پرش به محتوا

خاندان تارگرین: تفاوت میان نسخه‌ها

خط ۴۶: خط ۴۶:
==تاریخ==
==تاریخ==
===ریشه ها و فتوحات===
===ریشه ها و فتوحات===
خاندان تارگرین یکی از چهل خاندان نجیب زاده [[والریا]] (Valyrian Freehold) بود، امپراتوری بزرگی که گستره آن بیشتر سرزمین های [[ایسوس|قاره شرقی ]] را در بر می‌گرفت و عملا توسط این خاندان ها که [[اربابان اژدها]] نامیده می‌شدند فرمانروایی می شد.  پس از این که به دختر [[اینار تارگرین]] سرکرده آنان، که [[دینیس رویابین]] (Daenys the Dreamer) نامیده می‌شد، رویاهایی مبنی بر نابودی قریب الوقوع والریا الهام شد؛ آن ها به سوی غربی‌ترین پایگاه مرزی تحت امر والریا یعنی جزیره [[دراگون استون]] در نزدیکی سواحل شرقی [[وستروس]] راهی شدند و پنج اژدهای خود - من جمله [[بالریون]] - را نیز همراه خود بردند. دوازده سال پس از مستقر شدن اینار تارگرین در دراگون استون، رویدادهای ویران گری بر والریا نازل گردید که منجر به سرنگونی این امپراتوری شد. تارگرین ها جزو مهم ترین خاندان های والریا محسوب نمی شدند، اما یکی از خاندان های انگشت شماری بودند که توانستند از [[نابودی والریا]] جان سالم به در ببرند؛ و نیز آنان تنها اژدهاسوارانی بودند که از این واقعه نجات یافتند. بعدها چهار تن از اژدهایان به دلایل نامعلومی، شاید درگیری درون خانوادگی درگذشتند؛ اما دوتای دیگر از تخم ها متولد شدند: [[وگار]] و [[مراکسس]].
خاندان تارگرین یکی از چهل خاندان نجیب زاده‌ی [[والریا]] (Valyrian Freehold) بود، امپراتوری بزرگی که گستره‌ی آن بیشتر سرزمین‌های [[ایسوس|قاره شرقی ]] را در بر‌می‌گرفت و عملاً توسط این خاندان ها که [[اربابان اژدها]] نامیده می‌شدند فرمانروایی می شد.  پس از این که به دختر [[اینار تارگرین]] سرکرده آنان، که [[دینیس رؤیابین]] (Daenys the Dreamer) نامیده می‌شد، رؤیاهایی مبنی بر نابودی قریب الوقوع والریا الهام شد، آن‌ها به سوی غربی‌ترین پایگاه مرزی تحت امر والریا، یعنی جزیره‌ی [[دراگون استون]] در نزدیکی سواحل شرقی [[وستروس]] راهی شدند و پنج اژدهای خود - من جمله [[بالریون]] - را نیز همراه خود بردند. دوازده سال پس از مستقر شدن اینار تارگرین در دراگون استون، رویدادهای ویرانگری بر والریا نازل گردید که منجر به سرنگونی این امپراتوری شد. تارگرین ها جزو مهم ترین خاندان های والریا محسوب نمی شدند، اما یکی از خاندان های انگشت شماری بودند که توانستند از [[نابودی والریا]] جان سالم به در ببرند، و نیز آنان تنها اژدهاسوارانی بودند که از این واقعه نجات یافتند. بعدها چهار تن از اژدهایان به دلایل نامعلومی، شاید درگیری درون خانوادگی درگذشتند؛ اما دوتای دیگر از تخم‌ها متولد شدند: [[وگار]] و [[مراکسس]].


پس از نابودی والریا، مردمان [[ولانتیس]] (Volantis) تارگرین ها را تحت فشار گذاشته بودند که به شرق رفته و با آنان متحد شوند؛ چرا که ولانتیسی ها قصد داشتند با غلبه بر دیگر جوامع باقی مانده از والریا (همان ها که امروزه [[شهرهای آزاد]] نامیده می شوند) حکومت والریا را دوباره احیا کنند. با این حال تارگرین ها به مدت یک قرن دیگر در دراگون استون باقی ماندند، تا این که [[اگان فاتح]] جوان جاه طلبی های خود را به سوی وستروس نشانه رفت. اما پیش از آن، او به سوی [[سرزمین های مورد مناقشه]] (Disputed Lands) پرواز کرد و در اتحادی علیه ولانتیسی ها شرکت نمود و بلند پروازی های آنان را در هم کوبید.
پس از نابودی والریا، مردمان [[ولانتیس]] (Volantis) تارگرین ها را تحت فشار گذاشته بودند که به شرق رفته و با آنان متحد شوند، چرا که ولانتیسی ها قصد داشتند با غلبه بر دیگر جوامع باقی مانده از والریا (همان ها که امروزه [[شهرهای آزاد]] نامیده می شوند) حکومت والریا را دوباره احیا کنند. با این حال تارگرین ها به مدت یک قرن دیگر در دراگون استون باقی ماندند، تا این که [[اگان فاتح]] جوان جاه طلبی های خود را به سوی وستروس نشانه رفت. اما پیش از آن، او به سوی [[سرزمین های مورد مناقشه]] (Disputed Lands) پرواز کرد و در اتحادی علیه ولانتیسی ها شرکت نمود و بلند پروازی‌های آنان را در هم کوبید.


