رفتن به مطلب
Manuel

چه کسی "نامه ی صورتی" را فرستاده است؟

Recommended Posts

یک سوال مهم میخوام از دوستانی که فکرمیکنن ملیساندر جان رو زنده میکنه و جان آزور آهایی میشه (که تعدادشون هم زیاده) بپرسم :ملیساندر چه طور میخواد جان رو برگردونه در حالی که جان هنوز این جهان رو ترک نکرده؟

 

جان یک اسکین چنجر و وارگ هست .کتاب سرنوشت ۳ تا اسکین چنجر رو تعریف کرده و حتی یک pov به وارامیر اختصاص داده هر سه اون ها بلافاصله بعد از مرگ به دنبال یک بدن جدید بودن . و هر سه هم در نهایت وارد بدن حیوانی که بهشون بیشترین نزدیکی روحی رو داشت شدن.

پس میشه حدس زد جان هم بلافاصله بعد از مرگ به دنبال گوست بگرده و وارد گوست بشه . همین طور میدونیم وارگی که جسم انسانیش میمیره و وارد گرگش میشه کم کم از روح انسانیش جدا میشه و تبدیل به همون گرگ میشه .

امید به زنده شدن جان به وسیله بوسه رولور به زنده شدن بریک دانداریون و کتلین به وسیله توروس برمیگرده . توروس میگه من فقط دعا میکنم و بوسه رو به بریک هدیه میکنم و رولور بریک رو از دنیای تاریکی به روشنایی برمیگردونه

ولی وضعیت جان خیلی متفاوته ؛ جان به دنیای تاریکی مرگ وارد نشده که رولور بتونه به روشنایی زندگی برش گردونه . جان هنوز وارد قلمرو رولور نشده و بیشتر به خدایان قدیم تعلق داره .

پس به نطر من ملیساندر شانسی برای برگردوندنش نداره .

 

همین هم نشون میده ملیساندر اون نامه رو ننوشته یا اگر نوشته دوباره مرتکب اشتباه بزرگی شده .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظرم منس ریدر نامه رو فرستاده

ما میدونیم که منس تئون رو فراری داد ولی خودش موند

بعد هم دو تا همراهانش برگشتن که کنار منس باشن و ازش محافظت کنن

ما میدونیم که منس قدرت زیادی داره ... میتونه راحت از پس 3 تاشون بربیاد

حالا تصور کنید ... منس و دو همراهش دارن مبارزه میکنن.. خبر به روس میرسه ... همون موقع خبر به لرد های شمالی هم میرسه ... آریا فرار کرده

لرد های شمالی که منتظرن شمشیر ها رو میکشن و شروع میکنن به قتل عام بولتون ها و فری ها

قری ها و بولتون ها سلاخی میشن و منس فعلا قدرت میگیره ... نامه رو مینویسه چو ن میدونه جان حتما میاد . در واقع با اینکار میخواد هم از استنیس انتقام بکیره هم به جان بگه که امنه اینطرف.

این دلیل اینکه تئون سر راهش به هیچ مانعی برنخورد رو هم توجیح میکنه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لیدی داستین نویسنده نامه صورتی:

 

برای اینکه بفهمیم چه کسی نامه صورتی رو نوشته اول باید دقت کنیم که ما با 3 تا نامه صورتی مواجه هستیم

اولین نامه به دست آشا گریجوی میرسه و همین نامه کلید حل معمای نویسنده اون هست.

در این نامه امضای لیدی داستین در کنار امضای رمزی بولتون هست. پس باید تصور کنیم که لیدی داستین متحد رمزی محسوب میشه. در حالیکه در فصل سوم ریک متوجه میشیم باربری داستین دشمن خونی رمزی هست. چون رمزی برادر خودش رو کشته، دمریک بولتون که بسیار مورد علاقه و توجه لیدی داستین بوده. و به همین خاطر از رمزی متنفره.

همین طور رمزی به پدرش میگه که اعتمادی به لیدی داستین نداره و ترجیه میده بکشش.

پس چرا باید این دو دشمن خونی نامه ای رو با هم امضا کنن؟

جواب مشخصه چون رمزی نامه رو ننوشته و روحش هم از قضیه خبر نداره.

ولی چرا لیدی داستین باید این کار رو بکنه و به آشا نامه ای بنویسه و تهدیدش کنه؟

جواب این هست که نامه های صورتی رمز نگاری شدن و برای مخاطب دیگه ای نوشته شدن، در واقع این نامه برای لیدی گلاور نوشته شده که اسیر آشا هست و هدفش هم اینه که به لیدی گلاور اطلاع بده به قلعه حمله میشه تا آماده باشه و جان سالم بدر ببره.

