رفتن به مطلب
North Wolf

دیوار برندون و نمونه های واقعی ...

Recommended Posts

دیوار

The_Wall_from_the_south.jpg

دیوار برندون در حدود ۸۰۰۰ هزار سال قبل از اتفاقات کتاب نغمه به طول ۳۰۰ مایل و ارتفاع ۷۰۰ فوت توسط برندون معمار پس از شب طولانی به کمک غول ها و فرزندان ساخته شده است این دیوار عظیم تنها سد میان دنیای وستروس و آدرها است سدی ساخته شده از یخ که با داشتن جادویی کهن در درون خود از ورود موجودات جادویی همچون آدر ها جلوگیری میکند و البته برای هزاران سال از ورود مردم وحشی ساکن شمال وستروس به دنیای متمدن هفت پادشاهی نیز جلوگیری کرده است.

اما دیوار مارتین چند خواهر نیز در دنیای واقعی دارد در این مقاله به این چهار دیوار تاریخی و معروف اشاره خواهیم کرد.

 

۱- دیوار بزرگ چین

picture_of_great_wall_of_china.jpg

بزرگترین و طولانی ترین سازه تدافعی نظامی از لحاظ مدت زمان ساخت در جهان است . طول دیوار ۷۰۰۰ کیلومتر است که در شمال کشور چین وجود دارد ساخت دیوار از سال ۲۲۱ پیش از میلاد آغاز و تا اواسط قرن هفدهم میلادی ادامه داشته است. تمام حکمرانان و پادشاهان تاریخ چین برای جلوگیری از یورش مغول ها به سرزمین تحت فرمان خود به ساخت و نگهداری دیوار همت گماشتند اما در طول تاریخ بارها بخشهایی از دیوار فروریخت و سرزمین کهن چین مورد تاخت و تاز اقوام مغول قرار گرفت.

دیواری که اکنون قابل مشاهده است متعلق به سلسله مینگ (۱۳۴۸-۱۶۴۴ میلادی) میباشد که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دیوار چین معمولاً با آجرهای بزرگ و سنگ مستطیل شکل ساخته شده و در وسط آن خاک و خرده سنگ ریخته شده و ارتفاع آن ۱۰ متر است و پهنای دیوار برای عبور چهار اسب کافی است و در یک ردیف عرض آن ۴-۵ متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاحها مشکلی ایجاد نشود.

 

۲- دیوار گرگان

dfa912825d154162a6b7.jpg

دیوار بزرگ گرگان یا دیوار سرخ که در متون قدیمی با نام مار سرخ نیز نامیده‌ شده ‌است . دیواری تاریخی است که از کنار دریای مازندران در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوههای گیلداغ در شمال کلاله امتداد یافته است. امروزه تقریبا تمام دیوار از بین رفته است مگر بخشهایی که در طول زمان در زیر خاک مدفون شده است . دیوار گرگان پس از دیوار چین بزرگترین دیوار دفاعی جهان است. طول دیوار ۲۰۰ کیلومتر است .

 

بیشتر مورخان ساخت دیوار رو به انوشیروان ساسانی نسبت میدهند اما گردیزی در زین الاخبار آن رو به یزگرد اول و پایان ساختش رو به انوشیروان نسبت میدهد گفته های دیگری هم در مورد سازنده این دیوار نقل شده است. پادشاهان ساسانی که با امپراطوری روم شرقی جنگ های مداومی داشتند از سوی شمال نیز با تهدید قوم هون و دیگر اقوام شمالی روبرو بودند بنابراین دیوار می‌توانست محل رخنه این اقوام را به داخل ایران در فواصل کوهستان‌های قفقاز و خط ساحلی مازندران ببندد.

در مورد جنس این دیوار گفته های متفاوتی نقل شده است بلاذری جنس اون رو از سنگ و سرب ، ابن فقیه از آجر و آهک ، فردوسی از سنگ و گچ ، ثعالبی از مرمر (بخشی از اون) و نجیب بکران از خشت پخته میداند. بررسی‌های گروه باستان شناسان ایرانی و باستان شناسان دانشگاه‌های ادینبورگ و دورهام، نشان می‌دهد در ساخت این دیوار عظیم ده‌ها میلیون قالب آجر به کار رفته‌است آنان شواهدی از تعداد زیادی کوره و کارگاه ساخت آجر در طول دیوار و در فواصل نزدیک به آن یافته‌اند که نشان دهنده کارگاه صنعتی بسیار بزرگ برای احداث این دیوار بوده است .

