پرش به محتوا

نگهبانان شب: تفاوت میان نسخه‌ها

۲٬۷۲۶ بایت اضافه‌شده ،  ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۴
خط ۱۰۲: خط ۱۰۲:


==== گیفت و گیفت جدید ====
==== گیفت و گیفت جدید ====
[[هدیه|گیفت]] (Gift) منطقه‌ای در شمال به وسعت 278 کیلومتر در جنوب دیوار است که به نگهبانان شب (Night’s Watch) برای حمایت و کمک در دیده بانی داده شده است.این منطقه توسط دیده بان ها (واچ ها) و [[وینترفل]] (Winterfell) حمایت و حفاظت می شود. سرزمین های شرقی گیفت با [[دریای لرزان]] (Shivering sea) ، قسمت غربی آن با انتهای [[خلیج یخ]] (Bay of Ice) ارتباط دارد.
برندون استارک ، معمولا با عنوان [[برندون معمار]] و گاهی اوقات به عنوان سایر [[برندون استارک (ابهام زدایی)|برندون]] ذکر شده است که زمینی به وسعت 139 کیلومتر از جنوب دیوار را به نگهبان شب (Night's Watch) برای معاش و پشتیبانی اهدا کرد.گیفت برندون مطلق به هزاران سال پیش بوده است ، اما ماهیت بسیاری از ساختمان و باغ ها نگهبانان شب رو به کاهش گذاشته است.
هزاران سال بعد ملکه [[آلیسان تارگرین|آلیسان]] (Alysanne)از دیوار با اژدهای خود [[بال نقره ای]] (Silverwing) دیدن کرد.او شیفته نگهبانان شب شد و از شوهر خود [[جیهیریس تارگرین اول]] (Jaehaerys I Targaryen) تقاضا کرد که دوبرابر زمین فعلی را به آنها بدهد به این صورت 139 کیلومتر دیگر نیز به قلمرو گذشته نگهبان شب اهدا شد. قلمرو جدید را گیفت جدید نام گذاری کردند.روستاهای واقع شده در گیفت جدید مالیات بر کالایی خود را به عنوان نیروی کار و کمک به تامین غذا برای نگهبانان شب قرار دادن.در گیفت جدید تعداد زیادی منطقه  چون [[کویینز کرون]] (Queenscrown) واقع شده است.[[قبایل کوه نشین شمالی]] چون [[خاندان نوری|نوری ها]] (Norreys) در گیفت جدید زندگی می کنند.
نزدیک ترین شهر به قلعه سیاه [[مولز تاون]] (Mole's Town) است و در هدیه برندون قرار دارد.
==== کشتی ها ====
سازمان نگهبانان شب ناوگان کوچکی در ایست واچ دارد. شناخته شده ترین کشتی های نگهبانان شب عبارتند از: [[پرنده سیاه]] (Blackbird)، [[کلاغ طوفان]] (Storm Crow) و [[تلون]] (Talon).
== اعضای مهم ==
۱٬۹۴۶

ویرایش