ادامهی این متن فقط وقایع اپیزود دوم سریال خاندان اژدها را اسپویل میکند.
رایان کُندال، گردانندهی سریال، در مورد صحنهی دوئل دوقلوهای کارگیل گفت:
کتاب چند نسخهی متفاوت از این داستان رو به تصویر میکشه. من همیشه مجذوب داستان دوقلوهای کارگیل بودم چون تو بازگشت به کتاب های نغمهی یخ و آتش، این داستانی بود که سانسا استارک اون رو رمانتیک میدونست. و البته، سانسا این دیدگاه رمانتیک مخصوص خودش رو دربارهی این که اون مبارزه چگونه بود و چطور اونها ساعتها مبارزه کردن داره، انگار که یه دوئل از فیلم «شاهزاده عروس» بوده باشه. اما دوئل واقعی احتمالاً بسیار وحشیانهتر و خشنتربوده. ما میخواستیم سعی کنیم خط اصلی رو از درونش پیدا کنیم.
نسخهای از داستان وجود داره که اونها به هم ناسزا میگن و همدیگر رو “خائن” خطاب می کنن، و این به شخصیت هایی که ما ساخته بودیم نمیخورد. ما این دو نفر رو داریم که دو طرف این درگیری گیر میکنن و نمیدونن با این سوگند[ی که خوردن] چه کنن. فکر میکنم وقتی میبینید این دو برادر سعی میکنن به سوگندشون پایبند باشند، اما در نهایت برای حفظش در یه نبرد تن به تن مرگبار با هم قرار میگیرند، حس تراژدی بیشتر میشه.
کُندال سپس در مورد گیر افتادن چرخ ارابه در طول مراسم تشییع جهریس گفت:
سارا هس فیلمنامهی قسمت دوم رو نوشت. کلر کیلنر اون رو به طرز فوقالعادهای کارگردانی کرد. گیر کردن چرخ، ایدهی کلر کیلنر بود. سارا نوشت که تشییع جنازه اساساً یک کمپین تبلیغاتی عوامفریبانه است که اوتو از پیکر جهریس برای جلب همدردی مردم عادی برای مخالفت با رینیرا استفاده میکنه. اما ایدهی این که تشییع در ادامه از قسمتهای پایینتر کینگزلندینگ و فلیباتم بگذره و [چرخ] گیر کنه و هلینا رو از این خواب عمیق بیرون بکشه، این کاملاً کار کلر بود و من دوسش دارم.
کندال در نهایت در مورد روند ادامهی سریال گفت:
احتمالاً سریعتر از فصل اول احساس بشه. ما میخوایم روایت رو ادامه بدیم؛ نمیخوایم متوقف شیم و کشش بدیم. داستانهای زیادی وجود داره. شخصیتهای زیادی برای کاوش وجود داره