نامه هایی که برای جان فرستاده شدن هم رمز نویسی شده بودن و مخاطبشون ملیساندر بود نه جان.

در واقع اتحادی بین استنیس و لردهای شمال از جمله داستین و مندرلی شکل گرفته و نامه های صورتی شیوه ارتباط مخفیانه اونها هست بدون اینکه کسی از این اتحاد خبر دار بشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
kei1 » دوشنبه مرداد 27, 93 1:15 pm[/url]"]
Manuel » دوشنبه مرداد 27, 93 12:20 pm[/url]"]این نوشته ها از یکی از پست های westeros.org ترجمه شده و مواردی که گفتم توش هست؛

 

 

- به نظر میاد بعضی از Spearwifeها دختر های لرد های شمالی باشن و این باعث میشه که منس بتونه یک اهرم فشار برای متقاعد کردن این لرد ها داشته باشه. منس باهوشه و این Spearwifeها رو با اسم و مشخصا" انتخاب میکنه و میگه که اینا شناخته شده ن.

- به نظر میاد اون تونسته باشه تعدادی از لردها رو به کمک کردنش وادار کنه، در ازای آزاد کردن ِ آریای قلابی.

 

**

 

 

لینک خود تاپیک رو هم لطف می کنی بذاری؟

 

چجوری اسپیر وایف ها دختر لرد های شمال اند؟

بعد چجوری بعنوان اهرم فشار ازشون استفاده خواهد شد؟

 

 

بازم به نظرم مشکلاتی داره این تئوری.

اگه این که دختترشون باشن درست باشه خودش اهرم فشاره دیگه شما دخترتو بگیرن و به عنکان مثلا گروگان استفادهکنن اهرم فشار نیست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Manuel » دوشنبه مرداد 27, 93 11:20 am[/url]"]این نوشته ها از یکی از پست های westeros.org ترجمه شده و مواردی که گفتم توش هست؛

 

**

منس نویسنده ی نامه ست و به نظر میاد تمام فری ها و بولتون ها رو از بین برده و البته لرد های شمالی به دنبال قرار دادن یه استارک توی وینترفل هستن؛

<> قبل از فرار تیان، منس تعدادی از لردهای شمال رو راضی به کرده تا از نقشه ش پشتیبانی کنن

 

- منس بیش از اندازه متقاعد کننده ست. اون تونست وحشی های اونور دیوار رو راضی کنه تا بهش بپیوندند. تونست از زیر تیغ عدالت ِ استنیس خودش رو نجات بده و همینطور جان نگاه مثبتی داره به منس و از اون خوشش میاد.

- به نظر میاد بعضی از Spearwifeها دختر های لرد های شمالی باشن و این باعث میشه که منس بتونه یک اهرم فشار برای متقاعد کردن این لرد ها داشته باشه. منس باهوشه و این Spearwifeها رو با اسم و مشخصا" انتخاب میکنه و میگه که اینا شناخته شده ن.

- به نظر میاد اون تونسته باشه تعدادی از لردها رو به کمک کردنش وادار کنه، در ازای آزاد کردن ِ آریای قلابی.

- فکر میکنم Hooden Man از افراد ِ Mors هست. نه خود ِ Mors چون در چپتر سمپل، تیان اون رو جور دیگه ای توصیف میکنه و احتمالا از دیده بان های Roose Ryswell هست که میگه میرن برای دیده بانی و برنمیگردن. فکر میکنم هودِد من اونجاست تا با Who*resbane هماهنگ کنه و بگه که Mors بیرونه از وینترفل منتظره. به نظر من هودِد من از طریق نردبانی که یکی از Spearwifeها گذاشته رفت و آمد میکنه.

- لردهای شمالی در هنگام بازجویی تیان با فری ها خصومت دارند. مخصوصا" بانو داستین و راجر ریسول با اینکه قبلا" منطقی برخورد میکردن ولی میبینیم که تهاجمی رفتار میکنن. اما نکته ی قابل تامل تر ، فضا و جو سرسرای اصلی قبل از فراره. بولتون ها عصبانی و پر از ترس هستند در حالی که Roger Ryswell و Harwood Stout دارن میخندن و جک تعریف میکنن.

 

<> ما میدونیم که منس کسی که میدونه آریای قلابی هست رو به همراه تیان و به کمک دو Spearwife فراری میده. سوال اینه که چرا؟!

