رفتن به مطلب
جورامون

سیستم جدید تالارهای گفتگو

Recommended Posts

با سلام

همونطور که در خبر سایت مشاهده کردید، تغییرات زیادی در مجموعه وستروس صورت گرفته. جهت طولانی نشدن مطلب در اینجا فقط موارد مرتبط با تالار رو بیان میکنم. برای توضیحات بیشتر خبر سایت رو مشاهده کنید:

https://westeros.ir/westeros-is-coming-again

با توجه به محدودیت های سیستم phpbb و رابط کاربری قدیمی اون تصمیم به تغییر سیستم تالارها به IPS گرفتیم. همونطور که میبینید سیستم جدید بسیار شکیل تر و مدرن تر هست و امکانات بیشتری داره و در مجموع تجربه بهتری رو برای بحث و گفتگو ارائه میده.

 

  • فروم دارای سیستم اعلامیه های داخلی هست، اگر کسی به مطلب شما پاسخی بده یا نقل قولی از شما بکنه به شما اطلاع داده میشه تا بتونید راحت تر پیگیری کنید. همچنین اگه موضوعی( یا تالاری) رو دنبال کرده باشید هر پست جدید( یا موضوع جدید)ی که اونجا زده بشه به شما اطلاع داده میشه تا با خبر بشید. سیستم اعلامیه ها خیلی مفصله و میتونید از طریق صفحه تنظیمات اعلامیه ها اونو به نحو دلخواه خودتون تنظیم کنید.
     
  • سیستم قابلیت منشن کردن افراد رو داره. برای اینکار کافیه کاراکتر @ رو وارد کنید و در ادامه چند کاراکتر از نام کاربری شخص مورد نظر رو بزنید تا لیست پیشنهادات باز بشه و انتخابش کنید. با اینکار برای شخص مرود نظر اعلامیه ای صادر میشه تا از منشن کردن شما باخبر بشه(مگر اینکه در تنظیمات اعلامیه ها این مورد رو غیر فعال کرده باشه).
    مثال: @جورامون

     
  • ارجاع دادن به سایر مطالب تالار بسیار راحته. کافیه شما لینک مربوط به اون موضوع یا نوشته رو کپی کنید و سیستم فروم به صورت خودکار پیشنمایشی از اون رو در پست شما نشون میده.

پیشنمایش موضوع:

پیشنمایش پست:

  • همچنین موقع نوشتن پست ها به راحتی میتونید تنها بخشی از سایر پستها رو نقل قول کنید. کافیه اون بخش از پست مورد نظر رو انتخاب کنید و دکمه شناور نقل قول برای شما نمایش داده میشه.
     
  • فروم قابلیت ایجاد کارگروه های مجزا داره که به تدریج توسط افراد علاقه مند ایجاد میشه. برای مثال کارگروه نویسندگان ویکی برای همکاری و هماهنگی نویسندگان ویکی ایجاد شده. در ادامه هم میتونه کارگروه های جدید با پیشنهادات شما ایجاد بشه.(https://westeros.ir/forums/index.php?/clubs/)
     
  • متاسفانه برخی چیزها به دلیل عدم تطابق سیستم قدیم و جدید از بین رفته. برای مثال فیلد تاریخ تولد یا خاندان ها و .. رو دوباره باید توی پروفایلتون ادیت کنید. همچنین امتیازات سیستم تشکر قبلی با سیستم پسندیدن فعلی هماهنگ نبود و آمار تشکر های قبلی حذف شده و سیستم جدید از امروز و از صفر شروع به کار میکنه.
     
  • سیستم پیغام های خصوصی هم دچار تغییراتی شده و از این به بعد پاسخ به یک پیغام در همون رشته پیغام قابل پیگیری هست و مثل گذشته پراکنده نیست.
     
  • قسمت فعالیت ها دارای جریان های پیش فرض هست. برای مثال لیست تمام مطالبی که شما دنبال میکنید، یا همه مطالبی که شما ایجاد کرده اید و ... . امکان ایجاد جریان های شخصی هم برای شما فراهم هست و گزینه های فراوانی داره. برای مثال میتونید جریانی طراحی کنید که تمام پستهای جدید در سه تالار دلخواه شما رو نمایش بده.
     
  • امکان دنبال کردن کاربران وجود داره. اگر کاربری رو دنبال کنید هر مطلبی که اون کاربر در تالار بذاره برای شما اطلاعیه ارسال میشه. همچین امکان نادیده گرفتن کاربران هم وجود داره. اگر به هر دلیلی نمیخواید مطالب شخص خاصی رو ببینید میتونید اون کاربر رو نادیده بگیرید.
     
  • همزمان با این تغییرات رویه تالار هم تغییر پیدا کرده و دیگه نیازی به تایید موضوعات جدید نیست اما دقت کنید که موضوعی که ارسال میکنید تکراری نباشه و با تالاری که توش ارسال میکنید ارتباط معنایی داشته باشه، در غیر این صورت ناظران چاره ای جز انتقال، ادغام و یا حذف موضوع ندارن.

علاوه بر اینها تغییرات ریز و درشت زیادی وجود داره که بیان تک تکشون از حوصله خارجه. من صرفا موارد بزرگ و چیزهایی که در کاربرد روزمره باهاش مواجه میشید رو بیان کردم.

همچنین با توجه به اینکه تازه تغییرات انجام شده ممکنه که ایراداتی وجود داشته باشه. هر نوع ایرادی در عملکرد و یا ظاهر تالار میبینید به من اطلاع بدید تا تصحیح کنم.

با تشکر از همه ?

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نکته دیگه اینکه آواتار بیشتر دوستان حذف شده. تمام آواتارهای فروم قبلی در فایل زیر هست. اگه تمایل داشتید میتونید مال خودتون رو پیدا کنید و دوباره آپلود کنید.

upload.zip

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×