در عصر اینترنت و ارتباطات، این حرف که «چیزی به اسم تبلیغات بد وجود ندارد.» بیشتر از همیشه برایمان اثبات شد. ما دیدیم که این حرف به معنای واقعی کلمه رخ داد، وقتی که به صورت اشتباهی یک لیوان استارباکس در یکی از سکانسهای قسمت چهارم فصل آخر دیده شد.
حالا تخمین زده میشود که این اشتباه کوچک باعث شده تا استارباکس ۲.۳ میلیارد دلار بابت این تبلیغ مجانی سود کند، و نکتهی جالبتر این است که اصلاً آن قهوه برای استارباکس نبوده!
قسمت چهارم این هفته پخش شد و احتمالاً همهی شما در جریان استارباکس قرار دارید، که تبدیل به میم شد و سوژهی داغ این روزهاست که حتی خود HBO و استارباکس هم از قافله عقب نماندند و با این موضوع شوخی کردند.
استیسی جونز، مدیر عامل کمپانی مارکتینگ هالیوود، تخمین زده که ارزش این تبلیغات مجانی برای استارباکس چیزی حدود ۲.۳ میلیارد دلار است. این رقم با توجه به تعداد منشنهای لحظهای مربوط به این موضوع تخمین زده شده که ۱۰۶۲۷ بار بوده این تعداد. و آمار تلویزیون و رادیو هم کنار این به حساب آمده.
«این یک فرصت عجیب و غریب برای استارباکس است که همچین چیزی یکبار رخ میدهد. و این فقط نوک کوهیخیست و ما تمام آن را نمیبینیم چون اصل کار در گفتگوهای مردم است و شبکههای اجتماعی فقط نقش نوککوه را دارند. پس آمار از این چیزها بیشتر است.»
یک آنالیز دیگر نشان میدهد که در ۴۸ ساعت بعد از پخش قسمت چهارم، حدود ۱۹۳هزار بار به استارباکس در شبکههای اجتماعی اشاره شده.
نظر شما چیست؟