طرفداران از این که تماشای فصول پایانی سریال بازی تاج و تخت و فصل اول خاندان اژدها به دلیل تاریکی سخت بود، شکایت داشتند. به نظر میرسد که تیم تولید در جهت رفع این مشکل تلاشهایی کرده است.
شبکهی HBO هزینهی بسیاری را برای لباسها، صحنهها و به طور کلی عناصر بصری این دو سریال کرده و این که به سختی بتوانیم چیزی را ببینیم، موضوع خندهداری است. بیشترین نقد هم به اپیزود «دریفتمارک» فصل اول شده است که کارگردان آن اپیزود «میگل ساپوچنیک» بود.
برخی معتقدند که از آنجایی که او کارگردان اپیزودهای تاریک بازی تاج و تخت، همچون «شب طولانی» نیز بود، شاید این صحنهها مورد علاقهی او باشد. ساپوچنیک هر مشکلی هم که با نور داشت، اما کارگردان بسیار با استعدادی بود و اپیزودهای بزرگی از بازی تاج و تخت مانند «نبرد حرامزادهها» و «بادهای زمستان» را کارگردانی کرده است و معلوم نیست که خاندان اژدها بدون او چگونه پیش میرفت.
اما یکی از نکات مثبت رفتن او این است که سریال نسبت به قبل درخشانتر به نظر میرسد؛ حداقل بر اساس اپیزود اول فصل دوم!
کندال در مورد افرادی که شکایت داشتند که فصل یک خیلی تاریک است، گفت:
ما با آگاهی کامل از این بازخورد وارد فصل دوم شدیم. فصل دوم با زیباییشناسی خاص من و چیزی که فکر میکنم سریال باید شبیه به اون باشه، همخوانی بیشتری داره. البته این تحول بزرگی حساب نمیشه، اما فکر میکنم دیگه نقد «خیلی تاریکه» رو دریافت نکنم.
هر چند ایندیوایر ترس این را دارد که با این نورپردازی روشنتر، خاندان اژدها آن اصالت خاصِ خود را از دست داده و شبیه به سریالهای دیگر تلویزیونی شود، اما آیا شما با دیدن تصویر زیر و سایههای عمیق آن، به یاد نقاشیهای دورهی رنسانس نمیافتید؟ و آیا این میتواند مانند دیگر سریالهای تلویزیونی باشد؟ و از همه مهمتر، آیا ترجیح نمیدهید تا بتوانید واضحتر وقایع را دنبال کنید؟