اگان آرزو داشت هفت پادشاهی وستروس را تحت فرمانروایی یک نفر متحد کند، و آن یک نفر کسی نبود جز خودش. یکصد سال پس از نابودی والریا اگان همراه دو خواهر/همسرش [[رینیس تارگرین|رینیس]] و [[ویسنیا تارگرین|ویسنیا]]، اژدهایانشان و سپاهی کوچک، دراگون استون را ترک گفت؛ در دهانه رود [[بلک واتر]] (Blackwater Rush) به خشکی نشست و [[جنگ فتح|نبردهایش]] را برای تسخیر وستروس (Wars of Conquest) آغاز کرد. اگان در طی لشگرکشی‌هایش توسط [[سپتون اعظم]] (High Septon) در شهر [[اولد تاون]] (Oldtown) به عنوان پادشاه تقدیس شد؛ که این امر موجب یکی شدن هفت پادشاهی تحت فرمانروایی تارگرین ها بر [[تخت آهنین]] (Iron Throne) و آغاز سلسله ای شد که سیصد سال به طول انجامید. ناحیه ای که تارگرین ها برای نخستین بار نبردشان را برای پیروزی آغاز کردند، مکان ساخت پایتخت جدیدشان، [[بارانداز پادشاه]] شد و دراگون استون به عنوان مقر وارث تاج و تخت برگزیده شد. ناحیه اطراف این قلعه ها [[سرزمین پادشاهی]] (Crownlands) نامیده شد و خاندان های ساکن این نواحی مانند [[خاندان ولاریون|ولاریون ها]] (Velaryons)، [[خاندان دارکلین|دارکلین ها]] (Darklyns) و لرد های [[کرک کلاو پوینت]] (Crackclaw Point) از سرسخت ترین خاندان های وفادار به تارگرین ها شمرده می شدند. دیگر متحد نزدیک آنان [[خاندان براتیون]] (House Baratheon) بود، چرا که اگان برادر حرامزاده اش [[اوریس براتیون]] (Orys Baratheon) را به حکمرانی بر [[استورم لندز]] (Stormlands) گماشته بود.
اگان آرزو داشت هفت پادشاهی وستروس را تحت فرمانروایی یک نفر متحد کند، و آن یک نفر کسی نبود جز خودش. یکصد سال پس از نابودی والریا اگان همراه دو خواهر/همسرش [[رینیس تارگرین|رینیس]] و [[ویسنیا تارگرین|ویسنیا]]، اژدهایانشان و سپاهی کوچک، دراگون استون را ترک گفت، در دهانه رود [[بلک واتر]] (Blackwater Rush) به خشکی نشست و [[جنگ فتح|نبردهایش]] را برای تسخیر وستروس (Wars of Conquest) آغاز کرد. اگان در طی لشگرکشی‌هایش توسط [[سپتون اعظم]] (High Septon) در شهر [[اولد تاون]] (Oldtown) به عنوان پادشاه تقدیس شد، که این امر موجب یکی شدن هفت پادشاهی تحت فرمانروایی تارگرین ها بر [[تخت آهنین]] (Iron Throne) و آغاز سلسله‌ای شد که سیصد سال به طول انجامید. ناحیه‌ای که تارگرین ها برای نخستین بار نبردشان را برای پیروزی آغاز کردند، مکان ساخت پایتخت جدیدشان، [[بارانداز پادشاه]] شد و دراگون استون به عنوان مقر وارث تاج و تخت برگزیده شد. ناحیه‌ی اطراف این قلعه ها [[سرزمین پادشاهی]] (Crownlands) نامیده شد و خاندان های ساکن این نواحی مانند [[خاندان ولاریون|ولاریون ها]] (Velaryons)، [[خاندان دارکلین|دارکلین ها]] (Darklyns) و لردهای [[کرک کلاو پوینت]] (Crackclaw Point) از سرسخت ترین خاندان های وفادار به تارگرین ها شمرده می شدند. دیگر متحد نزدیک آنان [[خاندان براتیون]] (House Baratheon) بود، چرا که اگان برادر حرامزاده‌اش [[اوریس براتیون]] (Orys Baratheon) را به حکمرانی بر [[استورم لندز]] (Stormlands) گماشته بود.


===دودمان آغازین و قیام پیروان نظامی مذهب هفت===
===دودمان آغازین و قیام پیروان نظامی مذهب هفت===
۵۳۷

ویرایش