پرش به محتوا

نگهبانان شب: تفاوت میان نسخه‌ها

۴٬۵۰۸ بایت اضافه‌شده ،  ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۴
خط ۱۲۰: خط ۱۲۰:


==== فرماندهان پیشین ====
==== فرماندهان پیشین ====
* [[شاه شب]] (Night's King)، یکی از فرماندهان افسانه ای نگهبانان شب بود، که در عصر قهرمانان می زیست. پادشاه شمال، به همراهی [[جورامون]] (Joramun)، [[پادشاه آنسوی دیوار|پادشاه پشت دیوار]]، او را از سلطنت به پایین کشیدن و نگهبانان شب را آزاد کردند.
* لرد فرمانده [[کورگیل]] (Lord Commander Qorgyle)، (نام کوچک او تاکنون اشاره نشده است) 996 مین، فرمانده نگهبانان شب بود.
* لرد فرمانده[[رانسل های تاور]] (Runcel Hightower)، عهد خود را به فراموشی سپرد، و تلاش کرد [[کسل بلک]] (قلعه ی سیاه - Castle Black)  و نگهبانان شب را به صورت موروثی به پسر حرامزاده ش برساند. او نیز تقریبا نگهبانان شب را به نابودی کشاند.
* لرد فرمانده [[رودریک فلینت]] (Rodrik Flint)، یکی از [[فرمانده نگهبانان شب|فرماندهان سابق نگهبانان شب]] بود، که از او به عنوان یکی از بدترین فرماندهان نگهبانان شب تا به امروز، یاد می شود. رودریک فلینت تلاش کرد، که خود را [[پادشاه آنسوی دیوار|پادشاه پشت دیوار]] نیز بکند، ولی تلاشهایش منجر به نابودی تقریبی نگهبانی شب شد.
* [[تریستان ماد]] (Tristan Mudd)، یکی از فرماندهان سابق نگهبانان شب بود، که از او به عنوان یکی از بدترین فرماندهان نگهبانان شب تا به امروز، یاد می شود.
* [[اوسریک استارک]] (Osric Stark)، برادر یا پسر پادشاه شمال بود و یکی دیگر از فرماندهان سابق نگهبانان شب است که چهارصد سال قبل از [[جنگ فتح]] (War of Conquest) خدمت میکرد، او وقتی 10 سال بود، [[فرمانده نگهبانان شب|فرمانده ینگهبانان شب]] شد، و 60 سال در این پست باقی ماند.
* لرد [[بریندن ریورز]] (Brynden Rivers)، معروف به Bloodraven (زاغِ خونین)، یکی از «حرام زاده های بزرگ» [[اگان تارگرین چهارم|اگان چهارم]] (Aegon IV) است که به دست این پادشاه، به مانند دیگر [[حرام زاده های بزرگ]] (Great Bastard)، مشروعیت یافت و از محدودیت های حرامزادگی رها شد. او فرزند پادشاه و [[میلسا بلک وود]] (Mylessa Blackwood)، ششمین معشوقه ی این پادشاه است. نشان شخصی او یک اژدهای سفید با چشمان و آتشی قرمز است که بر زمینه ی سیاه قرار دارد. او در طول [[قیام بلک فایر]] (Blackfyre) به [[خاندان تارگرین]] وفادار ماند{{رف|شقخ}}، او در زمان [[ایریس تارگرین اول|ایریس اول]] دست پادشاه بود و در نهایت فرماندهی نگهبانان شب (Night’s Watch) را به دوش کشید.
* برادر ناشناخته ی [[هارن سیاه]] (Harren the Black)، زمانی که برادرش در هارن هال می سوخت در دیوار ماند.
*  [[جک ماسگود]] (Jack Musgood)، که با نام مستعار جک خواب آلو (Sleepy Jack) ، نیز شناخته می شود، یکی از فرماندهان سابق نگهبانان شب بود. در زمان فرماندهی جک، [[ریمون|ریمون ریش قرمز]] (Raymun Redbeard)، و نیروهایش از [[دیوار]] گذشتند، و به سمت جنوب آن حرکت کردند. آنها در [[دریاچه بلند]] (لانگ لیک-Long Lake) با استارکها و [[خاندان آمبر|آمبرها]]، مواجه شدند، که در آنجا به نبرد پرداختند و ریمون کشته شد. نگهبانان شب خیلی دیر برای شرکت در نبرد رسیدند، و به دستور [[آرتوس استارک]] (Artos Stark)رسیدگی به مرده ها (دفن کردنشان)، به آنها محول شد. این حوادث منجر به این شد که جک، اسم مستعار خود را به دست آورد.
==== برادران ====
۱٬۹۴۶

ویرایش