پرش به محتوا

خاندان تارگرین: تفاوت میان نسخه‌ها

خط ۴۰: خط ۴۰:
{{مقاله اصلی|اژدها}}
{{مقاله اصلی|اژدها}}


تارگرین ها [[اربابان اژدها]] (Dragonlords) نامیده می شوند، و به نظر می رسد نسبت به هر انسان دیگری رابطه نزدیک تری با اژدهایان دارند. اگان اول هنگام فتح وستروس اژدهایان را به مردم آن سرزمین شناساند، و تارگرین ها تا زمان مرگ [[آخرین اژدها]] در زمان پادشاهی [[اگان سوم]] «بلای جان اژدها» (Dragonbane) بر آنان سوار می‌شدند.
تارگرین ها [[اربابان اژدها]] (Dragonlords) نامیده می شوند، و به نظر می رسد نسبت به هر انسان دیگری رابطه‌ی نزدیک تری با اژدهایان دارند. اگان اول هنگام فتح وستروس اژدهایان را به مردم آن سرزمین شناساند، و تارگرین ها تا زمان مرگ [[آخرین اژدها]] در زمان پادشاهی [[اگان سوم]] «بلای جان اژدها» (Dragonbane) بر آنان سوار می‌شدند.


تارگرین ها برای مدت زمانی طولانی در دوران فرمانروایی شان بر هفت پادشاهی از اژدهایان نگهداری کردند. آن‌ها برای سکونت اژدهایان سازه گنبدی شکل عظیمی در بارانداز پادشاه ساختند که [[چاله اژدها]] یا دراگون پیت (Dragonpit) نامیده می شود. اژدهایان جدید از تولید مثل سه اژدهای اصلی اگان یعنی [[وگار]] (Vhagar)، [[مراکسس]] (Meraxes) و [[بالریون]] (Balerion) رعب انگیز حاصل آمدند. کشته شدن اژدهایان در نبردها و ضعف پیشرونده آنان در نسل های بعدی موجب شد که جثه این نژاد رفته رفته کوچک‌تر گردد. آخرین اژدها موجودی ناقص و نابارور بود که بسیار زود و در سن پایینی در گذشت. این که دقیقا چه چیزی موجب شد تا واپسین اژدهایان این گونه منقرض شوند مشخص نیست. بر طبق یک افسانه این [[اگان سوم]] بود که آنان را مسموم کرد، اما استاد بزرگ [[ماروین]] (Archmaester Marwyn) اذعان کرده است که [[استادان]] به نحوی با این موضوع در ارتباط بوده‌اند. همچنین افراد دیگری ادعا دارند که نگهداری اژدهایان در مکان های بسته، حتی دراگون پیت، با طبیعت آنان ناسازگار بوده و موجب از رشد باز ماندن آنان شده است.
تارگرین ها برای مدت زمانی طولانی در دوران فرمانروایی شان بر هفت پادشاهی از اژدهایان نگهداری کردند. آن‌ها برای سکونت اژدهایان سازه‌ی گنبدی شکل عظیمی در بارانداز پادشاه ساختند که [[چاله‌ی اژدها]] یا دراگون پیت (Dragonpit) نامیده می شود. اژدهایان جدید از تولید مثل سه اژدهای اصلی اگان یعنی [[وگار]] (Vhagar)، [[مراکسس]] (Meraxes) و [[بالریون]] (Balerion) رعب‌انگیز حاصل آمدند. کشته شدن اژدهایان در نبردها و ضعف پیشرونده آنان در نسل های بعدی موجب شد که جثه‌ی این نژاد رفته رفته کوچک‌تر گردد. آخرین اژدها موجودی ناقص و نابارور بود که بسیار زود و در سن پایینی در گذشت. این که دقیقاً چه چیزی موجب شد تا واپسین اژدهایان این گونه منقرض شوند مشخص نیست. بر طبق یک افسانه این [[اگان سوم]] بود که آنان را مسموم کرد، اما استاد بزرگ [[ماروین]] (Archmaester Marwyn) اذعان کرده است که [[استادان]] به نحوی با این موضوع در ارتباط بوده‌اند. همچنین افراد دیگری ادعا دارند که نگهداری اژدهایان در مکان های بسته، حتی دراگون پیت، با طبیعت آنان ناسازگار بوده و موجب از رشد باز ماندن آنان شده است.


==تاریخ==
==تاریخ==
۵۳۷

ویرایش