پرش به محتوا

روس بولتون: تفاوت میان نسخه‌ها

۱٬۱۷۰ بایت اضافه‌شده ،  ‏۲ اوت ۲۰۱۴
خط ۴۳: خط ۴۳:


=== نزاع شاهان ===
=== نزاع شاهان ===
در طول جنگ، روس برای بار سوم ازدواج کرد، همسر سوم او [[والدا فری]] (Walda Frey)، نوه ی لرد [[والدر فری]] (Lord Walder Frey) بود و خاندانش از متحدین راب بود. در تلاشی برای کاهش انتخابهای تایوین لنیستر برای لشکرکشی از [[هارن هال]] (Harrenhal) به [[سرزمین های غربی]] (Westerlands) به منظور روبرو شدن با راب استارک، به دستور [[ادمور تالی]] (Edmure Tully)، روس با ملحق شدن به [[هملن تالهارت]] (Helman Tallhart) از برج [[تویینز]] (Twins) برای بازپس گیری [[هارن هال]] حرکت کرد.
در طول [[جنگ پنج پادشاه]]، روس برای بار سوم ازدواج کرد، همسر سوم او [[والدا فری چاق|والدا فری]]، نوه‌ی لرد [[والدر فری]] (Lord Walder Frey) بود که خاندانش به تازگی با [[راب استارک]] که خود را [[پادشاه شمال]] و [[پادشاه ترایدنت|ترایدنت]] نامیده بود، متحد شده بود. [[آریا استارک]] می‌شنود که لرد روس در [[روبی فورد]] مستقر شده است.{{رف|نش|30}} [[تایوین لنیستر]] که برای روبه‌رو شدن با راب در [[سرزمین های غربی]] از [[هارن هال]] لشکر کشیده بود و به همین دلیل [[ادمور تالی]] برای کاهش انتخاب‌های او، به روس دستور می‌دهد تا به [[هلمن تالهارت]] که از دقلوها به سمت جنوب در حال حرکت است، ملحق شده و هارن‌هال را بازپس‌گیرد.{{رف|نش|39}}
به امید تصرف قلعه بدون تضعیف ارتشش، روس معامله ای با [[وارگو هوت]] (Vargo Hoat)، رهبر گروه [[یاران دلیر]] (Brave Companions) که در استخدام لرد تایون بودند، کرد. آنها تظاهر کردن که یک گروه کوچک از افراد بولتون را زندانی کردند، سپس پادگان کوچک لنیستر ها را تصرف کردند و در را بر روی سایر مردان بولتون، باز کردند. این کار با کمک مبهم [[آریا استارک]] (Arya Stark)، و [[جیکن هاگار]] (Jaqen H'ghar) صورت گرفت. در زمان اقامت در هارن هال، روس بولتون، آریا استارک را که تصور میشد یک دختر روستایی است، به عنوان ساقی خود به خدمت گرفت. پس از سقوط [[وینترفل]] (Winterfell) و پیروزی لنیسترها در [[نبرد بلک واتر]] (Battle of the Blackwater)، رابطه ی وارگو و روس تیره شد، به طوری که وارگو به این موضوع شک کرد که روس بولتون قصد دارد از راب استارک، رو برگرداند و از لنیسترها حمایت کند. در همین زمان، پسر حرامزاده ی روس بولتون، یعنی رمسی با [[دونلا هورن وود]] (Donella Hornwood) ازدواج کرد و او را برای تصرف املاکش به قتل رساند. همچنین رمسی را برای مقابله با دیگر شمالی های خائن، و گرفتن وینترفل که توسط تیان گریجوی تصرف شده بود، می فرستد.
 
روس به امید تصرف قلعه بدون تضعیف ارتشش معامله‌ای با [[وارگو هوت]] (Vargo Hoat)، رهبر گروه [[یاران دلیر]] که در استخدام لرد تایون بود، کرد. آن‌ها تظاهر کردن که یک گروه کوچک از افراد بولتون را زندانی کردند، سپس پادگان کوچک [[خاندان لنیستر|لنیسترها]] را تصرف کردند و دروازه را بر روی سایر مردان بولتون، باز کردند. این کار با کمک ناشناس [[آریا]] و [[جیکن هاگار]] صورت گرفت.
 
در زمان اقامت در هارن هال، روس بولتون، آریا استارک را که تصور می‌شد دختری روستایی است، به عنوان پیاله‌دار خود به خدمت گرفت.{{رف|نش|47}} در شورای روس با [[خاندان فری|فری‌ها]]، آریا نیز حضور داشت درحالی که روس در طول ملاقات دراز کشیده بود  و با زالوها حجامت می‌شد. به دلیل شکست [[استنیس براتیون]] در [[نبرد بلک واتر]]، فری‌ها فکر نمی‌کردند که راب دیگر بتواند تایوین را شکست دهد. روس دستور می‌دهد [[هلمن تالهارت]] [[دری]] را غارت کند و سپس برای حمله به [[داسکندیل]] به [[رابت گلاور]] ملحق شود. پس از شورا روس تصمیم می‌گیرد [[نایمریا (دایرولف)|گله‌ای از گرگ‌ها]] را در نزدیکی هارن‌هال شکار کند. آریا از فری‌ها می‌شوند که به آن‌ها بی‌حرمتی شده، ولی علتش را نمی‌دانست.{{رف|نش|64}}
 
در همین حال، پسر حرامزاده روس بولتون، [[رمسی اسنو]]، با [[دونلا هورن وود]] ازدواج کرد و او را تا سرحد مرگ گرسنگی می‌دهد و سپس به عنوان لرد [[هورن وود]] مدعی املاکش می‌شود. زمانی که سر [[رودریک کسل]] [[آهن زادگان]] مستقر در وینترفل را محاصره می‌کند، رمسی پادگان [[دردفورت]] را مجبور به خیانت به سایر شمالی‌ها کرده و وینترفل [[غارت وینترفل|اشغال]] می‌کند. هرچند خرابی‌ها علنا به آهن‌زادگان نسبت داده می‌شود.


=== یورش شمشیرها ===
=== یورش شمشیرها ===
۵٬۹۰۷

ویرایش