خانه > اخبار > اخبار سریال > فصل دوم «حلقه‌های قدرت» کاری را انجام داد که «خاندان اژدها» نتوانست.

فصل دوم «حلقه‌های قدرت» کاری را انجام داد که «خاندان اژدها» نتوانست.

هشدار لو رفتن داستان فصل دوم خاندان اژدها و فصل دوم حلقه‌های قدرت

فصل دوم «حلقه‌های قدرت»، جواهر برنامه‌های پاییزی پرایم ویدئو، پس از هشت هفته هیجان و جلوه‌های بصری خیره‌کننده به پایان رسید. با این حال، فصل دوم «حلقه‌های قدرت» یکی از نکات برجسته‌ی غیرمنتظره‌ی سال ۲۰۲۴ بوده است و موفقیت این سریال به‌طور طبیعی با دیگر سریال بزرگ فانتزی امسال یعنی «خاندان اژدها» مقایسه می‌شود.

از زمانی که هر دو سریال در سال ۲۰۲۲ پخش شدند، پرایم ویدئو و مکس برای تصاحب تاج پادشاهی استریم رقابت کرده‌اند و سعی دارند بر چشم‌انداز تلویزیونی که اخیراً به‌دست سریال‌های فانتزی اداره می‌شود، سلطه پیدا کنند. همچنین، با توجه به پخش فصل دوم هر دو سریال در سال جاری، ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نبوده، اما اعتباری که به هر کدام از این سریال‌ها تعلق می‌گیرد، به‌تدریج تغییر کرده است. در حالی که میزان رضایت کلی «خاندان اژدها» هنوز بیشتر از واکنش‌های سرد «حلقه‌های قدرت» در میان طرفداران است، بازگشت مخاطبان به وستروس با مشکلاتی نظیر سرعت کند داستان و طرحی آشفته مواجه شد که حتی مورد انتقاد جرج آر.آر. مارتین قرار گرفت. از سوی دیگر، فصل دوم «حلقه‌های قدرت» کاری را انجام می‌دهد که «خاندان اژدها» نتوانست.

فصل دوم «حلقه‌های قدرت» ادامه‌دهنده‌ی قدرت روایی فصل اول است.

در هر دو مورد، «حلقه‌های قدرت» و «خاندان اژدها» فصل اول خود را با نقطه‌ی اوجی شدیداً دراماتیک به پایان می‌رسانند. در «خاندان اژدها»، مرگ لوسریس ولاریون (الیوت گریهولت) رینیرا تارگرین (اما دآرسی) را وادار می‌کند که با نگاهی خشمگین به بینندگان، نیت شوم خود را نشان دهد؛ در حالی که در «حلقه‌های قدرت»، افشای هویت سائورون (چارلی ویکرز) در قسمت هشتم فصل اول، سایه‌ای فزاینده بر گالادریل (مورفید کلارک) و سایر مردم سرزمین میانه می‌اندازد. تفاوت اصلی این دو سریال در نحوه‌ی واکنش به این تحولات دراماتیک نهفته است. فصل دوم «خاندان اژدها» در نهایت از درگیری اصلی خود عقب‌نشینی می‌کند. در حالی که «حلقه‌های قدرت» ظهور مجدد سائورون را می‌پذیرد و فصل دومی رضایت‌بخش ارائه می‌دهد.

بزرگ‌ترین مشکل تماشای فصل دوم «خاندان اژدها» این است که باید دائماً منتظر نبردها و درگیری‌هایی باشید که به نظر می‌رسد هیچ‌گاه رخ نمی‌دهند. رینیرا در چند قسمت ابتدایی فصل هنوز تلاش می‌کند با آلیسنت (اولیویا کوک) صلح کند، به‌جای آن‌که خشمی را که به نظر می‌رسید به بینندگان وعده داده شده بود، بپذیرد. در مقابل، «حلقه‌های قدرت» از تصمیم اصلی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و فصل دوم، فریب‌های خوش‌ظاهر سائورون در قالب آَناتار را به نمایش می‌گذارد و در عین حال صحنه‌های مبارزه‌ای فراوانی با انت‌ها و ارواح بارو ارائه می‌دهد و در نهایت با حمله‌ی حماسی به ارگیون به اوج می‌رسد. در نتیجه، این اقتباس تالکین به تدریج جذاب‌تر می‌شود و به یک پایان‌بندی ارزشمند دست می‌یابد؛ در حالی که پایان فصل دوم «خاندان اژدها» با همان وعده‌ی درگیری‌های آینده که در پایان فصل اول داده شده بود، به پایان می‌رسد.

فصل دوم «حلقه‌های قدرت» تعادل بهتری در جهان‌سازی خود نسبت به «خاندان اژدها» دارد.

علاوه بر ادامه دادن جایی که فصل اول متوقف شد، فصل دوم «حلقه‌های قدرت» نیز محیط گسترده خود را بهتر از «خاندان اژدها» مدیریت می‌کند. به‌عنوان اقتباس‌هایی از دنیاهای پیچیده فانتزی، هر دو سریال در به تصویر کشیدن قلمروهای پهناور سرزمین میانه و پادشاهی‌های وستروس و اسوس کار سختی در پیش دارند، اما فصل دوم «حلقه‌های قدرت» با زیرشاخه‌های جالب خود بهتر از پس نمایش گستره‌ی آثار تالکین برمی‌آید. ماجراجویی‌های آروندیر (ایسمائل کروز کوردووا) و ایسیلدور (ماکسیم بالدری) در پلارگیر فساد نومه‌نور را تکمیل می‌کنند تا بخش‌های عمیق‌تری از داستان تالکین را به نمایش بگذارند که هر دو داستان را به پیش می‌برد. در حالی که توقف دیمون (مت اسمیت) در هرن‌هال و وقت‌گذرانی رینا (فیبی کمپبل) در ویل، فصل دوم «خاندان اژدها» را به توقف می‌کشاند.

البته «حلقه‌های قدرت» نیز در این فصل بدون ایراد نیست و برخی از خطوط داستانی آن خسته‌کننده شده‌اند. به‌ویژه، نقش هارفوت‌ها در این سریال و سفرشان در رون، حرکت یک فصل پرشتاب را کند کرده است. اما تعامل غریبه (دانیل ویمَن) با تام بامبادیل دلنشین (روی کینیر)، روحیه و جادوی موسیقیایی مورد نیاز را به فصل دوم می‌بخشد. به‌طور کلی، این فصل نسیمی تازه و خونین در مقایسه با «خاندان اژدها» است و تراژدی کلبریمبور (چارلز ادواردز) و بازگشت هیجان‌انگیز سائورون را در قالب هشت قسمت به نمایش می‌گذارد تا دنباله‌ای را ارائه دهد که واقعاً برتری را از آن خود کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*