-منس میدونه آریایی که اونجاست قلابیه. اما تیان فکر میکنه اون احمقه و داره دختر اشتباهی رو نجات میده و مدام هم در چپتر فرار از این مسئله یاد میکنه. با این حال منس مثل تیان میدونه که اریا تنها چیزیه که لرد های شمال رو به فری/بولتون پیوند داده و اونا نگه داشته. بدون ِ آریا، ادعای بولتون ها بر وینترفل پشیزی نمیارزه. بقیه ی لرد های شمال هم اینو میدونن، چون با توجه به حساسیتی که روی چشم هست در این کتاب ( رجوع شود به زومی که تیریون به چشم های ایگان میکنه ) ، قاعدتا چشم های Jayne مورد توجه قرار گرفته که با آریا فرق میکنه. همه میدونن که آریا واقعی نیست. ولی با اینحال کسی حرکتی نمیکنه که پوستشو بکنن. با تمام این وجود منس میدونه که لردهای شمالی تا وقتی آریا ازاد نشه، ازش پشتیبانی نمیکنن. اگه نقشه عملی نشه، این منسه که پوستشو میکنن، اگرم عملی بشه، شمالیها میتونن انتقامشو بگیرن.

- Freyna رو با طناب میفرسته و به نظر میاد دختر Mors باشه. Freyna بزرگ و احمقه که هر دو از مشخصه های Umber هاست. رسیدن مُرس به دخترش میتونه امتیاز بزرگی برای آمبرها و لردهای شمال باشه.

- این فرار چند تا کار رو انجام میده. ادعای بولتون ها بر وینترفل از بین میره و هیچ اتحادی رو نمیتونن با استارک ها مدعی بشن و این هرج و مرج باعث میشه بولتون ها نتونن شمال رو نگه دارن.

<> منس از هرج و مرج بوجود اومده بخاطر کشته شدن ِ Aenys Frey و همینطور فرار ِ آریای قلابی استفاده خواهد کرد تا بتونه بولتون ها و فری ها رو قافلگیر کنه.

- وقتی که تیان به همراه Spearwife ها داره از سرسرای اصلی خارج میشه تا آریا رو نجات بده، منس در فاصله ی خوبی از بولتون ها برای حمله قرار داره؛ روی میز بلند.

- ما میدونیم که منس یه جنگجوی قابله و میتونه کامل از پس خودش بر بیاد. منس به خودش اعتماد داره و به درستی هم این اعتماد درش به وجود اومده. رمسی هر چقدر هم تلاش کنه نمیتونه از پس منس قدرتمند بر بیاد.

- مزیت قافلگیری، و همینطور اتحاد سرّی افراد Who*resbane، Rywell، Stout، Manderly و Hornwood و احتمال افراد ِ Locke، وجود داره.

- سه تا از Spearwifeها دارن برمیگردن سمت سرسرای اصلی تا به منس کمک کنن.

- فکر میکنم خبر مرگ Aenys و همینطور فرار Jayne در یک زمان میرسه به سرسرای بزرگ و باعث ایجاد هرج و مرج عظیمی میشه. منس در اون حین به روس و رمسی حمله میکنه و لردهای شمال به بولتون ها و فری ها حمله میکنن و انتقامشون رو میگیرن. یه رِد ودینگ ِ کوچیک.

- در بیرون از سرسرا، در حیاط وینترفل افراد مندرلی بقیه ی افراد فری رو منتظر گرفتن دستورات حمله هستن مورد عنایت قرار میدن.

- نه بولتونی مونده، نه فریی، و منس میمونه و نیروهای لرد های شمالی.

<> منس و لرد های شمال نامه ی صورتی رو نوشتن؛

 

- اونها اطلاعات لازم برای نوشتن این نامه رو دارن.

- اونها انگیزه ی این کارو دارن. منس ارتش ِ مردم آزادشو میخواد، پسرشو میخواد، خواهرزنشو میخواد. منس و لردهای شمال برای استفاده علیه استنیس به گروگان احتیاج دارن. تمام لردهای شمال به وضوح اعلام کردن که استنیس رو به عنوان پادشاه نمیخوان. داشتن ِ زن، دختر و جادوگرش، اهرم فشار خوبی برای اینه که استنیس رو تسلیم کنن، اگه که استنیس بتونه توی اون برف زنده بمونه. و همینطور منس کینه ی شدیدی نسبت به استنیس داره: لشکرش له شده، به اسارت گرفته شده و مدت مدیدی ازش بازجویی شده، پسرش رو ازش گرفتن، مردمش رو در قفس گذاشتن، و احتمالا هم تهدید شده که زنده زنده سوزونده میشه.

- نویسنده ی نامه خیالش از اومدن ِ جان راحته. چرا که وقتی رمسی و روس و بولتون ها مرده باشن، نیازی به ترسیدن از اسارت ِ آزاد شده های وینترفل وجود نداره.

