خانه > مقالات > وقتی شیر های طلایی ماندنی میشوند، بررسی دلایلی که باعث شده لنیستر ها تاکنون کنترل تخت آهنین را در دست داشته باشند!

وقتی شیر های طلایی ماندنی میشوند، بررسی دلایلی که باعث شده لنیستر ها تاکنون کنترل تخت آهنین را در دست داشته باشند!

سالها از ورود اگان به وستروس میگذرد، زمانی که وی با سه اژدها بر فراز آسمان درحال قدرت نمایی بود شاید کسی فکرش را نمیکرد که لورن لنیستر به همراه سرزمین ریچ جرأت تشکیل دادن ارتشی چهل هزار نفری علیه وی را داشته باشد اما این اتفاق رخ داد که در آخر هرچند به شکست قوای لنیستر منجر شد اما حداقل برخلاف شمال به دیگران نشان دادند که به راحتی خودشان را تسلیم یک قدرت خارجی نکرده و مقابله میکنند. حال پس از گذشت ۳۰۰ سال و در خط داستانی اصلی نیز مشاهده میکنیم که لنیستر ها علاوه بر ماندن در جایگاه قدرت واقعی وستروس، کنترل تخت آهنین را به شکلی کامل در دست دارند. امروز باهم دلایل این موضوع را بررسی خواهیم کرد. باما همراه باشید.

سازماندهی توسط تایوین.

همانطور که میدانید تا پیش از تایوین، پدرش تایتوس لنیستر رهبری خاندان را بر عهده داشت که به جرات این دوره را میتوان اوج ضعف کسترلی راک ارزیابی کرد، زمانی که لردها به تمسخر تایتوس میپرداختند، قرض های گرفته شده را پس نمیدادند و حتی علیه خاندان به شروش میپرداختند. اما این کابوس مدت زیادی به طول نیانجامید م هنگامی که تایوین لنیستر در سن ۱۶ سالگی جایگاه پدرش را گرفت به همراه سپاهی عظیم دو خاندان شورشی رین و تاربک را به کلی نابود میکند تا باری دیگر قدرت واقعی وستروس برای همگان اشکار شود. تایوین خیلی زود یکی از بزرگترین سپاه های کل وستروس را با تعداد ۶۰۰۰۰ نفر تشکیل میدهد، این یعنی سه برابر کل قدرت نظامی شمال!

نابودی دشمنان از طریق راه های نامشروع.

یکی دیگر از خصوصیات خاندان لنیستر که در سریال بیشتر با آن آشنا هستیم نابودی دشمنان با راه هایی نامشروع است. برای مثال هنگامی که تایوین لنیستر در مهار کردن راب استارک موفق نبود تصمیم گرفت با استفاده از جاه طلبی فری ها و روس بولتون پادشاه شمال را پس از ۱ سال نبرد از میان بردارد که موفق نیز شد. هرچند در ظاهر با عملی به دور از شرافت روبرو هستیم اما در نهایت میبینم که همین روش باعث طولانی تر شدن عمر خاندان لنیستر در پایتخت شده. در فصل هفتم سری نیز میبینم که خاندان تایرل به واسطه داشتن منابع توسط لنیستر ها به کلی محو میشود و مدتی پیش از آن نیز وارث هایگاردن کشته میشود.

طراحی موفق به نام تریون.

درحالی که وی تصمیم گرفت تا از دنریس به عنوان حاکم وستروس حمایت کند اما هیچگاه نمیتوایم حمله بلکواتر را از یاد ببریم. در آن زمان تریون به خوبی توانست با استفاده از «وایلد فایر» قدرت بزرگ سپاهیان استنیس را درهم بشکند و باری دیگر خاندان لنیستر را از نابودی حتمی نجات دهد. هرچند در پایان تمامی افتخارات به نام تایوین لنیستر ثبت شد اما بر همگان آشکار است بدون تریون لنیستری در پایتخت باقی نمیماند. تریون در مواقع سخت همیشه بهترین تصمیم را میتواند بگیرد و همین موضوع باعث میشود تا وی حتی نسبت به پدر خود از باهوش تر بنظر رسد و افزایش قدرت خاندانش البته تا سه فصل ابتدایی سری نقش داشته باشد.

تشکیل ارتشی عظیم و مجهز.

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم تایوین توانست یکی از مجهز و بزرگترین سپاهیان در کل هفت قلمرو را تشکیل دهد. سپاهی که چه در شورش رابرت و چه در قیام گریجوی ها نقشی کلیدی ایفا میکند. اما اوج ضعف این ارتش را میتوانیم در نبرد مقابل قوای شمالی ببینیم که در پنج نبرد مقابل راب استارک شکست میخورند و چنین موضوعی لطمه ای بزرگ برای خاندان لنیستر به ارمغان میآورد. اما نکته جالب درمورد قوای لنیستر تعداد بیشمار آنهاست، زمانی که نبرد پنج پادشاهی به اتمام رسید همچنان لنیستر ها به عنوان سپاهی کاملا سازماندهی شده اماده مقابله با تهدیدات بودند که همه اینها را مدیون تایوین هستیم. حال بعد از گذشت هفت فصل و کنار رفتن براتیون ها،تایرل ها و مارتل ها، همچنان لنیستر ها پس از دنریس قوی ترین قوای نظامی را در اختیار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*