کوربرای و بقیه لردهای ویل رو حذف نمی کنن وگرنه ماریلیون که با ناکار شدنش تو فصل یک دیگه به طور کامل حذف شده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
منظور من این بود که یان برنزی و لین کوربرای و بقیه لردهای ویل رو حذف نمی کنن وگرنه ماریلیون که با ناکار شدنش تو فصل یک دیگه به طور کامل حذف شده.

 

آهان من منظورت بد فهمیدم فکر کردم ماریلیون زنده است ، با عرض پوزش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×