خانه > اخبار > اخبار کتاب > هر آن‌چه که درباره‌ی «خون و آتش»، دنباله‌ی کتاب «آتش و خون» جُرج آر.آر. مارتین می‌دانیم.

هر آن‌چه که درباره‌ی «خون و آتش»، دنباله‌ی کتاب «آتش و خون» جُرج آر.آر. مارتین می‌دانیم.

مارتین در حال حاضر مشغول نوشتن دنباله‌ای برای کتاب تاریخ خاندان تارگرین، یعنی «آتش و خون» است. بیایید هر چیزی که درباره‌ی این کتاب می‌دانیم را مرور کنیم.

بیشتر خوانندگان وقتی نام جُرج آر.آر. مارتین را می‌شنوند، کتابی که به ذهنشان می‌آید «بادهای زمستان» است؛ ششمین رمان از مجموعه‌ی فانتزی «نغمه‌ی یخ و آتش» که مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشند. مارتین ۱۳ سال است که روی «بادهای زمستان» کار می‌کند و در این مدت برای طرفداران این ژانر به یک افسانه تبدیل شده است.

اما «بادهای زمستان» تنها کتابی نیست که مارتین روی آن کار می‌کند. او بارها تأکید کرده که «بادها» همچنان تمرکز اصلی او در زمینه‌ی نوشتن کتاب است، اما در کنار آن، او روی دنباله‌ای برای «آتش و خون» نیز کار می‌کند؛ کتابی که تاریخ خاندان تارگرین را روایت می‌کند و بخشی از آن منبع اقتباس سریال «خاندان اژدها» از شبکه‌ی HBO می‌باشد.

مارتین در یکی از پست‌های اخیر وبلاگ خود درباره‌ی «خون و آتش» صحبت کرده و به سال گذشته‌ای که پشت سر گذاشته اشاره کرده است. او نوشت:

نوشتن برایم سخت بود، و اگرچه صفحات جدیدی را برای هر دو کتاب «بادهای زمستان» و «خون و آتش» (دنباله‌ی «آتش و خون»، بخش دوم تاریخ خاندان تارگرین) نوشتم، [ولی] دوست داشتم خیلی بیشتر بنویسم.

«خون و آتش» کدام بخش‌های تاریخ وستروس را پوشش می‌دهد؟

ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ فهمیدیم که مارتین قصد دارد کتاب تاریخ خاندان تارگرین خود را، که از روی شوخی آن را «GRRMarillion» (اشاره‌ای به کتاب «سیلماریلیون» از جی.آر.آر. تالکین) می‌نامد، به دو جلد مجزا تقسیم کند. در آن زمان، مارتین در وبلاگ خود درباره‌ی برنامه‌هایش برای این دوگانه نوشته بود و توضیح داده بود که «آتش و خون» عمدتاً نوشته شده و تاریخ وستروس از فتح اگان تا پایان نیابت سلطنت پادشاه پسر اگان سوم (قاتل اژدهایان) را پوشش می‌دهد.

او همچنین گفته بود:

جلد دوم که تاریخ را از دوران اگان سوم تا شورش رابرت ادامه می‌دهد، عمدتاً نوشته نشده است و چند سال دیگر زمان می‌برد.

این بدان معناست که «خون و آتش» حدود ۱۵۰ سال از تاریخ وستروس را پوشش خواهد داد؛ تقریباً همان مقدار زمانی که «آتش و خون» پوشش می‌دهد. در این دوره، ۱۰ پادشاه تارگرین حکومت می‌کردند، از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای مانند بیلور مقدس، اگان نالایق، دیرون دوم (که برای اولین بار دورن را به هفت پادشاهی ملحق کرد)، اگان نامحتمل (اگ)، و البته، ایریس تارگرین، پادشاه دیوانه. داستان‌های «دانک و اگ» مارتین که در حال حاضر در سریال «شوالیه‌ای از هفت پادشاهی» شبکه‌ی HBO اقتباس می‌شود، در همین دوره اتفاق می‌افتند. همچنین هر دو شورش بلک‌فایر، بیماری بهار کبیر، آتش‌سوزی سامرهال، آغاز شورش رابرت و بسیاری از رویدادهای مهم دیگر تاریخ قلمرو در این دوره رخ داده‌اند. به عبارت دیگر، مطالب جذاب زیادی وجود دارد که در «خون و آتش» پوشش داده خواهد شد.

