خانه > اخبار > اخبار سریال > هکری که به سرورهای HBO حمله کرد و قصد اخاذی داشت

هکری که به سرورهای HBO حمله کرد و قصد اخاذی داشت

 

یک جمله معروف هست که اینطور میگوید: «تبلیغات بد بهتر از اینه که هیچ تبلیغاتی نباشه!» اما من یقین دارم اگر در زندان باشید، دیگر این جمله به کارتان نخواهد آمد … همانطور که به کار دزدِ HBO ، نیامد و احتمالا سرنوشت او بخاطر سرقت اطلاعاتی از این شبکه به زندان ختم خواهد شد. به گزارش Variety بهزاد مصری، شهروند ایرانی، توسط فدرال متهم به سرقت اطلاعاتی از شبکه HBO است. در تابستان و طی پخش فصل هفتم سریال، ما بارها اخباری در مورد هک شدن شبکه HBO گفتیم. اما هیجانی که هکر بخاطر هک کردن بزرگترین و معروفترین شبکه تلویزیونی دنیا به دست می آورد، با ارزش تر از بهایی که میتواند در آخر دریافت کند، نیست.

«در ماه جولای شبکه HBO متوجه شکسته شدن قفلهای کامپیوتر هایش شد و نتیجه نهایی آن سازش اطلاعات اختصاصی بود. در برخی گزارش ها اینگونه آمده: هکر که خود را Mr. Smith معرفی کرده بود، ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات این شبکه را هک کرد و در ازای پخش نکردن اطلاعات، از HBO تقاضای باج به صورت بیت کوین کرده بود.»

به نظر می آید که این هکر بالاخره حریف خود را یافت. اینکه چقدر عواقب کار او ناخوشایند خواهد بود، مسئله ایست که به زودی و در کنفرانس مطبوعاتی که دفتر دادستانی ایالات متحده ترتیب دیده، به آن پی خواهیم برد. اما سریال بازی تاج و تخت تنها برنامه HBO نبود که از دست این هکر که خود را به شکل براد پیت در می آورد، در امان نبود. آنها همچنین گفتند:

«… قسمت هایی از سریال های شبکه HBO مانند Ballers و Curb Your Enthusiasm. شبکه HBO مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ دلار را پرداخت کرد اما این در واقع طعمه ای بود تا موقعیت را شناسایی کنند.»

گوش کن … سریال بازی تاج و تخت یک چیز بود! اما در افتادن با دواین جانسون و لری دیوید قطعا بهای سنگینی دارد.

جزئیات این اتفاق را به زودی و در کنفرانس مطبوعاتی خواهیم فهمید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*