خانه > مقالات > چگونه شرکت «Rodeo FX» به سیلوروینگ، مون‌دنسر و سایر اژدهایانِ «خاندان اژدها» زندگی بخشید؟

چگونه شرکت «Rodeo FX» به سیلوروینگ، مون‌دنسر و سایر اژدهایانِ «خاندان اژدها» زندگی بخشید؟

مون‌دنسر

مارتین پلتیه، یکی از اعضای تیم Rodeo FX، درباره‌ی شخصیت بخشیدن به اژدهایان، سخت‌ترین صحنه‌ها برای انیمیشن‌سازی، و جلوه‌های ویژه‌ای که حتی متوجه آن‌ها نمی‌شوید، صحبت می‌کند.

سایراکس

وقتی شروع به تماشای سریالی به نام «خاندان اژدها» می‌کنید، طبیعتاً انتظار دارید که صحنه‌های خوبی از اژدهایان ببینید. خوشبختانه، این سریال در این زمینه کم نمی‌گذارد. نه تنها تعداد زیادی اژدها وجود دارد که می‌توان از وجودشان لذت برد، بلکه هر کدام از آنها شخصیت خاص خود را دارند و توسط تیم متخصص Rodeo FX با جزئیات بسیاری به تصویر کشیده شده‌اند. صحنه‌ی نبرد اژدها در مقابل اژدها در قسمت چهارم از فصل دوم با نام «اژدهای سرخ و طلایی»، بهترین صحنه در نوع خود است که تاکنون روی صفحه‌ی نمایش به تصویر درآمده است. چه کسی می‌تواند با این رقابت کند؟

نبرد روکزرست

مارتین پلتیه در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Collider درباره‌ی چگونگی ساخت چنین صحنه‌هایی صحبت کرد. انیمیشن‌سازی اژدهایان کاری پیچیده است، زیرا هیچ موجودی در دنیای ما، مانند آن‌ها وجود ندارد. Rodeo FX از خفاش‌ها و اژدهای کومودو برای الهام گرفتن استفاده می‌کند، اما وی می‌گوید:

«این موجودات، مقیاسی که ما به دنبال آن بودیم را ندارند.»

با این حال، آن‌ها موفق شدند. جالب است بدانید که سخت‌ترین صحنه‌ی اژدها برای انیمیشن‌سازی، صحنه‌ای بود که کمتر به چشم آمد؛ صحنه‌ای که بیلا تارگرین با اژدهایش، مون‌دنسر، به سِر کریستون کول حمله کرد و آن‌ها را به داخل جنگل برد. ظاهراً این صحنه از نظر فنی «به مراتب»، چالش‌برانگیزترین صحنه بود؛ عمدتاً به دلیل نورپردازی. پلتیه توضیح داد:

«ما تغییرات نوری عظیمی داشتیم، به طوری که از یک شات کاملاً ابری، به یک روز آفتابی با پس زمینه‌ی نورانی می‌رفتید.»

برای اینکه این صحنه طبیعی به نظر برسد، آن‌ها مجبور شدند کل آسمان را [با جلوه‌های ویژه] جایگزین کنند.

بیلا تارگرین سوار بر مون‌دنسر به کریستون کول و همراهانش حمله می‌کند.

یکی از جزئیات جالب این بود که پلتیه و تیمش سرعت پرواز مون‌دنسر را در این صحنه محاسبه کردند؛ ظاهراً سرعت او ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت بود، که بسیار سریع به نظر می‌رسد. بیلا باید واقعاً عینک ایمنی به چشم می‌زد. یا شاید هم نه، زیرا تیم بعد از انیمیشن‌سازی صحنه‌ی تعقیب کریستون کول و سربازانش در نزدیکی زمین، برخی تنظیمات را انجام داد. پلتیه گفت:

«سرعت ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت وقتی به زمین نزدیک بودیم، چندان منطقی به نظر نمی‌رسید.»

بنابراین آنها سرعت را کم کردند تا صحنه طبیعی‌تر به نظر برسد.

تیم به شخصیت اژدهایان هم فکر کرده بود. آن‌ها مون‌دنسر را به‌عنوان «نوعی شخصیت گستاخ، بی‌پروا و تهاجمی» با حرکات سریع‌تر و تیزتر تصور کردند. از طرف دیگر، اژدهایی مسن‌تر مانند سیلوروینگ که در اواخر فصل در صحنه‌ی «کشتار سرخ» معرفی می‌شود، قرار بود که «بی‌باک، بسیار قوی، در عین حال ظریف و واقعاً باهوش» جلوه کند.

اُلف سوار بر سیلوروینگ

اگرچه اژدهایان، ستاره‌های نمایش هستند، اما Rodeo FX کارهای محیطی زیادی هم انجام می‌دهد که کمتر به چشم می‌آید؛ از جمله تغییرات ظریف در ظاهر «قلعه‌ی سرخ» در فصل دوم. پلتیه ترجیح می‌دهد که این تغییرات زیاد به چشم نیایند؛ اگر متوجه شوید که یک محیط ساختگی است، یعنی تیم کار خود را به درستی انجام نداده است. پلتیه گفت:

«شما می‌خواهید که این کارها کاملاً از زیر رادار عبور کنند. جلوه‌های ویژه برای حمایت از داستان وجود دارند، اما در نهایت، ما به هیچ وجه قهرمان داستان نیستیم… اگر بتوانیم کاری کنیم که احساس شود یک صحنه مثل یک شات پهپاد فیلم‌برداری شده، پس کارمان را به‌خوبی انجام داده‌ایم.»

می‌توانید منظور او را با تماشای ویدیوی جلوه‌های ویژه Rodeo FX برای سریال «خاندان اژدها» متوجه شوید:

وقتی که «خاندان اژدها» برای فصل سوم بازگردد، می‌توان انتظار جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌تری را داشت. اما متأسفانه، احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ خبری از آن نخواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*