خانه > مقالات > درهم شکستن وحشیان ایسوسی مقابل منظم‌ترین ارتش‌ها، نگاهی به سه ارتش در دنیای مارتین که احتمالاً بتوانند دوتراکی‌ها را شکست دهند!

درهم شکستن وحشیان ایسوسی مقابل منظم‌ترین ارتش‌ها، نگاهی به سه ارتش در دنیای مارتین که احتمالاً بتوانند دوتراکی‌ها را شکست دهند!

بالآخره پس از انتظاری طولانی از چگونگی نبرد قوای دنریس با لنیسترها توانستیم در اپیزود «غنائم جنگی» به خواسته‌ی مورد نظرمان برسیم. نبردی که در آن به راحتی توانستیم یک نتیجه‌ی کلی از آن برداشت کنیم و تمام آن در جمله‌ی رابرت براتیون فقید خلاصه می‌شود: تنها یک احمق در دشت باز با دوتراکی‌ها روبرو می‌شود! اما در این میان وستروس و ایسوس کاملاً دست بسته باقی نمی‌ماند و هنوز هم ارتش‌هایی را در اختیار دارند که از لحاظ آمادگی و تجهیزات در سطح فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند. امروز با معرفی سه ارتش که احتمالاً بتوانند قوای دوتراکی را در شرایطی خاص شکست دهند همراهتان خواهیم بود.

شوالیه‌های ویل

اگر قرار باشد قوی‌ترین شوالیه‌های سازماندهی شده وستروس که توانایی دفاع از سرزمین خود را درمقابل هر سپاهی داشته باشند نام ببریم بدون شک شوالیه‌های ویل مد نظرمان خواهد بود. ویل سابقه‌ای طولانی در دفاع موفق از سرزمین‌های خود دارد که از یک سو موقعیت جغرافیایی و از سویی دیگر نیروهای آموزش دیده را می‌توان دلیل این موضوع دانست. درطول نبرد فتح قوای دریایی آرن از محدود ارتش‌هایی بود که توانست در مقابل سپاهیان تارگرین به پیروزی برسد و تا حدودی روند فتوحات اگان را مختل کند. اما در سریال زمانی با اوج قدرت شوالیه‌های ویل روبرو می‌شویم که در نبرد حرامزادگان به راحتی موفق می‌شوند نتیجه جنگ را تغییر دهند. موضوعی که در فصل‌های گذشته نیز بیلیش به آن اعتراف می‌کند که شوالیه‌های ویل برخلاف لنیسترها توانایی نبرد در هر شرایطی را دارند. با توجه به مهارت بالای آن‌ها در نبرد احتمال می‌رود بتوانند در مقابل دوتراکی‌ها و حتی در فضای باز به پیروزی برسند البته در صورتی که تعدادی برابر با آن‌ها داشته باشند.

دورن و قوای مارتل

درطول نبرد فتح تنها یک منطقه توانست درمقابل اگان ایستادگی کند. خاندانی که برخلاف سایر پادشاهان وستروسی از تجهیرات و حتی نفرات کمتری بهرمند بودند اما درنهایت توانستند تمامی تهدیدات از سوی تارگرین هارا خنثی کنند زیرا بالآخره جنگ‌های چریکی در وستروس مورد استفاده قرار گرفت. مارتل‌ها خیلی زود توانستند با این روش که شامل (قلعه را رها کن و پنهان شو) می‌شد نیروهای اگان و خواهرانش را در دورن فلج کند تا در نهایت آن‌ها از ادامه حمله منصرف شدند. هرچند سال‌ها بعد با ازدواج سلطنتی این دو خاندان مجدداً صلح کردند و دورن تبدیل به هفتمین قلمروی اگان شد اما همواره از مجموعه نبردهای دورن به عنوان تنها نماد موثر ایستادگی درمقابل اگان فاتح یاد می‌شود. حال می‌توان قوای دورن را دومین ارتشی قلمداد کرد که احتمالاً بتوانند در نبرد چریکی مقابل دوتراکی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند.

انسالیدها

هرچند دو مورد بالا تنها تئوری‌هایی اثبات نشده قلمداد می‌شود اما پیروزی انسالیدها بر قوای دوتراکی حقیقتی غیرقابل‌انکار است. سال‌ها پیش در نبرد Qohor حدود ۲۵۰۰۰ دوتراکی در مقابل ۳۰۰۰ انسالید قرار گرفتند و در کمال تعجب نبرد با پیروزی قوای انسالید و مرگ ۱۷۰۰۰ دوتراکی به پایان رسید! انسالیدها در میدان نبرد از نظمی خارق‌العاده برخوردار هستند و در مبارزات تن به تن نیز نسبت به حریف خود شرایط بهتری دارند که البته سلاح مخصوصشان در این موضوع نقشی جدی دارد. برخلاف شوالیه‌های ویل یا سپاه مارتل انسالیدها از کمترین حس انسانی برخوردار هستند و همین موضوع درکنار آموزش‌های طاقت فرسایشان باعث می‌شود تا بتوانند به راحتی هر ارتشی را شکست دهند. همواره می‌توان انسالیدها را تنها ارتشی قلمداد کرد که حتی در شرایطی نابرابر نیز می‌توانند دوتراکی‌ها را شکست دهند.

۱ دیدگاه

  1. خواهش میکنم تعداد ارتش هایی که خاندانهای بزرگ می توانن جمع اوری کنند صحبت کنید و همینطور از خاندان های تاور تعداد ارتش خاندان ارن رو هم بگین با تشکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*