خانه > مقالات > ظهور کرکتر های با ابهت در دنیایی بی رحم، نگاهی به پنج شخصیت کاریزماتیک در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت!

ظهور کرکتر های با ابهت در دنیایی بی رحم، نگاهی به پنج شخصیت کاریزماتیک در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت!

بازی تاج و تخت نسبت به سایر مجموعه های تلویزیونی همیشه توانسته به خوبی از بازیگرانی استفاده کند که حس خاص دنیای اطراف خودرا به مخاطب انتقال بدهند. کرکتر هایی که گاه ممکن است در قامت یک شخصیت مثبت یا منفی قرار گیرد اما دلایلی باعث میشود که وی جذبه و ابهت خاصی از خود به نمایش بگذارد و بیننده را جذب کند. امرزو قصد داریم تا به معرفی پنج شخصیت پرجذبه یا به اصطلاح «کاریزماتیک» در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت بپردازیم که هرکدام به شکلی متفاوت در این موضوع سهیم هستند. باما همراه باشید.

روس بولتون

برخلاف سایر لردهای شمالی که ظاهری خشک و شخصیتی خشن از خود نشان میدهند وی آرام اما مرموز بود،کرکتری که همیشه منافع را بر احساسات شخصی اش ترجیح میدهد و حتی برای به دست آوردن قدرت مجبور میشود به پادشاه خود خیانت کند. روس بولتون اگرچه در دسته کرکتر های منفی قرار میگیرد اما به جرات وی را میتوان یکی از با ابهت ترین لرد های شمالی ارزیابی کرد مخصوصا زمانی که به شمال بازمیگردد و باری دیگر اکثر خاندان های شمالی را متحد میکند. روس از جمله مغز های استراتژی شمالی محسوب میشود که با سنجیدن اوضاع به دور از عجله تصمیم میگیرد،تصمیم هایی که تا کنون بارها وی و خاندانش را نجات داده. بزرگترین خصوصیت شخصی روس را میتوان صدای جذابش توصیف کرد که البته آنرا مدیون بازیگری بی نقص مایکل مک‌الاتون هستیم.

جیمی لنیستر

عهد شکن یا شاه کش، فرقی نمیکند چه اسمی برایش انتخاب کنیم زیرا نمیتوان از جذابیت مثال زدنی وی در بازی تاج و تخت چشم پوشید. هرچند وی ابتدا در قامت یک انتاگونیست ظاهر میشود اما با مرور زمان و پس از چند فصل بالاخره شاهد یک تغییر شخصیتی شایسته برای وی هستیم. گویی با یک کرکتری روبرو هستیم که پس از اشتباهات گذشته خود حال سعی میکند به نحوی آنها را جبران کند. جیمی پس از فصل سوم و زمانی که درمقابل برین اصل ماجرای پادشاه دیوانه را بازگو میکند میتوانیم در یک نتیجه گیری کامل عمل وی را کاملا درست ارزیابی کنیم که برای نجات هزاران نفر تصمیم میگیرد تا به پادشاه خود خیانت کند و درهمین حال یک حس متقابل بین کرکتر-مخاطب به وجود می‌آید.

جاکن هگار

مطمئنا وی را میتوان مرموز ترین کرکتر کل سریال دانست. شخصیتی که با حضور مرموز خود در فصل دوم و مواجه شدنش با آریا سوالاتی زیاد در ذهن مخاطب ایجاد میکند. جدا از آنکه وی را میتوان مربی حقیقی آریا برای تبدیل شدن به یک بی چهره ارزیابی کرد جاکن به عنوان یکی از حرفه ای ترین قاتل ها نیز شناخته میشود که در فصل دوم به راحتی شاهد این قضیه بودیم. کرکتر مرموزی که احتمال حضورش در فصل پایانی نیز اوج گرفته و نباید از این موضوع گذشت که درحال حاضر وی یکی از جذاب ترین شخصیت های مجموعه نیز محسوب میشود. شخصیت مرموز جاکن درکنار سایر عوامل باعث شده تا وی جز کاریزماتیک ترین شخصیت های سریال و حتی در میان سایر آثار تلویزیونی قرار گیرد.

راب استارک

گرگ جوان هرچند در کتاب شخصیتی نسبتا پرخاشگر و ساده از خود نشان میدهد اما دلیلی قانع کننده بر ادامه این روند در مجموعه تلویزیونی نیست! به لطف ریچارد مدن راب استارک تبدیل به یکی از کاریزماتیک ترین کرکتر های سری شده که از همان اوایل میتوانیم شاهد رشد این قضیه باشیم. راب علاوه بر ظاهر با ابهت خود شخصیتی آرام و مغزی نظامی محسوب میشود که به راحتی قدرت تایوین را زیر سوال میبرد. همین موضوع باعث میشود تا وی از سوی پرچمداران خود پادشاه شمال نام گیرد و در نهایت به خانه لنیستر ها یعنی وسترلندز برسد. راب نسبت به جان اسنو از شخصیتی سنگین تر بهره میبرد که در ظاهر نسبت به وی در هر زمینه ای بهتر است و همین موضوع باعث میشود که برخلاف سایر مدعی عا در نبرد پنج پادشاهی به بهترین شکل عمل کند که درنهایت تایوین از نبرد مستقیم با وی دست بکشد و مجبور شود از راهی دیگر وی را زمینگیر کند. هرچند وی کشته شد اما حتی با گذشت چهار فصل بازهم از وی به عنوان یکی از کاریزماتیک و محبوب ترین کرکتر های سری قرار میگیرد.

تایوین لنیستر

شیر پیر کسترلی راک، کسی که باری دیگر توانست قدرت را به خاندان لنیستر برگرداند و در دوران اریس تارگرین کشور را در بهترین وضعیت نگه دارد. تایوین لنیستر از آنجایی در صدر لیست قرار میگیرد که برخلاف سایر شخصیت های سری همیشه به بهترین شکل ممکن اهداف خودش را پیگیری میکند. تایوین برخلاف سنش از ظاهری مخوف و اخلاقی جدی اما درعین حال جذاب بهره میبرد که باعث شده تمام وستروس از وی به عنوان «قدرت واقعی» یاد کنند. شاید بزرگترین نکته ای که باعث جذابیت این کرکتر شده بازی فوق العاده چارلز دنس باشد که کرکتری همانند تایوین لنیستر را بسیار جذاب تر نسبت به کتاب ها به نمایش میگذارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*