خانه > اخبار > اخبار سریال > چگونه جُرج آر.آر. مارتین در سریال موفق Dark Winds شبکه‌ی AMC مشارکت کرد؟

چگونه جُرج آر.آر. مارتین در سریال موفق Dark Winds شبکه‌ی AMC مشارکت کرد؟

سریال Dark Winds شبکه‌ی AMC اکنون در نتفلیکس قرار دارد و دو تن از تهیه‌کنندگان اجرایی آن چهره‌های برجسته‌ای چون جُرج آر.آر. مارتین و رابرت رِدفورد هستند. اما این دو چهره‌ی بزرگ چگونه به این سریال پیوستند؟

سریال Dark Winds یک تریلر جنایی روان‌شناختی از شبکه‌ی AMC است (دو فصل اول آن اکنون در نتفلیکس در دسترس است) و بر اساس رمان‌های نوشته‌شده توسط تونی هیلرمن فقید ساخته شده است. این رمان‌ها در مناطق مسکونی نژاد ناواهو در آریزونا، نیومکزیکو و یوتا رخ می‌دهند و سریال نیز دارای اعضای بومی در تیم سازندگان، نویسندگان، بازیگران و کارگردانان است.

با این حال، دو نام بزرگ حاضر در این پروژه، دو چهره‌ی معروف هالیوودی هستند: بازیگر و کارگردان رابرت ردفورد و جُرج آر.آر. مارتین، نویسنده‌ی مجموعه‌ی «نغمه یخ و آتش». در حالی که هر دو از افراد باسابقه در صنعت سرگرمی هستند، معمولاً در پروژه‌های کاملاً متفاوتی مشارکت می‌کنند.

چگونه جرج آر.آر. مارتین و رابرت ردفورد درگیر Dark Winds شدند؟

مارتین در اواخر دهه‌ی ۷۰ میلادی به نیومکزیکو نقل مکان کرد و در نهایت با هیلرمن آشنا شد. طبق گزارش جیمز هیبرد از هالیوود ریپورتر، این دو نویسنده، دوستان خوبی شدند. مارتین عاشق آثار هیلرمن شد و شباهت‌هایی بین این داستان‌ها و نوع کتاب‌های فانتزی که خودش می‌نوشت، دید و به فرهنگ و معنویت ملت ناواهو که در کتاب‌ها برجسته شده بود، علاقه‌مند شد.

رِدفورد نیز عاشق این کتاب‌ها شد و در سال ۱۹۸۶ حقوق سینمایی آن‌ها را خریداری کرد. برای دهه‌ها، ردفورد تلاش کرد تا طرح‌های مختلفی را برای به تصویر کشیدن این کتاب‌ها به روی پرده ببرد، اما پروژه‌هایی که درباره‌ی بومیان آمریکا بودند به‌سختی تأیید می‌شدند. طی سال‌ها، چندین تلاش برای تبدیل برخی از این کتاب‌ها به فیلم انجام شد، اما بودجه‌ها برای دستیابی به کیفیت مد نظر ردفورد و تیمش کافی نبودند.

در سال ۲۰۱۵، ردفورد، مارتین را که هرگز او را ندیده بود، به جلسه‌ای با کریس آیر، کارگردان بومی دعوت کرد. ردفورد می‌دانست که مارتین طرفدار این کتاب‌ها و دوست هیلرمن است و فکر می‌کرد نفوذ او در هالیوود می‌تواند به تحقق پروژه کمک کند. مارتین نیز با خوشحالی به این پروژه پیوست.

شبکه‌ی HBO ابتدا توسعه‌ی سریال Dark Winds را آغاز کرد، اما با وجود حضور مارتین در شبکه به دلیل موفقیت مجموعه‌ی «بازی تاج و تخت»، تصمیم گرفت آن را به تولید نرساند. HBO به آن‌ها اجازه داد سریال را به شبکه‌های دیگر پیشنهاد دهند و در نهایت AMC تصمیم به ساخت آن گرفت.

اکنون دو فصل از سریال پخش شده و در حال حاضر در نتفلیکس استریم می‌شود و احتمالاً به این طریق، این درام فوق‌العاده را به مخاطبان بیشتری معرفی می‌کند. فصل سوم نیز فیلم‌برداری شده و پس از اتمام مراحل تولید پخش خواهد شد. طبق گزارش خبرگزاری Native News Online سریال Dark Winds در بین ۱۰ سریال برتر نتفلیکس قرار دارد و فصل اول آن در هفته‌ی اول انتشار ۱۰ میلیون ساعت تماشا شده است.

در مصاحبه‌ای با ربکا کیگان از هالیوود ریپورتر، مارتین توضیح داد که چرا فکر می‌کرد ساخت Dark Winds اهمیت دارد:

در برخی جنبه‌ها، این‌ها معماهای کلاسیک هستند. فردی مرده پیدا می‌شود و کارآگاهان باید بفهمند چه کسی این کار را انجام داده است. اما مهم‌ترین نکته محیط و اتمسفر این داستان‌ها بود. اگر به بخش غربی نیومکزیکو بروید که محل سکونت ناواهو در آن‌جاست، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که ممکن است تا یک ساعت هیچ ماشینی نبینید و می‌توانید تا بی‌نهایت در همه‌ی جهات نگاه کنید. این‌جا دنیای دیگری‌ست و تونی شما را به آن دنیا و به فرهنگ ناواهو و فرهنگ دیگر قبایل سرخ‌پوست آن منطقه می‌برد. برخی از معماها جو لیپهورن را به سمت قبیله‌ی زونی یا هوپی یا سرخ‌پوستان تاوس می‌برد، همه‌ی آن‌ها دارای رسوم کاملاً متفاوتی هستند. آن‌ها به اندازه‌ی تفاوت سوئدی‌ها با ایتالیایی‌ها با هم متفاوتند. تونی این جهان را به شکلی زنده و واقعی ترسیم کرده بود.

تهیه‌کنندگان کار بزرگی در انتقال این کتاب‌ها از ورق به صفحه‌ی نمایش انجام داده‌اند. هر دو به مخاطبان نگاهی به فرهنگ ناواهو و جایگاه ویژه‌ای که این قوم در دهه‌ی ۷۰ میلادی داشتند، ارائه می‌دهند. مارتین و ردفورد باید به مشارکت خود در این برنامه، که به گروهی از افراد پرداخته می‌شود که به ندرت در هالیوود دیده می‌شوند، افتخار کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*