خانه > اخبار > اخبار سریال > آیا هلینا می‌داند که ایموند قصد کشتن اگان را داشت؟ پرسش‌ هلینا چه معنایی دارد؟

آیا هلینا می‌داند که ایموند قصد کشتن اگان را داشت؟ پرسش‌ هلینا چه معنایی دارد؟



در اپیزود پنجم فصل دومِ خاندان اژدها، هلینا تارگرین از ایموند سؤال مبهمی می‌پرسد، انگار که می‌داند چه اتفاقی افتاده‌است. در اپیزود قبلی دیدیم که جداسازی سبزها و سیاهان به مرگ‌بارترین نتیجه‌ای که تاکنون دیدیم، منجر شده. وقتی که اژدهایان در روکس‌رست با یک‌دیگر نبرد می‌کنند، در آن‌جا ایموند به برادر بزرگش- اگان دوم- خیانت کرده، او را به آتش می‌کشد و اگان و اژدهایش سقوط می‌کنند.

اپیزود پنجم نتیجه‌ی این تصمیم را به نمایش می‌گذارد. جایی که می‌بینیم ایموند قدرت‌مند‌تر می‌شود، در حالی که برادرش شدیداً زخمی شده و روی تخت افتاده است.

این اپیزود آلیسنت های‌تاور، مادر ایموند و اگان، را هم دارد که این دو را کنار هم قرار داده تا بفهمد  در نبرد چه اتفاقی افتاده است. حینی که آلیسنت از منطق خود برای فهمیدن انگیزه‌های ایموند استفاده می‌کند، به‌نظر می‌رسد که هلینا تارگرین هم شرایط را درک می‌کند. حرف‌های هلینا همیشه چندلایه بوده و معمولاً نتیجه‌ی محتمل را پیش‌بینی می‌کند. فیا‌ سابان اجرای درخشانی را میان بازیگرانِ خاندان اژدها به عنوان یک ملکه‌ی شایسته و بی‌آزار دارد و در اپیزود پنجم همچنان می‌درخشد.

سؤال هلینا: «آیا به بهاش می‌ارزید؟»، اشاره به این دارد که هلینا می‌داند ایموند قصد جانِ اگان را کرده بود.

طبق معمول، حرف‌های هلینا غیر مستقیم هستند، اما در این مورد به‌ نظر می‌رسد که حداقل می‌داند چه اتفاقی میان دو برادرش افتاده است. البته که او در نبرد روکس‌رست حضور نداشته، اما بسیاری از ادعاهایش برگرفته از حس و شهودش هستند، نه منطق. هلینا به‌ نظر نمی‌رسد برای شوهرش که  جزغاله روی تخت افتاده، ابراز تأسف و ناراحتی‌ داشته باشد. او بیشتر در مورد احساسات ایموند نسبت به این قضیه کنجکاو است.

هلینا چه‌طور راجع‌ به ایموند می‌دانست و این چه معنایی می‌توانست داشته باشد؟

در کل رویاهای هلینا منبع اصلی دانسته‌هایش هستند. او می‌توانست نبرد روکس‌رست را در  تصویر محوی از خوابش ببیند. هرچند که پرسیدنِ «آیا به بهاش می‌ارزید؟» معنی دیگری را هم در بر دارد. این‌که برای کاری که ایموند انجام داده، بهایی وجود دارد. این بها می‌تواند از دست دادنِ جانش و یا اخلاقیاتش باشد. اما ایموند خود را در موقعیتِ مرگ نمی‌بیند و به‌ نظر نمی‌رسد که بخواهد خود را درگیر اخلاقیاتِ پشت اعمالش کند، به‌ خصوص در مورد اگان.

انگار در فصل دومِ خاندان اژدها، اشاره‌ای به این هست که هلینا تاج را بار مسئولیت هولناکی می‌داند. برخی بینندگان این تئوری را دارند که در صحنه‌ی پنیر و خون، او جهیریسِ خردسال را رها کرد، زیرا نمی‌توانست ببیند پسر خودش روی تخت آهنین نشسته؛ تختی وحشتناک که برای یک بچه‌ی بی‌گناه نمی‌خواستش.

حالا که ایموند در قدرت است، «بها» می‌تواند به این اشاره داشته باشد که او باید مسئولیت و بار حکمرانی را متحمل شود.

در حال حاضر این‌ها گمانه‌زنی هستند. هیچ پاسخ درست و مشخصی به حرف‌های هلینا نیست‌.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*