یکی دیگر از تنها اطلاعات دقیقی که درباره‌ی «خون و آتش» داریم، در یکی دیگر از پست‌های وبلاگ مارتین در اوایل امسال ارائه شده است. در آنجا، مارتین درباره‌ی تعداد پاهای اژدهای نشان خانوادگی تارگرین‌ها در سریال «خاندان اژدها» HBO شکایت کرده و اشاره کرده بود که خوانندگان در دنباله‌ی «آتش و خون» بیشتر درباره‌ی پیوند بین اژدهایان و سوارانشان خواهند آموخت. او نوشته بود:

آن‌ها با انسان‌ها پیوند می‌خورند… برخی انسان‌ها… و این‌که چرا و چگونه این اتفاق می‌افتد، و چگونه به وجود آمدند، در «بادهای زمستان» و «رؤیای بهار» و کمی هم در «خون و آتش» به‌تفصیل بیشتر فاش خواهد شد.

او افزوده بود:

سپتون بارث بیشتر آن را درست فهمیده بود.

بارث شخصیتی تاریخی بود که در «آتش و خون» ظاهر شد؛ دوستی وفادار به پادشاه جهریس صلح‌جو که مطالعاتش درباره‌ی اژدهایان و علوم غیبی او را در سراسر قلمرو مشهور کرد (و در نهایت، بدنام شد، وقتی که پادشاه بعدی آن‌ها را کفرآمیز اعلام کرد).

در حال حاضر، بهترین منبع برای آگاهی از بسیاری از این رویدادها، کتاب «دنیای یخ و آتش» است؛ کتابی که مارتین در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد که بنیان‌گذاران سایت Westeros.org، الیو ام. گارسیا جونیور و لیندا آنتونسون، در نوشتن آن کمک کرده بودند. اما «دنیای یخ و آتش» تنها یک دید کلی از ماجراها ارائه می‌دهد. اگر روند کتاب «آتش و خون» چیزی را نشان دهد، این است که «خون و آتش» همه‌ی این رویدادهای مهم را به‌طور مفصل بیان خواهد کرد و اطلاعات زیادی درباره‌ی شخصیت‌های تاریخی مختلف ارائه خواهد کرد که هفت پادشاهی را به شکلی که در زمان «ترانه‌ی یخ و آتش» دیدیم، شکل دادند.

تاریخ انتشار «خون و آتش» چه زمانی است؟

ممکن است بپرسید چه زمانی می‌توانید این کتاب را بخوانید. متأسفانه، اگر طرفدار آثار مارتین بوده‌اید، این جواب نباید برایتان تعجب‌آور باشد: در حال حاضر هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای «خون و آتش» وجود ندارد. مارتین همچنان در حال کار بر روی این کتاب است، همان‌طور که در پست وبلاگ خود در آگوست ۲۰۲۴ ذکر کرده بود.

مارتین همچنین گفته که قصد ندارد «خون و آتش» را تا قبل از انتشار «بادهای زمستان» منتشر کند، همان‌طور که در پست وبلاگ سال ۲۰۲۲ خود این موضوع را تأیید کرد. او نوشته بود:

این اولین جلد از دو جلد است. جلد دوم بعداً خواهد آمد… [اما] نه تا زمانی که «بادها» وزیده باشند.

بنابراین در حال حاضر، بهتر است انتظار زیادی برای «خون و آتش» نداشته باشید. پس از «بادهای زمستان»، هر وقت که منتشر شود، شاید بتوانیم تمام رازهای سال‌های پایانی حکومت خاندان تارگرین را کشف کنیم. تا آن زمان، همچنان منتظر خواهیم ماند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*