طبق برآوردها۳۰ هزار سرباز می‌توانستند در طول دیوار مستقر شوند.

 

چون دیوار واسه حفاظت از اجدادم بوده چندتا عکس بیشتر میزارم

و اینکه من همیشه میگم ما گرگانی ها استارکی هستیم

اینم دیوارمون

r26cqx.jpg

DivareGorgan4.jpg

 

۳- دیوار هادریان

1607966_483.jpg

دیواری که توسط هادریان امپراطور روم در قرن دوم میلادی در شمال انگلستان امروزی ساخته شد تا مرزهای امپراطوری را در مقابل حملات قبایل سلتی محافظت کند . طول دیوار ۱۲۰ کیلومتر بوده و از رودخانه تاین در شرق انگلیس تا خور سالوی در غرب این کشور امتداد داشته است.

دیوار هادریان با توجه به مصالحی که برای ساخت آن در دسترس بوده در قسمت شرقی رودخانه که از سنگ استفاده شده دارای ۳ متر پهنا و ارتفاعی بین ۵ تا ۶ متر بوده و در قسمت غربی رودخانه که از کلوخ برای بنای آن استفاده شده ۶ متر پهنا و ۳٫۵ متر ارتفاع داشته است همچنین در طول دیوار، قلعه‌هایی کوچک با دو برج وجود داشته که برای نگهبانی و علامت دادن استفاده می‌شده است. امروزه نیز هنوز بخش‌هایی از این دیوار برجای مانده و در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بنا به گفته جورج مارتین نویسنده کتاب نغمه دیوار هادریان الهام بخش او برای وجود دیوار در دنیای وستروس بوده است.

 

4 - دیوار بزرگ کرواسی

126989_809.jpg

شهر استون در کرواسی بواسطه این دیوار سه و نیم مایلی محافظت می شود. این دیوار باستانی در قرن 15 میلادی و همزمان با کشمکش هایی که بر سر مرزهای این منطقه با امپراطوری عثمانی درگرفت، ساخته شد.

 

5 - دیوار بزرگ هند

126991_500.jpg

دومین دیوار طولانی جهان در هند واقع شده است و کامبلگار نام دارد. این دیوار در غرب ایالت راجستان در سال 1443 ساخته شده است. طول این دیوار 36 کیلومتر است. ساخت این دیوار یک قرن به طول انجامید و در قرن نوزدهم هم بزرگتر شد.

 

6 - دیوار برلین

126992_337.jpg

دیوار برلین جداکننده فیزیکی غرب برلین از شرق آلمان است، اما در واقع نماد جداسازی دموکراسی و کمونیسم در دوره جنگ سرد است. تخریب این دیوار که مثل ساخته شدنش در زمان کوتاهی انجام شده، درسراسر جهان جشن گرفته می شود.

 

7 - دیوارهای قسطنطنیه (ترکیه)

126993_677.jpg

مجموعه ای از دیوارهای سنگی است که روزگاری برای حفاظت از شهر قسطنطنیه (استانبول امروزی) ساخته شد. این دیوار سنگی زمانی ساخته شد که قسطنطنیه به عنوان پایتخت امپراطوری روم برگزیده شد. این دیوارها به دستور کنستانتین کبیر ساخته شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ولی خداییش دیوار ما(گرگان) خیلی نزدیک به دیوار برندونِ

از یه طرف دریا

 

منبع : وینترفل

ویرایش شده در توسط مهمان

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پست های نامربوط و نامناسب حذف شدن .

استفاده و ذکر مقالات با ذکر منبع در فروم بلامانع هستش مشروط به این که تو مقاله یا سایت منبع، تذکر داده نشده باشه که هر گونه استفاده حتی با ذکر منبع ممنوعه .

پست اول ویرایش و منبع مقاله اضافه شد .

از این پس منابع رو حتما ذکر کنید .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×