پرش به محتوا

خاندان تارگرین: تفاوت میان نسخه‌ها

خط ۵۸: خط ۵۸:
{{مقاله اصلی|رقص اژدهایان}}
{{مقاله اصلی|رقص اژدهایان}}


پس از مرگ جیهیریس در سال 103 پس از ورود اگان ، نوه او [[ویسریس تارگرین اول|ویسریس اول]] (Viserys I) به پادشاهی رسید. ویسریس پادشاه خوبی بود، و تنها اشتباه او ازدواج دومش بود؛ چرا که او دختر بزرگش شاهدخت [[رینیرا تارگرین|رینیرا]] (Rhaenyra) را وارث خود ساخته بود، اما فرمانده گارد پادشاهی، سر [[کریستون کول]] (Ser Criston Cole) بر خلاف خواسته او، پسرش [[اگان دوم]] (Aegon II) را که از همسر دومش بود به پادشاهی رساند، و از این رو او سر کریستون «شاه ساز» (the Kingmaker) لقب گرفت. در نتیجه بین رینیرا و اگان دوم نبردی برای جانشینی روی داد که [[رقص اژدهایان]] (Dance of the Dragons) نام گرفت. این نبرد از سال 129 تا 131 به طول انجامید و طی آن هر دو مدعی پادشاهی، تعدادی از اعضای شاخه های کوچک تر خاندان تارگرین و همچنین بسیاری از اژدهایانشان کشته شدند. [[اگان سوم]] (Aegon III) پسر رینیرا، پس از پایان جنگ بر تخت آهنین نشست؛ و در زمان او آخرین اژدها جان باخت، و از این رو او «بلای جان اژدها» لقب گرفت. از دست رفتن مرکب های جنگی برجسته آنان و همچنین مرگ بسیاری از اعضای این خانواده، سلطه تارگرین ها بر هفت پادشاهی را به شدت تضعیف کرد.
پس از مرگ جیهیریس در سال 103 پس از ورود اگان، نوه‌ی او [[ویسریس تارگرین اول|ویسریس اول]] (Viserys I) به پادشاهی رسید. ویسریس پادشاه خوبی بود، و تنها اشتباه او ازدواج دومش بود، چرا که او دختر بزرگش شاهدخت [[رینیرا تارگرین|رینیرا]] (Rhaenyra) را وارث خود ساخته بود، اما فرمانده گارد پادشاهی، سر [[کریستون کول]] (Ser Criston Cole) بر خلاف خواسته‌ی او، پسرش [[اگان دوم]] (Aegon II) را که از همسر دومش بود به پادشاهی رساند، و از این رو او سر کریستون «شاه ساز» (the Kingmaker) لقب گرفت. در نتیجه، بین رینیرا و اگان دوم نبردی برای جانشینی روی داد که [[رقص اژدهایان]] (Dance of the Dragons) نام گرفت. این نبرد از سال 129 تا 131 به طول انجامید و طی آن هر دو مدعی پادشاهی، تعدادی از اعضای شاخه‌های کوچک تر خاندان تارگرین و همچنین بسیاری از اژدهایانشان کشته شدند. [[اگان سوم]] (Aegon III) پسر رینیرا، پس از پایان جنگ بر تخت آهنین نشست، و در زمان او آخرین اژدها جان باخت، و از این رو او «بلای جان اژدها» لقب گرفت. از دست رفتن مرکب های جنگی برجسته‌ی آنان و همچنین مرگ بسیاری از اعضای این خانواده، سلطه‌ی تارگرین ها بر هفت پادشاهی را به شدت تضعیف کرد.


پس از رقص اژدهایان، خاندان تارگرین شکل اصلاح شده ای از توارث ذکور را به اجرا گذاشت، که طبق آن مدعیان زن را در خط وراثت تاج و تخت پس از همه مدعیان مرد قرار می داد، حتی آنان که در شاخه های جانبی خاندان قرار داشتند.
پس از رقص اژدهایان، خاندان تارگرین شکل اصلاح شده‌ای از توارث ذکور را به اجرا گذاشت، که طبق آن مدعیان زن را در خط وراثت تاج و تخت پس از همه‌ی مدعیان مرد قرار می داد، حتی آنان که در شاخه های جانبی خاندان قرار داشتند.


===الحاق دورن===
===الحاق دورن===
۵۳۷

ویرایش