- برخی از لردهای شمال جان را در وینترفل میخواهند. یا به دلیل خرافات، یا به عنوان برنامه ی بکاپشون و یا نوعی انتقام ( انتقام لیدی داستین از کتلین با قرار دادن ِ یک حرام زاده ی غیر ِ Tully در وینترفل که میتونه براش یک عقده گشایی باشه )

 

<> این موارد، چیزهایی که قابل درک نبودن رو توجیه میکنه:

- که چطور تیان و جِین تونستن از دیوارهای وینترفل بپرن پایین و بلافاصله هم توسط Mors پیدا بشن. او میدونسته که اونا قراره از دروازه بپرن پایین.

- که چطور اونا توسط Mors سوالپیچ میشن و مرس میفهمه که قراره دروازه ی اصلی باز بشه و لبخندی میزنه چون میدونه که Frey ها در دامش خواهند افتاد و با بانکدار براووسی دیدار کنه و بهش بگه چه خبره و بفرستتش پیش استنیس بدون اینکه بانکدار به دام Frey ها، نیروهای بولتون بیافته. یادمون نره که Tycho توسط 6 تا آهن زاده و 2 تا "هدیه" ( ریک و جِین ) که مناسب اسبسواری نبودن، مجبور خواهد شد که کُند حرکت کنه. چطور ممکنه اگه بولتون ها و فری ها در حال سلاخی شدن نیستن، بتونن از دست سگها و نیروهای بولتون و همینطور فری فرار کنن؟

-

این موارد توجیه میکنه که چطور در سمپل تیان خبری از جنگ و مبارزه نیست. اگه که بیرون دیوارهای وینترفل بین نیروهای فری و Crowsfood درگیری وجود داشت، استنیس از Tycho خبرش رو میشنید و بعدش از تیان میپرسید در این باره. همینطور اگر جنگی در بیرون دیوارهای وینترفل در حال رخ دادن بود، امکان زنده موندن ِ مُرس به دلیل داشتن گروه تعلیم ندیده ش زیاد نبود.

 

- ما میبینیم که با توجه به متن ِ نامه، نامه از طرف منسی که داره فرار میکنه و ناچار و بدبخته نیست. از طرف منسی پیروزه که لردهای شمال پشتیبانشن و میخوان استنیس رو به زانو در بیارن و یک استارک رو در وینترفل مستقر کنن.

- این موارد هودِد من رو هم توجیه میکنه ، و توضیح میده که اون موقعی که یِلو دیک میمیره یکی از دیده بان ها گم میشه و استبل فرو میریرزه و ...

**

این مقاله از نظرمن مورد قوبل ترین تئوریه و همه چیرو به درستی توضیح میده حتی اگه این هم درست نباشه و مارتین چیزی مخالف با تمام تئوری ها بنویسه باز مطمئنم به این نزدیک خواهد بود اون تئوری که مندرلی ها و استنیس فری هارو داغون میکنن خیلی بی پایه و اساسه تو جنگ ها هر طرف چندتا قاصد و خبر رسون میفرستن به میدون جنگ که هر اتفاق مهمی تو میدان جنگ افتاد بیان و بگن .با این حساب چطوری میشه مندرلی ها بگن استانیس رو داغون کردیم و قاصد ها خبر بیارن که ارتشش پابرجاست اونوقت یعنی بولتون ها شک نمیکنن؟بعد قنل عام بولتون ها وفری و افتادن وینترفل به دیت منس و لردهای شمالی احتمالا چند روز بعد جان سرمیرسه زن و وارد وینترفل میشه با وجود اینکه دیگه جان اومده ولردهای شمالی خواهانشن ارتش استانیس هم متعلق به جان میشه احتمالا جان استانیس رو به عنوان شاه به حق و متحدش قبول کنه و استانیس هم جان رو مشروع کنه و جان حمایتش کنه که استانیس اول کسترلی راک رو بگیره وبعد هم کینگز لندیگ رو اینطوری هم هر سه نفر به خواسته هاشون میرسن هم منس هم جان هم استانیس.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

توی کتاب چندین بار جان با خودش فکر میکنه که آیا منس به خاطر نجات آریا رفته یا کار دیگه ای داشته؟

به نظر میرسه نامه های قبلی همه با خون نوشته شدند و علاوه بر رمزی امضای ۴ نفر دیگه هم  پای نامه بوده ولی در این مورد آخر چیزی ذکر نمیشه

به علاوه ملیساندر از جان می خواد که بعد از دریافت نامه به سراغ اون بره ولی جان این کار رو نمیکنه

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×