خانه > مقالات > همه برای وستروس، چرا فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت را میتوان حماسی ترین اقتباس در کل تاریخ مجموعه های تلویزیونی ارزیابی کرد؟!

همه برای وستروس، چرا فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت را میتوان حماسی ترین اقتباس در کل تاریخ مجموعه های تلویزیونی ارزیابی کرد؟!

هنوز هم خوب به یاد داریم که سالها پیش توانستیم معنای یک نبرد عظیم را با فیلم هایی همانند تروا یا سه گانه ارباب حلقه ها درک کنیم. آثاری که برای اولین بار در سینما توانسته بودند به بهترین شکل ممکن مخاطب را پای سکانس های جذاب خود بنشانند و با فیلمنامه یا رمان های بی نقص خود شهرت کسب کنند. سالهای زیادی از آن زمان گذشته و در هالیوود دیگر به صورتی جزئی میتوانیم شاهد خلق چنین آثاری باشیم اما در دنیای تلویزیونی موضوع به گونه ای دیگر رقم میخورد. مجموعه بازی تاج و تخت از همان ابتدا به لطف رمان های بی نقص مارتین و سازندگانی مثال زدنی همانند دیوید بنیاف توانسته بود معادلات را در دنیای سریال ها برهم زند. حال درحال نزدیک شدن به فصل هشتم این مجموعه جذاب هستیم. فصلی پر از خون،غم انگیز تر از عروسی خونین و حماسی تر از هفت فصل قبلی. امروز باهم بررسی خواهیم کرد که چرا فصل پایانی این سری میتواند حماسی ترین فصل در کل تاریخ آثار تلویزیونی شود. باما همراه باشید.

همانطور که از کلیپ های منتشر شده، اسپویل‌ها و سخنان بازیگران تاکنون شنیده ایم فصل پایانی سریال بسیار خونین تر از گذشته مجموعه خواهد بود. این به معناست که ما شاهد نبرد هایی بیشتر و البته بی رحمانه تری نسبت به فصل هفتم یا حتی نبرد حرامزادگان خواهیم بود،که اینبار بیشتر بین دو جریان انسان-وایت واکر جریان خواهد داشت. از آنجایی که طول هر قسمت به شکلی تقریبی ۲ ساعت خواهد شد پس میتوان انتظار حداقل پنج نبرد در شش اپیزود را داشت که هرکدام میتواند از زوایه ای دیگر وقایع سریال را به نمایش بگذارد و تم حماسی گرایانه سریال را به شدت افزایش دهد. یکی دیگر از مسئله هایی که در چنین موضوعی نقش دارد مرگ پروتاگونیست های سریال یا حتی شخصیت های خاکستری است که در یک سکانس مناسب میتواند تا سالها در یاد مخاطبین باقی بماند.

در تاریخ سریال های تلویزیونی همیشه اپیزود های پایانی از لحاظ داستانی و افزایش تم حماسی به شدت اوج میگیرد و این امری طبیعی محسوب میشود اما این موضوع زمانی در بازی تاج و تخت متفاوت میشود که در هفت فصل پیشین خود درحال زمینه سازی برای یک اتفاق مهم بوده،اتفاقی فراتر از نبرد پنج پادشاهی یا تهاجم وحشی ها. این پادشاه شب بود که از همان فصل ابتدایی زمزمه کنان پیش میرود و نابودی وستروس کمترین آثارش خواهد بود. همین موضوع میتواند به سازندگان اجازه دهد تا در فصل هشتم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنند و یکبار برای همیشه پایانی شکوهمند به سریال ارائه دهند. در فصل هشتم سری میتوانیم شاهد اوج تغییر برخی از شخصیت های سری شویم. همانند جیمی لنیستر که از یک کرکتر منفی در اوایل سریال به یک انتی هیرو و بعد از آن تقریبا در دسته شخصیت های مثبت قرار میگیرد. یک جمع بندی قابل قبول از این کرکتر میتواند سری را به شدت با تغیری مثبت روبرو سازد. حال که تغریبا کمتر از یک سال دیگر فصل هشتم سری با یک سال تأخیر زجر آور برای طرفداران پخش خواهد شد میتوانیم انتظار یک فصل متفاوت و احتمالا جذاب تر از گذشته را داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*