خانه > اخبار > اخبار سریال > پیتر دینکلیج همچنان از پایان «بازی تاج و تخت» دفاع می‌کند!

پیتر دینکلیج همچنان از پایان «بازی تاج و تخت» دفاع می‌کند!

فیلمِ وسترنِ جدیدِ بازیگر نقش تیریون لنیستر، پیتر دینکلیج، منتشر شده و درحالی که وی مشغول تبلیغ فیلم جدیدش است، طبیعتاً صحبت‌های بحث‌برانگیزی از «بازی تاج و تخت» به میان می‌آید.

پیتر دینکلیج در طول سال‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ظاهر شده، اما برای بسیاری از ما او همیشه تیریون لنیستر، نجیب‌زاده‌ی بدبین و شوخ‌طبعِ سریال «بازی تاج و تخت» خواهد بود. دینکلیج در حال حاضر مشغول تبلیغ فیلم وسترن جدیدش به نام «The Thicket» است که در برخی از سینماها اکران شده و به‌زودی در پلتفرم Tubi نیز منتشر خواهد شد.

همان‌طور که مجله‌ی رولینگ استون در مصاحبه‌ی جدیدی با دینکلیج اشاره کرد، او هنوز هم با نقش خود در «بازی تاج و تخت» معرفی می‌شود؛ حتی با وجود اینکه این سریال بیش از پنج سال پیش به پایان رسیده است. آیا این موضوع دینکلیج را ناراحت می‌کند؟

دینکلیج گفت:

«این موضوع می‌توانست خیلی سخت باشد، اگر به آن سریال افتخار نمی‌کردم، اما من به شدت به آن سریال افتخار می‌کنم. من آن شخصیت را دوست دارم. هنوز هم با خالقان سریال، دیوید [بنیوف] و دن [وایس] دوست صمیمی هستم و آن‌ها را دوست دارم. این سریال حدود ۱۰ سال از زندگی ما را از زمانی که برای اولین بار در مورد آن با من صحبت کردند تا زمانی که فصل آخر را به پایان رساندیم، به خود اختصاص داد. من دو بچه را در ایرلند به صورت نیمه‌وقت بزرگ کردم. در این مورد هیچ خجالتی وجود ندارد؛ تنها افتخار است؛ و این سریال ۸ فصل داشت، یعنی ۸۰ ساعت از من! همه‌ی مردم در سراسر جهان ۸۰ ساعت از دینکلیج دریافت کردند… این غیرقابل انکار است که همیشه با من خواهد بود.»

این احساس افتخار نه تنها کل تجربه، بلکه پایان سریال را نیز شامل می‌شود. در سال ۲۰۲۱، دینکلیج با اظهارنظر در حمایت از قسمت نهایی و بحث‌برانگیز سریال، احساسات طرفداران را برانگیخت. حالا پس از چند سال، آیا هنوز هم به همان شکل فکر می‌کند؟

او گفت:

«من پایان سریال را دوست دارم! لازم نیست با من موافق باشید. حالا فرض کنید اگر می‌گفتم: «بله، موافقم. از پایان سریال متنفرم. کل فصل آخر وحشتناک بود.» یعنی این خیلی بدتر از آن است که بگویم آن را دوست داشتم که واقعاً هم دوست داشتم. من نمی‌توانم از زبان دیگران صحبت کنم و همین است که کار ما را جذاب می‌کند، زیرا همه نظر متفاوتی دارند و همه می‌توانند در مورد آن بنویسند، صحبت کنند، بنوشند و با هم بحث کنند. این فوق‌العاده است. فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که شما کار درستی انجام می‌دهید. این مثل یک نگاه قدیمی ایرلندی به دنیاست؛ اگر همه چیز خوب است، یعنی یک جای کار می‌لنگد.»

برخی از واکنش‌ها به فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» بسیار عجیب بودند، پس جای تعجب ندارد که دینکلیج نمی‌خواهد در آن‌ها دخیل شود. رولینگ‌استون اشاره می‌کند که برخی حتی از شوخی سریال در لحظات پایانی آن ناراحت شدند؛ جایی که ساموئل تارلی پیشنهاد می‌دهد که قلمرو به جای سلطنت، دموکراسی را در پیش بگیرد و اربابان و بانوان هفت قلمرو به او می‌خندند. ظاهراً برخی این موضوع را به عنوان یک حمله‌ی مستقیم به ایده‌ی نهادهای دموکراتیک تعبیر کردند که دینکلیج آن را پوچ می‌داند. او گفت: «نه، اصلاً. راستش، همه‌ی آن‌ها بعد از انتخاب ترامپ فیلمبرداری شدند. ما در اسپانیا در حال فیلمبرداری بودیم که ترامپ انتخاب شد.»

او ادامه داد:

«چه دموکراسی جواب دهد یا نه، ایده‌ی آن هنوز بسیار قوی است و باید به آن احترام گذاشت.»

پیتر دینکلیج می‌گوید که «بازی تاج و تخت» در زمان مناسبی به پایان رسید. انتظار نداشته باشید که او پایان سریال را زیر سؤال ببرد، چون این اتفاق نخواهد افتاد. او همچنین به این موضوع پرداخت که چگونه سریال در زمان درستی به پایان رسید. او به یاد می‌آورد: «یعنی ناراحت‌کننده بود، اما واقعاً اضطرابی نداشتم، چون در آن زمان همه‌ی ما آماده بودیم که به جلو حرکت کنیم. برای هر نوع خلاقیتی، به‌ویژه در کاری که ما انجام می‌دهیم؛ ما می‌خواهیم چیزهای مختلف را تجربه کنیم. نکته‌ی خوب در مورد آن سریال این بود که بازیگران بین فصل‌ها زمان نسبتاً زیادی برای استراحت داشتند. نیمی از سال را با بازی تاج و تخت می‌گذراندیم و نیمی از سال را آزاد بودیم. اگر خوش‌شانس بودید که در کارهای خلاقانه‌ی دیگری مشغول می‌شدید، می‌توانستید در زمان استراحت کارهای دیگری هم انجام دهید؛ که من هم این کار را انتخاب کردم و وقتی که سریال به پایان رسید، نمی‌خواهید بیش از اندازه آنجا بمانید – چه در یک مهمانی، چه در یک سریال تلویزیونی. پس فکر می‌کنم زمانش واقعاً فرا رسیده بود. احتمالاً افرادی بودند که می‌خواستند سریال از نظر مالی ادامه پیدا کند، چون ما برای HBO خیلی خوب عمل می‌کردیم. اما زمان خوبی بود که همه از آن فاصله بگیرند.»

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*