خانه > مقالات > از غم‌انگیزترین سکانس‌ها تا حماسی‌ترین نبردها، نگاهی به تمام انتظارات منتقدین و مخاطب‌ها از فصل هشتم سری!

از غم‌انگیزترین سکانس‌ها تا حماسی‌ترین نبردها، نگاهی به تمام انتظارات منتقدین و مخاطب‌ها از فصل هشتم سری!

همان‌طور که می‌دانید فصل هفتم سری هرچند در بخش داستانی بسیار سریع‌تر از گذشته پیش رفت اما این فرصت را برای سازندگان به وجود آورد تا نسبت به فصل ششم یک خروجی بهتر ارائه دهند. سریالی که حال تقریباً به یک سال از زمان پخش آخرین اپیزودش می‌رسد و در این مدت علاوه بر به پایان رسیدن فیلمبرداری، بازیگران همگی به یک نکته تأکید می‌کنند. عظیم‌تر بودن سریال بیش از هر زمان دیگر. امروز باهم تمامی احتمالات درمورد نکات مثبت فصل پایانی سریال را مرور خواهیم کرد که چه دلایلی باعث می‌شود فصل پایانی بازی تاج و تخت، سریال را به عنوان یک «شاهکار» در لیست نگه دارد. باما همراه باشید.

ادامه‌ی تمرکز بر روی خلق نبردهایی با استاندارد بالا

شاید بزرگ‌ترین نکته‌ای که سریال بازی تاج و تخت را از سایر آثار فانتزی-قرون وسطایی متمایز می‌کند نبردهای با کیفیتی‌ست که از فصل ششم شاهد اوج‌گیری فنی آن‌ها هستیم. نبردهایی که بیشتر بار هیجانی مجموعه را بر دوش می‌کشند و از طرفی آینده‌ی داستانی را تا حدودی تغییر می‌دهند. فصل هشتم سری هرچند تنها شش اپیزود دارد اما با توجه به طولانی بودن آن‌ها و صد البته افزایش قابل توجه بودجه‌ی سازندگان می‌توان انتظار چند نبرد با کیفیت را داشت که همانند «نبرد حرامزادگان» بازهم منتقدین را به تحسین وا دارد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که کارگردان‌های چنین اپیزودهایی در فصل هشتم بیش از گذشته حضور دارند که از این بابت می‌توان با خیال آسوده انتظار سکانس‌هایی فوق العاده از نبردها را داشت، نبردهایی که در دنیای سینمایی نیز شاید تنها سزاوار مقایسه با شاهکارهایی همچون ارباب حلقه‌ها باشد.

پایانی در شأن کرکترهای اصلی

خوشبختانه مارتین در خلق شخصیت‌های دنیای خود سنگ تمام گذاشته. شخصیت‌هایی که گاه منفی و گاه مثبت فرقی نمی‌کند زیرا تمام آن‌ها به بهترین شکل ممکن مخاطب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و البته به هیچ‌وجه نمی‌توان از بازی فوق‌العاده بازیگران نیز گذشت. حال پس از هشت سال، پایانی درخور شخصیت‌های اصلی کم‌ترین موضوعی‌ست که باعث جذابیت پایان‌بندی می‌شود. همان‌طور که شخصیت‌هایی همانند ند و راب سال‌ها از مرگشان می‌گذرد اما با توجه به نوع به‌یادماندنی مرگ‌شان باز هم در یاد مخاطبین باقی مانده‌اند. البته این به معنای مرگ کرکترهای اصلی نیست بلکه در صورتی که آن‌ها واقعاً سهم خود را در سریال بپردازند با یک اوج‌گیری فوق‌العاده روبرو خواهیم بود.

عدم سطحی‌نگری به موضوعات مهم

اگر به یاد داشته باشید یکی از موضوعات جدی سه فصل ابتدایی مجموعه نبردهای «پنج پادشاهی» محسوب می‌شد که تقریباً تمام جذابیت فصل‌های ابتدایی را شامل می‌شد. متأسفانه سازندگان تنها با پرداختن به نبرد بلک‌واتر آن‌هم به صورت محدود عملاً پرونده‌ی نبردهای پنج پادشاهی را به بدترین شکل ممکن بستند. در فصل هفتم نیز حمله به هایگاردن و کسترلی‌راک چنگی به دل نمی‌زند که هرکدام به نوعی به جذابیت فوق‌العاده سری لطمه می‌زنند و از طرفی برخی وقایع مهم نیز به کلی نادیده گرفته می۶شود. اگر تیم سازندگان توانسته باشند این مشکل را در فصل پایانی سریال رفع کنند پس می‌توان انتظار داشت که سریال طوفانی‌تر از گذشته در آسمان سریال‌های جذاب بدرخشد.

ادامه‌ی روند «دیدارهای جذاب» در اپیزود ابتدایی

هرچند که فصل هشتم قرار است پایانی شکوهمند بر یک افسانه‌ی عظیم باشد اما در این میان بازهم برخی از شخصیت‌های مهم سری باید پس از گذشت هشت سال با یکدیگر روبرو شوند که محبوب‌ترین آنها دیدار مجدد آریا و جان یا جیمی و برندون استارک هست که با دیالوگ‌هایی جذاب می‌تواند مخاطب را پای صفحه‌ی نمایش نگه دارد. درست همانند فصل هفتم که باری دیگر برخی از کرکترهای کلیدی با یکدیگر روبرو شدند اما اینبار تنها اپیزود ابتدایی می‌تواند برای چنین موضوعاتی کفایت کند. البته نباید از عدم کلیشه‌سازی دیدارهای احتمالی نیز گذشت و باید امیدوار بود که نویسندگان از روش‌هایی متفاوت برای دیدار مجدد شخصیت‌های مذکور استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*